Potter 2 494 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Var ikke det litt for pusete egentlig? Det er vel ikke så forbannet vanskelig å se for seg hvordan feltet blir med seter. Alle har gjestet bortebaner med seter. Eneste forskjellen er at setene har høyere rygg på TA, noe som gjør det enda dårligere for oss som vil stå, Synes det er rimelig tafatt å sette igang sesongkortsalget og "se hva som skjer"! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Nå må vi være forsiktige så vi ikke skyter oss i foten (skyter av oss foten). Stabæk har tilbudt oss: Stort felt Lave priser (vanlig sesongkort koster 3000) Gratis kort (koster opp til 150 for andre) Bølgebrytere Videre diskusjon om hvordan man praktisk kan fjerne stolene. Jeg skulle selvfølgelig ønsket at det lå en løsning på stolproblemet på bordet før vi begynner å selge, men om vi aksjonerer med å ikke selge sesongkort nå kan det medføre flere ting: I beste fall - rask løsning på seteproblemet I verste fall - Stabæk overtar salget selv Mest sannsynlig - man enes om en løsning rett før sesongstart og vi får en umulig jobb med salget. Jeg stemmer derfor for at salget starter som planlagt på mandag, og at dialogen med Stabæk fortsetter. En dialog som godt kan omfatte at folk informerer Stabæk Fotball om sine meninger i tillegg til å dele dem her inne. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 28. November 2008 (endret) Del Skrevet 28. November 2008 (endret) Dette er håpløst, vi som venter med å kjøpe sesongkort på StabækSupport-tribunen til det blir avklart om det blir seter eller ikke, vil få store problemer med å skaffe seg ett sesongkort blandt andre venner på nye Q-feltet. (Som på Fornebu heter O-feltet). Der er det vel snart utsolgt. Endret 28. November 2008 av Slum Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Jeg skulle selvfølgelig ønsket at det lå en løsning på stolproblemet på bordet før vi begynner å selge, men om vi aksjonerer med å ikke selge sesongkort nå kan det medføre flere ting:I beste fall - rask løsning på seteproblemet I verste fall - Stabæk overtar salget selv Mest sannsynlig - man enes om en løsning rett før sesongstart og vi får en umulig jobb med salget. Jeg stemmer derfor for at salget starter som planlagt på mandag, og at dialogen med Stabæk fortsetter. En dialog som godt kan omfatte at folk informerer Stabæk Fotball om sine meninger i tillegg til å dele dem her inne. Her er jeg veldig uenig. For det første er det ikke et seteproblem. Setene kan monteres og demonteres veldig enkelt. Problemet er hvem som skal ha ansvaret for at det gjøres. Stabæk har lovet oss ståfelt og burde derfor ta fullstendig ansvar for dette. Dette kan jeg ikke skjønne at skal drøye! Stabæk bør ta ansvar, nå! Uansett hvordan setene fungerer i praksis når vi står der etter nyttår. Auksjonere ved å ikke selge sesongkort: I beste fall - Stabæk tar på seg ansvaret nå, $$ selger sesongkort og vi tar resten av diskusjonen om de skal fjernes eller ikke, samt hvordan det evnt. skal gjøres når stadion er mer ferdigstilt. I værste fall - Stabæk ønsker ikke å avklare noe enda, og får mer og mer irriterte mail og telefoner fra Stabæksupportere og forholdet med klubben blir dårligere. Veldig lite sannsynlig - Stabæk blir lite eller ikke påvirket av at 1600 + Stabækmennesker klager på at Stabæk Support ikke får avklaring om ansvaret for å eventuelt fjerne seter fram til rett før seriestart. Løfter er løfter, uansett hvordan det blir i praksis. Her synes jeg Stabæk IKKE bør kunne si "la oss vente og se". Stabæk Support kan ikke selge sesongkort til ståtribune når det ikke er avklart. Dersom $$ selger billige sesongkort til en tribune med seter kan dere vel tenke dere hva som skjer... Men som sagt, flott at styret har jobbet mye med dette, og i det minste skaffet oss bølgebrytere! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Jeg fikk forøvrig det samme svaret fra SF som deg, alltidblaa. Regner med jeg ikke er den eneste. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Styrets beretning viser jo med all mulig tydelighet at dette ikke er en gjeng som står med lua i hånda. Her skal man storme opp på barrikadene og ... "vente og se" Herregud. Det er godt mulig man har jobbet godt og tydelig ovenfor Stabæk Fotball med dette inntil nå, men etter den siste nyheten på stabaek.no å dømme virker det bare patetisk. Ser tydelige konturer av politikerspire® av verste sort (dvs. 100% preik) i det som står der. Sitat fra stabaek.no: "Vi vil derfor starte vår tid i vår Blue Dream med en situasjon der feltet har seter" Makan så passivt, man har altså allerede gitt opp. Nå kan den gamle "hederstittel" "dream on arena" virkelig forsvares. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Som Anders C vurderer jeg også om jeg gidder å kjøpe sesongkort på sitteplassene til SS. Blir herlig stemning på Telenor Arena neste år. Men stabæk har sikkert ett brasiliansk sambaorkester i ermet.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Om setene blir stående oppnår man akkurat det man IKKE vil, nemlig at folk vil kjøpe sesongkort på plassene her kun fordi det er billig. Å unngå dette mener jeg er den viktigste grunnen til at dette ikke kan skje, uansett hvordan vi skal forhindre det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Hva har jeg sagt hele tiden? Det kom til å komme seter der vi skulle stå - uavhengig av hva vi ved gjentatte anledninger har blitt lovet.. Men hvem hørte på meg? "Neida, vi er blitt garantert ståplasser." Er det så sinnsykt vanskelig for Stabækledelsen å orientere seg med SS når det gjelder ståtribunen? PINLIG, STABÆK! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Det er snakk om å betale noe tilbake til de som står og skriker seg hese i hver jævla kamp. Kanskje Stabæk ønsker mer tennisstemning. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Hva har jeg sagt hele tiden? Det kom til å komme seter der vi skulle stå - uavhengig av hva vi ved gjentatte anledninger har blitt lovet.. Men hvem hørte på meg? "Neida, vi er blitt garantert ståplasser." Er det så sinnsykt vanskelig for Stabækledelsen å orientere seg med SS når det gjelder ståtribunen? PINLIG, STABÆK! Jeg må si jeg er veldig skuffet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Buss1 Marius 854 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Det var da forferdelig til syting og klaging. Jeg er sikker på at dette er i orden til serien starter. Ingen har vert inne på at det er sesongvariasjoner for TA også, om sommeren vil det sikkert ikke bli avholdt mange konsertene der, da er det mere natulig å holde konserter utendørs, så i "sesongen" er setene ute og så settes de inn ved behov, om vinteren settes setene inn og så er de der hele vinteren, til fotballsesongen starter. og skulle det noen få ganger i løpet av året være behov for å forandre på det"Normale for sesongen" så er det sikkert ikke noe kjempe jobb i forhold til de totale arbeidsoppgavene før et arrangement. Dersom nå setene er ute, så må vi få noen til å bli igjenn rett etter kamp og montere de opp, og dersom de er der må vi få noen til å møte f.eks en time før kamp og hjelpe til å fjerne dem. Det er litt forskjell på å gjøre det på den måten, og å møte opp på morgenen på en kald og grå søndag. På fredrikstad stadion skal de nå fjerne seter på ommerådet til Plankehaugen og på feltet til bortesupporterne, som blir mindre, dette for å få plass til flere på en alltid utsolgt stadion jo færre seter, jo fære seter som må vedlikeholdes, og jo letere å drive renhold. jeg kan nå glede de som er tilhengere av ståplasser at jeg har fjernet alle setene i den ene bussen min slik at det til neste år er en ren ståbuss Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Kjenner jeg blir veldig irritert av dette! Synes det blir helt feil å begynne salget av sesongkort nå!! Kan jo ikke selge et produkt kjøperne ikke er lovet! Og i tillegg er vi nødt til å markere dette ovenfor SF på en eller annen måte. Selv om det til slutt skulle løse seg på en eller annen måte sånn at setene blir tatt bort er det SF som må ha ansvaret for dette, det er jo det de har lovet oss! Synes SF synker lavt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magnuss 0 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Hei Magnus, Takk for innspill. Først nå begynner mange av oss som har jobbet døgnet rundt med denne arenaen og forstå hvilken kjempeutfordring vi har foran oss. Vi er en liten stab som får vanvittig mye å gjøre neste år for å få arenaen til å fungere. Vi har kjøpt inn seter som kan skrues av og på, men det er litt mer komplisert enn vi først trodde. Det vi nå har sagt er: Ja, det blir bølgebrytere. Ja, setene kan fjernes – men dette er arbeidskrevende og må gjøres med en viss grad av nøyaktighet/forsiktighet (setene er nummerert og må settes i riktig rekkefølge, festes skikkelig og ikke skades under transport/lagring med mer) Vi vet ikke hvor ofte det må gjøres – alt fra 3-4 til 10-12 ganger i året. (AC/DC og minst 2 CL/ UEFA kval kamper – der har vi minst 3 – hva med kampene imellom?) Vi har ikke løst lagringsproblematikken – 1500 seter tar litt plass (men det kan sikkert ordnes) Vi tror ikke vi kan klare å administrere og utføre dette selv i 2009 – i tillegg til alt det andre vi må gjøre. Med 80cm rad-dybde er det fult mulig å stå. Om det funker å stå, med oppslåtte seter i bakkant – det vet vi ikke ennå, men vi tror det. Det er mye vi ikke har testet ennå og mye vi ikke har svaret på. Vi må alle lære oss arenaen og hvordan den funker. Det vi derfor har sagt er at vi ikke vil klare å ta ansvar for å montere opp og ned setene. Dersom dette er viktig for Stabæk Support, så må dere selv ta ansvar for dette. I så fall får vi sette oss ned å se hvordan dette kan gjøres. Det kan ikke bare være et uforpliktende, impulsivt løfte, men et tydelig ansvar for å gjøre dette skikkelig – over tid. Vi har stor respekt for Stabæk Support og hva dere betyr for klubben, men vi ber om litt tid og litt fleksibilitet – her må vi alle lære oss og tilpasse oss arenaen. Dersom det ikke funker – ja, da får vi ta nye grep. Mvh Einar Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Dersom dette er viktig for Stabæk Support, så må dere selv ta ansvar for dette. I så fall får vi sette oss ned å se hvordan dette kan gjøres. Det kan ikke bare være et uforpliktende, impulsivt løfte, men et tydelig ansvar for å gjøre dette skikkelig – over tid. For en haug med piss.. Stabæk Fotball burde vel kanskje forstått at dette var viktig litt før nå, i og med at det har vært tatt opp med dem hver eneste gang det har vært kontakt siden stadionplanene ble lagt. Dette har de bestemt seg for fra starten av, det var aldri snakk om noe annet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ReWrite 0 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Jeg akter iallefall ikke og investere i noe sesongkort når jeg ikke får det som alltid har blitt lovet. Dette skulle bli min første fulle sesong på Ståtribunen, men det ser dårlig ut nå.. Jeg stemmer også for at sesongkortsalget blir utsatt, de har planlagt dette fra dag 1 at det skulle bli slik.. Jeg kan personlig ikke garantere for at setene kommer uskadet fra det når jeg er i farta på ståtribunen våres! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fefe 24 Del Skrevet 28. November 2008 (endret) Del Skrevet 28. November 2008 (endret) En løsning kunne vært å hevet medlemsavgiften med 30kr. 30 x 1600 = 48000. Så kunne vi brukt de pengene til å leie inn div russebusser til å skru ned seter. Kanskje dette er den beste idéen forutsatt at ikke Stabæk tar på seg ansvaret slik de selvfølgelig burde. 30,- tåler alle, og selv om totalsummen vil avhenge av antall medlemmer (som kan variere fra år til år) er vel et slikt "sete-fond" mer stabilt enn dugnadsbasert arbeid. Sett at setene må opp og ned 10 ganger totalt; 30 timer per gang bør vel holde. Det blir 300 timer. 48000 / 300 = 160,- per time. Mulig løsning? Usikker på om det å avvente sesongkortsalget egentlig bidrar til noe annet enn å skape trøbbel for oss selv. Støtter Alberts syn på dette her! EDIT: Skriveleif Endret 28. November 2008 av Fefe Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Dersom en del av medlemsavgiften går til slikt, løser hvertfall ikke jeg medlemsavgift. Selvfølgelig har jeg råd til de ekstra 30 kronene, men dette er en prinsippsak. Man kan ikke kreve penger av sine supportere fordi man er dårlig til å både planlegge sine tribuner og holde sine løfter. Apropos løfter er det litt spesielt som Fornebuguru Einar Schultz skriver i mail som er sitert lenger oppe: "Dersom dette er viktig for Stabæk Support, så må dere selv ta ansvar for dette. I så fall får vi sette oss ned å se hvordan dette kan gjøres. Det kan ikke bare være et uforpliktende, impulsivt løfte, men et tydelig ansvar for å gjøre dette skikkelig – over tid." Kommentar antas unødvendig. I tillegg skjønner jeg det er på sin plass med en unnskyldning til buss1marius, som jeg var litt sleivete med tidligere idag (dersom du rakk å lese det før det ble sletta, vel å merke): Beklager, jeg mistolket deg fullstendig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 stb får ordne opp! Hvis dette medfører at de øker sesongkort-prisen med 50-100,- er det helt greit for meg. Det er uholdbart å be folk man har lovet noe om å ordne det selv. Noen burde gi disse folkenes tro på egen fortreffelighet et varselskudd. UTSETT SESONGKORTSALGET! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
roger 268 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Dette er håpløst, vi som venter med å kjøpe sesongkort på StabækSupport-tribunen til det blir avklart om det blir seter eller ikke, vil få store problemer med å skaffe seg ett sesongkort blandt andre venner på nye Q-feltet. (Som på Fornebu heter O-feltet). Der er det vel snart utsolgt. Velkommen hvis det er billetter igjen:-) Støtter dere i kampen for å stå uten seter. Dette er rett og slett pinlig av Stabæk. Håper og tror dette løser seg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fefe 24 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Dersom en del av medlemsavgiften går til slikt, løser hvertfall ikke jeg medlemsavgift. Selvfølgelig har jeg råd til de ekstra 30 kronene, men dette er en prinsippsak. Man kan ikke kreve penger av sine supportere fordi man er dårlig til å både planlegge sine tribuner og holde sine løfter. Helt enig med deg i at dette er en prinsippsak, og jo mer jeg tenker på det jo rimeligere er det at de i mangel på penger i tilfelle øker den anslåtte sesongkortprisen for å dekke opp de ekstra kostnadene det vil medføre å fjerne/sette opp setene. Urimelig at medlemsavgiften i $ går med til dette, for det er vel flere medlemmer som tross alt ikke skal ha sesongkort på ståtribunen, og dermed ikke bør måtte betale for oss som skal ha det. Ved å øke sesongkortprisen som fortsatt vil være LAV betaler vi selv for den tjenesten/varen vi får - ståtribune uten seter og med bølgebrytere. Om sesongkortet koster 1300,- istedenfor 1200,- og Stabæk står selv ansvarlig for å fjerne/sette opp setene (eller leie inn folk til dette) så bryter de vel egentlig ikke et løfte? Eller har de lovet oss sesongkort til 1200? Misforstå meg rett - selvfølgelig ønsker jeg også så billig sesongkort som mulig, og jeg synes Stabæk har driti seg ut i denne saken, men kanskje er dette en enkel løsning "som alle kan spise"? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Lycke 2 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 25 timer * 15 arrangementer * 100 kr/t for noen fotballag e.l = 37.500. Sleng på litt for sikkerhets skyld, si 50.000 totalt da. Hvordan Stabæk ikke kan ha råd til det er jo bare latterlig. Øk gjerne prisen på SS felter med 30 kroner - who cares? Dette må fikses! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 28. November 2008 Del Skrevet 28. November 2008 Personlig tror jeg det er mye bedre at så mange som mulig kjøper sesonkort på ståfeltet, fremfor å stoppe salget. Å ha en kundegruppe som HAR kjøpt en vare og stiller krav betyr mye mer, enn å forhandler for et udefinert antall som kanskje kommer til å kjøpe Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fefe 24 Del Skrevet 29. November 2008 Del Skrevet 29. November 2008 Støttes! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alan_magic 0 Del Skrevet 29. November 2008 Del Skrevet 29. November 2008 Og her er styrets beretning om saken. Danse på setene? Det der er jo helt jævlig soft.. Det er piss fra ende til annen fra Stabæk - det med kostnader, "nytt stadion", tidkrevende osv.. De driter i fansen, legger seg på rygg for familiene, og regner med at det årner seg med de naive supprterne. Dette er big buisness, monteringskostnadene de få gangene de må opp og ned er peanuts i forhold til hva de drar inn på arrangamentene. Og hva var vel poenget i det hele tatt med de stygge skinnene, om ikke man skulle ha muligheten for å ta av og på igjen setene? Jeg kjøper ikke sesongkort på en "stå"tribune med seter, da finner jeg meg heller en annen plass. En annen ting med denne "dialogen" er jo at alt drøyer så jævlig at mange heller kjøper et produkt de vet hva er, nemlig en helt ordinær sitteplass et eller annen sted på stadion. Et løfte er et løfte. Folket har talt, stopp salget! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Majimbe 52 Del Skrevet 29. November 2008 (endret) Del Skrevet 29. November 2008 (endret) Jeg sier STOPP salget (hva spiller det for rolle om salget begynner f.eks 1 Januar? få ting avklart først...), sett dere ned med SF og få til en løsning. Hvis dette innebærer 100,- ekstra for en sesong (som tidligere poster er foreslått) er det helt greit for meg. Spille på "dugnadsånden" til samarbeidsklubber (ser Chivas artikkel om antall samarbeidsklubber på Stabak.no) så er det sikkert nok av disse som stiller opp... Endret 29. November 2008 av Majimbe Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 244 Del Skrevet 29. November 2008 Del Skrevet 29. November 2008 Sjekk stabaek.no Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Siempre Azul 186 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Når det er andre arrangementer som horse show og konserter går jeg ut fra at Stabæk må leie inn folk til å legge gulv på matta og den slags. Kunne man ikke tenke seg en ordning hvor disse samme menneskene skrudde seter også? For min del kan man gjerne legge på prisen på medlemskap eller sesongkort for å dekke dette hvis økonomien i Stabæk er for skral. Vi har allikevel hysterisk lave priser på begge deler... Forøvrig er løftebrudd noe dritt... :angry: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Når det er andre arrangementer som horse show og konserter går jeg ut fra at Stabæk må leie inn folk til å legge gulv på matta og den slags. Kunne man ikke tenke seg en ordning hvor disse samme menneskene skrudde seter også? For min del kan man gjerne legge på prisen på medlemskap eller sesongkort for å dekke dette hvis økonomien i Stabæk er for skral. Vi har allikevel hysterisk lave priser på begge deler... Forøvrig er løftebrudd noe dritt... :angry: Helt enig. Dersom man må dekke inn utgifter til å montere, demontere, transportere og lagre setene, kan man vel enkelt og greit legge på en hundrelapp på sesongkortprisen. 1500 x 100 = 150.000 og burde rekke langt for å dekke disse utgiftene. Og 1300,- vil fortsatt være en meget god pris. Men klubben må organisere dette selv. Det har de lovet, og det løftet for de jaggu klare å holde. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rikky100 1 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Det er fint at folk får blåst litt damp her, og det er på sin plass å si ifra om at man føler seg dårlig behandlet. Men for at dere ikke skal ha det vondt om nettene vil jeg bare trekke fram et par positive ting. *Vi har flere måneder til sesongstart til å bli enige med Stabæk om en bedre ordning for å kvitte oss med setene, og vi har gode argumenter. *Hvis vi ikke blir enige, har vi faktisk muligheten til å fjerne dem selv. Det er mange lag i Norge som har det langt verre. Tenk på Sandefjord som endte opp med slak tribune på kortsiden, uten tak, med seter, uten bølgebrytere! Mens bortesupporterne fikk ståplasser! *Vi har Norges billigste sesongkort, på Norges mest moderne arena, med Norges beste lag. *Der andre sesongkortinnehavere betaler 250 (?) kr i gebyr for keycardet, er dette gratis for oss. Ikke misforstå, jeg er ikke kjempehappy. Men vi trenger ikke skyte oss på julaften liksom. Takk til styret for en bra jobb så langt. Ingen grunn til å brenne ned hytta bare fordi nøkkelen er blitt borte. Skjønner at folk blir skuffa over at ting som er blitt lovet ikke blir som man har forventet. Synes allikevel jeg aner positive holdninger både fra Stabæk og styret. Jeg tror dette ender godt, og kjøper sesongkort på mandag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå