Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Greit. Da har jeg sett på det, og skal prøve å gjøre dette mest mulig komplisert :)

Rosenborg skal spille Intertoto. Der går klubben inn i 2. runde, hvor man møter vinneren av Ekranas Panevezys og Trans Narva. Kampene her skal spilles 5/6 juli og 12/13 juli. Dette gjør med sikkerhet at Rosenborg-Aalesund og Hamarkameratene-Rosenborg blir flyttet. Det naturlige her er vel at kampene blir spilt onsdagen før. Dvs mot Aalesund 2 juli, og mot Hamarkameratene 9 juli.

Så langt, så greit. Mest sannsynlig vil jeg tro at Rosenborg går videre, men ingening er vel sikkert der for øyeblikket, så kampene som kolliderer med neste intertotorunde blir neppe flyttet før etter 12/13 juli. Dette har egentlig ikke så mye å si siden disse kampene ikke kan flyttes til uken før. Dette gjelder Viking-Rosenborg og Rosenborg-STABÆK. Viking spiller UEFA-kvalik uken før, og uken mellom disse kampene er det cuprunde. Således vil jeg tro at Rosenborg-Stabæk blir flyttet til den 30 juli (Viking har UEFA-cup denne datoen også). Selvsagt en fare for at den blir flyttet til 16 juli, men neppe flytting på så kort varsel.

I følge systemet mitt vil tre av kampene kunne flyttes relativt greit, og ikke flyttes "bort" fra den opprinnelige serierunden. Viking-Rosenborg er det verre med så sant ikke begge klubbene har røket ut i cupen. Gjør lagene det bra både i Europa og i cupen her hjemme, samt at det er en del landskamper kan det drøye før den kampen blir spit.

For oss vil det si at kampen mot Rosenborg trolig blir flyttet, men at dette ikke blir offisielt klart før den 12/13 juli, og at jeg regner den 30 juli som ny dato, men det garanterer jeg ikke.

Nå ser jeg at NM-lkamper spilles både 23 og 30 juli (Vikings kamp vil vel i såfall evt. gå 23). Dette kan jo føre til at det er like sannsynlig at kampen spilles 23, som 30 (hvis Viking er ute av cupen er det sikkert den som blir spilt den 23, og vår kamp som blir flyttet på ubestemt tid).

Pokker heller dette her blir jo bare vrøvl fra min side. Aalesundkampen kan heller ikke flyttes slik jeg tenkte pga cup.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Rosenborg - Stabæk 27. juli
  • Opprett ny...