sigurdlk 50 Del Skrevet 22. September 2008 Del Skrevet 22. September 2008 Nå begynner jeg nesten å tro at Arnstein Friling er sentralbanksjef. Kanskje vi kan opprette en egen tråd om økonomiske prinsipper (sosial-, makro-, mikro- osv.)? Eller jeg kan bare la være å lese.... jada jada.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Del Skrevet 22. September 2008 Del Skrevet 22. September 2008 Tydelig at det er flere som bør kreve skolepenger tilbake når de ikke forstår forskjellen på billettpriser og markedspris. Et marked består av flere selgere og flere kjøpere. Ikke én selger og flere kjøpere. Det kaller vi fx en butikk. Stabækbutikken.. Det spørs litt hvordan man ser på det. Hvis man tar en tilskuer, altså ikke en supporter, tilhenger eller fan, men bare en tilskuer. Som bare vil ha litt underholdning. Da er det flere selgere, siden fotballen konkurerer med kino, filmleie og andre måter å underholde hjernen på. Hvis det blir kjent at i Bærum er billettprisene på fotballkamper skyhøye i forhold til andre arenaer mister fotballen sitt grep. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 925 Del Skrevet 28. September 2008 Del Skrevet 28. September 2008 Så du mener det ikke skal være en rettferdig pris, der Stabæk tjener litt og tilskuere har råd til å komme på kamp,men en pris som akuratt er billig/dyr nok til å fylle stadion av rike personer? jeg skjønner deg ikke. Hva er nå en rettferdig pris? Jeg mener generelt at fotballkamp-billetter er et helt vanlig gode som vi bør la omsettes i markedet uten at folk med makt blander seg inn. Det er såklart uheldig at det ikke finnes mange tilbydere i dette markedet som tilbyr Stabæk-billetter, men sånn er nå engang virkeligheten. Jeg mener altså at Stabæk-billetter bør tildeles på samme måte som epler, hus eller båter. Den som har størst betalingsvillighet er til syvende og sist den som får huset. Hvorfor er det mindre rettferdig at dette også skal gjelde for fotballkamp-billetter? En 10åring kjøper seg ikke ett hus, men vil nok veldig gjerne få med seg en stabækkamp en gang i blandt. I f.eks Hamar hadde de ikke barnebillet så 14åringer måtte betale 200 spenn for å se en kamp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 29. September 2008 Del Skrevet 29. September 2008 Arnstein Friling på stabak.no: Jeg håper på fullsatt stadion, og at alle som vil synge og heie og danse får sunget og heiet og danset så mye de orker. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
avløsen 4 Del Skrevet 29. September 2008 Del Skrevet 29. September 2008 Arnstein Friling på stabak.no:Jeg håper på fullsatt stadion, og at alle som vil synge og heie og danse får sunget og heiet og danset så mye de orker. ... har han heist opp det hvite flagget mon tro... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 28. April 2009 Del Skrevet 28. April 2009 For en klovn! Han har allerede begynt å prate om nedrykk etter 6 serierunder av totalt 30. Enda godt at bloggen hans ligger på aftenposten og ikke på stabak.no som før. Denne mannen fortjener nesten et banner i neste kamp.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 28. April 2009 Del Skrevet 28. April 2009 For en klovn! Han har allerede begynt å prate om nedrykk etter 6 serierunder av totalt 30. Enda godt at bloggen hans ligger på aftenposten og ikke på stabak.no som før. Denne mannen fortjener nesten et banner i neste kamp.. Akk, jeg er så lei Arnstein Friling........ akk... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Harry 583 Del Skrevet 29. April 2009 Del Skrevet 29. April 2009 For en klovn! Han har allerede begynt å prate om nedrykk etter 6 serierunder av totalt 30. Enda godt at bloggen hans ligger på aftenposten og ikke på stabak.no som før. Denne mannen fortjener nesten et banner i neste kamp.. Akk, jeg er så lei Arnstein Friling........ akk... Hvis du googler han finner du en del andre som også deler ditt syn... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stabæk Peder 0 Del Skrevet 29. April 2009 (endret) Del Skrevet 29. April 2009 (endret) Tydelig at det er flere som bør kreve skolepenger tilbake når de ikke forstår forskjellen på billettpriser og markedspris. Et marked består av flere selgere og flere kjøpere. Ikke én selger og flere kjøpere. Det kaller vi fx en butikk. Stabækbutikken.. Det spørs litt hvordan man ser på det. Hvis man tar en tilskuer, altså ikke en supporter, tilhenger eller fan, men bare en tilskuer. Som bare vil ha litt underholdning. Da er det flere selgere, siden fotballen konkurerer med kino, filmleie og andre måter å underholde hjernen på. Hvis det blir kjent at i Bærum er billettprisene på fotballkamper skyhøye i forhold til andre arenaer mister fotballen sitt grep. Alle som kommer på Stabæk kamper gang etter gang uansett om du står eller sitter er fan som Stabæk ønsker: Så er valget vil du sitter på Chapis tribunnen , juniorsupporter eller hoppe og synge blandt Stabæk supportere Personlig velger jeg det siste forde det syndes jeg gir meg mest Prisene variarer jo veldig fra 650 - 4000 for sesongkort og bilett prisen er vel fra ca 100 - 300 tror jeg. Det alle ønsker er jo at flest mulig skal komme og at vi med blått hjerte ønsker god fotball og at Stabæk blir så sterkt som mulig med ett positivt fortegn. Endret 29. April 2009 av Slum Når skal du lære deg å quote? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 29. April 2009 Del Skrevet 29. April 2009 hva driver du med over her peder? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 544 Del Skrevet 29. April 2009 Del Skrevet 29. April 2009 Lik det eller ikke, Arnstein er inne på noe her, viktig å se faresignalene når klubben gjør så store feil! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 29. April 2009 (endret) Del Skrevet 29. April 2009 (endret) Lik det eller ikke, Arnstein er inne på noe her, viktig å se faresignalene når klubben gjør så store feil! Hele hans nedrykkspåstand hviler på Men fortell meg, hvis vi taper for Godset, det eneste laget som virkelig har sett sjanseløse ut i år, hvem kan vi da egentlig ikke stå i fare for å tape for? Det han ikke kan skrive er "hvis vi er dårligere enn Godset,...", for vi var ikke dårligere enn Godset, vi var vel egentlig bedre. Da må vi forvente at vi skal vinne flere sånne kamper enn vi taper. Og det kommer mange "sånne" kamper. Motstandere som Glimt, Lillestrøm og Sandefjord er åpenbare kandidater, men også Brann, Vålerenga, Lyn, Viking, AaFK osv. kommer til å spille like dårlig, som Godset gjorde, en god del ganger i år. Alt i alt tror jeg at det nivået vi ligger på nå holder til å berge plassen med ok margin => ca. 10. plass. Tiendeplass er selvfølgelig ikke noe vi skal være fornøyd med, men nedrykk er det hvertfall ikke. Endret 29. April 2009 av geirti Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 29. April 2009 Del Skrevet 29. April 2009 Hørte Arnstein nettopp som kommentator i en sinnsyk hockey-kamp fra VM mellom Sverige og USA. Gjorde en brukbar jobb. Bra! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
vikingen - blaa 859 Del Skrevet 15. April 2012 (endret) Del Skrevet 15. April 2012 (endret) Arnsteins blogg Deler troen! Det snur nå Endret 15. April 2012 av vikingen - blaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå