Tom Erik 0 Del Skrevet 10. November 2002 Del Skrevet 10. November 2002 All ære til de som driver stabaek.no. Står jævli mye bra å lese. Er innom flere ganger daglig. Det er bare èn ting som er fryktelig irriterende; hvem i all verdens land og rike har fått det for seg at hvit skrift på svart/mørkeblå bakgrunn er lett å lese? Det samme er på forumet her også, bortsett fra at det er lyseblå skrift på mørkeblå bakgrunn. Det er sannsynligvis flere enn meg som får vondt i huet av å lese ting her, og det er litt synd. Jeg gidder rett og slett ikke lese artikler som er mer enn 3-4 linjer lange. Alternativt kopierer jeg teksten over i tekstbehandlingsprogram, e.l. Enhver som har jobbet bittelittegranne med fomgiving og design vet at det å bruke negativ tekst (altså f.eks. hvitt på svart) er dødssynd. Det er en grunn til det. Ikke negativt ment dette, altså, men som et innspill som kan være greit å ta med i evaluering av design. Det forrige utseendet på stabaek.no funka etter min mening mye bedre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonna 0 Del Skrevet 10. November 2002 Del Skrevet 10. November 2002 "Det samme er på forumet her også, bortsett fra at det er lyseblå skrift på mørkeblå bakgrunn." Hvis du går inn på "profil" på forumet så kan du få en annen stil enn denne, på forumet ihvertfall.. På "forum stil" så velger du: "TheXit" Tonna Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Erik 0 Del Skrevet 10. November 2002 Del Skrevet 10. November 2002 "Det samme er på forumet her også, bortsett fra at det er lyseblå skrift på mørkeblå bakgrunn." Hvis du går inn på "profil" på forumet så kan du få en annen stil enn denne, på forumet ihvertfall.. På "forum stil" så velger du: "TheXit" Tonna Ja, også blir det enda verre Lyseblå skrift på lyseblå bakgrun... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonna 0 Del Skrevet 10. November 2002 Del Skrevet 10. November 2002 Ja, også blir det enda verre Lyseblå skrift på lyseblå bakgrun... klag,klag,klag :roll: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 12. November 2002 Del Skrevet 12. November 2002 dette er og blir en smakssak. Da PC-en kom var all skrift hvit på svart bakgrunn. Senere, da fargeskjermene kom ble det grønt på svart. Etterhvert kom Microsoft word med hvit skrift på blå bakgrunn. Så kom Macintosh med sine grafiske maskiner med svart på hvitt, og hele PC-verdenen lo fordi da ble det jo alt for skarpt lys fra skjermen. Så stjal Microsoft konseptet fra Apple, og i dag er det meste svart på hvitt. Vi har en blå/mørkeblå hjemmeside med hvit skrift, akkurat som f.x. Inter. Hvis noen ikke liker dette, kan de klage til klagepostkassen vår, som har adressen klagepostkasse@stabaek.no Ellers takk for smigrende ord om www.stabaek.no. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Del Skrevet 17. November 2002 Del Skrevet 17. November 2002 Bra forsøk på forklaring, Alz :wink: Nå er det engang slik at det kan dokumenteres at øya til folk nærmest går i kryss når man bruker negativ tekst. Men jeg skal ikke henge meg opp i dette. Var bare et innspill. Så får dere enten drite i det eller ikke 8) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Erik 0 Del Skrevet 17. November 2002 Del Skrevet 17. November 2002 Logge inn er teit... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg