Gå til innhold

Vi er på vei til Ullevaal

Albert
 Del

Anbefalte innlegg

Vi var tydeligvis ikke så altfor ille på tribunen allikevel. En jeg kjenner som så på tv skrev til meg på msn:

Men er ekstremt imponert over hvordan dere støttet laget deres i dag!:D..Sang på høyde med klanen, og når dere lå under digget jeg vilt "Stabæk vant seriegull i år":D

Må ha vært noe merkelig med plasseringen av mikrofonene! :blink:

en kompis av meg, mente av vi EIDE klanen, sååå.. om dere har sett på samme kamp, eller hvem av dere som trenger noe ekstra på øra, får dem nesten sloss om! HHAHA

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 973
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi var tydeligvis ikke så altfor ille på tribunen allikevel. En jeg kjenner som så på tv skrev til meg på msn:

Men er ekstremt imponert over hvordan dere støttet laget deres i dag!:D..Sang på høyde med klanen, og når dere lå under digget jeg vilt "Stabæk vant seriegull i år":D

Må ha vært noe merkelig med plasseringen av mikrofonene! :blink:

en kompis av meg, mente av vi EIDE klanen, sååå.. om dere har sett på samme kamp, eller hvem av dere som trenger noe ekstra på øra, får dem nesten sloss om! HHAHA

Kan vel ikke være noen tvil om at vi ble eid både på bane og tribune i dag. Jeg går ut fra at det er cupfinalen på Ullevaal vi snakker om ;)

UTROLIG FORNØYD MED ÅRETS SESONG. VI EIER TIPPELIGAEN :lol::lol::lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som ødela for oss var free seating. Folk gikk rundt, knakk flaggstenger, tok dem av og la dem på bakken fordi de "var i veien". Det toppet seg da et par folk dro av plasten for å lage morsomme hatter. Resultatet var at man faktisk ikke ser striper i det hele tatt. Faenmeg bortkasta tid og waste of 9000 spenn i flagg. Vi brukte hele lørdagen på det.

Du og tifo-gjengen skal ha for forsøket. Skikkelig cred til dere. Trist at Stabækfolket er så lamme i hue at vi ikke skjønner hvordan vi skal bruke flagg. Ja, Enga hadde et større opplegg i utgangspunktet, men det betyr faktsik at flere folk måtte skjønne hva man skulle gjøre.

Spørsmålet er om det går an å gjøre det i mindre målestokk for å lære?

Cred også til Finn og Anders for bra bruk av megafonene. Eneste problemet var at vi som sto langt oppe hadde problemer med å høre hva som ble sagt/sunget.

Skjønner at folk som har brukt masse tid og krefter på å få tribunene til å funke blir skuffa over innsatsen fra Stabæk-fansen. All ære til dere som prøver å få et samlet trykk til støtte for Stabæk :)

Tror nok at vi på dager som i dag opplever at mange som kommer ikke skjønner hva som er poenget med flaggene, og at informasjon er helt nødvendig om det skal fungere.Synes også å ha lagt merke til at det er de enkle ropene som fungerer best når det er mange på tribunene, og mange om ikke er så godt kjent med ropene. Takk og pris for megafonene, men jeg er enig i at det var vanskelig å høre selv midtveis opp i VG nedre.

Forslag til neste års cupfinale ;) Et kort infoskriv på hvert sete som forklarer basic i hva vi håper skal skje på tribunen. Flagg/støtte i motgang/tekster

Kanskje bra å fordele folk som kan samkjøre rop oppover på tribunen.

Vi vant ikke cupen, men vi vant serien.

Vi er norges beste lag, heia Stabæk :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før kampen var det Klanen som skapte mest liv. Det virket som om "liv før kamp" var proposjonalt med alkoholinntak, derfor ikke uventet seier til Klanen. Klanen gruste oss på Tifo, det så rett og slett litt stusselig ut.

Under kampen synes jeg at SS var på høyde med Klanen frem til 2-0, etter det hørte jeg nesten kun Klanen. Stod på VG-langsiden, der var det en del Engafolk som tydeligvis hadde infiltrert Stabæksonen fra loddtrekningen om å få kjøpe billetter. Det var gode initiativ fra enkeltpersoner der som dro med en del av oss Stabæktilhengere som ikke går på hver eneste kamp, til tider brukbar roping/klapping. Når SS sluttet å synge, ble det også dårligere der.

Kampen var stusselig, kanskje årsværste. Enga får spille på grensen tøft (som TIL i sist kamp) og da blir gutta kriget ut av stilen. MEN jeg mener at det var Stabæk som spilte VIF gode i dag (Med unntak av Moa og DFH, som virkelig var gode). Gutta møtte ikke ball, de slo feilpasninger til STILLESTÅENDE VIF-spillere og tapte masse dueller. Med patent spill i forsvar burde max 1 av målene til Enga gått inn. Kun glimtvis viste gutta hva de kunne. Synd med 4-1 målet, jeg tror det hadde vært kamp inn om det ikke hadde kommet. Gutta ble vel snytt for en scoring på slutten(?), men i dag spilte det liten rolle.

På slutten fikk vi vel underkjent

Uansett seriegull og cupsølv er det beste laget noen gang har prestert, det har vært en fin sesong!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, men trengs virkelig det? skal det forklares til alle hvordan man flagger med et flagg? eller fortelle til alle! "nei, du må ikke kaste flaggene rundt"???

med litt vett, skjønner alle at man skal flagge og ikke gidde å rote det til så jævlig!?!

Ja, så ung kan man være.

Selv har jeg hengt opp skilt som sier at man skal benytte toalettene, og ikke pisse på veggene i et nybygg. Jo tidligere du lærer at alt må forklares jo bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stod øverst på VG-Nedre og prøvde av beste evne og få med meg sangene men det var virkelig ikke lett til tider..

Har alltid ment at supportere må gi mer i motgang enn i medgang, men var mange som ikke akkurat delte den meningen med meg.

Har ikke hatt sesongkort i år på hverken Hovis eller SS , men jeg har skjønt for lenge siden hva en supporter skal gjøre. Han skal gi støtte, Alltid.Uansett.

Var flaut med masse 14tissjenter, fedre og generellt mange andre som bare stod og så dumt ut i lufta mens vi andre prøvde og få stemningen opp... Helt klart at det var mange som ikke ga 10% av seg selv i går..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om tribunelivet:

Her må vi ikke glemme at Klanen besto av 10.000 menn (og noen kvinner) med bare seg selv å tenke på. På vår del av tribunen dominerte familiene. Da kan det ikke bli samme lydnivå, og heller ikke samme entusiasme i motgang.

Kred til SS for bra innsats frem til 2-0. At futten går ut da må vi tåle, særlig når det ser ut som gutta prøver å tape.

Om kampen:

Dette viser at vi forstatt sliter mot lag som trykker til litt ekstra i duellene. Det er ingen som står opp og gir skikkelig juling tilbake. Og Alan kan vel ikke bli så satt ut bare fordi noen piper på ham?

Vi mangler en spiller som kan komme inn og endre kampbildet. Sånn denne kampen utviklet seg, kunne en stor, sterk spiss som vinner dueller og gir juling vært gull.

Men, men; hadde noen tilbudt meg seriegull og cupsølv før sesongen tror jeg nok jeg ville slått til :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

003.jpg

Tror ikke man skal skylde for mye på at det var free seating på ståplass, men heller at det var sinnsykt mange som ikke hadde noe på en ståtribune å gjøre som vannet ut de som virkelig ville bidra. KFL hadde også free seating og flagg i fjor. Veldig dårlig av Stabækfansen synes jeg. Ødela hele tifoen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vertikale striper med blått og mørkeblått med flagg. Banner der lillestrøm har det med REPETISJON og silhuett av supporteren, denne også i blå og mørkeblå striper, pluss 100 konfettikanoner og en haug med kasteruller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vi ikke være enige om at alt var ræva? Både på tribunen og på banen?

ja. helt enig.

en fantastisk og minneverdig sesong er over men cupfinalekampen vil jeg bare glemme.

naa drar jeg hjem - trött, sliten, blakk men fortsatt stolt av aa vaere stabaek fan.

seriemester 2008.

ny arena + champions league 2009,

cupfinale 2010 ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående de blå flaggene:

At urutinerte $$'ere som meg ikke helt klarer å se for seg hvordan dette kan bli seende ut på avstand mener jeg må betraktes som en rimelig ærlig sak (manglende kunnskap/info). Jeg la vekk flagget av frykt for å bli tredd nedpå når vi sto og hoppet før kampstart. Kunne muligens tatt litt bedre vare på det, men jeg var ikke helt sikker på om det var et offisielt tidspunkt når det skulle brukes, eller om det var like dumt som disse ansiktmaskene som ble utdelt på oppstillingsfeltet før togavgang (fant meg dog et (halvt) flagg og viftet det jeg kunne når jeg forsto greia ved kampstart).

MEN, at noen idioter synes at flaggene er perfekt som kastevåpen, er meg komplett uforståelig. Jævla tullinger, noen må da ha blitt skada av dette?

Angående synginga til $$:

Nå sto jeg bare 2-3 meter fra forsanger Anders, men jeg synes da ikke det var så verst trykk med synginga (så lenge den varte). Dessverre var det slutt når laget trengte oss som mest. Siste halvtimen var utrolig tynt. Sanger som startet døde jo ut med en gang.

Det må da vel også ansees som et problem at folk driver og starter konkurrerende sanger/rop på $$-feltet? Kan man ikke heller spare kreftene til man hører hvilket fellesrop som er på gang? Eller var det ment som en klage på at det ikke ble dratt i gang nok synging fra forsangerne (da mener jeg de med megafon)?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...å bli tredd nedpå når vi sto og hoppet før kampstart.

Prøvde det, og det var ubehagelig.

Forøvrig enig i det du skriver vedr. forsangere og deres arbeidsvilkår. Det er ikke lett for 3(?) personer å koordinere så mange som vi var i går, og det blir mye vanskeligere når andre drar igang sanger i hytt og pine. Det som skjer da er at du får en liten gjeng på de 20-30 nærmeste som synger, og det høres ikke i den andre enden av svingen en gang.

I tillegg var sangvalget til tider upassende i forhold til kampen, dette skyldes vel kanskje at det var de mest drita som startet sanger og ikke de som burde gjort det.

Bare hvis folk er lojale mot forsangerne og vi starter sangene unisont kan vi være i nærheten av trykk à la klanen i går.

Det var bra til å begynne med, men etterhvert var vi like underlegne som gutta på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vi fått oss maskot? :unsure:

fans4_153126b.jpg

Fra http://www.budstikka.no/sec_bildeserier/article209761.ece, bilde 3

Hvis det er maskotten vår, er ikke den så ille da! Er i utgangspunktet litt imot maskotter, så den der var jo egentlig ganske positivt overraskende! :) Spiser kanarifugl gjør den vel sikkert også ;)

Jeg er i utgangspunktet VELDIG imot maskotter.  Denne er visstnok i alt overmål reklame.  Det er en Puma.  Puma er sponsor for Stabæk og flytter dessuten sitt norske hovedkontor til Hangar'n.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Savner et skjerf og en Torcida Blu hettegenser etter gårsdagen. Ble mistet enten på Clown eller på et nachspiel et sted rett over veien for 7-11. Ingen som tilfeldigvis har funnet dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klanen har et eget tifo fond fra Hafslund.

Sorry, men dette er feil.

Klanen er uavhengige (også økonomisk) fra klubb og sponsorer.

Tifogruppas budsjetter får vi fra klansstyret. Styret har penger fra medlemskontigenter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig var det ikke så dumt at gutta spilte dårlig i finalen. Etter hva mediene sier var det en haug med agenter mm på tribunene, sikkert for å se på Alan, Veigar og Daniel. Så får de i stedenfor se Moa og DFH som briljerer (men mot et meget tafatt forsvar). Dermed blir Moa og DFH solgt og Alan og Veigar glemt. Resultatet er mer gull til Stabæk neste år og nok en middels sesong for Enga :rolleyes::lol::rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Vi er på vei til Ullevaal
  • Opprett ny...