Gå til innhold

Champions League 2009/2010

sexxes
 Del

Anbefalte innlegg

Trekningen er 22. juni, og da trekkes de tre første rundene (hvor Stabæk kommer inn i den andre av disse).

Legger du ut en oppdatert liste på hvilke lag vi kan møte i vår første runde?

Skal se om jeg får lagt ut en liste før påske.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 637
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan du tilföye hvilke land klubbene kommer fra? jeg blir mektig forvirret av aa lese navn jeg aldri har hört för, og jeg har kun liten anelse av hvor lagene vi kunne möte kommer fra...

penger spiller ingen rolle skulle vi komme videre.

jeg har allerede begynt aa spare - baade feriedager og penger ;)

e.e.j.islending: jeg er ikke bare redd av aa miste janne...jeg er like redd at vi mister noen gode spillere :unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du tilföye hvilke land klubbene kommer fra? jeg blir mektig forvirret av aa lese navn jeg aldri har hört för, og jeg har kun liten anelse av hvor lagene vi kunne möte kommer fra...

penger spiller ingen rolle skulle vi komme videre.

jeg har allerede begynt aa spare - baade feriedager og penger ;)

e.e.j.islending: jeg er ikke bare redd av aa miste janne...jeg er like redd at vi mister noen gode spillere :unsure:

Selv de beste spillere kan erstattes. Det har vi gjort før. Men Jan Jönsson...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, her er listen med land:

Glentoran (Nord-Irland)

Maccabi Haifa (Israel)

Slovan Bratislava (Slovakia)

Ujpest (Ungarn)

Maribor (Slovenia)

FC Inter (Finland)

Ekranas (Litauen)

Bohemians (Irland)

Makedonija (Makedonia)

WIT Georgia (Georgia)

FK Baku (Aserbajdsjan)

KF Tirana (Albania)

Pyunik (Armenia)

Rhyl FC (Wales)

+ 3 vinnere fra 1. kvalrunde som representerer enda svakere lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, har gjort en liten undersøkelse av UEFA-koeffisientene til de lagene som ser per dags dato ut til å kvalifisere seg inn i kvalifiseringen. Det ser ut til at vi med dagens koeffisienter er nr. 11 her. I så tilfelle er vi seedet i 2. runde, men useedet i 3. runde. Kjipt.

Klubbenes koeffisientene er fastsatt for 2009/10, ikke sant? Prestasjoner i årets europacuper påvirker kun koeffisientene for 2010/11?

Så det vi kan håpe på er at noen lag med litt høyere koeffisienter enn oss blir passert (på den hjemlige serietabellen) av andre lag med litt lavere koeffisienter enn oss. Det er 10 kamper i tredje runde, så blir vi "bare" topp ti på seedinga er vi på øvre halvdel.

Det hjelper vel ikke hvis noen lag som er seedet over oss ryker ut, da overtar vel bare laget som slo dem ut seedinga deres?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, har gjort en liten undersøkelse av UEFA-koeffisientene til de lagene som ser per dags dato ut til å kvalifisere seg inn i kvalifiseringen. Det ser ut til at vi med dagens koeffisienter er nr. 11 her. I så tilfelle er vi seedet i 2. runde, men useedet i 3. runde. Kjipt.

Klubbenes koeffisientene er fastsatt for 2009/10, ikke sant? Prestasjoner i årets europacuper påvirker kun koeffisientene for 2010/11?

Så det vi kan håpe på er at noen lag med litt høyere koeffisienter enn oss blir passert (på den hjemlige serietabellen) av andre lag med litt lavere koeffisienter enn oss. Det er 10 kamper i tredje runde, så blir vi "bare" topp ti på seedinga er vi på øvre halvdel.

Det hjelper vel ikke hvis noen lag som er seedet over oss ryker ut, da overtar vel bare laget som slo dem ut seedinga deres?

Jeg er litt usikker på hvilke koeffisienter som vil bli lagt til grunn. Jeg tok kun utgangspunkt i dagens koeffisienter, så det er godt mulig at Stabæk er høyere eller lavere enn nr. 11. Det var bare ment som en pekepinn.

For å bli seedet i 3. runde måtte vi nok vært topp 7 fordi det i 3. runde kommer 3 klubber til fra land med høyere koeffisient i tillegg til de 17 var 2. runde. Må vel anta at disse 3 vil ha høyest koeffisient og at det derfor er nødvendig å være topp 7 seedet i 2. runde for å være seedet i 3. runde.

Det har ingenting å si om de seedede ryker ut. Trekningen vil bli foretatt før dette, tror jeg. Derfor vil de som da slår ut de seedede lagene overta deres seeding.

Alt i alt er det derfor mye som skal til for at vi blir seedet i 3. runde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på seeding i tredje runde av CL-kvalikken har sett litt mer på dette med koeffisienter, og kommet fram til følgende:

Alle lag fra Belgia, Hellas, Tsjekkia, Sveits og Bulgaria rangeres automatisk foran Stabæk. Da er vi nede på sjetteplass, rankingmessig.

Lagene som konkurrerer om seriemesterskapet i Danmark, Østerrike og Serbia (antar at Vojvodina er sjanseløse) er alle rangert foran oss, Da er vi nede på niendeplass, rankingmessig.

I tillegg til nevnte land, er det bare tre land til som kan få seriemestere som vil havne foran oss på rankingen, her er det dog avhengig av hvem som vinner hvor høyt vi ender på rankingen:

Israel:

Hapoel Tel Aviv 47 p (8 kamper igjen) (foran oss på rankingen)

Maccabi Haifa 46 p (9) (foran)

Beitar Jerusalem 43 p (8) (bak)

Maccabi Netanya 43 p (8) (bak)

Ungarn:

Ujpest 43 p (10) (bak)

Debrecen 42 p (11) (foran)

Kroatia:

Hajduk Split 51 p (10) (bak)

Dinamo Zagreb 49 p (10) (foran)

I tredje runde er det ti kamper, så vi må være seedet topp-10 for å bli seedet der. Så hvis to av disse ligaene går som vi håper, blir vi seedet også i tredje runde av kvalikken (forutsatt at vi kommer oss dit, da). Konklusjon:

Heia Beitar Jerusalem, Maccabi Netanya, Ujpest og Hajduk Split!

Kilde: http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/d.../trank2008.html

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal vel en del til for at både Hapoel Tel Aviv og Maccabi Haifa driter seg ut, men det hadde selvfølgelig vært herlig om de gjorde det og vi ble seedet i 3. runde. :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer vel ikke helt dette. Kalmar og BATE er begge foran Stabæk.

Jeg burde kanskje også nevnt at jeg her antar at rankingpoeng oppnådd i europacupene inneværende sesong ikke teller med. Tror det finnes en slik regel (det fantes hvertfall før).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg vet gjelder ikke det for klubblagene.

Får jeg henvise til denne siden:

http://www.xs4all.nl/%7Ekassiesa/bert/uefa/qual2009.html

Her ser du at både Kalmar og BATE står oppført med høyere koeffesient enn Stabæk (legg forøvrig merke til at Tromsø har høyere koeffesient enn begge disse lagene).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da oppdaterer jeg listen om aktuelle motstandere (har litt mangelfull data på Albania, Andorra og Nord Irland).

Seedingen i 2. runde er vel fortsatt sikret, men har blitt passert av klubber fra Kroatia og Kypros (nye serieledere med høyere koeffesient). Stabæk pr. i dag ranket som nummer 12, og det er i alt 17 lag som seedes i denne runden. Selvsagt et lite forbehold om man har full seeding, man vet jo aldri hva UEFA kan finne på.

I 2. runde er det disse lagene vi kan møte (* ved de seriene som er avsluttet):

Ekranas*

Bohemians Dublin*

HSK Zrinjski Mostar

Ujpest

WIT Georgia

Makedonja Gorce Petrov

Sheriff Tiraspol

Levandia Tallinn*

Inter Baku

SK Tirana

Pyunik Yerevan*

FK Aktobe*

Glentoran

Rhyl

samt tre av lagene fra 1. runde (med seeding her er det de tre første lagene som er seedet):

EB Streymur*

Dudelange

FK Mogren

FC Santa Coloma

Hibernians

Tre Fiori

Med avansement til 3. runde vil følgende lag være aktuelle (de tre første kommer inn i denne runden, mens de øvrige kan bli slått ut av et lavere ranket lag, som dermed overtar seedingen):

Anderlecht

Olympiakos

Slavia Praha

CSKA Sofia

Partizan Beograd

Hapoel Tel Aviv

FC Zürich

FC København

Lech Poznan

Dinamo Zagreb

Det har vært bytte av serieleder i noen av landene siden sist. Den eneste store endringen er at Kroatia nå har seedet lag i 3. runde i stedet for Hviterussland.

Skal jeg begynne å plukke ut motstandere er vel det meste i 2. runde akseptabelt, men Sheriff ser jeg helst at vi slipper. Rhyl eller EB kunne vært OK. Når det gjelder seedete lag i 3. runde er vel CSKA og Lech Poznan jeg kunne tenke meg. Blir sikkert noen endringer etterhvert, og skal prøve å oppdatere i slutten av måneden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Er det slik at vi er sikret bortekamp først og hjemmekamp til slutt i 2. kvalikrunde dersom vi blir seedet? Greit å vite med tanke på bruk av feriedager utover i CL

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det slik at vi er sikret bortekamp først og hjemmekamp til slutt i 2. kvalikrunde dersom vi blir seedet? Greit å vite med tanke på bruk av feriedager utover i CL

Nei, slik er det nok ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager hvis dette spørsmålet er blitt besvart allerede, men er det noen som vet når vi skal spille hjemmekampene i kvalikken, er det evt i sommerferien?

Edit: Å faen, så første side der ja...

Endret av -mads
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Kanskje ikke den helt store dagen å komme med hvilke lag vi kan møte i CL-kval, men gjør det allikevel (fortsatt manglende data på site runde i Albania, Andorra og Nord Irland):

I 2. runde er det disse lagene vi kan møte (* ved de seriene som er avsluttet):

Ekranas*

Bohemians Dublin*

HSK Zrinjski Mostar

Ujpest

WIT Georgia

Makedonja Gorce Petrov

Sheriff Tiraspol

Levandia Tallinn*

Inter Baku

SK Tirana

Pyunik Yerevan*

FK Aktobe*

Glentoran

Rhyl

samt tre av lagene fra 1. runde (med seeding her er det de tre første lagene som er seedet):

EB Streymur*

Dudelange

FK Mogren

FC Santa Coloma

Hibernians

Tre Fiori

Med avansement til 3. runde vil følgende lag være aktuelle (de tre første kommer inn i denne runden, mens de øvrige kan bli slått ut av et lavere ranket lag, som dermed overtar seedingen):

Anderlecht

Olympiakos

Slavia Praha

CSKA Sofia

Partizan Beograd

Maccabi Haifa

FC Zürich

FC København

BATE Borisov

Dinamo Zagreb

Få endringer, men Maccabi Haifa har tatt tilbake ledelsen i Israel, samt at BATE igjen er seedet på bekostning av det polske laget (Legia Warsawa er faktisk også bak Stabæk).

Skal jeg begynne å plukke ut motstandere er vel det meste i 2. runde akseptabelt, men Sheriff ser jeg helst at vi slipper. Rhyl eller EB kunne vært OK. Når det gjelder seedete lag i 3. runde er vel CSKA det laget jeg kan tenke meg.

Neste oppdatering kan vel tas rundt 17. mai. Da burde det meste begynne å bli avgjort, og mulig jeg også vil ta med de lagene som kan ta over plassen i de landene seriene ikke er avgjort (så sant ikke det blir for komplisert).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

The Champions League cup-holder spot will not be used because Manchester United and Barcelona already qualified for the group stage of the Champions League. It is assumed that with the new format UEFA will make similar changes as with the old format (with priority to champions). This may be implemented such that the champion of the 13th country on the ranking list (Belgium) has direct access to the group stage, the champion of the 16th country on the ranking list (Switzerland) has direct access to the 3rd qualifying round, and the champions of the 48th and 49th countries on the ranking list (EB Streymur, Faroe Islands and the champion of Luxembourg) have direct access to the 2nd qualifying round of the Champions League.

Dermed kan det se ut som vi unngår å møte Belgias seriemester også.

Mulig jeg kommer med en ny oppdatering allerede over helgen grunnet disse endringene. Mrk. at UEFA vel ikke har bekreftet dette ennå.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

sån som det er nå er det vel akurat det samma hva vi møter,vi har ingen ting å gjøre i denne cupen p.d.d

Vi har alltid uansett noe å gjøre der. Den gir god erfaring om ikke annet for Stabæk og en del unge spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I 2. runde er det disse lagene vi kan møte (* ved de lagene som er klare):

WIT Georgia

Bohemians Dublin*

HSK Zrinjski Mostar*

Debrechen

Sheriff Tiraspol*

Makedonja Gorce Petrov*

FK Baku

Levandia Tallinn*

Vllaznia Shkodër

FK Aktobe*

Pyunik Yerevan*

Rhyl*

Glentoran*

EB Streymur*

F91 Dudelange*

samt to av lagene fra 1. runde (med seeding her er det de to første lagene som er seedet):

FK Buducnost

Sant Julià*

Hibernians

Tre Fiori

Her begynner det å bli klart. Hvilke land lagene vil være fra er nesten helt klart, men om det blir Dinamo Tbilisi som vinner serien i Georiga blir det laget seedet, og Ekranas vil være laget Stabæk kan møte.

Olympiakos*

Slavia Praha

Fc Zürich

FC København

Partizan Beograd*

Maccabi Haifa

Dinamo Zagreb

CSKA Sofia

Wisla Krakow

BATE Borisov*

Her er det mer usikkert siden færre serier er avgjort. Helt sikkert at Olympiakos og Partizan vil bli seedet, samt at det danske og tjekkiske mesterne vil bli seedet. Østerrike og Slovakia kan få seedet lag (skjer neppe for Slovakia). I tillegg er det fortsatt mulig at Kalmar FF og APOEL Nicosia kan bli seedet (heller ikke veldig sannsynlig).

Med Wisla Krakow som seedet er det i hvertfall et lag til som jeg kunne tenke meg i 3. runde. Ellers vile ikke et seedet Kalmar vært meg i mot. Laget har vel hatt omtrent en like dårlig start i Sverige, som Stabæk har hatt i Norge.

Mulig jeg fortsetter å oppdatere på ukes basis fra nå av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vi er altså seedet i vår første runde. I andre er vi det ikke. Hva med siste runde? Er det fortsatt seeding da, eller er det helt random trekning i siste runde?

Er seeding der også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får man komme med en ny oppdatering:

I 2. runde er det disse lagene vi kan møte (* ved de lagene som er klare):

WIT Georgia Tbilisi*

Bohemians Dublin*

HSK Zrinjski Mostar*

Ujpest (Debrechen)

Sheriff Tiraspol*

Makedonja Skopje*

FK Baku*

Levandia Tallinn*

SK Tirana (Vllaznia Shkodër)

FK Aktobe*

Pyunik Yerevan*

Rhyl*

Glentoran*

EB Streymur*

F91 Dudelange*

samt to av lagene fra 1. runde (med seeding her er det de to første lagene som er seedet):

FK Mogren Budva (FK Buducnost Podgorica)

Sant Julià*

Hibernians(Valletta)

Tre Fiori

Olympiakos*

Slavia Praha*

Fc Zürich (FC Basel)

FC København (Brøndby)

Partizan Beograd*

Maccabi Haifa (Hapoel Tel Aviv)

Dinamo Zagreb*

Levski Sofia (CSKA Sofia)

Wisla Krakow (Legia Warszawa, Lech Poznan)

BATE Borisov*

RB Salzburg tar seedet plass hvis Legia Warszawa vinner den polske serien.

Lagene i parantes er de lagene som fortsatt kan vinne serien (har dog droppet OB i Danmark og Young Boys i Sveits hvor bare syltynn teori kan gjøre lagene til mester). I San Marino har man et sluttspill jeg ikke har oversikt over. Derfor har jeg kun oppført laget som var best i grunnspillet. Uansett er vel ikke avstandene der så store.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi skal nok klare oss gjennom 2. kval runde, men etter det tror jeg at det desverre kommer til å bli for tøft.

Og så må vi altså vente helt til 22 juni for å få vite hvor årets sommerferie tur går til. Regner med å kjøre deresom jeg får med meg minst 2 personer, men tror Valetta er litt vel langt. Ellers er jo østeuropa interesant. gjerne noe nær svartehavet, så får man badeferie på kjøpet. Tirana i Albania er jo heller ikke å forakte, da kan man ha badeferie i Kroatia eller Montenegro. uanset så regner jeg med å kjøre fra Bekkestua kvart på eller kvart over :) regner med å bruke ca 10 dager på turen, for å få en aldri så liten (Lavbudsjet)ferie ut av det :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi skal nok klare oss gjennom 2. kval runde, men etter det tror jeg at det desverre kommer til å bli for tøft.

Og så må vi altså vente helt til 22 juni for å få vite hvor årets sommerferie tur går til. Regner med å kjøre deresom jeg får med meg minst 2 personer, men tror Valetta er litt vel langt. Ellers er jo østeuropa interesant. gjerne noe nær svartehavet, så får man badeferie på kjøpet. Tirana i Albania er jo heller ikke å forakte, da kan man ha badeferie i Kroatia eller Montenegro. uanset så regner jeg med å kjøre fra Bekkestua kvart på eller kvart over :) regner med å bruke ca 10 dager på turen, for å få en aldri så liten (Lavbudsjet)ferie ut av det :P

Hva tror du ca prisen blir for å være med på dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tror du ca prisen blir for å være med på dette?

Til Tirana er det 2850km eller ca 600mil T/R og da ca 6000kr i Diesel+ ferger+bompenger, så da er vi nok oppe i rundt 2000kr/pers + overnatting. Har noen et telt i blått?? I Caravellen kan 3 sove mens 1 kjører, så da må vi kjøre 1/4 av natten hver og det er vel til å leve med. Foresten så hadde det vært moro å kjøre til Malta, det er bare 3500km hver veg+ ferge fra sicilia
Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet er jo at trekningen er saa sent at det er umulig aa faa bestilt billig fly/ferge osv.

vi har allerede bestemt oss til aa kjöre naar motstanderen er fra et vestlig eller sörlig land. men östeuropa - da blir det enten flytur eller ingen tur, kommer an hvor mye det koster.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Champions League 2009/2010
  • Opprett ny...