knutta 1 873 Del Skrevet 28. Mars 2008 (endret) Del Skrevet 28. Mars 2008 (endret) http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article103662.ece helt vanvittig forbanna tåpelig... Edit: et annet pålegg, ikke like på trynet som det første her men... Handshaking: http://www.fotball.no/t1.aspx?p=51831&x=1&a=222449 Endret 28. Mars 2008 av knutta Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 256 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 HELT utrolig at ikke spillerne skal få høre navnene sine bli ropt opp! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Ingen mere "Her er guttene våre"!?! Det er jo helt jævlig!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Plassen 0 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 - Vi hadde litt store avvik mellom avspark i fjor, opptil fire minutter fra den første kampen i runden startet til den siste.Eh.. jeg mener bestemt at opptil to døgn er en mer riktig observasjon 10 - Absolutt seneste tidspunkt for avslutning av oppvarming og avspilling av klubbsang eller lignende.Noen som gidder å lage en klubbsang (eller lignende) som er 10 min lang? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Ingen mere "Her er guttene våre"!?! Det er jo helt jævlig!!! Den spilles vel bare ved innmarsj i andre omgang, såvidt jeg ser er ikke dette omtalt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Ingen mere "Her er guttene våre"!?! Det er jo helt jævlig!!! Den spilles vel bare ved innmarsj i andre omgang, såvidt jeg ser er ikke dette omtalt. ehm... eh, alreit da... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Jeg støtter NFF 100% i begge disse sakene. For det første synes jeg ikke noen av de Stabæksangene som klubben ville finne på å spille ville egna seg (eks. her er guttene våre i kastratsang). De fete sangene som er laget tør de jo ikke spille. Jeg er sjeleglad jeg slipper å høre vålerenga kjerke (aka the roof is on fire) (Klikk her for den vanvittig fete videoen) før bortekampene mot lavterskeltilbudet i oslo eller "skal vi vinne kampen så op med dampen" mot FC Montebello. handshaking: Jeg har alltid syntes det har vært en uting med at publikum og spillere rømmer stadion som rotter fra et synkende skip etter kamp. Det har noe med respekt for spillet å gjøre. Dette funker bra i hockey, og når vi som regel vinner, betyr det bare at vi kan juble desto lengre og ydmyke motstanderlaget enda mer. Dette kan bli et bra tiltak. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 873 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 dette er jo bare direkte tåpelig og helt forbanna sleipt av NFF nok en gang... skjønner jo at de vet selv at de driver på med tvilsomme opplegg når de kommer med de nye foreleggene dagen før seriestarten uten at noen har kunnet komme med innvendinger eller diskutert dette. det er jo helt komplett ulogisk å nedgradere stemningen på stadion mer og mer samtidig som de ønsker flere på stadion! kan jo like greit se på tv etterhvert hvis dette fortsetter... casuals? helt ok synging? nei, det er jo livsfarlig.... snakk om prioriteringer!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haakin 18 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Syntes det snart er på tide å smelle litt tilbake mot NFF, de herjer jo rundt uten at noen tar tak i det.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Ingen mere "Her er guttene våre"!?! Det er jo helt jævlig!!! Den spilles vel bare ved innmarsj i andre omgang, såvidt jeg ser er ikke dette omtalt. ehm... eh, alreit da... Vi spilte den tidligere ved innmarsj før kampstart, men det er noen år siden nå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Var vel Cesare Prandelli som innførte dette med handshaking hos Fiorentina, i fjorårssesongen. Prandelli ønsket å sette fokus på sportsmanship, og siden den gang har La Viola spillerne stilt seg opp ved sidelinjen på to rekker, for å hilse mot mostanderne etter kampen. Bra tiltak. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 119 Del Skrevet 28. Mars 2008 Del Skrevet 28. Mars 2008 Jeg støtter NFF 100% i begge disse sakene. For det første synes jeg ikke noen av de Stabæksangene som klubben ville finne på å spille ville egna seg (eks. her er guttene våre i kastratsang). De fete sangene som er laget tør de jo ikke spille. Jeg er sjeleglad jeg slipper å høre vålerenga kjerke (aka the roof is on fire) (Klikk her for den vanvittig fete videoen) før bortekampene mot lavterskeltilbudet i oslo eller "skal vi vinne kampen så op med dampen" mot FC Montebello. handshaking: Jeg har alltid syntes det har vært en uting med at publikum og spillere rømmer stadion som rotter fra et synkende skip etter kamp. Det har noe med respekt for spillet å gjøre. Dette funker bra i hockey, og når vi som regel vinner, betyr det bare at vi kan juble desto lengre og ydmyke motstanderlaget enda mer. Dette kan bli et bra tiltak. Men vi ønsker da virkelig å se gutta våre når de blir ropt opp, og la dem høre at vi støtter dem. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 29. Mars 2008 Del Skrevet 29. Mars 2008 Handshake etter match har stått i reglene i årevis. Dette handler bare om å børste støv av en sovnde regel. Greia med avspilling av alskens låter ved innmasj er revidert ETTER ØNSKE FRA NTF OG KLUBBENE. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 29. Mars 2008 Del Skrevet 29. Mars 2008 Noen som gidder å lage en klubbsang (eller lignende) som er 10 min lang? hva med aa synge selv? ingen kan forbi oss aa synge saa lenge og höye som vi vil. handshaking er en bra ide. (tenk deg handshaking etter moldekampen da vi vant 8:0 ) hva er grunnen til at klubbene selv önsket aa faa slutte med sangene rett för kampen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 29. Mars 2008 Del Skrevet 29. Mars 2008 hva er grunnen til at klubbene selv önsket aa faa slutte med sangene rett för kampen? Vålerenga kjerke... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 30. Mars 2008 Del Skrevet 30. Mars 2008 Noen som gidder å lage en klubbsang (eller lignende) som er 10 min lang? hva med aa synge selv? ingen kan forbi oss aa synge saa lenge og höye som vi vil. handshaking er en bra ide. (tenk deg handshaking etter moldekampen da vi vant 8:0 ) hva er grunnen til at klubbene selv önsket aa faa slutte med sangene rett för kampen? Noen markedsfolk har funnet ut at det beste i verden er at alt er likt på alle arenaer. Da slipper de nemlig alskens press fra sponsorer eller folk som har mistet tanten sin (som var die-hard supporter etc.) og som ønsker alskens markeringer rett opp mot avspark. Mye lettere å ha felles ufravikelige regler, enn å måtte si nei til lokale sponsorer (for det irriterer de stor sentrale sponsorene når små lokale sponsorer lurer seg til eksponering på TV uten å kjøpe en reklamebolk). Derfor altså ideen om at alt skal være klin likt. Den ideen solgte de til TV2, som selvsagt var helt enig - for da blir ting lettere for dem. Når man så presenterte dette til NFF så tenkte de straks at "ja det er en fin idé for da blir det lettere å starte kampene helt likt og det liker Norsk Tipping og TV2 som ar opptatt av å få nok reklame pressa inn i hver klokketime. Begynner kampen 4 minutter for sent, og dommeren i tillegg legger til et par minutter i første omgang, kan man risikere at 2. omgang ikke starter før 5-6 minutter over 1900. Dermed blir det surr i TV-reklamen, for TV2 kan bare vise så og så mye reklame per klokketime (regnet fra helt til hel). Og så slipper man altså å slippe til den lokale sparebanken som ovverrekker premie til beste spiller i forrige kamp og dermed lurer seg til å si navnet sitt på TV uten at TV2 får betalt for det. I tillegg var jo dette en fin må å fyre opp stemningen i Brann hvor de har en fetisj for å synge Bergenssangen rett før avspark. Noe som irriterer mange av de andre klubbene av en eller annen grunn Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 30. Mars 2008 Del Skrevet 30. Mars 2008 Noe som irriterer mange av de andre klubbene av en eller annen grunn I tillegg til alle de som av en eller annen grunn måtte oppholde seg i nærheten av Brann Stadion når det spilles kamp der. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 31. Mars 2008 Del Skrevet 31. Mars 2008 Men det var veldig rart å høre navnene på spillerne før de hadde kommet inn på banen. Der vil forhåpentligvis spillere og klubber reagere og kreve endring. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 10. April 2008 Del Skrevet 10. April 2008 Men det var veldig rart å høre navnene på spillerne før de hadde kommet inn på banen. Der vil forhåpentligvis spillere og klubber reagere og kreve endring. Enig veldig rart - det var jo akkurat som på landskamper, CL-kamper, UEFA-Cup kamper, Premier League, Bundesliga, Serie A, Primera Div, Æresdivisjonen osv. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 10. April 2008 Del Skrevet 10. April 2008 oh herregud det som er best med hjemmekamper er jo at man er HJEMME - og det burde man faa vise höyt og tydelig. og aa la speakeren lese navnene til spillerne för de er paa banen er en frekhet :angry: hva kommer nest? kamper paa nöytrale baner og forbud av klubbfarger - fordi alle skal vaere like? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 11. April 2008 Del Skrevet 11. April 2008 oh herregud det som er best med hjemmekamper er jo at man er HJEMME - og det burde man faa vise höyt og tydelig. og aa la speakeren lese navnene til spillerne för de er paa banen er en frekhet :angry: hva kommer nest? kamper paa nöytrale baner og forbud av klubbfarger - fordi alle skal vaere like? Jeg tror "idealtid" er et norsk fenomen. I alle fall var det veldig populært på 60-tallet. Forslaget du kommer med bør seriøst vurderes for å fremme den sanne sportsånd. Jeg syns for øvrig at det er urettferdig at ikke alle vinnerv på Lotto. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 12. April 2008 Del Skrevet 12. April 2008 oh herregud det som er best med hjemmekamper er jo at man er HJEMME - og det burde man faa vise höyt og tydelig. og aa la speakeren lese navnene til spillerne för de er paa banen er en frekhet :angry: hva kommer nest? kamper paa nöytrale baner og forbud av klubbfarger - fordi alle skal vaere like? Jeg tviler på om det kommer et påbud om at alle skal gå kledd uten spportereffekter (=casual?) med det første. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 387 Del Skrevet 12. April 2008 (endret) Del Skrevet 12. April 2008 (endret) Jeg tviler på om det kommer et påbud om at alle skal gå kledd uten spportereffekter (=casual?) med det første. En sikker kilde sier at det vurderes nå fra NFF at alle på tribunen må bære hjemmelagets farger. Det var også snakk om at alle må kjøpe minst en pølse i brød i løpet av en kamp, men dette er foreløpig lagt på is etter store protester fra Fredrikstad og Moss Endret 12. April 2008 av kuk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 12. April 2008 Del Skrevet 12. April 2008 Igjen - endringene i opplegget de siste 10 minuttene før kamp kom som følge av et sterkt ønske fra NTF. Greit å disse riktig Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå