Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Busstur er nå avklart, så det er bare å kaste seg over vebb-skjemaet for påmelding. Styret håper folk vil melde seg på tidlig slik at vi kan bli sikre på at det faktisk blir arrangert tur.

Fram Larvik koser seg til vanlig i 3. divisjon, og serien er visst kjøpt av Konika. Dette vil med andre ord ligne litt på Vestfossen, hvor laget vi møter i utgangspunktet er mer glad for å møte et godt lag som Stabæk enn at de kommer til å få skikkelig skrell.

Sportslig leder i Fram Larvik skryter på sin side at han har spilt mot Ingo når han var spiller for Asker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anbefale alle som blir med om å ta med seg alkohol ut av bussen.

Det vil nemlig resultere i en bot på kr hundre til tifo-fondet, og det er sårt tiltrengte penger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke lov å drikke?

edit: sorry, leste litt fort.... "ut" forsvant:p

Det er så mange nye, at vi kommer til å minne folk om turreglementet.  Der er det en paragraf som sier at man kan bøtlegges for å ta med øl ut av bussen.  Gjør du det bryter du nemlig norsk lov om drikking på offentlig steder, noe som kan gi oss unødvendig bråk med lovens håndhevere.

I forbindelse med påminnelsen om regelverket, vil vi også understreke det selvsagte: Ingen under 18 år har lov til å nyte alkohol på våre busser.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

I forbindelse med påminnelsen om regelverket, vil vi også understreke det selvsagte: Ingen under 18 år har lov til å nyte alkohol på våre busser.

Det er vel strengt tatt en semantisk forskjell på "nyte" og f.eks. "bælme i seg", men spørs om onkel politi (eller turansvarlig) kjøper det argumentet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt en semantisk forskjell på "nyte" og f.eks. "bælme i seg", men spørs om onkel politi (eller turansvarlig) kjøper det argumentet!

Nå ja.  Ved å svare på dette innlegget legger jeg vel opp til en debatt som en av moderatorene (kanskje meg selv) må gripe inn for å få stoppet.

Men uansett:  Nyte betyr ikke det det høres ut som, selv om det definitivt er i slekt med 'nytelse'.

Riksmålsordboken har følgende definisjoner av ordet:

nyte nøt, nytt el. (især i bet. 1 og 2) nyde△ nød, nydt; -else (se også nytelse)

1 ha til bruk; ha fordel av: nyte rentene av en kapital / han nyter visse rettigheter; nyte stor anseelse, respekt / mange nyter godt av hans gavmildhet

2 ha sterk lystfornemmelse ved: han formelig nyter å plage andre; (med mer el. mindre svekket bet.) nyte (ɔ: glede seg over, se på) utsikten / nyte synet av noe; nyte livet føre en behagelig tilværelse / nyte sitt otium

3 sette til livs; innta (ofte alkoholholdig drikk): nyte alkohol / takk, jeg nyter ingenting

Etym.: gno. njóta

Synonymer: 2. gasse seg med, glede seg ved, like, sette pris på

3. drikke, smake, spise

Min påstand er (se mine uthevinger) at "bælme" omfattes av begrepet "nyte alkohol".

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men uansett: Nyte betyr ikke det det høres ut som, selv om det definitivt er i slekt med 'nytelse'.

Riksmålsordboken har følgende definisjoner av ordet:

nyte nøt, nytt el. (især i bet. 1 og 2) nyde△ nød, nydt; -else (se også nytelse)

1 ha til bruk; ha fordel av: nyte rentene av en kapital / han nyter visse rettigheter; nyte stor anseelse, respekt / mange nyter godt av hans gavmildhet

2 ha sterk lystfornemmelse ved: han formelig nyter å plage andre; (med mer el. mindre svekket bet.) nyte (ɔ: glede seg over, se på) utsikten / nyte synet av noe; nyte livet føre en behagelig tilværelse / nyte sitt otium

3 sette til livs; innta (ofte alkoholholdig drikk): nyte alkohol / takk, jeg nyter ingenting

Etym.: gno. njóta

Synonymer: 2. gasse seg med, glede seg ved, like, sette pris på

3. drikke, smake, spise

Min påstand er (se mine uthevinger) at "bælme" omfattes av begrepet "nyte alkohol".

Touché! Og da legger vi den diskusjonen død.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 18 påmeldte til turen, det er for dårlig av to grunner.

Det trengs fler for å støtte laget frem, ser litt pinlig ut når det blir Joffen, Pedagurken og to megaflagg på stedet.

Dessuten blir det ikke busstur hvis ikke fler melder seg på.

Bli med på ferden mot NM-gull.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 18 påmeldte til turen, det er for dårlig av to grunner.

Det trengs fler for å støtte laget frem, ser litt pinlig ut når det blir Joffen, Pedagurken og to megaflagg på stedet.

Dessuten blir det ikke busstur hvis ikke fler melder seg på.

Bli med på ferden mot NM-gull.

Det er blir trolig strålende vær og noen og 20 grader. Det kommer til å bli en flott kveld i Larvik, og endel folk.

Fram er veldig positivt på å møte Norges BESTE lag.

Det var noen hundre på mandagkampen i Sandefjord i høst, og noen hundre burdre vel være å håpe på denne gangen også?

I'll be there :)

Endret av Blaapaatur
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er forhåpentligvis flere enn meg som sliter med å komme til Bekkestua til klokka 15, og som satser på å komme seg nedover for egen maskin. Heldigvis bringer jobben meg til Drammensområdet den dagen, så jeg slipper ettermiddagsrushet ut av byen.

Det er også mulig å komme seg til Larvik med tog - avreise f.eks. fra Sandvika 15:50, ankomst 17:51

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Fram Larvik vs Stabæk (4. juni)
  • Opprett ny...