peas on earth 10 Del Skrevet 10. Juli 2008 Del Skrevet 10. Juli 2008 faen faen faen faen http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle188296.ece Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 10. Juli 2008 Del Skrevet 10. Juli 2008 Au au nå begynner den "tynne" stallen å vise seg. La oss håpe gutta som har sittet på benken er klare til å jobbe for livet til søndag. For den seiern vil vi trenge og det vil i tilfelle bli en skikkelig lag seier. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 10. Juli 2008 (endret) Del Skrevet 10. Juli 2008 (endret) Etter de to seneste kampene blir i hvert fall ikke fallhøyden stor for dem som eventuelt må vikariere i forsvaret. Om Pontus er ute, spiller vel enten Mike eller Høiland stopper. Slik midtbanesituasjonen ser ut, blir det sannsynligvis førstnevnte. Ellers ville Keller måtte trekkes ned på høyreback. (Uansett ikke en ueffen tanke å gjøre litt om på forsvarsformasjonen, uavhengig om Pontus starter eller ikke. Akkurat den tanken har nok også streifet Jönsson en gang eller ti.) Ukuelig optimist som jeg er, har jeg har en viss tro på at forsvaret, hvem de nå blir, kan holde nullen de første 45 mot Viking. Årets utgave av Viking har sjelden våknet før i annen omgang. Håpet er selvsagt at de våkner til en drept kamp. - For deres del, selvfølgelig. Endret 10. Juli 2008 av Kjetil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Spence 0 Del Skrevet 10. Juli 2008 Del Skrevet 10. Juli 2008 Fillo kan ikke få fri boltreplass hvis Stabæk skal vinne denne kampen. Rommet mellom forsvaret og midtbanen må tas bedre om det har blitt gjort de to siste kampene (noe som også gjelder for å stoppe Ødegaard). Store rokkeringer på midtbanen (og spesielt tapet av AA) kunne vel egentlig ikke kommet på et verre tidspunkt i løpet av vårsesongen. Har likevel tro på at en sentral midtbane med Keller(evt. Stenvoll) og JA kan fungere. Får laget pasningsspillet til å fungere, kan JA få rom med hurtigheten. I tillegg håper jeg Alan gjør en god kamp slik at han tar litt Danielsens/Stokholms oppmerksomhet vekk fra samspillet mellom Daniel og Veigar. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BLAA bil 0 Del Skrevet 10. Juli 2008 Del Skrevet 10. Juli 2008 huff, gruer meg til denne kampen Som vi har spilt de siste kampene har vi ikke klart å vinne ballen på midtbanen, og dermed ikke klart å flytte opp laget og etablert noe press. Såklart vil vi savne savne AA og evt. HH som ryddegutt i denne kampen, men det vi VIRRKELIG mangler, etter min mening, er Somens lange, kvikke bein som klarte å krangle til seg ballen på motstanderens banehalvdel gang på gang. Når det er sagt, er det ingen i søndagens tropp som har de egenskapene, og vi får løse kampen på en annen måte. I de kampene jeg har sett viking i år, har det (kanskje i tillegg til Fillo og Velicka) vært Alexander Ødegaard som har vært den store offensive drivkraften i laget, med fart, dribleraid og skudd. Er stygt redd for at Høiland kan bli rundingsbøye for Ødegaard slik han var det for M.Andersson mot Godset. Vil derfor ha Keller på høyrebacken og flytte høiland opp. Jeg synes Keller har vært på sitt beste i år når han har spilt back, samtidig som høiland har gjort noen defensive blundere i løpet av sesongen, samt at han har høyere treffprosent på innleggene, som til sammen gjør at han passer bedre på høyre midtbane. Når det gjelder midtforsvaret, håper jeg virkelig Pontus blir bra, selv om nå kanskje ville være det beste tidspunktet for en evt rokkering i forsvaret. Selv om Mike har rutine i massevis, synes jeg han mangler en hel del, blant annet på farten, for at jeg skal være helt trygg på han. Det er nå vi skulle hatt IA! (selv om har strengt tatt burde spilt hver eneste stabækkamp...) Oi... ble langt det her... Uansett, midtbanen: ifølge mitt resonnement ang. høyresiden, betyr det at vi får JIH og Alan på hver sin kant. Gitt at Henning ikke stiller mener jeg at Stenvoll vil være det beste alternativet på den defensive sentrale av de gjenværende spillerne, fremfor kreative forslag som Pontus osv. Han har en god miks av defensife og offensive egenskaper, er kvikk i beina og jobber knallhardt. På den offensive midtbanen er vel Johan Andersson det tryggeste valget, selv om han har vært begredelig i det siste. Men vi har ikke så mange alternativer hvis ikke Janne plutselig begynner å satse på ungguttene i mer enn 5min mot slutten. Selv skulle jeg gjerne sett at Ola Kamara fikk prøve seg i denne kampen, enten i somenrollen eller på høyrekant. Han har vært god de gangene han har fått sjansen i tippeligaen i år. Laget bør bli Jon Keller - MMS - Pontus (mike) - Bjørnar JIH - Stenvoll - JA - Alan DN - VPG Så bytter man inn Kamara for den av JIH og JA som fungerer dårligst, det skjer bare ikke at begge de spiller bra Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 10. Juli 2008 Del Skrevet 10. Juli 2008 Kan Alan spille sentralt? Han er kvikk i beina, og har etterhvert fått brukbar evne til å få tak i ballen fra motstanderen. Det vil gi rom for JA på venstre kant. Har sett bruddstykker fra de siste kampene, vet at JJ har rullert en del på midten, har Alan spilt sentralt i noen særlig grad? I såfall blir laget JK JIH-MMS-PS-BH KK-TS-Alan-JA VPG-DN Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 10. Juli 2008 (endret) Del Skrevet 10. Juli 2008 (endret) huff, gruer meg til denne kampen Når det gjelder midtforsvaret, håper jeg virkelig Pontus blir bra, selv om nå kanskje ville være det beste tidspunktet for en evt rokkering i forsvaret. Selv om Mike har rutine i massevis, synes jeg han mangler en hel del, blant annet på farten, for at jeg skal være helt trygg på han. Oi... ble langt det her... Uansett, midtbanen: ifølge mitt resonnement ang. høyresiden, betyr det at vi får JIH og Alan på hver sin kant. Jeg gruer meg sjelden til å se Stabaek. Nervøs, ja,..... Ok, denne må jeg sannsynligvis se sammen med deler av familien, så la oss si jeg kommer til å vaere ekstra nervøs. Når det gjelder en eventuell førsteomgang på Mike, har jeg et (urealistisk?) håp om at han kan spre trygghet i et tilsynelatende overnervøst forsvar. (Jeg tror ikke Mike holder i to omganger, nettopp av grunnene du nevner.) Når det gjelder dine tanker om (igjen) å la Keller spille høyreback, og bruke Høiland på midtbanen er jeg enig. Endret 10. Juli 2008 av Kjetil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 10. Juli 2008 Del Skrevet 10. Juli 2008 Jon Høiland - Mike - MMS - Holmvik Andersson - Keller - Tom - Alan VPG - Daniel Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 10. Juli 2008 Del Skrevet 10. Juli 2008 Jon Høiland - Mike - MMS - Holmvik VPG - Keller - Diskerud - Alan Aase - Daniel Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BLAA bil 0 Del Skrevet 10. Juli 2008 Del Skrevet 10. Juli 2008 VPG - Keller - Diskerud - Alan Seriøst? Veigar på høyrekant? Og både diskerud og Aase fra start? Hva har du røyket? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
EspenKS 42 Del Skrevet 10. Juli 2008 Del Skrevet 10. Juli 2008 Aase er skadet etter hva jeg har fått med meg... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Brave1 0 Del Skrevet 10. Juli 2008 Del Skrevet 10. Juli 2008 Jon Høiland - Mike - MMS - Holmvik VPG - Keller - Diskerud - Alan Aase - Daniel Ikke så værst den, tror d kunne ha fungert. Men tror aldri JJ ville turt å gjøre noe sånt, så lenge han har mer rutinerte spillere tilgjengelig..... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 34 Del Skrevet 10. Juli 2008 (endret) Del Skrevet 10. Juli 2008 (endret) Spesielt ikke når Aase er skadet, som det ble påpekt over. For øvrig er jeg villig til å vedde noen kroner - ikke mange, riktignok - på at Mortimers forslag til laguttak er parodisk ment. Endret 10. Juli 2008 av Kjetil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 11. Juli 2008 Del Skrevet 11. Juli 2008 JonHøiland - Mike - MMS - Holmvik VPG - Keller - Diskerud - Alan Aase - Daniel Siden aase er skadet vil jeg ha kamara istedet. For å vinne må man våge. Hjelper ikke en dritt å ha lovende ungutter i stallen så lenge de ikke får spilletid. Nå er profilerte spillere borte/skadet/ute med kort og da er det bare å kaste de til ulvene. Siden styret (ref ss) ikke er interessert i å bruke ei krone på gull er vi nødt til å gå for den vanlige 5.plassen. Da kan vi likesågodt satse mye på diskerud, kamara, aase, gromstad og hedenstad, så "kanskje" vi kan være med å kjempe om gullet om ett par år. Med veigar og alan på hver sin kant er det naturlig at begge to vil variere på å ligge mellom midtbane og spiss når vi angriper. Problemer blir hvordan man skal demme opp for vikings kantspill med så to offensive kanter selv. Blir hawai fotball for alle penga! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Carine 0 Del Skrevet 11. Juli 2008 Del Skrevet 11. Juli 2008 Dette kan jo hjelpe: http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article112662.ece Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Panda 0 Del Skrevet 11. Juli 2008 (endret) Del Skrevet 11. Juli 2008 (endret) http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article112662.ece Jippi, ikke at årets Peter Ijeh har vært noe å skjelve i buksene for, men får vel håpe at Alexander Ødegaard fortsatt sitter på toalettet når søndagen kommer. Hvis bare Martin Fillo sørget for å skli på et bananskall og tråkke på parfymeflasken til kona mens han går ut av dusjen og derfor blir uaktuell, da begynner det å minne om noe. Edit: leif Endret 11. Juli 2008 av Panda Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 11. Juli 2008 Del Skrevet 11. Juli 2008 Rösler klarer nok å trylle noen og enhver frisk igjen. Jeg er 90% sikker på at Ødegaard spiller. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nr.25 1 Del Skrevet 11. Juli 2008 Del Skrevet 11. Juli 2008 Skjønner ikke helt at det er noe å rope hurra for, Velicka tar plassen til Ijeh... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 11. Juli 2008 Del Skrevet 11. Juli 2008 Har tidligere forsøkt å estimere sluttresultat ved hjelp av statistikk, det har gått dårlig de siste kampene, men jeg forsøker igjen: Stabæk-Viking 1,52-1,08 Problemet er hvordan man skal runde av til nærmeste heltall. Å runde ned har tidligere sett ut til å komme nærmest sannheten, men tror jeg skal legge inn en hjemmebanefordel ved å runde hjemmelaget opp og bortelaget ned. Dermed blir det seier 2-1 til Stabæk på søndag (Nå er jeg så nervøs før kampen at jeg tror på alt som skulle tilsi at kampen går vår vei.) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
LudaKris 108 Del Skrevet 11. Juli 2008 Del Skrevet 11. Juli 2008 Nå er jo Tømmernes tilbake, er vel muligheter for innhopp for han. Noen som så han idag? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Panda 0 Del Skrevet 11. Juli 2008 Del Skrevet 11. Juli 2008 noen som vil gjette på billettsalg? Jeg vurderer å ofre min trofaste plass med supporten for å dra med en hel gjeng på kamp. Blir vel kanskje ikke utsolgt? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
LudaKris 108 Del Skrevet 11. Juli 2008 Del Skrevet 11. Juli 2008 Med billetter til 50kr bør det bli utsolgt på Hovis hvertfall! Selv om jeg ikke helt har skjønt hvordan man får tak i de, er det i Stabækbutikken? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 243 Del Skrevet 12. Juli 2008 (endret) Del Skrevet 12. Juli 2008 (endret) Billetter til 50 spenn? Da mener de nok svingen, der betaler man i porten. [Edit] Beklager, der var jeg sløv... Så nyheten nå. Endret 12. Juli 2008 av Posse Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 12. Juli 2008 Del Skrevet 12. Juli 2008 Aftenbladet tipper dette Viking-laget: Thomas Myhre Maurice Ross, Børre Steenslid, Ragnvald Soma, Thomas Pereira Jone Samuelsen, Nikolai Stokholm Allan Gaarde, Martin Fillo, Alexander Ødegaard Andrius Velicka Ser ut til at de har tenkt å la Samuelsen og Stockholm gi Veigar bank i mellomrommet, men jeg ser absolutt store muligheter ved å la Bjørnar sende langballer i bakrommet på Somas side. Han burde vel være lett match for Daniel i løpsduell? Eller ser det ut til at de opprettholder en god offensiv slagkraft til tross for skadd Ijeh. Noen som vet om Henning blir kampklar? Skulle visst avgjøres i dag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magulfblaa 3 Del Skrevet 12. Juli 2008 Del Skrevet 12. Juli 2008 Hva med dette laget mot viking: Hvis ikke Henning blir klar altså: Jon Høiland----MMS-----Pontus-----Holmvik Andersson-----Keller-----Veigar-----Alan Daniel-----Ola Ja, jeg vet det er jævli offensivt, men Daniel får få myer å jobbe med, når veigar kan få strø pasningene fra midtbanen. I øyeblikket er ikke Johan eller Keller gode nok til det, og da blir Daniel seendes ut som en addecco-spiller.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Duffer 0 Del Skrevet 12. Juli 2008 Del Skrevet 12. Juli 2008 Også tenkt dette, dra Veigar ned & Ola på topp.... Faen ass, nå må vi vinne... Har en ekkel god følelse, liker det ikke :) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 12. Juli 2008 Del Skrevet 12. Juli 2008 Veigar ble trukket ned på midten i en treningskamp tidligere i år. Da ble det sagt at det ikke var ønskelig, men mer en nødløsning. Han kom vel brukbart fra forsøket den gangen? Noen som husker kampen og midtbanen vår forøvrig? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mannen 5 Del Skrevet 12. Juli 2008 Del Skrevet 12. Juli 2008 Veigar ble trukket ned på midten i en treningskamp tidligere i år. Da ble det sagt at det ikke var ønskelig, men mer en nødløsning. Han kom vel brukbart fra forsøket den gangen? Noen som husker kampen og midtbanen vår forøvrig? Da var vel også denne Alves på prøvespill så de spilte sammen slik til det 60. minutt eller noe sånt. Øvrige midtbanespillere fra start var Kamara og Keller? Eller så var det Alan for Ola. Husker ikke helt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 12. Juli 2008 Del Skrevet 12. Juli 2008 Hva med dette laget mot viking: Hvis ikke Henning blir klar altså: Jon Høiland----MMS-----Pontus-----Holmvik Andersson-----Keller-----Veigar-----Alan Pontus går rundt med diger bandasje på kneet og er garantert ute mot Viking. Hvor mange kamper han mister får tiden vise. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Duffer 0 Del Skrevet 12. Juli 2008 Del Skrevet 12. Juli 2008 Trist ! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå