Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I følge Google Earth så er estimert strekning og tid henholdsvis 2.183 km og 21 timer og 55 min.

med mitt tempo bruker jeg sikkert 750 timer

Du bør vel strengt tatt greie den turen på tre døgn. Da trenger du ikke gå glipp av noen seriekamper heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi også booket hotell. Ut fra det lille jeg har gjort av sjekking rundt er det ganske mange hoteller som er fulle, så det lønner seg å sette igang :)

Joe Stian, Kenneth, André, Thomas, Sandra og jeg har ordna rom på Hotel Kyriad Rennes Centre. Det ligger rett ved togstasjonen.

Jeg spurte i samme slengen om de hadde flere rom ledige, og i går kveld var hvertfall dette det de hadde:

We received your mail, asking for a group, arriving on august wednesday 27th, 2 nights.We do have availability, to welcome you.

here are the rooms still available on this period: -- 4 Triple room ( 3 separated beds )

-- 2 Salon room ( 1 double bed , more 1 single bed )

-- 2 double rooms ( 1 double bed )

Here are our rates:

-- 72€ the Triple or Salon room / room / night

-- 65€ the Double or Twin-bedded room / room / night

-- 8€ the breakfast ( Buffet / salt and sugar food ) / person / night

-- 0.55€ the stay tax / person / night

Så om flere vil flytte inn er det bare å få ut fingern :)

Da har jeg bestillt også, men prisen var nå oppe i 79 Euro for dobbel/twin. Forøvrig litt mystisk at det på to steder jeg var innom sto at det ikke var ledig rom, mens det på to andre var til den prisen jeg nevnte.

Ellers har jeg da en sengeplass ledig i twinrom for en hyggelig person :)

Hvis ingen hyggelige melder seg innen rimelig tid kan jeg dele med en uhyggelig en også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg og en kompis bestillt.

Appart'City Rennes Ouest

7 rue Pierre Joseph Colin

RENNES 35000

Frankrike

Ankomst: on, aug 27, 2008

Utsjekk: fr, aug 29, 2008

Varighet: 2 netter

Rom 1: 2 Voksne

PRIS: 582kr.

145kr pr natt, pr person er ikke så ille..:) Bestillte via hotels.com og er fortsatt ledige rom! Bare noen hundre meter fra stadion og ca 2,5km fra sentrum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

145kr pr natt, pr person er ikke så ille.. :) Bestillte via hotels.com og er fortsatt ledige rom! Bare noen hundre meter fra stadion og ca 2,5km fra sentrum.

Hvorfor i all verden skal du bo ved stadion?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøver å booke rom på Hotel d'Angleterre Rennes. Det ligger 9-10 kvartaler unna hotellene ved togstasjonen og ligger ganske mye nærmere bargatene som ligger rundt området Place Saint-Michel.

Angrer samtidig på at jeg ikke tok fransk på skolen.

Edit: endte opp på Citea Hotel Rennes

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøver å booke rom på Hotel d'Angleterre Rennes. Det ligger 9-10 kvartaler unna hotellene ved togstasjonen og ligger ganske mye nærmere bargatene som ligger rundt området Place Saint-Michel.

Angrer samtidig på at jeg ikke tok fransk på skolen.

Hotel England. Sikkert noen som snakker engelsk der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey guys, here's a link for Rennes' youth hostel, it's cheap and not too far from the bus line going to the Stadium (line 11).

http://www.hihostels.com/dba/hostels-Auber...s-020002.fr.htm

Also, I forgot, if you plan on sightseeing a bit around Rennes, you must not only see Saint Malo, but also the Mont Saint Michel (8th wonder of the world!). If you don't, it will be like going to Paris and not see the Eiffel Tower!

http://www.la-france-vue-du-ciel.fr/images...l_1280x1024.jpg

You can do both Saint Malo and this in a day trip, starting with the Mont in the morning then beach at Saint Malo in the afternoon. Trains only go as far as Saint Malo, so you would probably need to rent a car in Rennes (1 hour drive to Mont St Michel)

:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvis noen trenger et rimelig hotell i Rennes, kan du finne enkeltrom fra kr 464 inkl frokost, dobbeltrom fra kr 531 inkl frokost og 2-sengs rom fra kr 555,- inkl frokost dersom du går inn på www.reise.no og søker etter ledig hotellrom Rennes 28.8. Hotellsiden drives dessuten av to Stabæksupportere!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge Googles Map ser det ikke ut til å ligge så veldig langt fra sentrum. Se linken her http://maps.google.no/maps?f=s&utm_cam...m=google%20maps

Jeg vet imidlertid ikke hvor fotballstadion ligger.

Jeg synes imidlertid hotell Arcantis Le Voltaire kan være et bedre alternativ da det ligger 5 minutter å gå fra gågatene. Der har vi bestilt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut til at vi booker oss inn på Hotell Mercure Rennes Centre Pre Botte. Ca 2000NOK for to netter i dobbeltrom. Her i fra er det kort vei til La rue Saint-Michel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi også booket hotell. Ut fra det lille jeg har gjort av sjekking rundt er det ganske mange hoteller som er fulle, så det lønner seg å sette igang :)

Joe Stian, Kenneth, André, Thomas, Sandra og jeg har ordna rom på Hotel Kyriad Rennes Centre. Det ligger rett ved togstasjonen.

Jeg spurte i samme slengen om de hadde flere rom ledige, og i går kveld var hvertfall dette det de hadde:

We received your mail, asking for a group, arriving on august wednesday 27th, 2 nights.We do have availability, to welcome you.

here are the rooms still available on this period: -- 4 Triple room ( 3 separated beds )

Here are our rates:

Katrine (Svensken), Geir (Geisha) og meg bor på :

Hôtel President (54825), Rennes, 27 Avenue Janvier, Rennes, 35000

Tremanns rom, 2 netter, tot 170 euro...

Er like ved togstasjonen det også..

Var ikke ledig på deres hotel lengre.. iallefall ikke som vi kunne finne..

Endret av mharl
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg også ut på tur til Rennes / Paris-Orly

Utreise

Oslo-Gardermoen - Paris-Orly

Onsdag 27. aug 2008 kl. 06:50

Rute DY1490

Retur

Paris-Orly - Oslo-Gardermoen

Fredag 29. aug 2008 kl. 19:45

Rute DY1495

Er også er på utkikk etter hotell, tips?

Er det noen som ønsker å dele på et rom?

Jo flere Blaa på samme hotell jo bedre er det.....

Gunnar Westlund.

Endret av gwestlund
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som rimelig hyggelig person................ er jeg på utkikk etter et hotell rom........

Gunnar

Here are our rates:

Da har jeg bestillt også, men prisen var nå oppe i 79 Euro for dobbel/twin. Forøvrig litt mystisk at det på to steder jeg var innom sto at det ikke var ledig rom, mens det på to andre var til den prisen jeg nevnte.

Ellers har jeg da en sengeplass ledig i twinrom for en hyggelig person :)

Hvis ingen hyggelige melder seg innen rimelig tid kan jeg dele med en uhyggelig en også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg krysser fingerne for at flyturen holder seg billig til eventuell bestilling torsdag kveld. Kall meg medgangssupporter, men pengebruken på de to siste borteturene gjør at jeg må ha en veldig god søknad for å få innviglet en høyere kredittgrense.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor i rennes finner vi puber/cafeer/restauranter?

ser jo ut som om alle som reiser ned bor et annet sted derfor hadde det vaert hyggelig med en pub/et sted hvor vi kan samles för og etter kampen.

btw: noen her som har en anelse hvor dyrt ölen er i frankrike?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

btw: noen her som har en anelse hvor dyrt ölen er i frankrike?

Varierer jo fra sted til sted. Rennes er ikke akkurat største turistfellen, men det er ikke Tyske eller Danske priser heller. En halvliter Kronenburg går sikkert for 4-6 Euro. Vanlig å få øl i mindre glass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Tur til Rennes
  • Opprett ny...