Posse 21 248 Del Skrevet 30. November 2008 (endret) Del Skrevet 30. November 2008 (endret) Vi har vært på arenaen og filmet. Skinnene ser helt forferdelige ut. Det kan virke som om Stabæk har hatt én plan hele veien, for det er hevet over enhver tvil at det er umulig å ha et felt med bare skinnene. De utgjør en enorm sikkerhetsfare, faktisk mer enn om det hadde manglet bølgebrytere. Det forklarer ihvertfall hvorfor Stabæk ikke har tenkt på lagerplass til setene. Det er rett og slett så utrolig skammelig. STBK må ha visst om hvordan dette vil se ut, eller hatt mulighet til å finne ut av det. Man bestiller ikke seter til en hel stadion uten å vite hvordan det blir. Dersom noen står på setene er det også skummelt, for skinnene ser ikke ut til å tåle altfor mye. Dette bærer klart preg av at arenaen er ment for messer og konserter, og ikke for fotball. Det eneste som kan redde et rent ståfelt uten seter og skinner nå er at vi flytter supporterfeltet til kortsida, over teleskoptribunen. Her vil det ikke være nødvendig med seter på konserter uansett, siden scenen vil stå rett foran. Det er uklart om dette i det hele tatt vil la seg gjøre nå som sesongkortsalget har startet. Video kommer om litt, laster opp nå. Endret 30. November 2008 av Posse Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Det eneste som kan redde et rent ståfelt uten seter og skinner nå er at vi flytter supporterfeltet til kortsida, over teleskoptribunen. Dette er faktisk svært gode nyheter! Klarer dere å flytte oss til kortsiden og i tillegg få ståtribuner har dere gjort en meget god jobb. Oppfordrer fortsatt alle til å møte opp på Blaa i morgen for å få stoppet sesongkortsalget. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 248 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Her kommer video fra arenaen! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Vi har vært på arenaen og filmet. Skinnene ser helt forferdelige ut. Det kan virke som om Stabæk har hatt én plan hele veien, for det er hevet over enhver tvil at det er umulig å ha et felt med bare skinnene. De utgjør en enorm sikkerhetsfare, faktisk mer enn om det hadde manglet bølgebrytere. Hvorfor mener du at disse skinnene utgjør en så stor sikkerhetsfare? Jeg synes da det ser rimelig greit ut å skulle stå på det området som er på bildet... Bare for å ha målende i orden; tipper at skinnene stikker ca. 20 cm ut fra bakkant og er ca. 20 cm oer betongen. Kan det stemme? Skinnekanten er vel ikke stort verre enn betongkanten ville vært, bortsett fra at det snevrer inn dybden på ståplassene littegrann (dog uten at man har seter i front som herjer med skinnleggen). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Hvorfor mener du at disse skinnene utgjør en så stor sikkerhetsfare? Jeg synes da det ser rimelig greit ut å skulle stå på det området som er på bildet... Hvis man får beinet nedi skinnene og faller framover knekker man beinet. Det er fort gjort. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 248 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Vi har vært på arenaen og filmet. Skinnene ser helt forferdelige ut. Det kan virke som om Stabæk har hatt én plan hele veien, for det er hevet over enhver tvil at det er umulig å ha et felt med bare skinnene. De utgjør en enorm sikkerhetsfare, faktisk mer enn om det hadde manglet bølgebrytere. Hvorfor mener du at disse skinnene utgjør en så stor sikkerhetsfare? Jeg synes da det ser rimelig greit ut å skulle stå på det området som er på bildet... Bare for å ha målende i orden; tipper at skinnene stikker ca. 20 cm ut fra bakkant og er ca. 20 cm oer betongen. Kan det stemme? Skinnekanten er vel ikke stort verre enn betongkanten ville vært, bortsett fra at det snevrer inn dybden på ståplassene littegrann (dog uten at man har seter i front som herjer med skinnleggen). Hvis du ser videoen ser du at du kan falle med beinet ned mellom skinnen og betongen. Da knekker det. Tvert. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Armando 5 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Det ser jo drit farlig ut. Det kommer garantert til å bli skader hvis det skal være sånn med sete i tillegg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ZUMO 11 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Ser ut som SF har satset på "det er lettere å få tilgivelse enn tilatelse" prinsippet her. Eneste alternativ jeg kan se i forhold til å ta bort setene med de skinnene der er å kunne montere på en annen modul istedenfor. Syns personlig dere bør stå knallhardt på kravene i denne saken. Regla om at dere må fikse det selv etc etc er det bare å avskrive, horribel fraskriving av ansvar der.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Daniel B 0 Del Skrevet 30. November 2008 (endret) Del Skrevet 30. November 2008 (endret) Får ikke kommet på møtet i morgen, pga et kurs jeg må møte opp på hvis jeg fortsatt vil beholde jobben! Men dette er jo helt sykt, blir jo minst ett benbrudd hver kamp hvis vi skal stå på dette feltet.. Forslaget til Posse om å flytte til kortsiden støtter jeg 100%. Hvis det er solgt sesongkort her har sikkert ikke de noe imot å flytte over til langsiden. Men når jeg tenker meg om, det blir jo helt sikkert skinner her også. De skal vel ha seter her på f.eks horseshow. Det kommer aldri 15 000 på horse show. Og når det er stappfullt, på konserter, står det uansett en scene foran. -Posse Endret 30. November 2008 av Posse Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Jeg stemmer for kortsiden! Kan ikke skjønne at stb har noe imot at vi tar de plassene da det er enklere for de å selge langsideplassene. Godt forslag Posse, men hvis vi skal flytte over dit bør vi stoppe sesongkortsalget. Selg medlemsskap i SS sålenge... det er salget av medlemsskap som er SS sitt inntektsgrunnlag. M.a.o. er det ingen økonomiske problemer forbundet med et salgsstopp av sesongkort. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rikky100 1 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Vi har vært på arenaen og filmet. Skinnene ser helt forferdelige ut. Det kan virke som om Stabæk har hatt én plan hele veien, for det er hevet over enhver tvil at det er umulig å ha et felt med bare skinnene. De utgjør en enorm sikkerhetsfare, faktisk mer enn om det hadde manglet bølgebrytere. Hvorfor mener du at disse skinnene utgjør en så stor sikkerhetsfare? Jeg synes da det ser rimelig greit ut å skulle stå på det området som er på bildet... Bare for å ha målende i orden; tipper at skinnene stikker ca. 20 cm ut fra bakkant og er ca. 20 cm oer betongen. Kan det stemme? Skinnekanten er vel ikke stort verre enn betongkanten ville vært, bortsett fra at det snevrer inn dybden på ståplassene littegrann (dog uten at man har seter i front som herjer med skinnleggen). Hvis du ser videoen ser du at du kan falle med beinet ned mellom skinnen og betongen. Da knekker det. Tvert. Hvis man skal ta jobben med å fjerne stoler, bør det være overkommelig å få dekket til mellomrommet så man ikke kan få beinet i mellom. Dette er selvsagt avhengig av velvilje fra Stabæks side. Ved nærmere ettersyn ser det jo faktisk ut til at hele skinna kan fjernes. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ReWrite 0 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Kjenner jeg ble rimelig rød i toppen av og se de skinnene.. er fort gjort og falle i mellom der hvis man blir litt ivrig?! Og dette burde de ha skjønt, men man kan jo nesten tro at fotball er nedprioritert i denne flerbruksarenaen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Armando 5 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Neste års TIFO blir skiftenøkler og flyvende stoler på første kamp. Dette her er helt sinnsykt! Salget kan ikke starte før dette er avklart. Vi har god tid til sesongstart. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Blir det ikke orden på dette ser jeg matchene fra TV-stolen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Siempre Azul 186 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Takk for videoen som klart viser hva det er snakk om her. Jeg kjenner at positivismen min forsvant bråfort. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Må uansett si at jeg blir mer og mer spent på hva hr. schultz skal klare å velte ut av seg i morgen. Håper at absolutt alle som kan (og noen fler) tar seg en tur i morra. Vi må vel også ta en grundig debatt rundt taktikken. Hva vil være mest effektfullt ovenfor klubben. En forventet gjeng på 1500 som ikke kjøper sesongkort, eller 1500 sesongkortkjøpere som blir mer og mer høyrøstet i sine protester? Problemet med det siste alternativet kan være hvordan denne protesten i praksis skal foregå. Man bør hvertfall handle samlet, det er det viktigste. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 248 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Det er litt vanskelig å lese banneret som henger oppunder taket på FA nå, men utifra "hva noen fortalte meg" står det VI SITTER NÅR VI DRITER, OG SYNGER NÅR VI STÅR Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Creds til de luringene som fikset dette banneret! De skinnene var vi ikke veldig heldige med. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 30. November 2008 (endret) Del Skrevet 30. November 2008 (endret) Må uansett si at jeg blir mer og mer spent på hva hr. schultz skal klare å velte ut av seg i morgen. Håper at absolutt alle som kan (og noen fler) tar seg en tur i morra. Vi må vel også ta en grundig debatt rundt taktikken. Hva vil være mest effektfullt ovenfor klubben. En forventet gjeng på 1500 som ikke kjøper sesongkort, eller 1500 sesongkortkjøpere som blir mer og mer høyrøstet i sine protester? Problemet med det siste alternativet kan være hvordan denne protesten i praksis skal foregå. Man bør hvertfall handle samlet, det er det viktigste. Som gammel fagforeningspamp vet jeg at det ikke er streik som er våpnet, men trusselen om streik. Er som noen har gjettet seg til i ferd med å endre mening. Maktmiddelet er trusslen om å ikke kjøpe sesongkort Endret 30. November 2008 av Rich Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Det er litt vanskelig å lese banneret som henger oppunder taket på FA nå, men utifra "hva noen fortalte meg" står det VI SITTER NÅR VI DRITER, OG SYNGER NÅR VI STÅR Haha, fantastisk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 30. November 2008 (endret) Del Skrevet 30. November 2008 (endret) Enig med Rich. Det er også lite hensiktsmessig å selge kort på det feltet hvis vi eventuelt skulle gå for en løsning på kortsiden. Diplomati er løsningen, men i en forhandlingssituasjon må vi bruke de få virkemidlene som faktisk betyr noe. I mine øyne er det åpenlyst at et utsatt salg gavner oss mer enn om vi setter igang i morgen. Som jeg tidligere har sagt: det er vel ikke noe i veien for å selge rene medlemsskap i morgen? Endret 30. November 2008 av Potter Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chriss 16 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Kjøper rent medlemsskap imorgen. De skinnene ser livsfarlige ut. Noen i SF har ført oss kraftig bak lyset! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ZUMO 11 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Hva med å bruke media(for eks. budstikka) aktivt i denne kampen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chriss 16 Del Skrevet 30. November 2008 Del Skrevet 30. November 2008 Tenker bare høyt: Tenk om budstikka lager en sak om dette. Vi får ikke fjerne setene. Da vet plutselig hele Bærum at vi har billige plasser med anlednign til å sitte..... Huff a meg Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 248 Del Skrevet 30. November 2008 (endret) Del Skrevet 30. November 2008 (endret) Tenker bare høyt:Tenk om budstikka lager en sak om dette. Vi får ikke fjerne setene. Da vet plutselig hele Bærum at vi har billige plasser med anlednign til å sitte..... Huff a meg Nei, med sesongkortene i SS har vi sang- og ståplikt. Og de som ikke følger det kan flytte seg. Flott om Budstikka lager sak. Endret 30. November 2008 av Posse Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chriss 16 Del Skrevet 1. Desember 2008 Del Skrevet 1. Desember 2008 Fint, da trenger jeg ikke å bekymre meg for det! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 1. Desember 2008 Del Skrevet 1. Desember 2008 Faen! Nå er jeg skikkelig PISSED OFF!! Og jeg har IKKE lyst til å se fotball fra kortsiden!!! Jeg vil stå og synge uten seter og uten BULLSHIT på langsiden! (Som vi er blitt lovet). :angry: :angry: :angry: Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 1. Desember 2008 Del Skrevet 1. Desember 2008 Angående disse skinnene, var det ikke snakk om at man skulle kunne ta av femten og femten seter? I så fall må de vel sitte fast på skinna, og så løsner man skinna, eller? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ølriksen 36 Del Skrevet 1. Desember 2008 Del Skrevet 1. Desember 2008 Angående disse skinnene, var det ikke snakk om at man skulle kunne ta av femten og femten seter? I så fall må de vel sitte fast på skinna, og så løsner man skinna, eller? Er ikke utenkelig at setene også er montert på en egen skinne som så skyves/henges på den som er der fra før. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 1. Desember 2008 (endret) Del Skrevet 1. Desember 2008 (endret) Angående disse skinnene, var det ikke snakk om at man skulle kunne ta av femten og femten seter? I så fall må de vel sitte fast på skinna, og så løsner man skinna, eller? Er ikke utenkelig at setene også er montert på en egen skinne som så skyves/henges på den som er der fra før. Det som er utenkelig er at skinnene skal taes opp og ned. Dette er faktisk utrolig skandaløst. Skinneløsningen ble jo utviklet fordi vi skulle få ståplasser - og så har man valgt en livsfarlig variant og vil i tillegg ikke ta på seg å ta setene opp og ned. Vi er lover skikkelige ståplasser - på langsiden. Det skal jeg ha. Hvis ikke tror jeg ikke jeg gidder å dra på TA. Skal jeg sitte kan jeg like godt sitte foran storskjermen på Onkel Blå Endret 1. Desember 2008 av Rich Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå