Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Med fare for å gjøre seg tilgjengelig for hugg "i all offentlighet" forsøker jeg å starte en tråd for sangforslag til gutta. Med tre nye spillere på laget er det vel kanskje på tide å tenke på noen freske sanger? Jeg har i de siste ukene forsøkt å finne noe som passer til Pontus Farnerud, men sliter med å komme med noe helt nytt. Klarte å finne noe brukbart med melodien til "Stabæk fans" men starter da på: "Det er vi som er Stabæk, Stabæk fans" osv osv...:

Det er VI som har Pontus Farnerud,

ja vi har Pontus Farnerud.

Han er Stabækmann, og alle elsker han!

Noen andre som har gode forslag kanskje?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

"Stabæk-fans"-melodien er etter min mening altfor treig. Vi trenger mer trøkk på eventuelt nye spillersanger.

After all, jeg foreslår at vi setter sammen egne sanger til MMS og HH før vi gir de nye gutta oppmerksomhet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Stabæk-fans"-melodien er etter min mening altfor treig. Vi trenger mer trøkk på eventuelt nye spillersanger.

After all, jeg foreslår at vi setter sammen egne sanger til MMS og HH før vi gir de nye gutta oppmerksomhet.

Jeg postet noen forslag i en annen tråd:

Palmason, Palmason, Palmi Palmason

islands makt i stabkdrakt

palmi palmason

melodi: samme som marel-sangen.

Farnerud, Farnerud

i blaat og mørkeblaat

vi har sveriges store stolthet

vi har pontus farnerud

melodi: samme som marteinson-sangen.

Kanskje ikke nyskapende ettersom disse ble brukt for en del år tilbake, men melodiene er fete og teksten er enkel. I mine øyne var marteinson-sangen en av de vi var gode til å synge tempomessig og volummessig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

palmi palmason

Farnerud, Farnerud

i blaat og mørkeblaat

vi har pontus farnerud

Kanskje ikke nyskapende ettersom disse ble brukt for en del år tilbake, men melodiene er fete og teksten er enkel. I mine øyne var marteinson-sangen en av de vi var gode til å synge tempomessig og volummessig.

Støttes!!! Synes begge to funket veldig bra, og absolutt bør tas ut av skapet igjen!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

islands makt i stabækdrakt

palmi palmason

Jeg husker ikke hvilken melodi den Marel-sangen har, (så fint med en link om du har), men kom til å tenke på at teksten du har laget passer også til en melodi som Bastionen synger om Espen Hoff.

Kanskje det er det samme melodi for alt jeg veit... :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

islands makt i stabækdrakt

palmi palmason

Jeg husker ikke hvilken melodi den Marel-sangen har, (så fint med en link om du har), men kom til å tenke på at teksten du har laget passer også til en melodi som Bastionen synger om Espen Hoff.

Kanskje det er det samme melodi for alt jeg veit... :rolleyes:

Hvilke originalmelodier dette er, er jeg ikke sikker på. Jeg drar igang i tr.heim og i ålesund, så får vi se om vi får det til når vi samles på nadderud igjen.

Alle mann til Ålesund - norges peneste by(hvis man lukker øynene for rådhuset)!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

palmi palmason

Farnerud, Farnerud

i blaat og mørkeblaat

vi har pontus farnerud

Støttes, veldig gode forslag og enkle sanger som folk kan lære etter å ha hørt dem et par ganger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med disse nye sangene, er det da lov å håpe på at det ikke er plass til "Vi er de blaa.. og mørkeblaa.. Vi står i snø og regn etc" og "Vi er Stabækfans, tusenvis av Stabækfans" ?

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med disse nye sangene, er det da lov å håpe på at det ikke er plass til "Vi er de blaa.. og mørkeblaa.. Vi står i snø og regn etc" og "Vi er Stabækfans, tusenvis av Stabækfans" ?

Jeg skal ihvertfall ikke løfte en finger for noe sånt... I hodet mitt faller det seg liksom ikke naturlig.

"Vi er de blaa & mørkeblaa" er ikke ille, men den tar tid å innarbeide. Spesielt med tanke på å få folk til å droppe klappingen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ihvertfall ikke løfte en finger for noe sånt... I hodet mitt faller det seg liksom ikke naturlig.

"Vi er de blaa & mørkeblaa" er ikke ille, men den tar tid å innarbeide. Spesielt med tanke på å få folk til å droppe klappingen.

Ok, jeg modererer meg til å håpe på litt større variasjon nå som det er nye sanger og ikke de lenger er de nyeste og "hotteste".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig at MMS, HH og BH fortjener sine egne sanger nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi er de blaa og mørkeblaa er jo i mine øyne den kuleste sangen vi har...

men desverre en sang som tar tid å få innøvd, da den blir litt kano...

men færre og færre som klapper å det lover godt...

synes desverre det var litt slapt forran utover i B/G kampen, finn var flink til å dra igang når det andre stoppet litt opp...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

palmi palmason

Farnerud, Farnerud

i blaat og mørkeblaat

vi har pontus farnerud

Jeg stemmer helt klart for. Det er ikke flust med melodier som passer i denne sammenheng, og Marteinson-sangen er jo knallbra. Marel sangen må jeg innrømme at jeg ikke husker.

Blaa og mørkeblaa er en sang vi IKKE må gi slipp på etter min mening. Fester seg i hodet som TV-pizza til ganen, nynner i flere dager etter kamp. Kunne kanskje droppet kanon våset for da blir det ikke så mye trykk. Savner mere engasjement av gutta foran, spesielt på flankene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Marel-sangen (Palmi), er på samme melodien som Andy Cole hadde i United. Selvom det forsåvidt er like lenge siden, hjelper det kanskje litt...

Det hjalp for meg i hvert fall, og da må jeg si at det er et konge-forslag til sang for Palmi! Perfekt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Marel-sangen (Palmi), er på samme melodien som Andy Cole hadde i United. Selvom det forsåvidt er like lenge siden, hjelper det kanskje litt...

Så da er det

(?) Nå er dette rett nok ikke en stadion-versjon av sangen, men likevel.

Den blir bra! :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med noe i denne duren:

melodi: yellow submarine

Morten Skjønsberg er forsvarskongen vår

Morten er helt rå

Morten han er blaa

Morten er helt rå

Morten han er blaa

Morten Skjønsberg åle åle åle,

åle, åle, åle

åle, åle, åle

åle, åle, åle

åle, åle, åle

f.eks...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med noe i denne duren:

melodi: yellow submarine

Morten er helt rå

Morten han er blaa

Morten er helt rå

Morten han er blaa

åle, åle, åle

åle, åle, åle

åle, åle, åle

åle, åle, åle

f.eks...

Likte den, enkel og grei og Skjønsberg fortjener en egen sang nå! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boney M - Brown Girl In The Ring

Hør på 1:06-1:25, der kommer det best frem.

Brown girl in the ring

Tra la la la la

Theres a brown girl in the ring

Tra la la la la la

Brown girl in the ring

Tra la la la la

She looks like a sugar in a plum

Plum plum

Bare å la fantasien gå!

Endret av Dancin' Devil
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boney M - Brown Girl In The Ring

Hør på 1:06-1:25, der kommer det best frem.

Brown girl in the ring

Tra la la la la

Theres a brown girl in the ring

Tra la la la la la

Brown girl in the ring

Tra la la la la

She looks like a sugar in a plum

Plum plum

Bare å la fantasien gå!

Pontus Farnerud!

Tra la la la la

Vi har Pontus Farnerud!

Tra la la la la la

Pontus Farnerud!

Tra la la la la

Pontus Farnerud, han er best

Ingen Protest!

Endret av Dancin' Devil
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Spillersanger
  • Opprett ny...