sveinjhag 50 Del Skrevet 1. August 2008 Del Skrevet 1. August 2008 Jeg vurderer å fly til Paris onsdag og hjem igjen på fredag. Koster 1130,- tur/retur. Og tog til og fra Rennes (litt over to timer hver vei.) Hva med dere andre? Ønsker å få med meg denne. Kan også fly torsdag, fredag for samme pris med Norwegian. Hva er distansen i kilometer? Fyller mann bilen er ikke prisen på det heller avskrekkende. Jeg vil være med å kjøre... Oslo - Rennes 2173 km, ca 22 timer i strekk Jeg har bodd noen år i spydeberg. Det bør åpne for å kjøre dit på ca 17 timer. Fint! Men hvormye har du kjørt i Europa? Det er vanskelig å ha snitt på over 100 km. På en sånn lang tur er det helt sikkert at det er mye kø. Det er sannsynlig at du kommer bort i rushtrafikk to ganger. Både på tur nedover og oppover. Et lite regnestykke: Bensin (0,8 på mila) Sikkert mer hvis du kjører fort: 440 * 0,8 = 352 liter 12 kroner literen = 4224 Ferge ca 1000 kroner Bompenger: ca 1000 mulig noe mer 6224 kroner Her er det ingen ting å spare!!!! Når du kommer frem er du sikkert i fin form. Men det blir sikkert en fin tur :-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 1. August 2008 Del Skrevet 1. August 2008 Dette ser utvilsomt veeeldig interessant ut! Fant fly på finn til 2017 kr. tur retur med norwegian. Noen som har noen hotel å anbefale i Rennes og Paris? Billettprisene ligger fortsatt på kr. 1167. Bestill heller direkte på norwegian.no Hvorfor skal du bo i Paris? Har fått en del tips på hoteller i Rennes av Clark, skal gå igjennom dem før jeg legger de ut her. Flotters Planen min er å dra over til Paris etter førstekvelden i Rennes, og ta en helg der, litt avhengi av hva planen til andre er. Oslo-Gardermoen - Paris-Orly Torsdag 28. aug 2008 kl. 06:50 Rute DY1490 - Lavpris Betjent av Norwegian 1 Voksen 698 kr Retur Paris-Orly - Oslo-Gardermoen Søndag 31. aug 2008 kl. 19:45 Rute DY1495 - Lavpris Betjent av Norwegian 1 Voksen 1319 kr Du fikk med deg at kampen mot Lillestrøm er flyttet til mandag så det var muligheter for langhelg ja Ellers imponert over at så mange franskmenn har funnet frem til forumet. Virker jo hyggelig de fleste også. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 9 Del Skrevet 1. August 2008 Del Skrevet 1. August 2008 Har sinnsykt lyst til det her - pluss at jeg vel egentlig har lovet det... Problemet er at vi fikk bortekampen sist. Kommer så vidt jeg vet hjem fra mexico på tirsdagen. Så er nødt å finne ut når dette er. Og finne en kjapp måte på å kvitte meg med ett døgn med reise pluss jetleg Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Daniel B 0 Del Skrevet 1. August 2008 Del Skrevet 1. August 2008 Noen som har peiling på hva det koster med tog fra Paris til Rennes? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 235 Del Skrevet 1. August 2008 Del Skrevet 1. August 2008 Noen som har peiling på hva det koster med tog fra Paris til Rennes? ca 90€ t/r med TGV (hurtigtog) www.raileurope.co.uk Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 2. August 2008 Del Skrevet 2. August 2008 Noen som har peiling på hva det koster med tog fra Paris til Rennes? ca 90€ t/r med TGV (hurtigtog) www.raileurope.co.uk 90 Euro med tog t/r Paris-Rennes? Dyrt... Vis du leser forumet til Bataljonen som var der i November ifjor finner vi ut at det kostet 30 Euro om du kjøper samme dag eller 22 Euro og du bestiller på forhånd. Tur, ikke tur/retur. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pedagogen 15 Del Skrevet 2. August 2008 Del Skrevet 2. August 2008 Tur bestillt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
cathrine 1 Del Skrevet 2. August 2008 Del Skrevet 2. August 2008 Hvordan får dere bestilt tur med Norwegian dit i august? Det står at rutetrafikken ikke starter før i septemper, så jeg ringte dit i går, fordi jeg skulle sjekke Ålesund tur, men de starter ikke opp igjen før i September.. Synes det hørtes så merkelig ut jeg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 2. August 2008 (endret) Del Skrevet 2. August 2008 (endret) Hvordan får dere bestilt tur med Norwegian dit i august? Det står at rutetrafikken ikke starter før i septemper, så jeg ringte dit i går, fordi jeg skulle sjekke Ålesund tur, men de starter ikke opp igjen før i September.. Synes det hørtes så merkelig ut jeg. Paris-ruten går året rundt, Ålesund går september - mars. Endret 2. August 2008 av hdaniels Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 2. August 2008 Del Skrevet 2. August 2008 Tur bestillt. Hvilke dager reiser du? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joffen 954 Del Skrevet 2. August 2008 (endret) Del Skrevet 2. August 2008 (endret) Tur bestillt. Ditto. Ned med tidlig fly onsdag og hjem med sent fredag. 1367,- Surt a betale 300 ekstra i drivstoff. EDIT: Gruppereise med TGV? Endret 2. August 2008 av joffen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pedagogen 15 Del Skrevet 2. August 2008 Del Skrevet 2. August 2008 Tur bestillt. Hvilke dager reiser du? Ned torsdag morgen. Hjem fredag kveld. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 846 Del Skrevet 2. August 2008 (endret) Del Skrevet 2. August 2008 (endret) Jeg har bodd noen år i spydeberg. Det bør åpne for å kjøre dit på ca 17 timer. Fint! Men hvormye har du kjørt i Europa? Det er vanskelig å ha snitt på over 100 km. På en sånn lang tur er det helt sikkert at det er mye kø. Det er sannsynlig at du kommer bort i rushtrafikk to ganger. Både på tur nedover og oppover. Et lite regnestykke: Bensin (0,8 på mila) Sikkert mer hvis du kjører fort: 440 * 0,8 = 352 liter 12 kroner literen = 4224 Ferge ca 1000 kroner Bompenger: ca 1000 mulig noe mer 6224 kroner Her er det ingen ting å spare!!!! Når du kommer frem er du sikkert i fin form. Men det blir sikkert en fin tur :-) Går fint å holde over 100 i snitt. Jeg kjørte til Brussel da vi møtte Anderlecht og eneste køen jeg møtte var en halvtimes tid gjennom Hamburg. Endret 2. August 2008 av Slum Fixet quote Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 2. August 2008 Del Skrevet 2. August 2008 Tur bestillt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 3. August 2008 Del Skrevet 3. August 2008 hvor skal vi bo i rennes? skal nedover med bil, hamburg-rennes 1300 km. ikke billigere enn aa ta fly men med bil er det mulig aa reise rundt (chartres osv.) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SS KE 0 Del Skrevet 3. August 2008 Del Skrevet 3. August 2008 hvor skal vi bo i rennes?skal nedover med bil, hamburg-rennes 1300 km. ikke billigere enn aa ta fly men med bil er det mulig aa reise rundt (chartres osv.) Lurer på det samme. Hvilke hotell skal folk bo på? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 3. August 2008 Del Skrevet 3. August 2008 hvor skal vi bo i rennes?skal nedover med bil, hamburg-rennes 1300 km. ikke billigere enn aa ta fly men med bil er det mulig aa reise rundt (chartres osv.) Lurer på det samme. Hvilke hotell skal folk bo på? Vent noen dager, så kommer jeg ut med opplegget mitt. Har fått liste over hoteller i sentrum i prisklassen 30-95Euro. Skal bare gå igjennom dem før jeg kommer med mine anbefalinger. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 3. August 2008 Del Skrevet 3. August 2008 takk. er midt under flyttingen og har daarllig tid til aa sjekke alt selv. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 4. August 2008 (endret) Del Skrevet 4. August 2008 (endret) Hva med en av disse hotellene? http://www.hotel-le-bretagne.fr/index.htm http://www.angelina-hotel.com/ http://www.hotelnemours.com/index.asp Endret 4. August 2008 av Slum Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 4. August 2008 Del Skrevet 4. August 2008 http://www.irisa.fr/bunraku/AFIG97/LOISIRS/hotels.html Prisene i denne linken er i franc. Euro fås ved å dele på 7. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
S_ern 3 Del Skrevet 4. August 2008 (endret) Del Skrevet 4. August 2008 (endret) Tur bestillt Slum: Gunnar er på jakt den helga Endret 4. August 2008 av S_ern Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Del Skrevet 4. August 2008 Del Skrevet 4. August 2008 Jeg har tatt dette opp til diskusjon med MasterCard i et stort møte i Nettbanken, og selv om det var litt usikkerhet hos begge parter ser det ut til at vi skal kunne klare dette. Hva er det billigste du har funnet av overnatting, Slum? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sandra 0 Del Skrevet 4. August 2008 Del Skrevet 4. August 2008 Vi henger oss på det hotellet flest bestiller på, synes det meste så greit ut:) Skal jo ikke akkuratt tilbringe så mye tid der i våken tilstand uansett:) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
strand 7 Del Skrevet 4. August 2008 Del Skrevet 4. August 2008 2 stjerner alle sammen? Noen som har erfaring med hotell i Frankrike? Vet at hvis du f.eks. skal ha hotell i London er alt under 4 stjerner HELT håpløst. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sindre 1 635 Del Skrevet 4. August 2008 Del Skrevet 4. August 2008 Grusomt irriterende at denne turen havner på akkurat de to dagene det er veeeldig vanskelig å ta ferie på jobben, de to eneste dagene som er booket inn så lang tid i forveien....... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 4. August 2008 Del Skrevet 4. August 2008 Jeg bodde selv på 2 stjerner i Paris i fjor og det var seriøst helt katastrofe.. Men som sagt - er jo ikke mye der.., ølen er jo ganske dyr i Frankrike også så greit å spare litt spenn.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 4. August 2008 Del Skrevet 4. August 2008 Noen hoteller vi finner interessante? Hotel le-bretagne ble nevnt på kampen i dag, eller noen som har andre og evt. bedre forslag. Hadde jo vært fint om vi fikk samlet oss mest mulig, men det er kanskje litt vanskelig når vi er så mange. Trenger forøvrig en å dele rom med om mulig. Har bodd på hotell av lav stjerneklasse i Frankrike før, og der er greit nok så lenge du ikke forventer at rommet skal være gjort rent, samt at man kan finne etterlatenskap fra de som har hatt rommet før deg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 4. August 2008 Del Skrevet 4. August 2008 Jeg har sendt en mail med forespørsel om hva de har av ledige rom på Le-Bretagne. Legger ut info så fort jeg får noe tilbake av de:) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 4. August 2008 Del Skrevet 4. August 2008 har bestilt rom her: citea rennes http://www.citea.com/hotel/fr/Apparthotel/...tea-Rennes.html rimelig, enkelt aa naa med bil, har parkeringsplass og er 1km unna place de la republique. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 5. August 2008 Del Skrevet 5. August 2008 Da har vi også booket hotell. Ut fra det lille jeg har gjort av sjekking rundt er det ganske mange hoteller som er fulle, så det lønner seg å sette igang Joe Stian, Kenneth, André, Thomas, Sandra og jeg har ordna rom på Hotel Kyriad Rennes Centre. Det ligger rett ved togstasjonen. Jeg spurte i samme slengen om de hadde flere rom ledige, og i går kveld var hvertfall dette det de hadde: We received your mail, asking for a group, arriving on august wednesday 27th, 2 nights.We do have availability, to welcome you. here are the rooms still available on this period: -- 4 Triple room ( 3 separated beds ) -- 2 Salon room ( 1 double bed , more 1 single bed ) -- 2 double rooms ( 1 double bed ) Here are our rates: -- 72€ the Triple or Salon room / room / night -- 65€ the Double or Twin-bedded room / room / night -- 8€ the breakfast ( Buffet / salt and sugar food ) / person / night -- 0.55€ the stay tax / person / night Så om flere vil flytte inn er det bare å få ut fingern Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå