Blå_i_eksil 93 Del Skrevet 31. Mars 2008 Del Skrevet 31. Mars 2008 Tenkte jeg skulle påta meg oppgaven å starte en kamptråd. V Slaget om Akershus Da er det på tide å hevne det forsmedelige nederlaget på Åråsen i fjor. Kampen som for alltid vil bli husket for Sundgots kreative bruk av armen. Først litt statistikk: Tilsvarende oppgjør i fjor: 3 - 1 Stabæks målscorere: Mike Kjølø (21) Christian Keller (62) Veigar Pall Gunnarsson (83) Alle oppgjør på Nadderud: 12 kamper, 4 seiere - 4 uavgjort -4 tap. Målforskjell: 17 - 22 Skal se om jeg ikke klarer å få til en kampanalyse med mer etterhvert, men nå er ihvertfall tråden igang. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Del Skrevet 31. Mars 2008 (endret) Del Skrevet 31. Mars 2008 (endret) Referat fra i fjor: Edit: Mannen i rødt gir inspirasjon til en utfordrer til "fugledansen" foreslått i en annen tråd. Endret 31. Mars 2008 av alltidblaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 31. Mars 2008 Del Skrevet 31. Mars 2008 Er det slik at Kippe og Riise ikke spiller denne kampen pga skader? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Color Blue 369 Del Skrevet 1. April 2008 (endret) Del Skrevet 1. April 2008 (endret) Er det slik at Kippe og Riise ikke spiller denne kampen pga skader? Begge er usikre http://www.rb.no/lokal_sport/article3441053.ece ..men fra LSK forumet tyder det på at begge spiller på søndag Tirsdagens trening var i LSK-Hallen. Både Kippe og Riise trente for fullt. Kippe trente ikke den siste halvtimen for å sikre seg. Under formasjonstreningen på hele banen ble det spilt 4-5-1 med Occean på topp. Bjørkøy og Gundersen var satt ut i forhold til Tromsøkampen. Riseth var på sentral midtbane. Endret 1. April 2008 av Color Blue Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Spence 0 Del Skrevet 1. April 2008 Del Skrevet 1. April 2008 Blir spennende å se i hvilken grad det slår ut på kampen at begge langene gikk glipp av tre poeng i helgen som var. Fohåpentligvis er det Stabæk som kan dra ekstra nytte av den tenningen, da de spiller hjemme. Hadde utvilsomt vært en fordel om Riise ikke spiller. Mye av det offensive spillet til LSK svekkes betraktelig uten han på banen. Uten han blir det mindre løpsstyrke og kreativitet å ta hensyn til. Liker imidlertid ikke at Riseth spiller for LSK, og håper Daniel og Veigar takler den situasjon bedre enn på Lerkendal forrige sesong. Riseth må ikke få lov til å stoppe Stabæk-angrepene i oppstartsfasen gang på gang. Dette er avgjørende, hvis det skal bli hjemmeseier. Forhåpentligvis får Somen en god treningsuke (inkludert kampen i går), noe som gjør han bedre forberedt. Synd at han er i den tilstanden han er, da det er viktig med spillere med trøkk og innsats mot LSK. Likevel må vi nok håpe på at Johan Andersson kan komme inn og styrke laget. JAs hurtighet kan spille en viktig rolle her. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 925 Del Skrevet 1. April 2008 Del Skrevet 1. April 2008 En TIFO som kunne blitt gøyal hadde vært vis den var helt rød med stort skrevet "Kippe 5 min" eller lignende.. Kanskje vanskelig å få laget på så kort tid, men ellers hadde det vært stilig.. Håper han spiller! Jeg bare pøser på med forslag til kampen.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magnuss 0 Del Skrevet 1. April 2008 Del Skrevet 1. April 2008 fortsett med det, til slutt klaffer det sikkert. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 1. April 2008 (endret) Del Skrevet 1. April 2008 (endret) Så tidlig i sesongen, uten noe konkret å "henge ut" LSK for, synes jeg vi bør holde oss til å støtte gutta.. Endret 1. April 2008 av hdaniels Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Panda 0 Del Skrevet 1. April 2008 Del Skrevet 1. April 2008 Vidar Riseth som er gjest på Bakrommet i skrivende øyeblikk virket litt usikker på om han spiller på Lørdag. Hadde visst ikke trent hittil denne uken pga. skade. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haakin 18 Del Skrevet 1. April 2008 Del Skrevet 1. April 2008 Vidar Riseth som er gjest på Bakrommet i skrivende øyeblikk virket litt usikker på om han spiller på Lørdag. Hadde visst ikke trent hittil denne uken pga. skade. Vidar Riseth er en hypokonder som alltid har det vondt.. Er sikker på når han forteller barnebarna historier kommer de til å starte med: "da jeg var ung, var det ingen som klaget.." Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Spence 0 Del Skrevet 1. April 2008 Del Skrevet 1. April 2008 Vidar Riseth som er gjest på Bakrommet i skrivende øyeblikk virket litt usikker på om han spiller på Lørdag. Hadde visst ikke trent hittil denne uken pga. skade. Strengt tatt skinte det vel gjennom at han kommer til å spille. Poenget var at han skadet seg i taklingen mot Tromsø, og trente ikke fullt i begynnelsen av denne uken. Hadde imidlertid vært deilig om han ikke kunne spille. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Panda 0 Del Skrevet 1. April 2008 Del Skrevet 1. April 2008 Var det jeg også tenkte, et aldri så lite øyeblikk hadde jeg en våt drøm om LSK uten Kippe, Riise og Riseth Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mortinhjata 0 Del Skrevet 1. April 2008 Del Skrevet 1. April 2008 En TIFO som kunne blitt gøyal hadde vært vis den var helt rød med stort skrevet "Kippe 5 min" eller lignende.. Kanskje vanskelig å få laget på så kort tid, men ellers hadde det vært stilig.. Håper han spiller! Jeg bare pøser på med forslag til kampen.. HAHA JA, Simen etterhvert får du det til Lykke til!!! Men, ja den var jo en artig raring den lille ideen din om Kippe, men litt sånn... xP Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 2. April 2008 Del Skrevet 2. April 2008 2 dager til første hjemmekamp og nesten helt stille i kamp-tråden.... underlig... Men men, hvem starter? Morten på venstre back og Mike i midten, eller Morten i midten og Tom på venstre? Det er flere alternativer, men sjelden noen store overraskelser fra JJ: Og Somen eller Johan fra start? Kamputfallet? LSK er ingen lett motstander og har vel litt å hevne etter fjorårets kamp på Nadderud? Vil samtlige 22 spille FOTball denne kampen? Eller vil LSK komme med innslag fra andre idretter nok en gang? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Dennis Iliohans leggskinn 33 Del Skrevet 2. April 2008 Del Skrevet 2. April 2008 2 dager til første hjemmekamp og nesten helt stille i kamp-tråden.... underlig... Sjekk kalenderen.. Personlig vil jeg forøvrig se Johan fra start, Somen viste at han er laangt unna vanlig standard på søndag. Da er det bedre om han kan komme inn i 2. omgang med friske ben. På sitt beste hadde vi trengt fysikken hans mot LSK, men sånn som han fremsto på søndag taper han alle dueller mot knokkelgutta fra holdeplassen på Romerike.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 2. April 2008 Del Skrevet 2. April 2008 Vidar Riseth som er gjest på Bakrommet i skrivende øyeblikk virket litt usikker på om han spiller på Lørdag. Hadde visst ikke trent hittil denne uken pga. skade. Strengt tatt skinte det vel gjennom at han kommer til å spille. Poenget var at han skadet seg i taklingen mot Tromsø, og trente ikke fullt i begynnelsen av denne uken. Hadde imidlertid vært deilig om han ikke kunne spille. Han må jo si at han fikk en skade i skuespillet han viste. Det "bekrefter" jo historien hans om at han ikke faket skade... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 2. April 2008 Del Skrevet 2. April 2008 Ville ønsket følgende lag: Jon Høiland-MMS-Pontus-Tom Keller-Somen-Annan-Alan (johan) Veigar-Daniel Er enig at en somen i toppslag er noe vi trenger mot fugla men den innsatsen han viste i molde fortjener han ikke plassen på laget, men får se hva janne får til i løpet av uka. Syns også det er litt risikabelt å starte med to nye på midtbanen(annan,johan). selvom det ikke var mye som fungerte i molde, så la jeg spesielt merke til at midtbanen ikke forsynte veigar og daniel med de ballene de er vant til å få. Savnet henning på midten! Gleder meg til søndag! forhåpentligvis vil vi få se et bedre stabæk lag! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 2. April 2008 (endret) Del Skrevet 2. April 2008 (endret) Mer flyt - og gode pasninger til Daniel - med denne midtbanen? Keller- Johan- Holmvik- Alan Endret 2. April 2008 av Kjetil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 2. April 2008 Del Skrevet 2. April 2008 Mer flyt - og gode pasninger til Daniel - med denne midtbanen? Keller- Johan- Holmvik- Alan Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 2. April 2008 (endret) Del Skrevet 2. April 2008 (endret) Joda. Jeg tviler på at Holmvik blir foretrukket som defensiv midtbane framfor Annan. Sistnevnte trenger vel tid. Spørsmålet er om han bør få så mye av det, i og med at vi kun har ham på lån ut sommersesongen. Edit: Nå er "sikkert" Annan en bedre (midtbane)spiller enn Holmvik. Problemet er, som flere har påpekt, og som sannsynligvis var grunnen til at JJ startet med Somen, å starte med to spillere på midten som ikke er "innspilt". Endret 2. April 2008 av Kjetil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 119 Del Skrevet 2. April 2008 Del Skrevet 2. April 2008 Personlig vil jeg forøvrig se Johan fra start, Somen viste at han er laangt unna vanlig standard på søndag. Da er det bedre om han kan komme inn i 2. omgang med friske ben. På sitt beste hadde vi trengt fysikken hans mot LSK, men sånn som han fremsto på søndag taper han alle dueller mot knokkelgutta fra holdeplassen på Romerike.. Jeg tror vi starter med Somen, hvis han er i slag er han et angrep alene, hvis han helt klart ikke er det kan han byttes ut tidlig (dumt å bytte han ut midt i 2 hvis han kommer inn i pausen) Alan spilte også særdeles dårlig mot Molde (med noen enkelte unntak), jeg regner uansett med at han også starter da han jo var bra mot engen. Tipper vi stiller med samme midtbane som mot Molde, men håper vi er raskere til å bytte ut hvis det er noen som ikke fungerer - hvis ikke blir vi knust av LSK. Til de som nevne Holmvik sentralt; det ville virkelig overraske meg. Han er en nødløsning på back og helt grei på kant. Tror ikke han har det som kreves sentralt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 2. April 2008 (endret) Del Skrevet 2. April 2008 (endret) Joda. Jeg tviler på at Holmvik blir foretrukket som defensiv midtbane framfor Annan. Sistnevnte trenger vel tid. Spørsmålet er om han bør få så mye av det, i og med at vi kun har ham på lån ut sommersesongen. Når skal vi da bruke Annan? Når Tommy, Somen og Henning er tilbake? Om det skal være noe poeng i å ha han må han vel brukes nå. Edit: Når Somen er tilbake i gammelt slag altså. Endret 2. April 2008 av hdaniels Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 487 Del Skrevet 2. April 2008 Del Skrevet 2. April 2008 tommy kommer jo tilbake når Annan drar tilbake til start. vis jeg har skjønt det rett Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 2. April 2008 Del Skrevet 2. April 2008 Mer flyt - og gode pasninger til Daniel - med denne midtbanen? Keller- Johan- Holmvik- Alan 1. april var i går. Bjørnar er vel aktuell sentralt på midten dersom Somen, Annan, Keller, Henning, Veigar, Johan, Tom, Hedenstad og Mix er skadet samtidig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 2. April 2008 Del Skrevet 2. April 2008 tommy kommer jo tilbake når Annan drar tilbake til start. vis jeg har skjønt det rett Stemmer vel det ja. Det forandrer ikke poenget mitt, med Somen og Henning som kommer etterhvert er det tull å gi Annan tid nå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaa 1 Del Skrevet 2. April 2008 Del Skrevet 2. April 2008 Edit: Nå er "sikkert" Annan en bedre (midtbane)spiller enn Holmvik. Problemet er, som flere har påpekt, og som sannsynligvis var grunnen til at JJ startet med Somen, å starte med to spillere på midten som ikke er "innspilt". Så Annan er ikke innspilt på sentral midtbane, men det er Bjørnar Holmvik??? Artig med nye forslag, men prøv å tenk hvertfall noen sekunder først... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Spence 0 Del Skrevet 2. April 2008 (endret) Del Skrevet 2. April 2008 (endret) Tror ikke dette er kampen for å satse på nye og finurlige midtbanekombinasjoner. Holmvik vil lett dette gjennom i en slik kamp, og Annan er for meg det eneste alternativet. Jeg synes at den eneste plassen på midtbanen som bør være oppe for debatt, er Somens. De neste to dagene vil være uhyre viktige sånn sett, men jeg mistenker at Andersson vil få en sjanse. En annen diskusjon er hvilke stoppere laget skal stille med. Kunne tenke meg MMS og Pontus i denne kampen. Er redd Mike vil slite. Endret 2. April 2008 av Spence Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Spence 0 Del Skrevet 2. April 2008 Del Skrevet 2. April 2008 Riise avbrøt trening Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Døden 0 Del Skrevet 2. April 2008 Del Skrevet 2. April 2008 Fint for stabæks del det her Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 2. April 2008 Del Skrevet 2. April 2008 Fint for stabæks del det her Veeel...... med tanke på at han hadde 2007 dummeste utvisning på nadderud, så hadde det kanskje vært ok å ha han med. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå