Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi skal nok klare oss gjennom 2. kval runde, men etter det tror jeg at det desverre kommer til å bli for tøft.

Og så må vi altså vente helt til 22 juni for å få vite hvor årets sommerferie tur går til. Regner med å kjøre deresom jeg får med meg minst 2 personer, men tror Valetta er litt vel langt. Ellers er jo østeuropa interesant. gjerne noe nær svartehavet, så får man badeferie på kjøpet. Tirana i Albania er jo heller ikke å forakte, da kan man ha badeferie i Kroatia eller Montenegro. uanset så regner jeg med å kjøre fra Bekkestua kvart på eller kvart over :) regner med å bruke ca 10 dager på turen, for å få en aldri så liten (Lavbudsjet)ferie ut av det :P

Hadde passet økonomien min fint ihvertfall!! Tror det kunne blitt ganske festlig også :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 637
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi skal nok klare oss gjennom 2. kval runde, men etter det tror jeg at det desverre kommer til å bli for tøft.

Og så må vi altså vente helt til 22 juni for å få vite hvor årets sommerferie tur går til. Regner med å kjøre deresom jeg får med meg minst 2 personer, men tror Valetta er litt vel langt. Ellers er jo østeuropa interesant. gjerne noe nær svartehavet, så får man badeferie på kjøpet. Tirana i Albania er jo heller ikke å forakte, da kan man ha badeferie i Kroatia eller Montenegro. uanset så regner jeg med å kjøre fra Bekkestua kvart på eller kvart over :) regner med å bruke ca 10 dager på turen, for å få en aldri så liten (Lavbudsjet)ferie ut av det :P

Hvis det blir aktuelt med en overnatting i f.eks Budapest så minn meg på at jeg har en leilighet som nok står ledig for folk med blått hjerte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det blir aktuelt med en overnatting i f.eks Budapest så minn meg på at jeg har en leilighet som nok står ledig for folk med blått hjerte.

Med mindre vi skal til Irland, så er jo Budapest ikke store omvegen til de fleste av de aktuelle motstanderne, så du skal ikke se bort fra at du kan komme til å angre på dette generøse tilbudet. :rolleyes:
Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet er jo at trekningen er saa sent at det er umulig aa faa bestilt billig fly/ferge osv.

vi har allerede bestemt oss til aa kjöre naar motstanderen er fra et vestlig eller sörlig land. men östeuropa - da blir det enten flytur eller ingen tur, kommer an hvor mye det koster.

Det er jo Øst Europa som er morsomt, beregne litt ekstra tid på grense overgangene, og ikke ha den dyreste og mest fansy bilen, med det mest lettomsettelige inventaret, så går det bra, mest spennende er nok i så måte Tirana.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

uansett hva slags bil du har - det er og blir farlig aa reise med bil til östeuropeiske land saerlig naar du skal overnatte i bilen ved siden av veien. saa er det ikke bare reisen som er farlig men selveste opphold kan bli en mareritt. naar du ikke snakker spraaket, ikke engang skjönner ordene som er skrevet ned, da blir alt forferdelig anstrengende. ikke aa nevne skumle bydeler, taxisjaaförer som bedrager kundene, uhygienisk og/eller helsefarlig mat/drikke, lommetyver som stjaaler pengene dine og legitimasjon (fulle turister er gjerne og gode ofre).

jeg er vanligvis optimistisk naar det gjelder borteturer til fremmede land - men (det sörlige) östeuropa er noe annet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

uansett hva slags bil du har - det er og blir farlig aa reise med bil til östeuropeiske land saerlig naar du skal overnatte i bilen ved siden av veien. saa er det ikke bare reisen som er farlig men selveste opphold kan bli en mareritt. naar du ikke snakker spraaket, ikke engang skjönner ordene som er skrevet ned, da blir alt forferdelig anstrengende. ikke aa nevne skumle bydeler, taxisjaaförer som bedrager kundene, uhygienisk og/eller helsefarlig mat/drikke, lommetyver som stjaaler pengene dine og legitimasjon (fulle turister er gjerne og gode ofre).

jeg er vanligvis optimistisk naar det gjelder borteturer til fremmede land - men (det sörlige) östeuropa er noe annet.

Ta en tur til Kingston, Jamaica, eller de litt skitnere bydeler av Salvador (ikke favelha) og øst-europa vil fremstå som den islandske landsbygda...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

foretrekker Dudelange. luxemburg vinner vel nesten aldri i E-cup sammenheng. LSK gikk på en blemme men det kan en vel glemme. Alt på balkan er farlig. Der er det ballspillende teknikere. Tur til lux via belgia.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jeg rett hvis jeg regner våre vanskeligste motstandere i 2. runde til å være Bohemians og FC Sheriff?

Hva gjelder 3. runde er det INGEN av lagene der jeg tror vi p.d.d. ville slått. Letteste motstander er vel Zûrich, vanskeligste er alle de andre lagene. Det er ikke mulig at vi, med det nivået vi har vist hittil i sesongen(kanskje med unntak av Sandefjord-kampen, og 1. omgang mot Molde) slår NOEN av de andre lagene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men cl er jo en slags cup og cupen har sine egne regler ;)

da vi dro til anderlecht trodde jeg vi faar servert et bittert tap - men det kom jo helt annerledes...

jeg gleder meg til cl, uansett hva som skjer, haaper kun at vi ikke faar et sör-östlig lag.

ja takk til irland, nord irland, wales, faeröyene, selv estland og ungarn er ok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at dette er langt frem i tid og ganske urealistisk slik ståa er nå sportslig, men i den situasjonen vi er i økonomisk så klarer jeg ikke å ikke tenke på inntekter ved en eventuell kvalifisering til Champions League. Dette er hentet fra før 2007/2008-sesongen:

Starting bonuses

Each of the 32 clubs in the group stage will receive a starting bonus of €3m. In addition, they will receive a match bonus of €400,000 per match. Performance bonuses will amount to €600,000 for a win and €300,000 for a draw in the group stage. The 16 teams playing in the first knockout round will receive €2.2m each.

(Hentet fra Uefa.)

Vi snakker ihvertfall om store summer...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet at dette er langt frem i tid og ganske urealistisk slik ståa er nå sportslig, men i den situasjonen vi er i økonomisk så klarer jeg ikke å ikke tenke på inntekter ved en eventuell kvalifisering til Champions League. Dette er hentet fra før 2007/2008-sesongen:

Starting bonuses

Each of the 32 clubs in the group stage will receive a starting bonus of €3m. In addition, they will receive a match bonus of €400,000 per match. Performance bonuses will amount to €600,000 for a win and €300,000 for a draw in the group stage. The 16 teams playing in the first knockout round will receive €2.2m each.

(Hentet fra Uefa.)

Vi snakker ihvertfall om store summer...

Så f.eks. to uavgjorte og fire tap innbringer:

UEFA-bonuser: 6 mill euro = ca. 50 millioner kroner

+ Billettinntekter: 15.300 x 3 x 300 = ca. 16 mill. kroner

+ Mediainntekter og sponsorinntekter?

Dette hadde vært så j***a deilig (og nødvendig) at det kommer aldri til å skje :ph34r:

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Champions League er langt fram i tid. Først har vi kvalikken. Første runde er etter min mening utrolig viktig. Kommer vi oss igjennom ned runden er vi sikret 4 nye Europacupkamper. Kommer vi oss igjennom andre runde er vi sikret 8 ekstra kamper i Europa uansett om vi taper eller vinner 3. runde. Spiller vi oss fram til 3. runde skal vi være sjeleglade, for det betyr gruppespill i Europa!

Minimum antall kamper i Europa avhengig av når vi ryker ut:

1. runde - 2 (borte/hjemme)

2. runde - 6 (borte/hjemme 1. og 2. runde + to kvalikkamper til EL)

3. runde - 12 (borte/hjemme 1., 2. og 3. runde + 6 gruppespillskamper i EL/CL)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man noe spenn for kvalikmatchene da? Det er relativt dyrt å fly laget rundt i Europa så det hadde gjort vært fint med noen kroner fra disse matchene også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man noe spenn for kvalikmatchene da? Det er relativt dyrt å fly laget rundt i Europa så det hadde gjort vært fint med noen kroner fra disse matchene også.

Det er vel derfor de vil ha med oss på flyet slik at vi "sponser" turen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vi ikke klare for CL hvis vi kommer igjennom 3 kvalrunde? Eller har jeg misforstått artikkelen på ss.no?

Kommer vi til 3. kvalrunde og vinner det oppgjøret, skal vi spille Playoff til Champions League.

Men er denne artikkelen på ss.no korrekt med tanke på lagene vi kan møte? Jeg savner Bohemians

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen som har koll på dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vi ikke klare for CL hvis vi kommer igjennom 3 kvalrunde? Eller har jeg misforstått artikkelen på ss.no?

Kommer vi til 3. kvalrunde og vinner det oppgjøret, skal vi spille Playoff til Champions League.

Men er denne artikkelen på ss.no korrekt med tanke på lagene vi kan møte? Jeg savner Bohemians

Du har helt rett - Bohemians hadde falt ut i en vrien edit/past operasjon. Nå er den på plass og nå skal alt stemme

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spent på mandagen!

Tipper FK Baku.

Så nettopp reklame på Eurosport, og da ble det jo litt fristende med Baku.

Det kan nok hende de deler opp lagen i geografiske områder. Det handler både om reisekostnader og problemstillinger med visum.

Satser på Luxembourg, Andorra eller Færøyene

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg kan se er det tre av landene vi kan møte i den første runden som vi trenger visum til. To av dem Armenia og Azerbajdjan ordnes det ved ankomst. Det siste landet er Kazahkstan. Der må man visstnok ordne det på forhand. Uansett med min. tre uker til bortekampen bør det ikke by på problemer.

Verre er det ved avansement hvor det i verste fall er kun fire dager fra vi får vite hvor vi skal til kampen spilles!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg kan se er det tre av landene vi kan møte i den første runden som vi trenger visum til. To av dem Armenia og Azerbajdjan ordnes det ved ankomst. Det siste landet er Kazahkstan. Der må man visstnok ordne det på forhand. Uansett med min. tre uker til bortekampen bør det ikke by på problemer.

Verre er det ved avansement hvor det i verste fall er kun fire dager fra vi får vite hvor vi skal til kampen spilles!

I georgia ordnes også visum ved ankomst så vidt jeg husker. Har vært i Tiblisi. Flott by under oppbygging. De spilte en e-cup finale i sovjettida.

se format her

http://www.uefa.com/competitions/ucl/index.html

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I georgia ordnes også visum ved ankomst så vidt jeg husker. Har vært i Tiblisi. Flott by under oppbygging. De spilte en e-cup finale i sovjettida.

se format her

http://www.uefa.com/competitions/ucl/index.html

korreksjon , det laget som vant cupvinnercup i 1981 var Dinamo Tblisi, og ikke WIT Georgia som er mulig motstander nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Champions League 2009/2010
  • Opprett ny...