Gå til innhold

Anbefalte innlegg

btw: noen her som har en anelse hvor dyrt ölen er i frankrike?

Varierer jo fra sted til sted. Rennes er ikke akkurat største turistfellen, men det er ikke Tyske eller Danske priser heller. En halvliter Kronenburg går sikkert for 4-6 Euro. Vanlig å få øl i mindre glass.

fint nickname, hofbräu ;)

4 eller 5 euro per halvliter er en ganske vanlig pris i hamburg hvis man kjøper ølen sin på puben (f. eks. 0.4 l = 3.50 euro på millerntor stadion supporterpub). 0.33 flaske koster mellom 1.80 euro og 2.50 euro. kommer litt an på hvor i tyskland man kjøper øl, tror jeg ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er min jomfrutur for utenlandskamper i boks. Booket rom på Citea Rennes for 100 euro til sammen.

Jeg bestilte nettopp på samme hotell som deg, og kommer til å anbefale hotellet til reisefølget mitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som rimelig hyggelig person................ er jeg på utkikk etter et hotell rom........

Gunnar

Da har vi også booket hotell. Ut fra det lille jeg har gjort av sjekking rundt er det ganske mange hoteller som er fulle, så det lønner seg å sette igang :)

Joe Stian, Kenneth, André, Thomas, Sandra og jeg har ordna rom på Hotel Kyriad Rennes Centre. Det ligger rett ved togstasjonen.

Jeg spurte i samme slengen om de hadde flere rom ledige, og i går kveld var hvertfall dette det de hadde:

We received your mail, asking for a group, arriving on august wednesday 27th, 2 nights.We do have availability, to welcome you.

here are the rooms still available on this period: -- 4 Triple room ( 3 separated beds )

-- 2 Salon room ( 1 double bed , more 1 single bed )

-- 2 double rooms ( 1 double bed )

Here are our rates:

-- 72€ the Triple or Salon room / room / night

-- 65€ the Double or Twin-bedded room / room / night

-- 8€ the breakfast ( Buffet / salt and sugar food ) / person / night

-- 0.55€ the stay tax / person / night

Så om flere vil flytte inn er det bare å få ut fingern :)

Da har jeg bestillt også, men prisen var nå oppe i 79 Euro for dobbel/twin. Forøvrig litt mystisk at det på to steder jeg var innom sto at det ikke var ledig rom, mens det på to andre var til den prisen jeg nevnte.

Ellers har jeg da en sengeplass ledig i twinrom for en hyggelig person :)

Hvis ingen hyggelige melder seg innen rimelig tid kan jeg dele med en uhyggelig en også.

Har allerede fått en hyggelig? person å dele rom med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er min jomfrutur for utenlandskamper i boks. Booket rom på Citea Rennes for 100 euro til sammen.

Jeg bestilte nettopp på samme hotell som deg, og kommer til å anbefale hotellet til reisefølget mitt.

Jeg har også booket meg inn på:

Citea Rennes

35 rue d'Antrain

RENNES 35000

Frankrike

De har flere ledige rom til en billig penge ca.850,- for et rom i 2 netter.

Gunnar

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ui, joffen, vær forsiktig med verdisakene dine...har opplevd flere negative ting i franske herberger (ok, det var i paris...), tjuveri og skitne rom er bare to ting. maten er heller ikke særlig bra der.

hvor mange er det nå som skal bo på citea rennes?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ui, joffen, vær forsiktig med verdisakene dine...har opplevd flere negative ting i franske herberger (ok, det var i paris...), tjuveri og skitne rom er bare to ting. maten er heller ikke særlig bra der.

Hvor mange anslagsvis Stabæk reiser egentlig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiser du på herberger ber du på en måte om det da.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet om 12 som har booket seg inn på Citea. Resten ved hotellene ved togstasjonen (som forøvrig ligger laaangt unna der ting skjer...).

Håper vi blir 70-80 tilreisende, og godt over hundre om vi skulle få til ett bra resultat i morgen. Hører rykter om at sponsorturen vil koste nesten 15.000 kroner. Stemmer det, vil det ikke være så mange av dem. Det er synd, for de har vært flinke med oppmøte på tidligere borteturer. Spesielt mot Lindfield.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planlegger ikke å tilbringe noe særlig tid der, men det har fått bra kritikk på nettsider rundt omkring. Ligger bare 600 meter unna citea rennes også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

joffen, det er det som bekymrer meg - at du ikke tilbringer masse tid der, og at andre får det med seg.

selv om de har fått bra kritikk betyr det ikke noe. men jeg vil ikke være for negativ.

øh, hvor er det hvor "ting skjer", slum?

fint at vi er så mange som bor på citea :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet om 12 som har booket seg inn på Citea. Resten ved hotellene ved togstasjonen (som forøvrig ligger laaangt unna der ting skjer...).

Det er 1.4 km mellom hotellene. Beregnet gangtid 21 minutter. Synes det ikke er så langt. I tillegg er det metrostasjon rett ved begge steder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med biletter til selve matchen, er det noen som har peiling på hvor vi får kjøpt dem? I porten på stadion, eller må de kjøpes på forhånd et eller annet sted? Pris?

G.

Det er 1.4 km mellom hotellene. Beregnet gangtid 21 minutter. Synes det ikke er så langt. I tillegg er det metrostasjon rett ved begge steder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

godt spørsmål, gunnar.

kunne godt tenke meg at vi må kjøpe billettene i porten rett før kampen (som i brussel/anderlecht og sochaux)

hvis det er virkelig mange stabæk fans som reiser til rennes kan det hende at billettene blir solgt via stabæk.

men det er 14 dager til kampen - ingen hastverk altså.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Citea Rennes er visstnok fullt, så du må nok sjekke andre steder.

De siste tre dagene hvor folk har forsøkt og bestille direkte via citea.com har de fått meldingen; ingen ledige rom. Gjør du derimot bestillingen via finn.no har det gått greit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemningen på Blaa idag etter matchen tyder på at det er svært mange som kommer til å bestille tur til Frankrike ikveld eller i morgen.

Kan vi håpe på over 100 blaa i bortetribunen i Rennes?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vi håpe på over 100 blaa i bortetribunen i Rennes?

Etter hva det så ut til på tv vil det si ca 10 ganger så mange som de var på Nadderud?

Det var 3 supportere på bortefeltet på Nadderud ikveld. Han ene i blått, èn i hvit og siste mann i rødt. Kreativt. Herlig ressursbruk med to politifolk og èn vakt som passet på dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tog til Rennes fra Paris:

Det går TGV tog fra Paris til Rennes:

Départ à 11h05 12h05 12h05 14h05 15h05 16h05

Meilleur prix 39.00 € 34.00 € 39.00 € 39.00 € 50.00 € 39.00 €

Durée : 02h18 02h08 02h08 02h10 02h03 02h03

For oss som lander klokken 0915 med Norwegian kan vi ta 1205 toget fra Paris, vi må inn fra flyplassen med buss til sentralstasjonen. Finne den osv...

Det er 2 tog som går til Rennes klokken 1205, jeg har valgt toget som har nummer: 08627

Billett bestilles på denne siden:

http://www.tgv-europe.com/en/home/

post-275-1218867472_thumb.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser gjerne at vi raller litt i Paris først! Enkelte snakker om å henge det gigaflagget (stort som et hus) i eiffeltårnet osv. Jeg har i hvertfall ikke noe å rekke i Rennes på onsdagen. Er det mye billigere å bestille på forhånd?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville det ikke vært lettere å pynte opp Triumfbuen? Det er et ypperlig sted å henge opp et flagg, det er jo alt opplegg for et mega-flagg der, vi må bare ta ned det franske som henger der til vanelig. Og det ville garantert skapt litt media blest om at de Blaa fra nord igjen tar Paris med storm.

Ser gjerne at vi raller litt i Paris først! Enkelte snakker om å henge det gigaflagget (stort som et hus) i eiffeltårnet osv. Jeg har i hvertfall ikke noe å rekke i Rennes på onsdagen. Er det mye billigere å bestille på forhånd?
Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de av oss som skal ta fly toget er det mitt forslag at alle man kaster seg inn på det toget som er fremme på Oslo Lufthavn 05:27, da har man et par minutter på å få kommet seg inn i køen for innsjekk + sikkerhetskontrollen med mer uten å måtte stresse. Det heter seg jo at man må møte opp senest 1,5 time før avreise med ruteflygninger utenlands.

http://www.flytoget.no/trips/search?from=1...30&offset=1

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Tur til Rennes
  • Opprett ny...