Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En 3 poenger her tror jeg gir gull. Kan dessverre litt for lite om Ham-Kam og hvilke spillere som er verdt å se opp for. Noen med mer Ham-Kam-ekspertise her? Har hørt at Vitaic er en nokså god spiller på midten. Ellers har de vel mange krigertyper/duellspillere som kan gjøre det vanskelig for oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her er det vel så enkelt at hvis vi klarer å få tempo på ballen, er HamKam sjanseløse. Det eneste de kan håpe på er å få kampen inn i sitt spor med bare langpasninger og kriging, og det er vi for gode til å presset til å bli med på.

Denne bør vinnes lett!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en gangs skyld med deg, Dzcryczrx. Med seier her må det mirakler til for å miste gullet. FFK og TIL har begge igjen Viking som har god mulighet på sølvet, og spiller vesentlig bedre fotball for tida.

Når dette er sagt er bønda fra hedmark en stor utfordring. Hardt fysisk spill - og de slåss som pissemaur for å unngå nedrykk. De har mye mer å spille for enn vi har. Det beste å møte i sereinnspurten er selvsagt middelhavsfarerne som ikke har noe som helst å spille for.

Jeg kan i likhet med folk flest heller ikke så mye om dem - det er ihvertfall ingen av deres spillere jeg har på min ønskeliste.

De sliter imidlertid i begge ender - mangler gode avsluttere, har en fallert fyllik på trenerbenken og jeg er overbevist om at de har eliteseriens svakeste keeper.

Med samme nullstilling foran kampen som mot Molde bør det gå vår vei - men når jeg blir optimistisk er det all grunn til å sette alarmen på...

Jeg ble postitivt overraska over den nykomponerte stopperduen mot Molde. Vi har ingen karantener og virker bunnsolide i alle lagdeler - med gode spillere på benken. Men vi må for all del unngå skader!

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ham-Kam anno 2008 minner vel i stor grad om Stabæk 2004, det lukter ikke mål av dem og det er mye tull i forsvaret. Deres største trussler er nok Ante Vitaic, Markus Ringberg, Olivier Karekezi og Tommy Øren som har scoret 11 av Ham-Kams 19 mål i eliteserien.

Ham-Kam et lag som sliter i andre omgang. Så langt har de scoret 8 og sluppet inn 28 i andre omgang, noe som passer Stabæk. 8 av målene våre har til nå kommet i andre omgang.

Mot Bodø Glimt gjorde Ham-Kam mye de samme feilene som Molde gjorde mot oss, de slurvet i overgangene og lot Bodø Glimt vinne tilbake ballen. De var også veldig passive og usikre når de fikk sjansen til gode kontringer, noe som igjen var veldig likt Molde laget vi så igår og på onsdag.

Det er Ham-Kam lag uten en naturlig leder, uten særlig kreativ kraft og som er svake på tempo vi møter på lørdag. Vi må dog passe oss for å undervurdere de, da de er et lag som har alt og spille for, er fysisk sterke og vil være storfornøyd med uavgjort. Det blir ikke lett, men på en vanlig dag bør dette bety en 3-0 seier til Stabæk.

Endret av Blå_i_eksil
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi senke Ham-Kam må vi passe opp for slåball spillet de byr på. Lange baller fra keeper og bakre rekke opp til angrepet dems er en fast resept.

Får vi derimot inn 1-2 kjappe så mister de alt håp og vi kan styre inn noen mål ekstra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var litt redd for Moldekampen - man skulle bare hente tre poeng - slikt er alltid farlig. Bortsett fra mot kamma på lørdag, her blir det skikkelig storseier. Minst 5-0. Uten tvil. Og kjempefest på Blaa etter kamp.

Herregud for et år...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HamKam spilte seg til mange store sjanser mot Glimt og burde vel streng tatt scoret mer enn de gjorde. Og der ligger vel noe av problemet til HamKam. Med normal nullstilling og tenning skal vi kunne klare 3 poeng. Med halvsløv innstilling kan vi fort få oss en på trynet. Noe av det mest betryggende i år har vært vår evne til å spille oss opp utover i kampene. Klarer vi å holde trykket fra start er det pinadø ingen som slår oss!

(Edit: Der ble jeg jaggu skremt over min egen positivitet, gitt!)

Endret av sigurdlk
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Stabæk spiller som de gjorde siste omgang i går (mot molde) tror jeg vi vinner lett, men som sigurd sier må vi greie å holde tempo opp fra start... Ikke tenke at vi vinner lett uansett og bare slappe av...

Har på følelsen at Stabæk har skjønt dette nå. Vinner jo klart mot alle bunnlagene hver gang, og har spilt med et slikt press på seg i stort sett to år på rad nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seier her og tap for Tromsø og Fredrikstad er vi en uavgjort unna å sikre gullet! Helt utrolig. Men dette blir ingen enkel kamp, selv om vi på papiret burde vinne komfortabelt.

Tipper det ender 2-1

Hm, hvis vi slår Ham-Kam og både TIL og FFK taper så er vi vel seriemestere. Ingen tar oss på målforskjell.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste som gjør meg usikker er at Ham Kam har en positiv trend. Tror de vant sjansestatistikken 15-5 eller noe tilsvarende mot Bodø Glimt. Frykter en ny merkelig kamp alla Tromsø, hvor de plutselig treffer på alt, men jeg er klart mer positiv etter Moldekampen. Det virker som om gutta er utrolig trygge på eget spill om dagen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste som gjør meg usikker er at Ham Kam har en positiv trend. Tror de vant sjansestatistikken 15-5 eller noe tilsvarende mot Bodø Glimt. Frykter en ny merkelig kamp alla Tromsø, hvor de plutselig treffer på alt, men jeg er klart mer positiv etter Moldekampen. Det virker som om gutta er utrolig trygge på eget spill om dagen.

Det der med 15-5 kan jo tolkes på en annen måte. Hvordan skal de kunne ta poeng mot oss når de ikke klarer å vinne med en slik sjansestatistikk engang? Altialt blir dette et målshow uten like. Tipper Nannskog drar 20 eliteseiremål for første gang i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ham-Kam anno 2008 minner vel i stor grad om Stabæk 2004, det lukter ikke mål av dem og det er mye tull i forsvaret.

Det hørtes litt skummelt ut for i 2004 vant jo Stabæk borte mot serielederen på slutten av sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ham-Kam anno 2008 minner vel i stor grad om Stabæk 2004, det lukter ikke mål av dem og det er mye tull i forsvaret.

Det hørtes litt skummelt ut for i 2004 vant jo Stabæk borte mot serielederen på slutten av sesongen.

Trøsten får være at nevnte serieleder også ble serieMESTER det året. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trøsten får være at nevnte serieleder også ble serieMESTER det året. :)

Skulle det utenkelige skje, er det iallefall bra om det skjer mot laget som kan ta igjen VIF.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg en god 9 poengs ledelse, i realiteten 10 etter denne matchen! og så misser vi mot brann! men setter virkelig spikern i kista, siste match på nadderud noensinne! Mot tidens møkkalag VIF! og plutslig er VIF på kvalikplass! Det hadde vært en drøm! :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tryggheten vi har på sentral midtbane nå med HH og PF, i tillegg til at alle de andre storspiller i sine posisjoner gjør at jeg føler meg rimelig trygg på seier lørdag. Det er en trygghet og giv i laget jeg ikke har sett på lenge. Det er så ufattelig deilig å være Stabæk supporter!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har heldigvis ikke lidd noe mer, annet enn utfallet av viking kampen.

Hvis Viking slår TIL på søndag, var det vel tett på verdt det at Hauge ga dem litt selvtillit mot oss...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Viking slår TIL på søndag, var det vel tett på verdt det at Hauge ga dem litt selvtillit mot oss...

I tillegg til at vi fikk et spark i baken! Avgjørelsen kan kanskje i det lange løp gi en positiv effekt :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MMS er sikkert veldig klar til å spille litt fotball igjen.

Enig, det er veldig deilig å være i $$

Gleder meg til å se MMS på banen. Han er så god å ha! Bildene av da han går av banen fly forbanna i stavanger er priceless! regner med han har mye å gi mot HamKam

Morten Skjønsberg, er det deg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg til at vi fikk et spark i baken! Avgjørelsen kan kanskje i det lange løp gi en positiv effekt :blink:

Kjentes mer ut som et spark balla....

Forresten så var ansiktsutrykket til Morgen enda bedre når han gikk av etter Moldekampen (Cupen altså). Så ut som en steinaldermann som akkurat hadde felt sin første Mammut. Konge...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra de er optimistiske på Ham-Kam forumet da, siste tre resultattipsene er som følger: 5-1 (men tror egentlig 6-0 da), 5-1 og 8-1.. Vi får nå se. Tror dette skal gå veien uansett, selv om jeg ikke er fullt så optimistisk som dem på våre vegne da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Advarer mot denne kampen. Senker man seg 10 % kan det være nok. Suksess er vanskelig å mestre selv om spillerne har taklet det bra, men all "begynnelse" er lett - de siste skrittene er de vanskeligste (og blir noen ganger ikke tatt). Det er dessuten spådd en del regn til denne kampen og Ham-Kam kommer sikkert med gammer, truger og kynisme som få for å hente poeng. De er ofte et godt lag mot gode motstandere, og langt svakere når de må være med å styre, sikkert på grunn av den del tekniske mangler både i forsvaret og på midtbanen.

Laget kommer antagelig til å ligge lavt med midtbanen, og det blir viktig å være nøyaktige i pasningsspillet, flytte ballen raskt nok og nekte Ham-Kam å spille på sine egne premisser. Førsteprioritet er derfor å lage minst mulig frispark og cornere imot. Knudsen synes jeg har vist mer eller mindre noe dårlig rekkevidde i feltarbeidet, og hodestyrken er størst i Ham-Kam-laget. Denne kampen er ikke innkasert på forhånd. Ham-Kam er et av de lagene som har skapt mest sjanser de siste kampene, selv om ineffektiviteten har vært dårlig. Det kan løsne fortere enn man forjetter. Det er ikke meningen å virke negativ, men huske på at dette ikke er avgjort.

"Hvis man vil være sikker på å vinne, skal man slåss med seg selv."

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk - Ham-Kam 4/10 kl. 19
  • Opprett ny...