Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sjelden jeg har så dårlig følelse foran en kamp. Jeg tror dette blir knalltøft. FFK er gode hjemme og vi sliter normalt usedvanlige mye mot dem. Frykter vi går på en skikkelig smell her. Ser ikke bort fra at det også kan bli stygt. Tipper 3-0 til FFK.

Vet ikke hvor du har det fra at vi sliter så fælt mot dem. Har vi ikke ganske OK reultater å vise til mot FFK egentlig? Vant en og tapte en i fjor. Bortekampen snudde vi med en mann mindre, og hjemmekampen var en vits. Jeg har mer tro på at dette blir en jevn kamp, med veldig fokus på å ikke slippe inn det første målet fra begge lag. Viktig å ikke komme under i denne kampen iallefall.

MEN;

Stabæk har vært det klart beste andreomgangslaget i år, med bare 5 scorte mål i første omgang, mot 10 i andre, noe som viser at vi er godt trente, og at Jan coacher bra! Dette er jo en klar styrke. FFK på sin side har 6-9 i forhold.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 196
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har folk glemt fjorårets kamp i fredrikstad.. Var vel den kampen gutta starta og sikte mot gullkamp(medaljekamp hvertfall). Snu 1-0 til 1-2 med 10 mann på banen var sterkt a gutta. Håper Gutta husker den kampen bedre enn kampen som ble spillt i Bærum:p

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvor du har det fra at vi sliter så fælt mot dem. Har vi ikke ganske OK reultater å vise til mot FFK egentlig? Vant en og tapte en i fjor. Bortekampen snudde vi med en mann mindre, og hjemmekampen var en vits. Jeg har mer tro på at dette blir en jevn kamp, med veldig fokus på å ikke slippe inn det første målet fra begge lag. Viktig å ikke komme under i denne kampen iallefall.

MEN;

Stabæk har vært det klart beste andreomgangslaget i år, med bare 5 scorte mål i første omgang, mot 10 i andre, noe som viser at vi er godt trente, og at Jan coacher bra! Dette er jo en klar styrke. FFK på sin side har 6-9 i forhold.

Her tror jeg din hukommelse er noe selektiv. Nå er jeg langt fra den eneste som mener at vi ofte sliter mot FFK. For å ta kampene i fjor. I førsteomgangen av kampen i Fredrikstad ble vi rundspilt, fikk en mann utvist og lå under 1-0 til pause. Alt lå an til at FFK skulle vinne. Selvsagt sterkt at vi snudde kampen, men dette skyldes primært at FFK sluttet å spille fotball i 2. omgang. Troen på at de skulle holde ledelsen inn med en mann mer, ble for sterk, og laget sank i kvalitet. En slik feil gjør ikke FFK en gang til.

FFK oppnådde for øvrig sin eneste borteseier mot nettopp Stabæk i fjor, noe som egentlig sier ganske mye i seg selv.

I perioden under Eggen ser det faktisk enda verre ut. I den første kampen vi spilte mot dem i FFK's opprykksesong, greide vi riktignok å slå dem borte, til tross for elendig spill fra vår side. Dette var imidlertid i en periode hvor FFK var enda mer elendige og fremsto som ligaens desiderte bunnlag. Etter dette kan ikke jeg huske en eneste god kamp mot dem, med unntak av 2. omgangen i Fredrikstad i fjor. Jeg husker spesielt med gru bortekampen vi hadde mot dem 16. mai i forfjor. En forferdelig kamp fra vår side. Ikke bare tapte vi kampen, vi ble fullstendig rundspilt.

FFK er etter min oppfatning et av de lagene som virkelig vet hva de skal gjøre for å ta oss. De legger seg ikke lavt slik andre lag gjerne gjør. De er tett oppe i ballfører hele tiden og hindrer oss i å spille ball. I tillegg er de flinke til å passe på bakrommet (til tross for at de ligger høyt). Nannskog skal få noe å bryne seg på i Piroija.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har folk glemt fjorårets kamp i fredrikstad.. Var vel den kampen gutta starta og sikte mot gullkamp(medaljekamp hvertfall). Snu 1-0 til 1-2 med 10 mann på banen var sterkt a gutta. Håper Gutta husker den kampen bedre enn kampen som ble spillt i Bærum:p

Jeg tror ingen har glemt den kampen, men jeg tror også at mange ikke helt har klart for seg omstendighetene rundt seieren. Denne kampen fremstår i Fredrikstad som FFK's sureste nederlag noensinne, og det er fortsatt en grunnleggende oppfatning i Fredrikstad om at den kampen burde vært vunnet, dersom FFK ikke hadde sluttet å spille fotball etter pause.

Og hvorvidt det er slik at vi snudde den kampen fordi vi var fryktelig gode, eller FFK det motsatte, kan selvsagt diskuteres, men i Fredrikstad er i hvert fall oppfatningen dithen at FFK nærmest ga fra seg seieren. Det er uansett slik at vi var elendige i første omgang og at FFK gjorde det betydelig enklere for oss i andre omgang.

Kan for øvrig informere om at jeg har familiære bånd til Fredrikstad, og har dermed førstehåndsinformasjon på forholdene i FFK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig i at prestasjonene er variable, men synes ikke FFK er et lag vi sliter spesielt med iforhold til andre lag. Tror årsaken til de variable resultatene er mer et resultat av FFKs variable presatsjoner enn våres. Sånnsett er det nok mer å frykte nå, da det virker som de har blitt noe mer stabile. Spesielt hjemme.

Men, nå som FFK ligger såpass høyt på tabellen blir nok det i seg selv en motivator for max tenning hos Stabæk-gutta. Nå må FFK vise at de er et topplag, noe de aldri før har måttet gjøre. Du så hvordan dette slo ut i Drammen sist helg? Jeg tviler rett og slett på at FFK er så gode som tabellen tilsier, men anerkjenner dem som et godt lag likefult. Det beste spillet deres sålangt i år har vært mot antatte topplag på bortebane, i underdog posisjon, men som forsvarere av topplasseringer har de ikke imponert. Dessuten har de hatt et relativt enkelt kampoppsett sålangt, synes jeg. Unntakene er RBK og Brann borte.

Og du glemte i farta Nadderudkampen i cupen 2005, der vi kjørte over dem...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om denne burde legges inn under 'Fredagshumor' eller kamptråden, men her er iallefall nettavisens "verdt å vite før kampen mellom FFK og Stabæk
Stabæk har ikke tapt på bortebane i serien i år.

Har vel neppe tapt på hjemmebane heller...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig i at prestasjonene er variable, men synes ikke FFK er et lag vi sliter spesielt med iforhold til andre lag. Tror årsaken til de variable resultatene er mer et resultat av FFKs variable presatsjoner enn våres. Sånnsett er det nok mer å frykte nå, da det virker som de har blitt noe mer stabile. Spesielt hjemme.

Men, nå som FFK ligger såpass høyt på tabellen blir nok det i seg selv en motivator for max tenning hos Stabæk-gutta. Nå må FFK vise at de er et topplag, noe de aldri før har måttet gjøre. Du så hvordan dette slo ut i Drammen sist helg? Jeg tviler rett og slett på at FFK er så gode som tabellen tilsier, men anerkjenner dem som et godt lag likefult. Det beste spillet deres sålangt i år har vært mot antatte topplag på bortebane, i underdog posisjon, men som forsvarere av topplasseringer har de ikke imponert. Dessuten har de hatt et relativt enkelt kampoppsett sålangt, synes jeg. Unntakene er RBK og Brann borte.

Og du glemte i farta Nadderudkampen i cupen 2005, der vi kjørte over dem...

Jeg er enig i at FFK ikke er så gode som tabellen tilsier. De har hatt et relativt enkelt åpningsprogram. Å møte lag som Molde og B/G hjemme, er noe helt annet enn å møte disse borte. Brann i Bergen tapte de i mot, til tross for brukbart spill, men dårlig spill fra Brann må nok ta mye av skylden for det. På tidspunktet de møtte RBK, var i realiteten RBK som et bunnlag å regne, så dette sier heller ikke så mye om FFK's prestasjon.

Likevel er FFK et stabilt sterkt hjemmelag, som har en tendens til å spille spesielt godt mot oss, selvsagt med unntak av visse kamper, som i cupen i 2005. Rent statistisk i serien ligger resultatene ca. 50/50, men spillemessig står jeg på at FFK er et lag vi ofte har problemer med.

I år synes jeg FFK også har tatt et skritt opp, de har blitt bedre borte, og har i tillegg ikke avgitt et eneste poeng hjemme. Vi er selvsagt i stand til å slå dem, men tror likevel vi får det meget tøft. Håper på seier, har tro på uavgjort, men tar høyde for at vi går på vårt første tap.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alzheimer har selvfølgelig ikke klart å skaffe seg billett til FFK-matchen, så om noen kjenner noen som har en til overs må dere ta kontakt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Utrolig at et lag som har nesten har totalt ukjente spillere bakover på banen skal gjøre det så bra"

Haha, kos dere mot Pontus og Morris.

Hehe pløyde igjennom forumet, og konstanterer glad og fornøyd at vårt holder høyere kvalitet...

Noen som vet hvordan det er med muligheter for parkering?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Grunnet dårlig kommunikasjon kjøpte ikke han som skulle kjøpe billett til meg billett.

Og jeg står uten billett.

Om du fremdeles har en til overs, eller kjenner noen (andre enn Slum).

Kan du be dem ringe meg på 40 22 40 42.

Med vennlig hilsen

Johnny

Medsupporter for verdens beste lag :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Utrolig at et lag som har nesten har totalt ukjente spillere bakover på banen skal gjøre det så bra"

Tror ikke dere skal ta den setning aaaaltfor alvorlig ;)

Noen skriver her at FFK har hatt lett kampprogram hittil. Med unntak av at FFK har møtt Godset og dere har møtt LSK har vi møtt nøyaktig de samme lagene! Forskjellen er vel at dere har møtt lagene borte som FFK har hjemme. Det betyr vel egentlig at Stabæk heller ikke har hatt så vanskelig program hittil...

Det er mulig det er noe helt annet å møte Glimt og Molde hjemme enn borte. Men det er jammen forskjell på å møte Brann og RBK borte og hjemme også. Lyn også for så vidt :P

Tror et av lagene vinner - ingen uavgjort med andre ord. 2-1 eller 1-2!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I løpet av åtte serierunder har alle lag møtt både god og mindre god motstand. Å snakke om lett kampprogram blir litt meningsløst. Dessuten, hva avgjør om et kampprogram er lett? Er det forventningene man har til lagene før sesongen eller er det hva de viser seg å prestere når sesongen er igang? Bodø/Glimt, eksempelvis, har av de fleste blitt ansett som et av de svakere lagene, men i praksis har de vist noe helt annet. I Lillestrøms tilfelle har det vært motsatt. Man måtte vel møtt Brann, Viking, Rosenborg, Lillestrøm og Vålerenga for at det ikke skulle blitt sett på som et lett kampprogram, men det er jo ikke mange av disse lagene som har virket skremmende sterke...

For øvrig, forumet til FFK var det virkelig lav kvalitet på, ja. Sjelden har jeg sett så innskiktsløse "analyser" og vurderinger fra folk jeg antar er godt over gjennomsnittlig fotballinteresserte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forumet til FFK er ganske god underholdning til tider :)

Les blant annet tråden om "røkbomben på mysen" og litt diverse andre tråder omhandlende de moderne supporterne deres, mange gode innsikter og argumenter som fremmes der!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke å undres over at tidenes døveste film om fotball "lange flatæ bællær" ble spilt inn nettopp i Fredrikstad av Fredrikstanere. De gutta vrimler på forumet deres også. Skulle tro det var landsmøtet i frp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe pløyde igjennom forumet, og konstanterer glad og fornøyd at vårt holder høyere kvalitet...

Noen som vet hvordan det er med muligheter for parkering?

Nordmenn synes det er topp å lese nyheter om hva utlendinger synes om dem. Det finnes også fredrikstadfolk (med en god porsjon selvironi) som synes det er vel så stor underholdning å lese hva andre klubbers fotballfans (Især forumet på Stabaek.no) synes om FFK og ffksupporter.net.

Høydepunktet så langt var bildet dere publiserte på stabaek.no like før bortekampen mot FFK i 2004. Bildet viste en ikke-representativ trio med drilljenter i fra fredrikstad, og under bildet sto det; "grilljentene til fredrikstad indikerer at avstanden til svinesund er ikke er lang". Litt på kanten, men jeg lo godt av den... Jeg gleder meg til hva dere finner på i år.

Endret av zjaz
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å si at "Lange flate ballær!" er en døv film, da har ikke vi sett den samme filmen! Den er rett og slett genial, morsom som bare faen (1ern, 2ern var ikke fult så morsom). Og forøvrig er det hvert fall ikke noe film OM fotball, men fotball er en del av handligen! Harald Swart fortjener en stor applause for de filmene, uansett om han er FFK supporter og fredrikstad mann!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg enig her, syns lfb 1 var utrolig festlig,men kan ikke si noe om nr 2, for den har ikke sett. Vet det er fredag nå, men for å spare deg fra å spørre om jeg også er dritings, så nei - jobbet i kveld, å skal jobbe igjen imorgen tidlig, så edru i dag ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herre jemini. Lange Flate Ballær er den døveste filmen som er laget siden 1. verdenskrig. Jeg dro ikke på smilebåndet en eneste gang i løpet av den ene eller den andre filmen. Lavmål! Gleder meg til Korte Presise Hælspark med Alan i hovedrollen blir lansert...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er imponert over hvor mange som faktisk har sett den Fredrikstad-filmen.  Må innrømme at hele konseptet med kroppsmalte, overvektige østfoldingær,var noe som tok fra meg lysten til å se den filmen.  

Jeg har heller ikke sett filmen om Båtsfjord mannskor.

For å holde meg til temaet:  Det er imponerende av TV2 og bomme på årets første toppkamp.  Se omtale.  Endelig har de fått øynene opp for oss, og viser oss mot de fleste lag.  Men ikke mot årets største positive overraskelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 4 ledige plasser på båten!

Ring gsk for påmelding: 92 21 77 00

Kan folk la være å melde seg av og på båt og buss og jeg vet ikke hva? Turtelefonen har vondt i hodet etter å ha lekt med bibliotekarene igår.

Samt:

To ledige plasser på båten til Fredrikstad, ring turtlf.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
FFK - Stabæk, 01.06.08 kl 18:00
  • Opprett ny...