Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 220
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke diss 13-14 åringer!

Stallmøkk var vel kanskje det dummeste man kan finne på.

Men uansett burde vi nok heller snakke om kampen som kommer enn hva bastionen har sittet å tenkt på å kalle oss siden kampen ifjor.

Bastionen skal ha creds for å ha en jævla god fantasi i det minste!

Vi bør minst være 1000 som kommer til kamp

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke dere fyller svingen så er nok bare å kjøpe på kampdag.

Personlig har jeg stor tro på Lyn denne kampen. Jeg undervurderer dere absolutt ikke. Og jeg ser deres kvaliteter både teknisk og fart. Men allikvel har jeg stor tro på "liin"-samba..

Opphavet bak "liin" har nettopp vært et diskusjonstema på vårt forum, og det viser seg at det er en "bonde"-måte å si Lyn på. Flott å se at enkelte av dere også har tatt det godt i bruk. Vet jo at det er godt med jorder i Bærum, så enkelte av dere må jo få bruke det.

Stallmøkk derimot ønsker jeg ikke å kommentere. Det er rett og slett patetisk navn.

Selvom jeg har stor respekt for dere, må jeg innrømme at Stabæk er et av mine hatslag. Finner aldri noen god grunn til det, men allikevel er det sånn. Og spillere som Annan har jeg absolutt ikke sans for. (Refererer til Lillestrømkampen).

Men uansett, vel møtt til kamp på Ullevål! Måtte beste lag vinne, og 16.mai dagen bli en fotballfest uten sidestykke!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg ikke har så mye respekt for Lyn, må jeg innrømme at det er et av mine whatever-lag. Finner aldri noen grunn til å mene noe om dem, derfor er det sånn. Og spillere som Lynspillere har jeg absolutt ikke tenkt å kommentere... -_-

Lenke til innlegg
Del på andre sider

FC Lyn Oslo er et av lagene jeg virkelig elsker å slå og hater å tape mot. De er i mine øyne en god kandidat til tittelen "Tippeligaens mest usjarmerende lag". Jeg lar meg overraske av hvor fort den klubben har gått fra en ærverdig klubb til slikt det framstår i dag - et lag som bare leter etter talenter som de kan selge videre, der økonomi er viktigere enn å bygge opp igjen det som lenge var Oslos stolthet. I tillegg høres FC delen av navnet ut som ett desperat forsøk på å virke sydlige og attraktive i sin spillestill.

Håper på seier i denne kampen, men det viktigste er at vi unngår tap. Er ikke altfor optimistisk med tanke på Lyns solide hjemmeform, det er neppe mange lag som reiser hjem med tre poeng fra Ullevål i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mye positivt å si om laget fra Oslos værste vestkant. De er vannvittig flinke til å få frem unge lovende spillere. Og de har også hatt en enorm fremgang på tribunen. Dessuten er de, så vidt jeg har forstått, det eneste laget i Norge som har et støtteapparat og et treningsopplegg på europeisk nivå.

Lyn har overrasket meg så langt i sesongen. Jeg tror dette blir en vanskelig kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir ingen walk-over!

Egentlig veldig rart at Lyn har fått holde på slik de har gjort i år, nesten uten oppmerksomhet. De ligger på tredjeplass, men er sjelden i søkelyset. Tidvis imponerende gode, men de har vært for ustabile til at troverdigheten uderbygges. Kampene mellom Lyn og Stabæk pleier å bli interessante oppgjør, noe jeg også forbereder meg på denne gang.

Lyn har potensielt kvaliteter i alle ledd, og kan på en god dag slå hvem som helst. Noe fravær i form av rutine, stabilitet og skader gjør at de også kan tape mot hvem som helst på en dårlig dag. De var f.eks veldig uheldige som tapte på Lerkendal i sesongåpningen, men også svært heldige som fikk seier'n hjemme mot Ham-kam. Og det er litt sånn jeg betrakter Lyn generelt. De er alltid med, men sjelden som en troverdig maktfaktor. De er uten tvil det vanskeligste laget å tippe på forhånd, sist understreket med 0-4 i Aalesund.

Vi må kunne si at Lyn har hatt en mild motstand sålangt i serien, og det forklarer nok en del av hvorfor de ligger så høyt på tabellen som de gjør. RBK-tapet på Lerkendal var ikke fortjent, men så har heller ikke RBK vært seg selv i år. Aafk og Strømsgodset borte er ikke umulige oppgaver, og trioen Ham-kam, FFK og Bodø/Glimt hjemme gir heller ikke grunnlag for å ligge våken om natten. Sånnsett er nok ikke 10 poeng mer enn forventet. Lyn er bra hjemme, det skal dem ha, og har et trumfkort i Gustavsson i mål, men Stabæk blir deres første prøve mot et lag i flyt i år. Det er godt mulig at dette skjerper Lyn mer også, og at de blir bedre av et slags utfordrerstempel. Ikke vet jeg. Dessuten har de god tid til å forberede seg til kampen, noe jeg tror er viktigere for Lyn enn for Stabæk, da Stabæk nok er et av lagene som omstiller seg minst i forhold til motstander og hjemme/borte situasjon. Dessuten har Stabæk et mye tydeligere, innarbeidet system, med tydelige spillerprofiler. Det vil være naivt av Lyn å ikke forberede seg spesifikt mot disse, og derfor er det nok bra med mer tid i forkant.

Stabæk har tre kamper bak seg uten baklengs, Lyn har to. Ser vi litt på utviklingen vår (3-0, 2-0, 1-0) kan det jo virke som om vi går et målløst oppgjør i møte. Noe jeg faktisk vil se som et meget godt Stabæk-resultat, da vi igjen vil understreke og bekrefte vår sikkerhet bakover. Vi har ikke noe behov for å få bekreftet at laget vårt fungerer fremover, så 0-0 er i min bok et meget godt resultat.

En seier vil være en bonus, mens et tap vil være en skuffelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mye positivt å si om laget fra Oslos værste vestkant. De er vannvittig flinke til å få frem unge lovende spillere. Og de har også hatt en enorm fremgang på tribunen. Dessuten er de, så vidt jeg har forstått, det eneste laget i Norge som har et støtteapparat og et treningsopplegg på europeisk nivå.

Lyn har overrasket meg så langt i sesongen. Jeg tror dette blir en vanskelig kamp.

Hepp,

Lyn er alltid vriene, det er kanskje det best organsierte laget defensivt i tippeligaen og de får alltid til en overgang eller to andre veien. Likevel, bortsett fra det overraskende poengfangsten i Aalesund sist helg, har de vel ikke gjort mer en absolutt nødvendig denne sesongen. De har møtt B/G, Ham-Kam og FFK hjemme, AaFK, RBK og Godset borte. Det er jo rene puseåpningen.

Nei, jeg tror fortsatt at de kommer til å åke ned en divisjon etter at siste serierunde er spilt.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du verden så mye moro på Bationenforumet;

Jess, Stallmøkk er i mine øyne utrolig hausa opp for glad og "folkelig" sambafotball. I realiteten er det drillopasninger i lang vei til Fall og Landskog og som beskrevet over en anoreksi-dvergutgave av Ronaldinho på venstrekanten som oftest dabber ut i ingenting, hvis ikke motstanderne lager motorvei frem til mål. De har også en brutal usympatisk Oliver Occean-utgave på midtbanen (Ikke rart de spilte sammen i Odd), og denne innleide Annan-skuespilleren som Start nekter å selge for over 45 mill fordi en Chelseaspeider tilfeldigvis satt på tribunen under en kamp han spilte. I forsvaret har vi alle disse "ingenharhørtom"-skuespillerene som greide å lure Terje Hauge for et par år siden. Jeg tipper Terje Hauge er lite interessert i Hollywood-produksjoner og helst går på skolerevyen til Fana i Bergen. I Stallmøkks lederpanel sitter en taus, men den mest sympatiske personen i klubben; trener Jan Jönsson. Klubbens sportsdirektør ble hentet inn som avfall fra søpla (ja, og da må man jo tro at denne fyren aldri skulle hatt noen bruksverdi, men han ble nasjonalhelt etter et par sinnsyke flaksemål mot England i den dårligste kampen three lions noen sinne har spillt). Storbøndenes selvutvalge orangotang; Ingebrigt Steen Jensen, er en person jeg ikke helt ser hvilken nyttig funksjon han har i klubben, untatt at han er norges største mediabajas, og snakker om et ambisjonsnivå som er like sannsynlig som at San Marino løfter VM-pokalen ti år på rad. Blant de få som er på kampene deres har vi grovt utnyttet downs-barn som tidligere ikke slapp inn blant klansskallene på grunn av de nyrike foreldrenes penger. (In fact, Vestre og Nordre Aker har en langt høyere gjennomsnittslønn enn den de skryter så høyt av i Blærum). Landemerkene i denne drabantbyen er mange. Vi snakker blant annet om bussterminalen på Bekkestua, "Storsenteret" på Sandvika og knarkene og trygdemisbrukerne på Rykkin. Konklusjonen er at Stallmøkk tar en god knepen annenplass blant Norges mest usympatiske klubber.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å være mindre reflektert og saklig enn det denne konfirmanten er???

Bastionens forum fremstår for meg som det absolutte lavmål når det kommer til fotballforum. Vet at det selvfølgelig er personer som skriver mer saklig hos Bastionen, men dette er på VGD-nivå i mine øyne...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAHAHA,

For en stakkar!

@ringo

PS: Det er fantastisk at de fremdeles er sure på Stenvoll for at Onstad rennte ham i senk inne i 16 meteren...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig å være mindre reflektert og saklig enn det denne konfirmanten er???

Bastionens forum fremstår for meg som det absolutte lavmål når det kommer til fotballforum. Vet at det selvfølgelig er personer som skriver mer saklig hos Bastionen, men dette er på VGD-nivå i mine øyne...

Nå skal det sies at han stabækboyzzzz08(eller noe sånnt) som har skrevet på forumet til bastionen, ikke skriver så veldig voksent han heller. Men skjønner godt hva du mener $uperTerje.

Endret av SS KE
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyn har et par meget sterke sider; trener Berg er vel en av de bedre i TL (særlig taktisk), keeper og midtstoppere er bra og så er de raske på topp. Ellers er det mest grovarbeidere som ikke nøler et sekund med å klippe ned motspillerne. De kommer til å spille helt i Drillos ånd; la oss ha ballen og håpe på å score på en overgang eller en dødball.

Klarer vi å være tålmodige, ikke la oss hisse opp av ufint spill og unngå at det blir for mange løpsdueller bakover bør dette gå greit. Får Lyn kampen inn i sitt spor, og Veigar & co går sure kan det gå som i fjor. Alt i alt en åpen kamp som vi bør ha kvaliteter til å vinne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyn har så langt denne sesongen spilt tre hjemmekamper, som de fleste vet. Fra kampene mot Glimt, Ham-kam og FFK har de fått med seg syv poeng, noe som isolert sett er bra. Stabæk har på sin side spilt tre bortekamper, hvor fangsten har vært fem poeng. Når sannheten skal sies, har vel heller ikke Stabæk møtt de beste hjemmelagene ennå. Uansett hvordan en snur og vender skal et topplag slå nyopprykkede lag selv på bortebane.

Poenget mitt er at vi ikke må la oss blinde av at Stabæk har slått Brann LSK og RBK på hjemmebane. Stabæks poengfangst på bortebane(som er mer relevant for Lyn-kampen) har ikke vært imponerende. Når det er sagt, kan selvfølgelig nyopprykkede lag være vanskelig å møte på våren, da man kan argumentere for at de har mer pågangsmot.

Lyn-kampen blir utvilsomt vanskelig, da de er et solid hjemmelag. Aalesund-kampen har sikkert gjort laget stinne av selvtillit. Skal Stabæk vinne denne kampen, er det en forutsetning at spillerne er tente og klare for utfordringene. Somen kan ikke være den eneste på midtbanen som gir jernet (som var tilfellet i fjor), men alle må bidra. Stabæk må spille på sine styrker blant annet med hurtig pasningsspill. Sigurdsson og Bertnsen vil utvilsomt ha problemer med dette.

Jeg synes i den sammenheng at det er to forskjeller mellom det nåværende Stabæk og det laget som tapte mot Lyn i fjor. For det første har Stabæk blitt defensivt sikrere. Da dette har vært tilfellet i alle kampene så langt sesongen, gjør at jeg føler meg trygg på at dette er en tendens og ikke bare et blaff. For det andre har Stabæk fått flere strenger å spille på offensivt. Det har ikke nødvendigvis noe å gjøre med at nye spillere har ankommet, men at de andre spillerne har utviklet (eller evnet å ta i bruk) et mer mangfoldig spillemønster. Til tross for at hurtighet kan skape store rom mellom Lyn-stopperne, må spillerne ikke låse seg fast i midten (slik tilfellet var i fjorårets kamp).

Fryktelig rotete innlegg, men jeg ber dere være overbærende..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyn har et par meget sterke sider; trener Berg er vel en av de bedre i TL (særlig taktisk), keeper og midtstoppere er bra og så er de raske på topp. Ellers er det mest grovarbeidere som ikke nøler et sekund med å klippe ned motspillerne. De kommer til å spille helt i Drillos ånd; la oss ha ballen og håpe på å score på en overgang eller en dødball.

Klarer vi å være tålmodige, ikke la oss hisse opp av ufint spill og unngå at det blir for mange løpsdueller bakover bør dette gå greit. Får Lyn kampen inn i sitt spor, og Veigar & co går sure kan det gå som i fjor. Alt i alt en åpen kamp som vi bør ha kvaliteter til å vinne.

Tydlig at du ikke har sett mye av Lyn. Punkt 1: Er det en ting Lyn er dårlige på så er det dødballer. Vi har et par gode frisparkskyttere, så med riktig distanse kan det gå bra. Men hvor enn det er så lenge det er indirekte eller man skal legge innlegg på det går det aldri vår vei. På corner scorer vi så godt som aldri.

Punkt 2: Til dels riktig som du sier, vi hadde en elendig taktikk ifjor. Med å slå ballen langt opp, og der få en hengende spiss til å stusse den videre til en rask spiss som skulle score. Det har vi for det meste gått bort fra i år. Laget er langt mer teknisk i år. Hurtigspillende i lengderetning.

Jeg tror dere undervurderer oss som et teknisk lag. Se opp for Guastavino, Bjarnason, Hoff med mer.

Skulle gjerne skrevet mer, og gjerne nevnt dere litt og, men må gå :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den jeg frykter i denne kampen er egentlig Kim Holmen. Fyren er ufattelig rask har fått en (u)vane med å klare å komme alene med keeper et par ganger i hver kamp denne sesongen, såvidt jeg har fått med meg - og det er aldri positivt... huff.

Men jeg har full tillitt til at Morten og Pontus skal klare å stanse gjennombrudspasningene til ham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare Vi klarer å synge høyt og tydelig så vi overgår lyn på stadion, og spillerne kommer seg etter den litt mindre imponerende slitekampen(som de kom veldig bra ut av) mot Rbk. tror jeg det kan bli en minneverdig 16 mai kamp.

2 lag som liker å spille litt teknisk og mest mulig nede på bakken.

var på lyn - ham kam i år av alle kamper, og det er rett og slett Umulig å høre hva bastionen synger for oss som ikke kan eller vil lære sangene deres.. og en helvetes tromme som går den sterkeste på nervene...

Forza Stabæk, ser fram til en kamp med mye action, og et seirende Stabæk lag, på bane og tribune..

vi bør klare å mobilisere 1000-1500 til Ulevaal denne kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet blir jo farta til lyns spisser... ivers og de andre klarer morten å pontus å ta vare på, men når disse småtassene kommer i full fart på kontringer og andre raid skal nok gutta våre slite med å henge på

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS: Det er fantastisk at de fremdeles er sure på Stenvoll for at Onstad rennte ham i senk inne i 16 meteren...

Det er vel nesten god nok grunn alene til å vrake Alan eller Bjørnar til fordel for Tom... :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
FC Lyn Oslo - Stabæk Fotball
  • Opprett ny...