Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 279
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Molde på 1. plass er uaktuelt i min bok. Har de midler til å forsterke midtsommers? Har de en benk som duger?

minner litt om argumentene som ble brukt av andre mot Stabæk...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Molde på 1. plass er uaktuelt i min bok. Har de midler til å forsterke midtsommers? Har de en benk som duger?

Molde vinner aldri dette. De har ett OK lag, men ikke mer enn det.. Om de så leder tippeligaen i september skal jeg stemme Krf i "Molde-sympati" med Bondevik & co.

Endret av Blaapaatur
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes satyren glemmer at Molde har mistet Koskela. Det var jo absolutt en betydningsfull spiller for laget og jeg kan ikke se at de har hentet inn noen erstatning for ham. I det hele tatt skjønner jeg lite av denne troen på Molde - de har jo ikke forsterket med noe nevneverdig. Mota hadde de ifjor også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

minner litt om argumentene som ble brukt av andre mot Stabæk...

joda, men så er serien en del lengre i år, og skade/kortprolematikk blir enda mer en reell problemstilling i høst sånnsett, samt at Stabæk stilte med et lag mer eller mindre uten tap av profiler og godt forsterket etter en sølvmedalje året før. Det at Stabæk klarte gullet på tross av salg av Somen og tapet av Annan, var også et resultat av lite karantener og skader.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes satyren glemmer at Molde har mistet Koskela. Det var jo absolutt en betydningsfull spiller for laget og jeg kan ikke se at de har hentet inn noen erstatning for ham. I det hele tatt skjønner jeg lite av denne troen på Molde - de har jo ikke forsterket med noe nevneverdig. Mota hadde de ifjor også.

Hoset var dårlig i høstsesongen i fjor grunnet alvorlig sykdom i familien. Holm var tidsvis skadet og ute av form. De to ser mye, mye bedre ut i år. Tapet av koskela er først og fremst merkbart i forhold til dødball. Da får de bruke en annen, værre er det ikke med den saken. Passisngspillet deres minner mer og mer om Djurgården da de tok gull under Jonevred i 2005. Det er typsik å bruker argumenter som benk og stall mot de klubbene som ikke er kjæledeggene til Akersgaten. Hører aldri de argumenten mot RBK, Viking, Brann og VIF - selv om de historisk sett har mer skader på nøkkelspiller enn mange andre.

Husk også at de færrest lag har forsterket før årets sesong. Sånn sett er Molde forsterkt i forhold til mange av konkurrenten som er svekket.

Tipset ble satt opp 15/2. Det som har skjedd etter den tid gjør meg ikke svekket i troen på Molde. Men vi har nok tippet Godet litt lavt og Viking muligens litt høyt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koskela var en meget treg spiller for Molde i en midtbane uten veldig mye fart fra før, og tilførte egentlig ikke Molde noe mer enn de har fra før (Berg Hestad og Hoseth rates vel langt høyere egentlig når det kommer til teknikk, taktiske valg og pasninger). Inn har man også fått Makhtar Thioune, som er mye hurtigere, mer teknisk, innsatsvillig, etc enn Koskela. Ankepunktet kan man si er at han aldri har bevist noe i tippeligaen enda, men har vist meget lovende takter, bl.a mot LSK i treningskamp. I tillegg er T.Holm i mye bedre fysisk shape enn før, og skadefri. Apropos skader så er heller ikke Andreasson og Steen ute med skader frem til sommeren i år slik de var i fjor (enda hvertfall).

Mota startet vel en del kamper fra benken i fjorårets vårsesong frem til sommeren?

Synes Molde har en del av den kontinuiteten som gav Stabæk gode sesonger etter opprykket, og skal nok ikke avskrives?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er typsik å bruker argumenter som benk og stall mot de klubbene som ikke er kjæledeggene til Akersgaten. Hører aldri de argumenten mot RBK, Viking, Brann og VIF - selv om de historisk sett har mer skader på nøkkelspiller enn mange andre.

Diskuterte faktisk med to ihedige VIF-ere i helga om TL-sesongen, og benyttet faktisk akkurat stall og benk som argumentasjon for at VIF neppe når helt opp i år. Slik jeg ser det er det kun 3 spillere på VIF jeg kunne ønsket meg i Stabæk; Moa, DFH og Perkins. Resten er enten oppskrytt eller ikke gode nok. Hvem som skal komme inn å erstatte knokkelhauger som Ronny Johnsen, skadeutsatte Hæstad osv skjønner jeg ikke...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Jeg har full forståelse for at man trenger å la ideen om et seriegull til Molde modne litt. Det tok også tid for oss å komme frem til denne konklusjonen. Fra første utkast av tabelltipset ble laget en gang før jul i fjor, til den endelige versjonen var klar i midten av februar har Molde klatert sakte men sikkert oppover tabellen. Til slutt stod de frem som et ganske selvsagt valg.

Alle forutsetningene er egentlig til stede og det i tilstrekkelig monn; stadion, organisasjon, ressurser (da tenker jeg mer enn bare penger - men hadde Stabæk økonomi til å vinne seriegull så har MFK det også.), spillerstall med flere profiler samt en fin miks av talent og rutine, en innarbeidet og utprøvd spillestil og ikke minst en sterk trener. Trenden er også positiv og terminlista fordelaktig. Det som dog kreves for at man skal klare bragden er at man i Molde setter seg ned og tenker; "Dette skal vi faen meg gå for!"

Så gjenstår det å se hvordan det ender til slutt - man må selvsagt ha litt stang inn for å hale i land et mesterskap, men per i dag ser jeg ingen klarere gullkandidater enn laget fra Rosenes by og derfor er de også tippet på toppen.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Molde-gull gir 50-gangern på nordicbet.com....

...for de som har kjøpt argumentene bør dette være interessant

90-gangern på expekt, så da satte jeg 100 spenn på det..

Jeg har ekstremt stor tiltro til vurderingene til Ringo og Rich..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Molde vinner aldri dette. De har ett OK lag, men ikke mer enn det.. Om de så leder tippeligaen i september skal jeg stemme Krf i "Molde-sympati" med Bondevik & co.

La oss inderlig håpe at de ikke leder TL når det er valg! Molde på topp føles ikke riktig for meg så jeg står ved mitt valg med Molde på 11. plass.

Endret av MrKaizer
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

[...]

Alle forutsetningene er egentlig til stede og det i tilstrekkelig monn; stadion, organisasjon, ressurser (da tenker jeg mer enn bare penger - men hadde Stabæk økonomi til å vinne seriegull så har MFK det også.), spillerstall med flere profiler samt en fin miks av talent og rutine, en innarbeidet og utprøvd spillestil og ikke minst en sterk trener. Trenden er også positiv og terminlista fordelaktig. Det som dog kreves for at man skal klare bragden er at man i Molde setter seg ned og tenker; "Dette skal vi faen meg gå for!"

[...]

@ringo

Det spørs jo om Molde har mulighet til å overskride budsjettet med mange millioner om de til sommeren ligger an til å vinne. Vi tillot oss vel å gjøre det på grunn av fremtidige inntekter fra Hangaren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

[...]

[...]

@ringo

Det spørs jo om Molde har mulighet til å overskride budsjettet med mange millioner om de til sommeren ligger an til å vinne. Vi tillot oss vel å gjøre det på grunn av fremtidige inntekter fra Hangaren.

Hepp,

Njaaaa... De er en del av Aker konsernet da, og der er det fremdeles endel grunker til tross for dårlige tider...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal absolutt sies at dere er blitt populære her i Molde etter gulltipset, på lokalradioen sendte de til og med store deler av klippet.

Vil nok tro at dette er fordi de fleste moldensere ikke en gang har tenkt tanken, noe som er rett og rimelig siden vi har kjempet på den nedre delen av tabellen i flere år. Vi har fått for tradisjon å være et bunnlag og dette har vi akseptert.

Når det gjelder meg selv, så er jeg nokså skeptisk til gull, men håpet og drømmen vil jo alltid være der.

Tror fortsatt at vi vil svinge alt for mye i prestasjonene og ikke minst innsatsen til at det vil være mulig, samtidig som jeg ser lag som har stor selvtillit og gode staller som vil prestere mye gjevnere, blandt annet dere i stabæk om dere får flyten på telenor.

Det jeg er sikker på er at Molde vil spille opp mot Norges beste fotball til tider, sett fra et objektivt perspektiv.

For at vi skal nærme oss en toppplassering må Dioufene og Forren bli stabile, Hoset og Hestad må gidde, og benken må begynne å ta steget opp til nivået til førsteellveren (noe de har potensiallet til). Eneste jeg er relativt sikker på at kommer til å innfri er Holm og Mota.

Og ja, innstillingen om å "faen meg greie det her" må også være der, selv om jeg tviler på at noen utenfor og innenfor veggene på røkkeløkka i det hele tatt har tenkt tanken.

Endret av hmjoda
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal absolutt sies at dere er blitt populære her i Molde etter gulltipset, på lokalradioen sendte de til og med store deler av klippet.

Vil nok tro at dette er fordi de fleste moldensere ikke en gang har tenkt tanken, noe som er rett og rimelig siden vi har kjempet på den nedre delen av tabellen i flere år. Vi har fått for tradisjon å være et bunnlag og dette har vi akseptert.

Når det gjelder meg selv, så er jeg nokså skeptisk til gull, men håpet og drømmen vil jo alltid være der.

Tror fortsatt at vi vil svinge alt for mye i prestasjonene og ikke minst innsatsen til at det vil være mulig, samtidig som jeg ser lag som har stor selvtillit og gode staller som vil prestere mye gjevnere, blandt annet dere i stabæk om dere får flyten på telenor.

Det jeg er sikker på er at Molde vil spille opp mot Norges beste fotball til tider, sett fra et objektivt perspektiv.

For at vi skal nærme oss en toppplassering må Dioufene og Forren bli stabile, Hoset og Hestad må gidde, og benken må begynne å ta steget opp til nivået til førsteellveren (noe de har potensiallet til). Eneste jeg er relativt sikker på at kommer til å innfri er Holm og Mota.

Og ja, innstillingen om å "faen meg greie det her" må også være der, selv om jeg tviler på at noen utenfor og innenfor veggene på røkkeløkka i det hele tatt har tenkt tanken.

Hehe. Det var litt av en moldenser gitt! Trodde ikke moldensere var så underdanige? :lol:

De moldensere jeg har snakket med (siden jeg holder til på nordvestlandet for tiden) vil ikke akkurat karakterisere Molde FK som en klubb med tradisjoner som bunnlag akkurat. Den æren tildeles nok mest til AaFK her oppe. :rolleyes:

Men siste årene er de riktignok ærlige nok til å innrømme har vært litt slapt. ;)

Endret av Brumle
Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Stabæk

2. Rosenborg

3. Molde

4. Brann

5. LSK

6. Viking

7. Tromsø

8. Enga

9. FFK

10. Glimt

11. Lyn

12. Aalesund

13. Sandefjord

14. Start

15. Odd

16. Strømsgodset

Edit: Byttet plass på Stabæk og Rosenborg. Må ha troen - alltid, uansett!

Endret av Joachim
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok Stabæk som tar gullet iår også. Syns de nye spillerne deres ser bra ut. Molde spillerne har kvaliteter, men er et eller annet mentalt som skjer hver gang vi har ballen innenfor 16-metern.

Hilsen molde-supporter

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jonevret sa nettopp på Tv2sporten at de går for medalje. Vant 1-0 over aafk ut Mota. Tror de skal ha muligheter på topp 3 posisjon i år. Expekt.com med 18,00!!! i odds på Molde topp 3.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Stabæk
  2. Rosenborg
  3. Tromsø
  4. Lillestrøm
  5. Viking
  6. Molde
  7. Brann
  8. Vålerengen
  9. Fredrikstad
  10. Bodø/Glimt
  11. Lyn
  12. Odd Grenland
  13. Sandefjord
  14. Start
  15. Strømsgodset
  16. Aalesund

Endret av draupnir
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Tabelltips 2009
  • Opprett ny...