Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan være enig i at det har gått over både stokk og stein for ham i denne bloggen, men inntil i dag synes jeg vel hans skriblerier har vært blant det aller mest lesverdige på stabak.no.

At Eurostand 2008 er bare piss, er en noe snodig konklusjon, men jeg synes samtidig de som presenterte eurostand for norske TV-seere kunne hengt litt færre dårlige ideer på de gode grunnideene.

Gode grunnideer:

Stående syngende supportere vil slippe å stå innimellom masse seter som de uansett ikke bruker.

Kamptidspunkt bør kun endres i goood tid før kamp, ikke noen uker før som praksis er nå.

De to punktene over skal det vel være vanskelig å være uenige i, med mindre man vil fremstå som like surmaga som friling tidvis (dessverre) gjør i bloggen sin.

Dårlige tilleggsideer:

Men når man kobler på dette at kampbillettene i Norge er altfor dyre, og at man vil kjempe mot kommersialiseringen av norsk fotball, da mener jeg man er ute å kjøre. Fotballag koster penger, og gode fotballag koster enda mer.

En siste ting som har blitt omtalt litt i forskjellige tråder, men som vel ikke har så mye med eurostand å gjøre, er dette med ekte supportere. Må de stå å synge og lage liv hele kampen, eller holder det med å møte opp og juble litt. Her tror jeg meningene er delte på dette forumet, så det enkleste blir kanskje å konkludere med at ingen egentlig har fasit på det, men at det bør være unødvendig slenge om seg med nedsettende karakteristikker av andre som støtter ditt lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han med bjella har vel et handicap av noe slag, har han ikke? Han bør vel kunne unnskyldes å ta med seg denne håndballgadget'en på kamp? En trofast supporter, som dog gjerne kan legge igjen bjella ved neste anledning.

Rart dette med Friling, forøvrig. Jeg syns han ofte skriver gode blogger, der han som regel peker på akkurat de tankene jeg gjør meg som supporter. Denne gangen bommer han riktig nok ganske kraftig på blinken, men jeg håper han fortsetter å skrive.

Finfint svar fra deg, Rich!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyll Rich for sakelig og velfundert svar. Det sprakk noen blodkar i hjernebarken da jeg leste Frilings innlegg. Er det virkelig mulig å være så blåst i hodet? Saft suse... :blink:

Bare en ting å si til det: TAKK RICH, for et glimrende innlegg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si Rich skrev det veldig, veldig bra!

En annen ting er at det å sitte og stå på en fotballkamp er to helt forskjellige opplevelser, etter min mening. Du klarer IKKE å leve deg inn i kampen på samme måte når du sitter. Det blir ikke samme feelingen, ikke samme "oversikten", og det blir noe dødt over det. Kampen blir på en måte mye "viktigere" når du står, det betyr mer; du føler på sett og vis at du er "med" i kampen og får den under huden. Stemning rundt deg kommer som et pluss og forsterker bare dette. Alt dette faktorer som ikke blir gjeldende - i alle fall ikke i like stor grad - som hos sittende plastikksete-tilskuere. Og det er ingen tvil om at support er støtte - betydningen av ordet supporter - og at support gjør du nettopp ved å lage stemning og støtte på kamp ved verbalt/visuell deltagelse (IKKE kubjeller eller lignende som er forbeholdt håndballens venner). Dette er fotball. Noe spesielt. Noe som har gjort det til den desidert mest inkluderende, populære og besette idrett i hele verden. Det er ikke på grunn av kubjeller. Det er stemning. Stemning som går langt utenpå det som blir servert i "alle" andre idretter, stemning som er menneskeskapt, som kommer fra deg selv, det indre, det man snakker om klubbhjerte, for man synger fra hjerte, det jeg gjør iallfall de fleste. For man finner ikke maken til kultur andre steder enn i fotballen. Fotball er følelser. Følelsene kommer mer ut som stående supporter. Og du viser dem mer.

En annen ting når det gjelder ståtribuner, er at de er forsvarlige (vet dog ikke hvordan det er nedover i Argentina og Sør-Amerika, men det er viktig å huske på at når denne tilskuerkatastofen skjedde skyldtes det en stadion/arrangement-tabbe snarere enn en tabbe forårsaket stadion, men fordi de rett og slett slapp inn altfor mange). "Arnsetin" nevner uansett Tyskland blant annet i negative vendinger, men det framstår derimot som det beste eksempelet. De har faktisk innlagt permanente stoler på nesten ALLE tribuner, men de er av den typen - som også er framtiden - som kan slås opp og "klappe" sammen nærmest som en campingstol. Tribunevennlig, praktisk og smart løsning. Tyskerne er lengst framme på stadionbygging, det viste blant annet det fantastiske VM-et og tilskuerrekorder som blir satt der år etter år; ingen land i Europa har mer tilskuere på kampene en nettopp dem.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Latterlig innlegg. Jeg hadde respekt for denne mannen og har flere ganger kost meg med artiklene hans, men nå har han virkelig tråkket i baret. At det bare er unge menn som liker å gå på konsert og bevege seg til musikken er noe av det dummeste jeg har hørt... Tenker man seg litt om er det kanskje ikke så rart at Friling kommer med disse uttalelsene da hans levebrød på mange måter er den sterkt kommersielle siden av fotballen.

Edit: Takk Rich!

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes både Friling og Jansen har sine poenger.

1) Det ER mindre trygt med en ståtribune. Nå sikter jeg så absolutt ikke til Stabæk Supports lille tribune på Nadderud :-) Men det er et faktum som ingen kan benekte at ståtribuner er mer risikable. Det er jo logisk - flere folk samlet på et bestemt område er mer risikabelt enn færre. Det er dessuten vanskeligere for politi å ha oversikt. Spørsmålet er om man mener det er verdt risikoen. I Premier League, som Jansen liker å vise til, er det et forbud mot ståtribuner. Jeg tror ikke Jansen kan komme å påstå at det er laber stemning på så mange av PL-arenaene.

2) Hvorvidt billettpriser er "for høye" synes jeg blir en litt tåpelig debatt. Det er en pris på et produkt og blir bestemt i markedet. Man kan selvfølgelig hevde at det er "dårlig konkurranse". Men det er ikke så mye å gjøre med den saken. Klubbene vil sette de prisene som gir dem mest inntjening. Ferdig med saken.

3) Når det gjelder varsel om flytting av kamp er jeg hjertens enig med Jansen. Og synes Friling er noe arrogant på dette punktet. Det gjelder å ha forståelse for at vi er forskjellig, slik han åpner innlegget med. Da må man også legge til rette for at de som liker å dra på borteturer også får god anledning til det. Det er noe som ikke burde være spesielt vanskelig å endre på og som jeg synes er godt demonstrasjonsmateriale.

Jeg er ingen stående supporter selv, men jeg synes det er kult å høre på og mener det er en del av sjarmen. Så lenge folk er forskjellige og har respekt for hverandres forskjellighet, så vil det alltid bli hyggelig å dra på fotballkamp. Det tror iallfall jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det er ingen tvil om at support er støtte - betydningen av ordet supporter - og at support gjør du nettopp ved å lage stemning og støtte på kamp ved verbalt/visuell deltagelse (IKKE kubjeller eller lignende som er forbeholdt håndballens venner). Dette er fotball. Noe spesielt. Noe som har gjort det til den desidert mest inkluderende, populære og besette idrett i hele verden. Det er ikke på grunn av kubjeller. Det er stemning. Stemning som går langt utenpå det som blir servert i "alle" andre idretter, stemning som er menneskeskapt, som kommer fra deg selv, det indre, det man snakker om klubbhjerte, for man synger fra hjerte, det jeg gjør iallfall de fleste. For man finner ikke maken til kultur andre steder enn i fotballen. Fotball er følelser. Følelsene kommer mer ut som stående supporter. Og du viser dem mer.

Her synes jeg du ikke respekterer det faktum at folk kan like fotball av ulike årsaker og få ulikt utbytte av sporten avhengig av hvem de er. Jeg kan leve meg inn i en kamp kolossalt enten jeg sitter, står eller ser den på TV for den saks skyld. Jeg kan få en kveld helt ødelagt av et Stabæk-tap - selv om jeg engang ikke er på stadion.

Jeg respekterer din måte å like fotball på - jeg liker faktisk godt at det finnes syngende supportere. Men jeg hadde satt pris på om du kunne respektere også de som valgte annerledes. Hvorfor splid blant menn og kvinner som elsker samme klubb?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes både Friling og Jansen har sine poenger.

1) Det ER mindre trygt med en ståtribune. Nå sikter jeg så absolutt ikke til Stabæk Supports lille tribune på Nadderud :-) Men det er et faktum som ingen kan benekte at ståtribuner er mer risikable. Det er jo logisk - flere folk samlet på et bestemt område er mer risikabelt enn færre. Det er dessuten vanskeligere for politi å ha oversikt. Spørsmålet er om man mener det er verdt risikoen. I Premier League, som Jansen liker å vise til, er det et forbud mot ståtribuner. Jeg tror ikke Jansen kan komme å påstå at det er laber stemning på så mange av PL-arenaene.

2) Hvorvidt billettpriser er "for høye" synes jeg blir en litt tåpelig debatt. Det er en pris på et produkt og blir bestemt i markedet. Man kan selvfølgelig hevde at det er "dårlig konkurranse". Men det er ikke så mye å gjøre med den saken. Klubbene vil sette de prisene som gir dem mest inntjening. Ferdig med saken.

3) Når det gjelder varsel om flytting av kamp er jeg hjertens enig med Jansen. Og synes Friling er noe arrogant på dette punktet. Det gjelder å ha forståelse for at vi er forskjellig, slik han åpner innlegget med. Da må man også legge til rette for at de som liker å dra på borteturer også får god anledning til det. Det er noe som ikke burde være spesielt vanskelig å endre på og som jeg synes er godt demonstrasjonsmateriale.

Jeg er ingen stående supporter selv, men jeg synes det er kult å høre på og mener det er en del av sjarmen. Så lenge folk er forskjellige og har respekt for hverandres forskjellighet, så vil det alltid bli hyggelig å dra på fotballkamp. Det tror iallfall jeg.

1) Tror det er større fare for personskade på en sittetribune hvor folk står enn på en ståtribune.. Det er ihvertfall min erfaring. Hvor mange fikk vel ikke skrapet opp leggene sine på stolraden forran før vi fikk fjerna stolene? Så lenge man har kontroll på hvor mange som kommer inn, ser jeg ikke problemet.

Jeg må si at det er mye dårligere stemning på de fleste PL kamper nå, enn det var før i tiden. Selv om det er flere folk på kampene nå.

2) Du syns dette er en tåpelig debatt? Det som er tåpelig er at vanlige supportere ikke lenger har råd til å følge laget sitt, istede fyller klubbene opp tribunene med turister. Tenker da på PL. Her i Norge er fortsatt prisene greie..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den spliden var det vel kanskje Friling som satte på papiret i første omgang?

Som sagt var jeg både enig og uenig i det Friling skrev - sjekk mitt innlegg ovenfor. Og selv om Friling bidro til splid, hvorfor forsterke det her inne?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1) Tror det er større fare for personskade på en sittetribune hvor folk står enn på en ståtribune.. Det er ihvertfall min erfaring. Hvor mange fikk vel ikke skrapet opp leggene sine på stolraden forran før vi fikk fjerna stolene? Så lenge man har kontroll på hvor mange som kommer inn, ser jeg ikke problemet.

Jeg må si at det er mye dårligere stemning på de fleste PL kamper nå, enn det var før i tiden. Selv om det er flere folk på kampene nå.

2) Du syns dette er en tåpelig debatt? Det som er tåpelig er at vanlige supportere ikke lenger har råd til å følge laget sitt, istede fyller klubbene opp tribunene med turister. Tenker da på PL. Her i Norge er fortsatt prisene greie..

1) Dette kan man vel diskutere opp og ned, men jeg er temmelig sikker på at de fleste dødsfall og alvorlige ulykker på et fotballstadion har inntruffet pga. trengsel. Folk har blitt most til døde. Med en ståtribune blir det mer trengsel. Dermed øker risikoen for ulykker. Man kan sikkert ha ståtribuner med ulik grad av sikkerhet. En god sittetribune er likevel sikrere.

2) Ja, jeg synes det er en tåpelig debatt. Du sier at "vanlige supportere" ikke lenger har råd til å gå på kamp i England. Men da graderer du jo publikummere da? Da sier du at noen tilskuere er mer verdt enn andre? Det er ikke jeg med på. Hvis sporten er så viktig for supporterne, så har de også størst betalingsvillighet. Da får de pent betale for seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1) Dette kan man vel diskutere opp og ned, men jeg er temmelig sikker på at de fleste dødsfall og alvorlige ulykker på et fotballstadion har inntruffet pga. trengsel. Folk har blitt most til døde. Med en ståtribune blir det mer trengsel. Dermed øker risikoen for ulykker. Man kan sikkert ha ståtribuner med ulik grad av sikkerhet. En god sittetribune er likevel sikrere.

2) Ja, jeg synes det er en tåpelig debatt. Du sier at "vanlige supportere" ikke lenger har råd til å gå på kamp i England. Men da graderer du jo publikummere da? Da sier du at noen tilskuere er mer verdt enn andre? Det er ikke jeg med på. Hvis sporten er så viktig for supporterne, så har de også størst betalingsvillighet. Da får de pent betale for seg.

1) Du har rett i at de fleste avorlige ulykker skyldes trengsel, men dette skyldes igjen at det er sluppet inn alt for mange på ståfeltet. Noe som er helt unødvendig.

2) Ja jeg mener at lokale supportere som har fulgt klubben sin i alle år bør komme forran turister fra Norge eller japan. Fotball har alltid handlet om lokal tilhørighet, når disse lokale må ut med over 600kr hver kamp, ser jeg på dette som et problem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1) Du har rett i at de fleste avorlige ulykker skyldes trengsel, men dette skyldes igjen at det er sluppet inn alt for mange på ståfeltet. Noe som er helt unødvendig.

2) Ja jeg mener at lokale supportere som har fulgt klubben sin i alle år bør komme forran turister fra Norge eller japan. Fotball har alltid handlet om lokal tilhørighet, når disse lokale må ut med over 600kr hver kamp, ser jeg på dette som et problem.

1) Vel, poenget blir likevel det samme. Hvis man slipper inn like mange på en ståtribune som det ville blitt plass til ved å bygge sittetribune samme plassen, så er det forsåvidt greit nok. Men i praksis vil ikke dette skje (da vil det jo være masse overflødig plass), og man vil få mye mer trengsel på tribunen, ergo et større sikkerhetsproblem.

2) Dette får du få lov til å mene, men jeg er veldig uenig. Jeg stiller meg ikke til doms over hva slags mennesker som er viktigere enn andre på en fotballtribune. Lavere billettpriser vil bare føre til at førstemann i køen (eller evt. personer med gode kontakter) får plass istedenfor den med høyest betalingsvillighet. Det er ikke rettferdig i mine ører.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye av poenget med Eurostand er jo å vise at (de syngende) supporterne er viktige for klubben, og ikke bare motsatt...

Jeg graderer ikke supportere, men som det er nevnt snakker vi om support = støtte. Det går enkelt an å gradere støtten en person gir klubben sin. Hvilken verdi sang, flagg og ståtribune har er vanskelig å si, men mange velger naturlig å mene at støtten stående og syngende supportere gir er mer enn støtten klubben får fra de som sitter hjemme i stua og følger med på tv. Begge parter kan være like glad i fotball og klubben, men bare en av de ønsker å gi noe tilbake til klubben. Dermed dukker det opp en gradering av supportere hos noen.

De mange som skrur på tv'n i stedet for å reise flere hundre km liker vel å se at noen (få) Stabækfans møter opp på stadion? Vi er vel enige i Eurostands tre hovedpunkter i Norge: Tribune tilpasset stående hjemmesupportere, allright billettpris for bortesupportere og mulighet for å planlegge borteturer i god tid når fly og hotell er billigere? Det kan vel ikke være noen som er uenige??

Forøvrig synes jeg det er håpløst å diskutere hva som er best ståfelt og sittetribuner. Ståfelt er best for de som står, og sittetribune er best for de som sitter. Liggetribune er best for de liggende supporterne. Det er også tryggest, for alt jeg vet.

Endret av alltidblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg graderer ikke supportere, men som det er nevnt snakker vi om support = støtte. Det går enkelt an å gradere støtten en person gir klubben sin. Hvilken verdi sang, flagg og ståtribune har er vanskelig å si, men mange velger naturlig å mene at støtten stående og syngende supportere gir er mer enn støtten klubben får fra de som sitter hjemme i stua og følger med på tv. Begge parter kan være like glad i fotball og klubben, men bare en av de ønsker å gi noe tilbake til klubben. Dermed dukker det opp en gradering av supportere hos noen.

Og det er da denne graderingen jeg ikke ser poenget med. Hva skulle være poenget med en slik gradering? Hvorfor kan ikke alle få lov til å kalle seg Stabæk-supportere enten de er travle forretningsmenn med tett timeplan, arbeidsledige 20-åringer med mye fritid eller benskjøre 80-åringer med gåstol? Jeg ser ikke hensiktet med å gradere støtte og si at en form for støtte er bedre enn annen form for støtte. Jeg er sikker på at alle som elsker Stabæk støtter klubben sin på hver sin måte.

Vi er vel enige i Eurostands tre hovedpunkter i Norge: Tribune tilpasset stående hjemmesupportere, allright billettpris for bortesupportere og mulighet for å planlegge borteturer i god tid når fly og hotell er billigere? Det kan vel ikke være noen som er uenige??

Jeg er kun enig i det siste. Argumentasjonen for dette kan du finne i mine tidligere innlegg her i samme tråd.

Forøvrig synes jeg det er håpløst å diskutere hva som er best ståfelt og sittetribuner. Ståfelt er best for de som står, og sittetribune er best for de som sitter. Liggetribune er best for de liggende supporterne. Det er også tryggest, for alt jeg vet.

Så jeg forstår det slik at du mener liggetribuner bør komme? Argumentasjonen din er jo at det skal opprettes tribuner bare fordi folk har ulike preferanser uten at det vurderes opp mot sikkerhet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er sikker på at alle som elsker Stabæk støtter klubben sin på hver sin måte.

Jeg også. Og jeg er sikker på at de som elsker og støtter Stabæk ikke vil bli glemt av klubben. Stabæk sørger for ståtribune til Stabæk Support på Fornebu Arena, og det er knall. Det er også veldig gode priser på sesongkort, både for $$ og hovedtribunen. Et slikt forhold mellom klubben og klubbens supportere(sittende eller stående) er et sunt forhold.

Jeg er kun enig i det siste. Argumentasjonen for dette kan du finne i mine tidligere innlegg her i samme tråd.
Mener du virkelig at siden du synes sikkerheten er lavere på ståtribune bør det ikke bygges ståtribuner? Gå ut i fra at Stabæk Support står på hver kamp uansett, tror du ikke det er mye bedre å stå på tribuner bygget for hopping enn å stå på sittetribuner?

Og mener du virkelig at du ønsker at vi stående supportere skal betale blodpris for å stå på en gjørmehaug når vi er i Drammen?

Så jeg forstår det slik at du mener liggetribuner bør komme? Argumentasjonen din er jo at det skal opprettes tribuner bare fordi folk har ulike preferanser uten at det vurderes opp mot sikkerhet.

Liggetribune var en spøk. Å sitte på kamp er tryggere enn å stå. Men å stå på en ståtribune er sikrere enn å stå på en sittetribune. Ståtribunene som bygges på FA vil ha tilstrekkelig sikkerhet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oioi. Her var det mye.

1) Stemningen i PL er mye slappere enn for få år siden. Særlig gjelder dette de store klubben som har mye turister på tribunen.

2) I Tyskland viser undersøkelser at alderfordeling blant publikum er tilnærmet lik aldersfordeling i samfunnet forøvrig. I Englag er aldresgruppen 12-25 år grovt underrepresentert på tribunen. Dette forklarer engelske supporterorganiasjoner med høye billettpriser. Schalke 04 som holder til i et område med mye arbeidsledighet har billetter til 9 Euro. De vil at alle skal ha mulighet til å se laget live. Slikt synes jeg er sympatisk. Kan forøvrig anbefale denne saken om dette

3) Man kan ikke bruke vanlige markedsforklaringer med tilbud og etterspørrsel hvis kampene er utsolgt. Det er faktisk tilfelle i særs mange tilfeller i både England og Tyskland og faktisk oftere og oftere i Norge. Markedet fungerer bare selvkontrollerende når varen er tilgjenelig og alle tilbydere og kjøpere har lik informasjon. Slik er teorien om markedes evne til å balansere markedet - og slik er aldri virkeligheten

4) Moderne ståtribuner som de de har i Tyskland er ikke farligere enn sittetribuner. Vi snakker her om spesiallagede seksjoner for de som står. I Norge har vel en eller to strøket med på tribunen i år - begge i TL pga hjerteinnfakt. Begge satt.

5) På Farum Arena utenfor København kan du ligge å se kampen. De har VIP-losjer med senger hvor du kan ta kona bakfra, slik at dere begge kan følge med på matchen

6) Kan ellers opplyse at Friling er en veldig hyggelig fyr

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider

2) I Tyskland viser undersøkelser at alderfordeling blant publikum er tilnærmet lik aldersfordeling i samfunnet forøvrig. I Englag er aldresgruppen 12-25 år grovt underrepresentert på tribunen. Dette forklarer engelske supporterorganiasjoner med høye billettpriser. Schalke 04 som holder til i et område med mye arbeidsledighet har billetter til 9 Euro. De vil at alle skal ha mulighet til å se laget live. Slikt synes jeg er sympatisk. Kan forøvrig anbefale denne saken om dette

3) Man kan ikke bruke vanlige markedsforklaringer med tilbud og etterspørrsel hvis kampene er utsolgt. Det er faktisk tilfelle i særs mange tilfeller i både England og Tyskland og faktisk oftere og oftere i Norge. Markedet fungerer bare selvkontrollerende når varen er tilgjenelig og alle tilbydere og kjøpere har lik informasjon. Slik er teorien om markedes evne til å balansere markedet - og slik er aldri virkeligheten

4) Moderne ståtribuner som de de har i Tyskland er ikke farligere enn sittetribuner. Vi snakker her om spesiallagede seksjoner for de som står. I Norge har vel en eller to strøket med på tribunen i år - begge i TL pga hjerteinnfakt. Begge satt.

5) På Farum Arena utenfor København kan du ligge å se kampen. De har VIP-losjer med senger hvor du kan ta kona bakfra, slik at dere begge kan følge med på matchen

6) Kan ellers opplyse at Friling er en veldig hyggelig fyr

2) Hvis billettene er alt for billig - hvordan skal man da avgjøre hvem som skal få se kampen og hvem som ikke får tilgang? Hvordan garanterer du at dette endrer noe på fordelingen av tilskuere i forhold til alder?

3) Jeg har ikke sagt noenting om hvorvidt markedet fungerer etter ideelle kriterier når det gjelder fotballarenaer. Det gjør det nok så absolutt ikke. Nettopp at kamper blir utsolgt tidlig tyder på at at markedet ikke fungerer spesielt bra. Det betyr jo bare at prisene er for lave, ikke for høye.

4) Hva kjennetegner moderne ståtribuner? Blir det mindre trengsel av moderne ståtribuner?

5) Sålenge slike liggeplasser ikke utgjør noen sikkerhetsrisiko, ser jeg ingen problemer med det :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du virkelig at siden du synes sikkerheten er lavere på ståtribune bør det ikke bygges ståtribuner? Gå ut i fra at Stabæk Support står på hver kamp uansett, tror du ikke det er mye bedre å stå på tribuner bygget for hopping enn å stå på sittetribuner?

Nå diskuterte jeg på generelt grunnlag, og særlig med europeisk perspektiv. Alt har med størrelse å gjøre. En liten ståtribune utgjør muligens bare en marginal sikkerhetsrisiko, men når fasilitetene blir såpass store som de gjør i Premier League, så har jeg full forståelse for at det ikke bygges ståtribuner, og jeg anser sikkerhet som et veldig godt argument i så henseende.

Og mener du virkelig at du ønsker at vi stående supportere skal betale blodpris for å stå på en gjørmehaug når vi er i Drammen?

Igjen - klubbene tar de prisene de tar. Jeg synes det er lite å diskutere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Arnstein Friling
  • Opprett ny...