Mortimer 4 395 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Hvis dere leser denne artikkelen http://fotball.adressa.no/eliteserien/article103535.ece Her kommer det fram at Stabæk har avtale med det samme firmaet som gjorde at kjernen truet med boikott av rbk produkter fordi selskapet eies av klanen (50,2%). Skjønner ikke hvorfor vi skal være noe dårligere, jeg er ihvertfall ikke noe særlig interessert i å bidra til å gjøre klanen rikere, noe som på sikt kan føre til flere narkomane i oslo. Dette vitner om dårlig bakgrunnsjekk i de klubbene som har inngått avtale med selskapet uten å skjønne at supporterne vil reagere på det. Aksjon? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaapaatur 297 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Her er det bare å trekke seg ut umiddelbart! Og finne en nøytral partner. Flott av Kjernen å få dette fram. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Silje 0 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Helt enig! Har dette selskapet forbindelse med alt supporterutstyret vårt som vi selger? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 872 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 nei, ikke alt. men regner med at dette er "standardtingene", skjerf flagg osv Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Har undersøkt saken litt, og det er heldigvis ikke klanen eller a-laget til enga som drar nytte av pengene. Pengene går til et fond som støtter breddeidretten til enga. Ballbingen på vallhall er f.eks bygget med penger fra dette fondet. Jeg har faktisk ikke noe imot å støtte breddeidrett i oslo, bedre at barn der kan henge på en ballbinge i stedet for å rane meg utenfor oslo city. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Hvis vi nå stopper opp litt og tenker oss om. Ja Stabæk kjøper NOE supportereutstyr fra Sportsarena. Vi kan ikke boikotte Stabækbutikken for å ha handlet inn disse produktene da straffer vi egen klubb. Vi kan be Stabækbutikken se på saken og vurdere andre leverandører der det finnes likeverdige. Noen vil uansett tjene penger på etterspørselen av supportereffekter. Eier kan jo da være supporter av hvilket som helst lag og bruke pengene sine også akkurat hvor han vil. Problemet her er vel at Sportarena ikke har spilt med helt åpne kort og på den måten ikke latt kunden gjøre et reelt valg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Så håpløst mange barnslige reaksjoner her. Synes nå det er bedre at pengene går til norske fotballsupportere enn at en eller annen kar tar ut pengene privat. Har dere tenkt å boikotte alt annet som er involvert i konkurrentene? Rema 1000 som er tungt inne i Rosenborg, Chess og Vollevik osv? Ser vi på eiersiden så eies Sportsarena AS slik: 100%: Vålerenga Sport AS. Vålerenga Sport AS eies igjen 50,2% av Vif Klanen, 14% av Vålerena Ishockey AS og 22,9% av Vålerenga Invest Fotball AS. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Så håpløst mange barnslige reaksjoner her. Synes nå det er bedre at pengene går til norske fotballsupportere enn at en eller annen kar tar ut pengene privat. Har dere tenkt å boikotte alt annet som er involvert i konkurrentene? Rema 1000 som er tungt inne i Rosenborg, Chess og Vollevik osv? Ser vi på eiersiden så eies Sportsarena AS slik: 100%: Vålerenga Sport AS. Vålerenga Sport AS eies igjen 50,2% av Vif Klanen, 14% av Vålerena Ishockey AS og 22,9% av Vålerenga Invest Fotball AS. Det ble vel oppfordret til boikott av Chess. Uansett er denne saken av noe mer spesiell karakter enn dagligvareinnkjøp... Jeg er ikke noe fan av enga, og kjøper ikke at dette går til breddeidretten i VIF. Kanskje noe, men langt fra alt. Det er jo tre forksjellige eiere for eksempel. Problemet er jo uansett ikke værre enn at man anmoder stabæk om å se seg etter en annen leverandør neste gang de skal produsere effekter. Det er nok ingen av de på kontoret som synes det er helt uproblematisk å kjøpe av enga. Det er jo bedre at en eller annen kar tar ut pengene privat enn at vi bidrar til større økonomiske muskler for en av konkurrentene i vårt nærområde. Tjente ikke Lyn, for noen år siden, penger på kiosksalget når enga spilte hjemmekamper? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 872 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 jo, siden de eide ullevåll..... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Her er det bare å trekke seg ut umiddelbart! Og finne en nøytral partner.Flott av Kjernen å få dette fram. Viking-supporterne gjør det, ingen grunn til at vi skal bli værende. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Her er det bare å trekke seg ut umiddelbart! Og finne en nøytral partner.Flott av Kjernen å få dette fram. Viking-supporterne gjør det, ingen grunn til at vi skal bli værende. Nope. Her er det bare å si opp! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Her er det bare å trekke seg ut umiddelbart! Og finne en nøytral partner.Flott av Kjernen å få dette fram. Viking-supporterne gjør det, ingen grunn til at vi skal bli værende. Helt enig, synes ikke dette er noe å tvile på. Forventer at styret snarest tar en prat med StabækButikken, og da en i styret som faktisk er i mot denne avtalen. Ikke Tonje som tydeligvis synes dette ikke er noe problem. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Her er det bare å trekke seg ut umiddelbart! Og finne en nøytral partner.Flott av Kjernen å få dette fram. Viking-supporterne gjør det, ingen grunn til at vi skal bli værende. Helt enig, synes ikke dette er noe å tvile på. Forventer at styret snarest tar en prat med StabækButikken, og da en i styret som faktisk er i mot denne avtalen. Ikke Tonje som tydeligvis synes dette ikke er noe problem. Hæ? Hva slags angrep på Tonje er dette? Om du leser innlegget hennes så sier hun tydelig at hun ikke ønsker boikott av Stabækbutikken, men at hun vil at styret skal snakke med dem. Hun har ikke antydet at hun er for avtalen. Noen skylder noen en unnskyldning her. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 28. Mars 2008 (endret) Del Skrevet 28. Mars 2008 (endret) Dette er storm i et vannglass. Jeg ser klart symbolikken i dette. MEN. Det som er viktig for oss er vår klubb. Hvis Stabækbutikken kan handle bedre og billigere på Sportsarena, enn hos andre - ja da er det bra for Stabæk. Så kan man selvsagt velge å fokusere på hvem som eier Sportsarena. Men gjør man det når man handler på REMA1000, 7 11 eller Narvesen. Da går penga til Reitan-familien som igjen sponser RBK. Man kan selvsagt irritere seg grenseløst over at Sportsarena er 100% eiet av selskapet som driver Vål'enga Sjappa. Og at Klanen og VIF eier det selskapet. Man kan også irritere seg over at tidligere leder i Bastionen jobber og hever lønn i Sportsmedia. $$ har tidligere handlet med Sporong. De leverte også til RBK, VIF, HBK, Petter Solberg m.f. Da gikk overskuddet til et internasjonal selskap. Er det så veldig mye bedre? Jeg synes selvsagt Stabækbutikken godt kan finne en annen leverandør, men bare hvis de kan levere samme kvalitet til samme pris - eller bedre. Skal bortesupporterne slutte å komme på Blaa før kampene på Nadderud? $$ eier jo noen prosent. Skal vi slutte å kjøpe pølser og kaffe på bortekamp? Kan vi ikke heller kjøpe oss inn i Sportsarena? OG Klanen tjener jo bare på dette HVIS sportsarena går med overskudd og betaler ut utbytte og Sjappa også betaler ut utbytte Endret 28. Mars 2008 av Rich Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Hæ? Hva slags angrep på Tonje er dette? Om du leser innlegget hennes så sier hun tydelig at hun ikke ønsker boikott av Stabækbutikken, men at hun vil at styret skal snakke med dem. Hun har ikke antydet at hun er for avtalen. Noen skylder noen en unnskyldning her. Sorry, det gikk litt fort. Jeg ser nå at jeg ikke leste hele innlegget til Tonje godt nok. Beklager. Flott at dere tar kontakt med StabækButikken og ber de finne andre leverandører i framtiden. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Dette er storm i et vannglass. Jeg ser klart symbolikken i dette. MEN. Det som er viktig for oss er vår klubb. Hvis Stabækbutikken kan handle bedre og billigere på Sportsarena, enn hos andre - ja da er det bra for Stabæk. Så kan man selvsagt velge å fokusere på hvem som eier Sportsarena. Men gjør man det når man handler på REMA1000, 7 11 eller Narvesen. Da går penga til Reitan-familien som igjen sponser RBK. Kan ikke si meg helt enig med deg her, selvom det antagelig er nevrotisk av meg. Jeg er sinnsykt glad for at jeg har flyttet til et område der jeg ikke får regning fra Hafslund/Vif for nettleie. Det er som å få regning fra Morten Berre, Freddy dos Santos, Klanen, etc. Som om ikke nettleie er sure nok penger som det er. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 29. Mars 2008 (endret) Del Skrevet 29. Mars 2008 (endret) Dette er storm i et vannglass. Jeg ser klart symbolikken i dette. MEN. Det som er viktig for oss er vår klubb. Hvis Stabækbutikken kan handle bedre og billigere på Sportsarena, enn hos andre - ja da er det bra for Stabæk. Så kan man selvsagt velge å fokusere på hvem som eier Sportsarena. Men gjør man det når man handler på REMA1000, 7 11 eller Narvesen. Da går penga til Reitan-familien som igjen sponser RBK. Kan ikke si meg helt enig med deg her, selvom det antagelig er nevrotisk av meg. Jeg er sinnsykt glad for at jeg har flyttet til et område der jeg ikke får regning fra Hafslund/Vif for nettleie. Det er som å få regning fra Morten Berre, Freddy dos Santos, Klanen, etc. Som om ikke nettleie er sure nok penger som det er. Misforstå meg rett. Jeg liker ikke å måtte bruke Hafslund. Men jeg hadde ikke byttet til en leverandør med mye dyrere strøm bare for å unngå Haflund. Jeg byttet alarmleverandør - til en som kostet det samme som Hafslund. Når det er sagt så synes jeg helt oppriktig at det ikke er noe værre om et selskap som er eid av et annnet selskap - hvor Klanen er medeier, tjener på meg. Det er faktisk bedre. For da går pengene i alle fall til norsk fotball og ikke aksjonær-hvem-som helst. Og det samme hadde jeg ment om det var KFL, Bastionen, Godsetunionen eller Bataljonen som var eier. Skal folk slutte å handle på Fotballshop på Ullevaal bare fordi fyren som driver den sjappa er Stabæk-supporter? Han selger både Lyn og VIF-drakter - og Liverpool, Man. U. Chelsea, Arsenal, Juventus etc. Det som er viktig er at Stabæk-butikken får en best mulig deal. Eksempel: Hvis Jens skal kjøpe 5000 skjerf og han har følgende tilbud: Exetra 90 kr, Sporong 80 kr Sportsarena 70 kr. Hvor skal ha da handle? Skjerf selger du for 150 spenn. Det beste da er etter min mening, at han kjøper fra Sportarena. Da tjener Stabæk 100.000 mer enn om vi av misforstått lojalitet skulle handlet med Exetra. At Klanen i tilfellet også tjener noen kroner er da ikke noe å hisse seg opp over. Vi er jo ikke forpliktet til å handle fra dem. De blir jo bare valgt i de tilfellen hvor STABÆK tjener mest på å velge dem. Vi har ingen problemer med å få hjelp og tips fra andre supporterklubber - inkl. Klanen. Det vi legger igjen i form av billettpenger til kampen VIF-Stabæk betyr mye mer for VIF en noen skarve kroner i fortjeneste på noen supportereffekter. Opp gjennom årene har vi sågar fått tifoutstyr av Klanen ved et par anledninger, uten at de har giddet å fakturere oss (fordi vi var små og fattige). Vi klagde ikke da. Vi hadde ingen problemer med å reise i Bohembussen til Hamburg for noen år siden - sammen med Klanen, for å spare penger. Vi har hatt fellestur med Kjernen Sør til Lerkendal for å spare penger. Det ga også Kjernen en fordel. Ingen klage på det. Da blir det rimelig hysterinsk å tilte helt pga av dette. Stabækbutikken handler jo bare med Sportsarena hvis de er billigst og best. Hvor mange klubber og supporterklubber har ikke tatt i mot rad og vink (gratis) fra Vål'enga Sjappa de seneste årene? Klubbene våre samarebider som faen gjennom Norsk Toppfotball for å lære av hverandre hvordan man kan tjene mest mulig på alt og ingen ting. Og de hjelper hverandre. Det er til beste for alle - kampen utkjempes på banen ikke mellom administrasjonene, er melodien der i gården. Det er jævlig mange firmaer i verden som tjener på meg og som har eiere som jeg misliker mye mer enn supporterklubber til norske fotballag. Men jeg ligger ikke våken av natten av den grunn. Det er flere som har skreket om boikott her som legger mye mer per år i kassa til Klanen - i form av øl på Bohemen, enn de noen gang kommer til å gjøre som følge av handling av litt supporterutstyr i Stabækbutikken. Jeg kommer ikke til å tenke et sekund på hvilken underleverandør som tjener penger når jeg handeler i Stabækbutikken - det har jeg aldri gjort før Endret 29. Mars 2008 av Rich Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 602 Del Skrevet 29. Mars 2008 Del Skrevet 29. Mars 2008 Godt å se at det ikke (bare) er meg det er noe galt med, som ikke klarer å hisse meg opp over dette. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå