Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 973
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Konge!! Nå lukter det Stabæk - pEnga i finalen :)

Må tilstå at jeg heller hadde sett at vi hadde fått Vålerenga i semien, heller enn å være tallmessig underlegne mot dem i finalen. Nå er det bare å heie på Odd i semi'n. Og Stabæk, selvfølgelig, vi er jo ikke i finalen ennå

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Molde i semin

Flott! - I hvert fall for oss som er mest opptatt av serie (og Uefa-cup). Slår vi dem grundig her, har vi en solid psykologisk fordel når de kommer på seriebesøk tre-fire-fem dager senere.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, mannen i studio på TV2 Nyhetskanalen håpet vi seerne hadde fått med oss det viktigste fra trekningen på Ullevaal til tross for den dårlige lyden på sendingen. Han oppsummerte med at Stabæk møter Bodø-Glimt og at Enga møter Odd. :blink: - Fikk han med seg det viktigste??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, mannen i studio på TV2 Nyhetskanalen håpet vi seerne hadde fått med oss det viktigste fra trekningen på Ullevaal til tross for den dårlige lyden på sendingen. Han oppsummerte med at Stabæk møter Bodø-Glimt og at Enga møter Odd. :blink: - Fikk han med seg det viktigste??

Genialt! Men jeg satte over til NRK, for å se hva som skjedde i sprangrinings lagkonkurransen, og der pratet dem om den nye treneren for norges lag, en svenske, og de snakket om at han hadde opparbeidet seg en solid CV ved å ha ført Sverige til sølv i Athen OL, og "nå altså Norge til bronse i HONG KONG!!!"... God dag du!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt! Men jeg satte over til NRK, for å se hva som skjedde i sprangrinings lagkonkurransen, og der pratet dem om den nye treneren for norges lag, en svenske, og de snakket om at han hadde opparbeidet seg en solid CV ved å ha ført Sverige til sølv i Athen OL, og "nå altså Norge til bronse i HONG KONG!!!"... God dag du!

Det er vel fordi konkurransen foregår i Hong Kong?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vennligst ta diskusjonen om OL i en annen tråd. Helst på et annet forum... <_<

Jonevret var på Nadderud i går, og jeg er temmelig sikker på at han ikke gleder seg til Moldes to turer hit i slutten av september.

Jeg observerte også Hamrén på Nadderud i går, uten at jeg helt kunne skjønne hva han hadde der å gjøre. Bortsett fra å se god fotball. Kanskje det var treff for svensketrenere, noe som kan forklare antrekket til JJ.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Ikke vet jeg, men trodde det var Peking som var åsted for OL. Isåfall snålt at en konkurranse går hundrevis av mil unna, synes jeg...

Albert; Vi kan ikke lage ny tråd hver gang man skal følge opp en kommentar. Det var en tidligere her som mente vi skulle slutte å kommentere andre cuplag også. Jeg skjønner jo såklart at vi her var utenfor tema, men en kommentar tåler vi.

En kommentar =OK.

Oppfølging = Ikke OK.

Stadige irettesettelser før tråden egentlig har sklidd ut = Ikke OK.

Moderator som skjerper når det virkelig sklir ut = OK

Til tema:

Tror det er mer enn 50% sjanse for Stabæk - VIF i finalen, og for Cupfinalens egenverdi er nok det det beste. For oss er det også det beste, forutsatt at vi vinner, da vi møter en skikkelig motstander. Cupen trenger det, vi trenger det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK. Ikke vet jeg, men trodde det var Peking som var åsted for OL. Isåfall snålt at en konkurranse går hundrevis av mil unna, synes jeg...

Albert; Vi kan ikke lage ny tråd hver gang man skal følge opp en kommentar. Det var en tidligere her som mente vi skulle slutte å kommentere andre cuplag også. Jeg skjønner jo såklart at vi her var utenfor tema, men en kommentar tåler vi.

En kommentar =OK.

Oppfølging = Ikke OK.

Stadige irettesettelser før tråden egentlig har sklidd ut = Ikke OK.

Moderator som skjerper når det virkelig sklir ut = OK

Til tema:

Tror det er mer enn 50% sjanse for Stabæk - VIF i finalen, og for Cupfinalens egenverdi er nok det det beste. For oss er det også det beste, forutsatt at vi vinner, da vi møter en skikkelig motstander. Cupen trenger det, vi trenger det.

Vi trenger Vålerengen i finalen som vi trenger en soppinfeksjon.

Det vi trenger er flest mulig plasser (i en eventuell finale med stabæk), ergo en motstander med litt mindre tilskuersnitt, ergo ikke enga.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Albert; Vi kan ikke lage ny tråd hver gang man skal følge opp en kommentar.

OK. Beklager at jeg 'irettesatte' folk for tidlig. Norge tok bronse i hesting i Hong Kong under Beijing-OL. Om Norge, la oss si Tromsø, får sommer-OL, er det ikke umulig at hesting vil foregå på Fornebu Arena.

Jeg håper Vålerenga ryker ut i semifinalen. Om vi kommer til finalen og skal spille mot dem får vi færre billetter, og som tidligere nevnt, vi kommer til å spille annenfiolin i forhåndsomtale og på tribunen. Får vi Odd blir forhåndsomtalen jevnbyrdig eller i vår favør, og vi får en fair konkurranse på tribunen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

23. og 24. september

Satser på seier i semifinalen hjemme mot Molde og seier i finalen mot Vålerengen ;)

Hurra - nå kan dette bli mulig ;)

Edit: jeg ser at jeg er litt i mindretall med å ønske dette.. men kan dere tenke hvor godt det er å slå engen i en cupfinale ?

Endret av sauen
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ønsket Molde hjemme i semien jeg, mest fordi jeg husker en annen semi hjemme mot ODD altfor godt. Men tok heldigvis ikke lang tid før pessimisten kom på plass igjen. Liker ikke at vi møter de to ganger hjemme rett etter hverandra. Sånne situasjoner har en lei tendens til å gi en seier til hvert lag...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Molde var egentlig det laget jeg håpet minst på. Jeg mener de har et høyere høyestenivå enn Vålerenga. Hvis de har dagen, er de absolutt i stand til å detonere en aldri så liten cupbombe. Spesielt hvis vi er like slappe som f.eks. i førsteomgangen mot Strømsgodset. Molde har dessuten en og annen enkeltspiller som kan være i stand til å avgjøre på egenhånd.

I utgangspunktet er vi selvsagt favoritter, og avansement skal være en grei sak hvis vi setter inn det ekstra giret som ingen andre lag i serien makter å følge oss på, men jeg kommer ikke til å handle inn pokalpilsen allerede nå, for å si det sånn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er sikkert en smule mer pessimist enn samtlige andre her, men jeg blir litt matt av alt finalepreiket. Verken vi eller pEnga er i noen finale ennå.

Tema nå er SEMIFINALEN mot MOLDE på Nadderud. Molde er et meget bra lag, og skulle vunnet mot oss på Røkkeløkka.

Hadde vært brillefint om de hadde fått Hestad og hoseth skadet/karantene. Noen som har fulgt med på Moldes kamper og kan gi oss litt info om vår kommende motstander?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Molde er et meget bra lag, og skulle vunnet mot oss på Røkkeløkka.

Det var i første runde, og mye har skjedd siden da... Molde har et meget høyt bestenivå, når det stemmer, og da spesielt fremover på banen. Når det ikke fungerer er de dertil dårlige. Tabellen tilsier at de er et litt under middels godt TL-lag, og det tror jeg stemmer bra. I cupen har de hangla videre med minst mulig margin, før de eksploderer og knuser Brann. Dette beskriver nok MFK bra. Vinner 5-1 over VIF, taper 4-0 for SIF... Tror dessuten Molde er et lag som passer bedre mot enkelte lag enn andre, og eksempelvis VIF skal nok være mest glad for at de ikke trakk bortekamp i Molde. Brann også sliter mot MFK i år. Vanskelig å si noe om Stabæk vs. Molde, da det er noe urimelig grunnlag å sammenligne med den første kampen i år, da vi var på vårt svakeste. Vi slo LSK kampen etter, noe som viste seg å være seriens absolutt svakeste lag pr. tid, før vi igjen spilte uavgjort borte mot et antatt bånnlag. Stabæk hadde dessuten ikke kjørt inn hverken Johan (tross scoringer) eller Annan før disse kampene. Ser vi på hva som er prestert i det siste er vi de stabile, mens Molde fortsatt er ustabile. Hvordan ståa er i slutten av september er en annen greie. Tror vi får avvente dette litt, men pr. dags dato er det lite tvil hvor favorittstempelet er.

Hadde vært brillefint om de hadde fått Hestad og hoseth skadet/karantene. Noen som har fulgt med på Moldes kamper og kan gi oss litt info om vår kommende motstander?

Ingen av dem er ute for kort, men om de er skadet om en måned vet jeg ikke gitt ;-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[...] Jeg håper Vålerenga ryker ut i semifinalen. Om vi kommer til finalen og skal spille mot dem får vi færre billetter, og som tidligere nevnt, vi kommer til å spille annenfiolin i forhåndsomtale og på tribunen. [...]

På tribunen har vi ikke en sjanse, men om vi fortsetter å ta poeng utover høsten tror jeg nok medieomtalen fortsetter å øke i hyppighet. Allerede nå handler to av fem fotballnyheter om Stabæk og skulle vi befeste posisjonen som serieleder enda tydeligere blir det vel en jevn kamp om oppmerksomheten.

OL bedrives forresten meget spredt rundt i Kina.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper helt sykt at vi kan knuse(!) Vålerengen på deres hjemmebane i finalen i cupen.. hadde vært deilig :) Samtidig blir jeg litt redd når vi møter molde i semien. allikevel tror jeg vi ror begge kampene i land:)

Sorry at jeg svarer, men er ikke Hong Kong litt selvstendig? kom hvertfall som et eget "land" under OL-åpningen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper Vålerenga ryker ut i semifinalen. Om vi kommer til finalen og skal spille mot dem får vi færre billetter, og som tidligere nevnt, vi kommer til å spille annenfiolin i forhåndsomtale og på tribunen. Får vi Odd blir forhåndsomtalen jevnbyrdig eller i vår favør, og vi får en fair konkurranse på tribunen.

Beklager om jeg kanskje er litt treg, men er det virkelig slik at Vålerenga får fler biletter til en finale en oss??

Det hadde vært null problem å fylle opp halve ullevål med Stabækfolk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tidligere har det i hvert fall vært sånn at billettene fordeles etter gjennomsnittlig publikumstall for de respektive klubbene. Usikker på om samme fordelingsmetode fremdeles er gjeldende; jeg mener å ha lest et eller annet om at det ble gjort noen endringer. Men det er vel fremdeles diverse sponsorer og VIP-er som stikker av med det største kakestykket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å være særlig pessimistisk mht til finale nå. Stabæk har vist betryggrende god form i det siste, med unntak av enkeltomganger, og jeg ser det som lite sannsynlig at Molde slår oss på Nadderud. Større under har skjedd ...ja vel, men jeg har absolutt god tro! Begynner og ane The double!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tidligere har det i hvert fall vært sånn at billettene fordeles etter gjennomsnittlig publikumstall for de respektive klubbene. Usikker på om samme fordelingsmetode fremdeles er gjeldende; jeg mener å ha lest et eller annet om at det ble gjort noen endringer. Men det er vel fremdeles diverse sponsorer og VIP-er som stikker av med det største kakestykket.

Rich klarte vel sammen med NSA og sørge for at finalelagene får tildelt 13.000 billetter tilsammen. Jeg mener å huske at klubbene får 3.500 hver og de resterende 6.000 blir fordelt etter tilskuersnittet inneværende sesong.

Rich kan vel komme med de eksakte tallene.

NSA gir også 250 billetter til hver supporterklubb, håper ikke denne avtalen falt bort da NSA brøt med NFF.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper helt sykt at vi kan knuse(!) Vålerengen på deres hjemmebane i finalen i cupen.. hadde vært deilig :) Samtidig blir jeg litt redd når vi møter molde i semien. allikevel tror jeg vi ror begge kampene i land:)

Sorry at jeg svarer, men er ikke Hong Kong litt selvstendig? kom hvertfall som et eget "land" under OL-åpningen..

Har en avtale om å beholde sitt eget demokratiske styre frem tom 2047. Sist jeg var der nede var det i hvertfall ganske streng grensekontroll til Kina! Hestesporten går vel der pga. noe karantenebestemmelser mm. Er vel noe likhetstegn med OL i 56 hvor hesteøvelsene gikk i Stockholm.

Beklager at jeg fulgte opp dette. Hadde heller ikke gjort det om ikke Albert hadde kommet med vrøvlet sitt.

Tilbake til tema synes jeg Molde hjemme er helt greit, og så kampen Lyn-Molde fredag. Der var Lyn overlegne i 1. omgang. Resten av kampen var jevnere, men jeg ble ikke imponert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Vi er på vei til Ullevaal
  • Opprett ny...