Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ikke akkurat Bohinens skyld.

Klart det er Bohinens skyld - han er jo øverste leder for det sportslige. Snakk om å forsøke å redde ansvarlig person!

Selfølgelig er det ikke Bohinens skyld at vi taper i dag!

Men som alle fotball innteriserte ser så er det den deffansive jobbingen det skorter på.

Til kjørte oss i senk og var mer effektive i dag, og til de observante seere i dag så så vi vel at keeperen til Til var en giga klasse over Tabbe Knutsen.

Derfor er jeg av den mening at uansett hvor god Knutsen har vært før denne kampen har den unge Austbø et større potsentiale en Knutsen.

En høyere keeper, hadde bøyd seg ned og plukka den første scoringe :) og han har en større deknings bredde på andre sjanser særlig skudd fra 30 meter ++!

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enig ang. Høiland. Men Stenvoll er neppe et reelt alternativ. Keller ville nok vaert mer stabil. Men han er neppe heller et alternativ før eventuelle midtbaneforsterkninger er på plass.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du han var tidvis god i dag? Eller mot Godset?

Jeg mener han er tidvis god generelt, men alt i alt ikke god nok, noe kampen i dag bekrefter.

Hvem snakker dere om?

JIH er den beste signeringa til Bohinen, at vi har deffansive problemer er jo klokkeklart!

Vi lider av tapet til Annan og den offansive kraften til Tchoy!

Henning: et talent som har tapt mye trening, kommer etter hvert!

Anderson: en super signering når det gjelder det offansive!

Det vi trenger er en deffansiv midbanespiller som er en jævel til å ødlegge for motstanderene!

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener han er tidvis god generelt, men alt i alt ikke god nok, noe kampen i dag bekrefter.

Hvem snakker dere om?

JIH er den beste signeringa til Bohinen, at vi har deffansive problemer er jo klokkeklart!

Det vi trenger er en deffansiv midbanespiller som er en jævel til å ødlegge for motstanderene!

Nå må du ikke blande kortene her. At vi mister en del defensivt uten Annan er det ingen tvil om, men dette har i utgangspunktet ingenting med Høilands prestasjoner isolert sett i denne kampen å gjøre.

Det går faktisk an å mene noe om Høiland, uten at man samtidig er uenig at vi trenger alternativer på midten. Personlig mener jeg at vi både trenger alternativer på midten i tillegg til at Høilands prestasjoner er variable.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...men som vanlig kom kollapsen :(

Som vanlig? For oss, eller mener du at det er vanlig at lag som vinner mye en eller annen gang taper? For min del krever jeg mer enn en repitisjon av noe for å kalle noe vanlig.

Kollapsen? Nå er du veldig rask på avtrekkeren. Et tap er vel ingen kollaps?

Å tape 2-4 for TIL er en kollaps. Historisk er det heller ikke et nytt fenomen at vi går på en smell da vi har sjanse til å skaffe oss en luke i toppen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem snakker dere om?

Nå må du ikke blande kortene her. At vi mister en del defensivt uten Annan er det ingen tvil om, men dette har i utgangspunktet ingenting med Høilands prestasjoner isolert sett i denne kampen å gjøre.

Prestajoner kommer vel ut av øye som ser?

JIH er en back som er offansiv og kan skape sjanser på egen hånd.

I dag har Til marginene på sin side og scoere på de sjansene de har.

Når vi skaper sjanser så har de en keeper som redder alt vi kommer med!

Der ligger vel marginene!

Skremende etter at JJ sa at kampen mor IFK var en kamp for å teste forsvaret!

Det vi trenger er en spiller som leser spillet til motstanderen og ødlegger rytmen, det har vi ikke i dag desverre.

Det positive i dag er at vi skaper nok sjanser til å score 5/6 mål!

Det går faktisk an å mene noe om Høiland, uten at man samtidig er uenig at vi trenger alternativer på midten. Personlig mener jeg at vi både trenger alternativer på midten i tillegg til at Høilands prestasjoner er variable.

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

[

Hadde vi og Tromsø hatt vanlig uttelling på sjanser i denne kampen hadde vi ikke nevnt defensive problemer. Men jeg hadde likefullt ment at JIH var skandaløst giddalaus og dårlig. Få på han sorte sko igjen, alltid dumt å spillefotball i tøfler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å tape 2-4 for TIL er en kollaps. Historisk er det heller ikke et nytt fenomen at vi går på en smell da vi har sjanse til å skaffe oss en luke i toppen.

Og spesielt når vi slipper inn like mange mål på en kamp som vi har gjort hittil i serien, mot et lag som nesten ikke har scort mål i år. Dette kan trygt kalles en kollaps.

Men spillemessig ser det ikke så galt ut. Likevel er det som skjer bekymringsfullt når vi tenker på at vi spillemessig også var gode etter ferien mot Brann i fjor. Da brukte vi fire kamper før vi begynte å ta poeng igjen.

Dette med marginer og ineffektivitet er ikke nødvendigvis tilfeldig, men et signal på at vi er ute av form. Dvs. slik vi pleier å være etter et spilleopphold.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke akkurat Bohinens skyld.

Klart det er Bohinens skyld - han er jo øverste leder for det sportslige. Snakk om å forsøke å redde ansvarlig person!

Selfølgelig er det ikke Bohinens skyld at vi taper i dag!

Men som alle fotball innteriserte ser så er det den deffansive jobbingen det skorter på.

Til kjørte oss i senk og var mer effektive i dag, og til de observante seere i dag så så vi vel at keeperen til Til var en giga klasse over Tabbe Knutsen.

Derfor er jeg av den mening at uansett hvor god Knutsen har vært før denne kampen har den unge Austbø et større potsentiale en Knutsen.

En høyere keeper, hadde bøyd seg ned og plukka den første scoringe :) og han har en større deknings bredde på andre sjanser særlig skudd fra 30 meter ++!

Man kan jo håpe du har rett angående Austbø. Hva som får deg til å tro det er dog for meg en gåte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vi og Tromsø hatt vanlig uttelling på sjanser i denne kampen hadde vi ikke nevnt defensive problemer. Men jeg hadde likefullt ment at JIH var skandaløst giddalaus og dårlig. Få på han sorte sko igjen, alltid dumt å spillefotball i tøfler.

Mitt syn på Høiland er heller ikke spesifikt knyttet til denne kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bah

Hvorfor i all verden er det så fryktelig mye negativitet her da. Det er ingen ting som tyder på at dette er en langvarig negativ trend (gi bort sjanser). Forskjellen fra fjoråret etter ferien er at i år så spilte laget tidvis kjempelekkert forover, men det glapp bakover. Dette tyder da ikke på annet enn at den defensive jobben ikke er helt inne etter ferien. TIL skapte jo tross alt ikke mer enn målene, som tross alt ble gitt bort, mens Stabæk skapte tosifret med 100%-sjanser en god Ramovic var eneste hindring for at ikke ble mål.

Høres kanskje rart ut, men skal man se litt mer langsiktig enn neste times artikler så kan vi prøve å se litt forbi resultatet. Spiller Stabæk likt mot VIF, men dropper disse tabbene blir det en flott kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bah

Hvorfor i all verden er det så fryktelig mye negativitet her da. Det er ingen ting som tyder på at dette er en langvarig negativ trend (gi bort sjanser). Forskjellen fra fjoråret etter ferien er at i år så spilte laget tidvis kjempelekkert forover, men det glapp bakover. Dette tyder da ikke på annet enn at den defensive jobben ikke er helt inne etter ferien. TIL skapte jo tross alt ikke mer enn målene, som tross alt ble gitt bort, mens Stabæk skapte tosifret med 100%-sjanser en god Ramovic var eneste hindring for at ikke ble mål.

Høres kanskje rart ut, men skal man se litt mer langsiktig enn neste times artikler så kan vi prøve å se litt forbi resultatet. Spiller Stabæk likt mot VIF, men dropper disse tabbene blir det en flott kamp.

Virkelig flott at du har registrert deg her for å fortelle oss disse tingene. "Å se forbi resultatet" og at "fotball handler om marginer" er det neppe noen her som har tenkt på før. Hjertelig takk.

Det er åpenbart at kampen i dag er en kamp som vi burde vunnet klart ut fra spill og sjanser. At vi likevel ikke greier dette, er ikke nødvendigvis tilfeldig, men kan være tegn på den "vanlige" formsvikten vi opplever etter spilleopphold.

La oss likevel håpe at det ikke er slik denne gangen.

Endret av Tom
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt syn på Høiland er heller ikke spesifikt knyttet til denne kampen.

Han har klart seg bra inntil Godset-kampen etter det har han vært forferdelig. Det verste er innsatsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virkelig flott at du har registrert deg her for å fortelle oss disse tingene. "Å se forbi resultatet" og at "fotball handler om marginer" er det neppe noen her som har tenkt på før. Hjertelig takk.

Det er åpenbart at kampen i dag er en kamp som vi burde vunnet klart ut fra spill og sjanser. At vi likevel ikke greier dette, er ikke nødvendigvis tilfeldig, men kan være tegn på den "vanlige" formsvikten vi opplever etter spilleopphold.

La oss likevel håpe at det ikke er slik denne gange.

Jeg har en annen bruker som hadde litt drøye innlegg så lagde ny. Beklager virkelig, visste ikke at antall innlegg spilte stor rolle for hvilke meninger man skal ha.

Ifjor etter ferien gikk humøret til helvete så fort man møtte motgang mot Brann og RBK. Idag viste de større vilje til å reise seg, og sammen med sjansene som ble skapt er det lite som minnet om fjoråret ved dagens tap. Stabæk serverte mål til motstanderen, i en grad man sjelden ser, ergo er det få ting som tilsier at de tilfellene skal være noe annet enn små"tilbake fra ferie"-dumheter. Holder de fokus bakover og skaper sjanser forover er det ingen grunn til å spå at dette skal fortsette.

Ferdig med denne kampen. Nå ser vi fremover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gåten trenger ikke vaere større enn at han (og jeg) så Austbø i vikingburet i forrige sesong.

Så rett så rett!

Javel. Personlig mener jeg at han kun er en bedre 2. keeper enn det vi hadde (Jens).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La oss likevel håpe at det ikke er slik denne gange.

Jeg har en annen bruker som hadde litt drøye innlegg så lagde ny. Beklager virkelig, visste ikke at antall innlegg spilte stor rolle for hvilke meninger man skal ha.

Ifjor etter ferien gikk humøret til helvete så fort man møtte motgang mot Brann og RBK. Idag viste de større vilje til å reise seg, og sammen med sjansene som ble skapt er det lite som minnet om fjoråret ved dagens tap. Stabæk serverte mål til motstanderen, i en grad man sjelden ser, ergo er det få ting som tilsier at de tilfellene skal være noe annet enn små"tilbake fra ferie"-dumheter. Holder de fokus bakover og skaper sjanser forover er det ingen grunn til å spå at dette skal fortsette.

Mye riktig i det du sier men man kommer ikke unna keeper tabber.

Hva det kommer av må analyseres og det er vel enkelt å greit elendig deffansiv jobbing kombinert med eledig keeper spill!

Men la oss se¨på det positive: Knutsen innrømmer 2 tabbe mål Skjønsberg tar den tredje!

En hard treningsperiode og full skjerpings mot Vuf!

Ferdig med denne kampen. Nå ser vi fremover.

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det siste målet er definitvit MMS sin skyld, ikke Jon.

Sorry, kan ikke bli mer uenig. MMS holder Rushfeldt unna og Jon kan bare gå og hente ballen. Blir stående og da går det som det går. MMS lynforbanna på Jon etterpå og Jon ser ut til å være mer enn enig.

"Jeg skal vel bare ta ballen og smelle til. Ikke bra" sier MMS selv om situasjonen. Som kaptein kan han ikke legge hele skylden på keeper, men om det var så klart at det var Jon sin feil hadde han ihvertfall lagt sylden på en misforståelse. MMS har kontroll på hvor ballen er og har mulighet til å klarere. Med Rushfeldt i ryggen og ti meter til målet venter man ikke på keeper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Jeg skal vel bare ta ballen og smelle til. Ikke bra" sier MMS selv om situasjonen. Som kaptein kan han ikke legge hele skylden på keeper, men om det var så klart at det var Jon sin feil hadde han ihvertfall lagt sylden på en misforståelse. MMS har kontroll på hvor ballen er og har mulighet til å klarere. Med Rushfeldt i ryggen og ti meter til målet venter man ikke på keeper.

MMS er ikke karen som skylder på andre. Se på klippet på TV2 sumo. Jeg mener det er ekstremt passivt av Jon. Så får du mene noe annet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bah

Spillemessig var ikke dette så ille nei. Selv om Tromsø vant 2-4 vil jeg si dette var et ran, resultatet gjenspeiler på ingen måte hvordan kampen var.

Men at tippeligaspillere, foran betalende tilskuere, tillater seg å opptre så passivt og giddalaust som det forsvaret og Jon gjorde i dag er en skandale. Vi slipper inn lobb fra død vinkel, vi lar en mann som løper fra ballen inne i 16-meteren hente den igjen og avslutte i mål, slipper inn en lompe fra 25 meter og lar en mann i slutten av trettiårene score på en situasjon der enhver stopper/keeper over 2.divisjonsnivå ville hatt full kontroll.

Vi slipper inn to mål innenfor kort tid etter egne mål. Det vitner om ræva innsats og totalt fravær av fokus. Forsvaret og Jon Knudsen burde skamme seg over hva de leverte i denne kampen. Med åpent mål i 90-minutter og backfirer på ferie spiller det ingen rolle hvor bra resten av laget spiller, selv halvsjangser blir 100%ere under sånne forhold.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TabbeKnudsen!?! Han derre keepern på Stabæk som har vært en av de aller mest solide spillerne i eliteserien denne sesongen? Han derre som det skrikes om fra alle kanter at burde få sjansen på landslaget?

Burde Ola Kamara overtatt plassen til Veigar etter lynkampen i fjor?

-----------------------------

... Historisk er det heller ikke et nytt fenomen at vi går på en smell da vi har sjanse til å skaffe oss en luke i toppen.

Er det et fenomen i det hele tatt? Hvor ofte har vi hatt mulighet til å skaffe oss en luke i toppen? I år har vi gjort det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TabbeKnudsen!?! Han derre keepern på Stabæk som har vært en av de aller mest solide spillerne i eliteserien denne sesongen? Han derre som det skrikes om fra alle kanter at burde få sjansen på landslaget?

De tabbene Jon har i dag er verre enn Doffen sin i Wigan som førte han bort fra klubben. Den første er et hån mot alle som elsker Stabæk, nr. 2 er verre men ikke utagbar, nr 3 er også et hån mens nr 4 skal han ut og ta. Alt i alt er Jons innsats i dag nok til at Iven bør starte mot VIF.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så desverre ikke dagens kamp grunnet jobb, men å kalle det 3 målet en keepertabbe er for drøyt(utifra tvbildene), Jon ser ikke utgangen av skuddet og en blå spiller(husker ikke hvem det var i farten) bare lar den passere.

Mål nr. 1 til trømsø er en SKANDALE av Jon, mål nr 2 er hardt, men ikke umulig å redde.

Nå får gutta trene godt uken som kommer slik at vi kan få et godt resultat mot Vif.

USSS på de neste kampene gir oss de 10 poengene alle har ropt etter, og det er ingen umulighet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk - Tromsø 28.06.08
  • Opprett ny...