M-A-N 4 569 Del Skrevet 12. Desember 2008 (endret) Del Skrevet 12. Desember 2008 (endret) Greit nok at man har blitt lovet ståplass, at Stabæk ikke har turt å være ærlige fra begynnelsen av er vel den store skandalen her, den ser jeg. Men endel av overdramatiseringen om hvor ille det er med seter/kortsiden minner om en bortskjemt drittunge som blir fratatt en kjærlighet på pinne han fikk. Hvis den ungen gjennom en årrekke hadde møtt opp 20 ganger hvert år, i all slags vær, brukt gangske mye penger og gledet seg som bare det til denne kjærligheten, da må jeg ærlig inrømme at jeg forstår denne ungen ganske godt! så sant, så sant! hakke jeg stått der mer enn to år selv, men faen om jeg vil sitte på kamp nå! gleder meg til hver match! uansett motstander og uansett vær.. fordi jeg skal se laget som jeg virkelig elsker! stod under treningskampen mot enga, før denne sesongen, i bare drakta.. frøys litt, men ikke for mye.. fordi jeg fikk STÅ, HOPPE OG SYNGE!!! det er det som kalles supportere! "de gale folka, som drikker før kamp, som roper og egentlig ser helt gæærne ut"! sjarmen med fotball, er å ha sånne supportere.. som støtter laget alltid.uansett.. Selvfølgelig håper jeg det ordner seg med ståplasser på Fornebu, mye diggere uten seter. Men synes også ting overdramatiseres veldig her, man kan da vitterlig stå, hoppe, synge og ha tifo selvom vi står foran noen seter. Det kan bli litt trangt for ralling, og 10,9,8.... kan bli litt vanskelig og litt farlig, men det var da litt på grensen til farlig på nadderud og! Det har da ikke vært noe særlig problem å lage liv på Ullevaal, Årasen, Fredrikstad og andre tribuner med seter? Synes det er bra det jobbes for å få til en løsning og håper på ståplasser. Men spørsmålet om seter er ikke det som avgjør mitt engasjement i Stabæk, jeg kjøper sesongkort på $$ sitt felt uansett. Bedre med seter på langsiden, enn en tynn stripe med ståplasser øverst på kortsiden! Banneret ved fornebu-tunnelen var forresten genialt! Endret 12. Desember 2008 av M-A-N Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
han derre derre 327 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Hoppe med seter i ryggen? Vet ikke hvor mange ganger du har vært på bortekamper og hoppet med seter forran/bak deg men jeg kan informere om at det gjør helvettes vondt! Ikke bare gjør det vondt men det blir jo mye mindre plass på raden du står på også. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 569 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Jeg har vært på mange bortekamper og hoppet, ikke like digg som uten seter, men går helt greit. "over alt fra nord til sør" kan av og til bli vanskelig pga liten plass, men setene har da aldri stoppet oss fra å gjennomføre den på bortekamp? poenget mitt er at mitt engasjement i stabæk og $$ vil være nøyaktig like stort om det blir seter eller ikke. Og det er fullt mulig med supporterkultur på et felt med seter, er bare å se på klanen, kanarifansen og bataljonen! Hadde $$ vært på størrelse med klanen tror jeg faktisk det aldri ville vært snakk om setefrie ståplasser til oss på fornebu. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chriss 16 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Hva Lyn og VIF angår så har ikke de noe valg! De har jo ikke egen stadion. Her har vi tidenes mulighet til å skaffe oss ståplasser hvis alle bare hadde lagt godsiden til, noe tydligvis folk i SF ikke har gjort. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 053 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Greit nok at man har blitt lovet ståplass, at Stabæk ikke har turt å være ærlige fra begynnelsen av er vel den store skandalen her, den ser jeg. Men endel av overdramatiseringen om hvor ille det er med seter/kortsiden minner om en bortskjemt drittunge som blir fratatt en kjærlighet på pinne han fikk. Hvis den ungen gjennom en årrekke hadde møtt opp 20 ganger hvert år, i all slags vær, brukt gangske mye penger og gledet seg som bare det til denne kjærligheten, da må jeg ærlig inrømme at jeg forstår denne ungen ganske godt! så sant, så sant! hakke jeg stått der mer enn to år selv, men faen om jeg vil sitte på kamp nå! gleder meg til hver match! uansett motstander og uansett vær.. fordi jeg skal se laget som jeg virkelig elsker! stod under treningskampen mot enga, før denne sesongen, i bare drakta.. frøys litt, men ikke for mye.. fordi jeg fikk STÅ, HOPPE OG SYNGE!!! det er det som kalles supportere! "de gale folka, som drikker før kamp, som roper og egentlig ser helt gæærne ut"! sjarmen med fotball, er å ha sånne supportere.. som støtter laget alltid.uansett.. Selvfølgelig håper jeg det ordner seg med ståplasser på Fornebu, mye diggere uten seter. Men synes også ting overdramatiseres veldig her, man kan da vitterlig stå, hoppe, synge og ha tifo selvom vi står foran noen seter. Det kan bli litt trangt for ralling, og 10,9,8.... kan bli litt vanskelig og litt farlig, men det var da litt på grensen til farlig på nadderud og! Det har da ikke vært noe særlig problem å lage liv på Ullevaal, Årasen, Fredrikstad og andre tribuner med seter? Synes det er bra det jobbes for å få til en løsning og håper på ståplasser. Men spørsmålet om seter er ikke det som avgjør mitt engasjement i Stabæk, jeg kjøper sesongkort på $$ sitt felt uansett. Bedre med seter på langsiden, enn en tynn stripe med ståplasser øverst på kortsiden! Banneret ved fornebu-tunnelen var forresten genialt! Overdramatisering? vi ble vel egentlig lovet ståfelt, for ganske lenge siden. når da SF ikke greier å holde løftene sine, så må vi vel kanskje få lov til å reagere? personelig tror jeg på en løsning, er ganske lenge til sesongen starter og vi har greit med tid. støtter klubben uansett, men ikke på samme måte, dersom det blir sitteplasser. sånn som jeg beskriver supportere i forrige innlegg, sånne supportere er vanskelig å få til med seter, hvertfall disse setene. (sånn som jeg har hørt beskrivelsen av dem) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Siempre Azul 186 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Synes det er vel mye overdramatisering her nå, som kuliminerer med at tifoen kommer til å dø hvis man må stå foran Greit nok at man har blitt lovet ståplass, at Stabæk ikke har turt å være ærlige fra begynnelsen av er vel den store skandalen her, den ser jeg. Men endel av overdramatiseringen om hvor ille det er med seter/kortsiden minner om en bortskjemt drittunge som blir fratatt en kjærlighet på pinne han fikk. Nå er det å stjæle godteri fra småunger uansett ordentlig usjarmerende og man må være i overkant optimistisk om man tror ungene vil finne seg i det uten å lage skikkelig bråk. Og det skulle da også bare mangle at de ikke sier høylydt ifra når de blir fratatt det etterlengtede godteriet sitt sånn helt uten videre. Vekk fra metaforen og over til den aktuelle situasjonen. Jeg forstår sinne, frustrasjonen og skuffelsen hos de stående og syngende supporterne. De har i årevis blitt lovt tippeligaens beste arena med eget ståfelt og har sett for seg hvordan de kan gjøre en enda bedre jobb for laget sitt og oss andre som får frysninger nedover ryggen hver gang vi hører $$ synger av full hals. For meg som bor i utlandet og altfor ofte må nøye meg med å se Stabæk på tv eller web, gjør livet og lyden fra $$ at jeg fortsatt føler at jeg er med og har tilhørighet til klubben. Jobben som de stående og syngende supporterne gjør kan i mine øyne aldri overvurderes og de fortjener bedre enn å bli direkte lurt av klubben de elsker så høyt. Forøvrig har jeg full tillit til styret om at de gjør det de kan for å få en best mulig løsning. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alan_magic 0 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Et sted å begynne er at ryggen på setene reduseres til uefa-kravet på 30 cm. Da stikker de vel ikke over betongen? Det tviler jeg på at går. Selve sitteplaten må være noe sånt som 45 cm over bakken. Tviler på at trinnhøyden er noe særlig mer enn 50 cm, så da kan du jo gjøre matten selv.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magnuss 0 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Kanaris har ikke seter. De måtte kjempe rimelig hardt for å få tak i ståplasser. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ReWrite 0 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Hvor ble det av banneret? Så det ikke igår når jeg kjørte forbi? Og ja, heller langside med seter, enn kortside uten! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Det er vel på kontoret eller arbeidsplassen til denne personen som tok seg friheten av å si ifra på MC Donalds. Eller så har statens vegvesen tatt det ned da det ikke er lov å henge opp slikt som kan påvirke trafikanter til å fokusere andre steder enn veien. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Hvis vi demonterer setene og hiver dem i (stroppet fast under presenning) hjørnet bak cornerflagget der ingen vil stå eller sitte i alle fall, kan vi lage en bjelke av 2/8 festet på 2/4 bak skinnene i høyde med trinnet over. Skal stolene opp igjen løftes bjelken enkelt opp og vekk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 053 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Hvis vi demonterer setene og hiver dem i (stroppet fast under presenning) hjørnet bak cornerflagget der ingen vil stå eller sitte i alle fall, kan vi lage en bjelke av 2/8 festet på 2/4 bak skinnene i høyde med trinnet over. Skal stolene opp igjen løftes bjelken enkelt opp og vekk. smart, smart.. denne likte jeg, får håpe noen i SF liker den også. så kanskje du er redningsmannen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders 60 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Vi står ikke akkurat midt på langsida uansett. Det handler ikke bare om å stå midt på langsida eller midt på kortsida. Det handler om å i det minste få en viss vinkel til det hele, for å få et visst dybdeinntrykk. Det er mao stor forskjell på å følge kampen fra felte D/E enn å følge det fra felt B. Trodde det handlet om å støtte laget. Altså stå, synge, hoppe etc, og ikke først og fremst se (selv om det er i vinkel). Enig i at det er viktigst å støtte laget. Og hele poenget er jo at vi skal gjøre det fra felt D/E.. Vi mister mange hvis løsningen blir å flytte oss til kortsiden, det bør det ikke være noen tvil om. De som faktisk velger å sitte på langsiden, fremfor å stå og synge i svingen (så sant det er snakk om helt setefrie seksjoner + setefri teleskoptribune) er vel neppe noe stort tap. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 teleskoptribunen vil ALDRI bli ståtribune i følge "supportervennen" Arild Thorp. Dette gjør kortsida ekstremt lite attraktiv. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders 60 Del Skrevet 12. Desember 2008 (endret) Del Skrevet 12. Desember 2008 (endret) teleskoptribunen vil ALDRI bli ståtribune i følge "supportervennen" Arild Thorp. Dette gjør kortsida ekstremt lite attraktiv. Tror ikke mange er uenig med deg der. Men det skal sies at jeg uansett har et poeng. Hva er forresten logikken i at setene ikke kan fjernes på teleskoptribunen når de kan fjærnes over? Stabækledelsen veier er utilregnelige. Blaaa religion? tsk tsk tsk Endret 12. Desember 2008 av Anders Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 140 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 teleskoptribunen vil ALDRI bli ståtribune i følge "supportervennen" Arild Thorp. Dette gjør kortsida ekstremt lite attraktiv. Er det ikke egentlig Juniorsupport som skal STÅ der da? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 070 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 teleskoptribunen vil ALDRI bli ståtribune i følge "supportervennen" Arild Thorp. Dette gjør kortsida ekstremt lite attraktiv. Tror ikke mange er uenig med deg der. Men det skal sies at jeg uansett et poeng. Hva er forresten logikken i at setene ikke kan fjernes på teleskoptribunen når de kan fjærnes over? Stabækledelsen veier er utilregnelige. Blaaa religion? tsk tsk tsk En av grunnene KAN være at de ikke har beregnet at over tusen mann skal kunne hoppe samtidig på den, noe vi har vært i stand til å gjøre tidligere. En teleskoptribune er vesentlig svakere enn en stasjonær en. Med unntak av tribunen i Framparken i Larvik da, der var det en som kom krabbende opp fra baksiden etter en hoppesang. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 865 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Hva med å ta oppfordringen om å "knuse hvert jævla sete" seriøst? Men nok off-topic. Jeg føler at SF allerede har vunnet kampen om seter\ikke seter. De er egentlig ganske lure når de sier at vi "får lov til å ikke ha seter" i svingen der vi ikke ser en dritt uansett. Det skjønner de at ingen er keene på, så da sier folk her at de heller kjøper seg ses.kort på langsiden og dermed blir SS på langsiden med seter, fiks ferdig, end of discussion. Og ja, jeg faller for det alternativet desverre. Bare triste alternativer, men bak mål er akkurat så fantastisk trist at jeg heller havner på langsiden. Og er helt enig, mye bedre å demonstrere ved å ikke gå inn på stadion, ta hele SS ut av stadion. Men spørs vel om det går det også... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chriss 16 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Hva med å ta oppfordringen om å "knuse hvert jævla sete" seriøst? Er nesten med på det, helt seriøst Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Kjære alle sammen, og kjære alle medlemmer av Stabæk Support. Det er problemer innad i familien vår. Stabæk Support bruker i disse dager arbeidskraften sin på feil ting. Alle medlemmene, og oss forumbrukere diskuterer seter, og ikke hvordan vi kan bli flere og hvordan sesongen 2009 blir. Tifogruppen lager banner om seter, i stedenfor å planlegge 2009 og lage blest om Stabæk Support. Styret i $$ er mer opptatt av forhandlinger med klubben enn å sørge for at vi er 1500 stående supportere på feltet vårt til neste år. Dette er et problem for oss. Fordi vi da har feil fokus. Vi kan skylde på Stabæk Fotball så mye vi vil, og jeg og styret forstår at mange er lei seg for den situasjonen vi er i. Derimot så håper jeg dere vil tenke helhet her. Hvordan kan vi doble antallet til neste år? Hvordan kan vi skape Fornebu'09 som vi har snakket om i mange år? Dette er litt bekymringsmelding, men først og fremst så håper jeg at dere forsøker å tenke på at vi skal bli større, og bedre enn vi har vært. Når det kommer til de faktiske forhandlingene så håper jeg dere forstår at dette tar tid, først og fremst fordi det ikke finnes noen veldig enkle løsninger. Det tar også tid fordi vi egentlig ikke har dårlig tid. Det er lenge til sesongstart, og det er fortsatt en stund til treningskampen mot IFK. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haakin 18 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Kjære alle sammen, og kjære alle medlemmer av Stabæk Support. Det er problemer innad i familien vår. Stabæk Support bruker i disse dager arbeidskraften sin på feil ting. Alle medlemmene, og oss forumbrukere diskuterer seter, og ikke hvordan vi kan bli flere og hvordan sesongen 2009 blir. Tifogruppen lager banner om seter, i stedenfor å planlegge 2009 og lage blest om Stabæk Support. Styret i $$ er mer opptatt av forhandlinger med klubben enn å sørge for at vi er 1500 stående supportere på feltet vårt til neste år. Dette er et problem for oss. Fordi vi da har feil fokus. Vi kan skylde på Stabæk Fotball så mye vi vil, og jeg og styret forstår at mange er lei seg for den situasjonen vi er i. Derimot så håper jeg dere vil tenke helhet her. Hvordan kan vi doble antallet til neste år? Hvordan kan vi skape Fornebu'09 som vi har snakket om i mange år? Dette er litt bekymringsmelding, men først og fremst så håper jeg at dere forsøker å tenke på at vi skal bli større, og bedre enn vi har vært. Når det kommer til de faktiske forhandlingene så håper jeg dere forstår at dette tar tid, først og fremst fordi det ikke finnes noen veldig enkle løsninger. Det tar også tid fordi vi egentlig ikke har dårlig tid. Det er lenge til sesongstart, og det er fortsatt en stund til treningskampen mot IFK. Færre seter, flere supportere! faen ass!!! neida, er igrunn enig med deg der, men tror nok fokuset kommer til å rette seg mere mot andre mere supporter relevante ting etterhvert! Prestasjonene som stabæk gjorde i fjor ved å få cupsølv og seriegull hjelper nok til med å promotere enda flere supportere, ny stadio gir større motivasjon til mere tribunekultur! Men jeg mener samtidig at det er viktig at vi kjemper for saken nå, får frem misnøyen slik at tema ikke blir glemt! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Kjære alle sammen, og kjære alle medlemmer av Stabæk Support. Det er problemer innad i familien vår. Stabæk Support bruker i disse dager arbeidskraften sin på feil ting. Alle medlemmene, og oss forumbrukere diskuterer seter, og ikke hvordan vi kan bli flere og hvordan sesongen 2009 blir. Tifogruppen lager banner om seter, i stedenfor å planlegge 2009 og lage blest om Stabæk Support. Styret i $ er mer opptatt av forhandlinger med klubben enn å sørge for at vi er 1500 stående supportere på feltet vårt til neste år. Selvsagt skal styret i Stabæk Support være mer opptatt av forhandlinger med klubben vedr. seter enn å sørge for flere stående supportere. Noe annet ville vært å svikte supporterklubbens medlemmer. Fanesak nr. 1 har alltid vært ståplass. Og kvantitet foran kvalitet er ikke alle enig i. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Kjære alle sammen, og kjære alle medlemmer av Stabæk Support. Det er problemer innad i familien vår. Stabæk Support bruker i disse dager arbeidskraften sin på feil ting. Alle medlemmene, og oss forumbrukere diskuterer seter, og ikke hvordan vi kan bli flere og hvordan sesongen 2009 blir. Tifogruppen lager banner om seter, i stedenfor å planlegge 2009 og lage blest om Stabæk Support. Styret i $$ er mer opptatt av forhandlinger med klubben enn å sørge for at vi er 1500 stående supportere på feltet vårt til neste år. Dette er et problem for oss. Fordi vi da har feil fokus. Vi kan skylde på Stabæk Fotball så mye vi vil, og jeg og styret forstår at mange er lei seg for den situasjonen vi er i. Derimot så håper jeg dere vil tenke helhet her. Hvordan kan vi doble antallet til neste år? Hvordan kan vi skape Fornebu'09 som vi har snakket om i mange år? Dette er litt bekymringsmelding, men først og fremst så håper jeg at dere forsøker å tenke på at vi skal bli større, og bedre enn vi har vært. Når det kommer til de faktiske forhandlingene så håper jeg dere forstår at dette tar tid, først og fremst fordi det ikke finnes noen veldig enkle løsninger. Det tar også tid fordi vi egentlig ikke har dårlig tid. Det er lenge til sesongstart, og det er fortsatt en stund til treningskampen mot IFK. Jeg er veldig skuffet over innlegget ditt. KVALITET OVER KVANTITET! Sportslig opptur sørger for tribunefyll, tydelig identitestfylt og sterk supporterklubb sørger for stemning. Jeg blir litt provosert at du mener vi velger feil når vi lager banner om seter i stedenfor å planlegge 2009. Tifoarbeid er ingen jobb, og vi gidder ikke sy i timesvis uten et visst engasjement. Slik det er nå er jeg arg på Stabæk om seter, og det er der engasjementet er til å lage banner. Nå toppet av nok en håpløs e-post fra Einar. Tifo 2009 har jeg ikke spesielt mye lyst til å begynne å planlegge, og jeg tror det er flere i tifogruppa som deler det synet. Det er jo til og med gitt uttrykk for boikott når serien starter. Jeg har skrevet det noen ganger før, men jeg skriver det igjen: Stabæk Support skal jobbe for stående, syngende supportere. Det som er bekymringsfult er at denne jobben tydligvis er feil fokus, og det riktige er å pushe billige sesongkort slik at vi fyller feltet vårt. Kjemp videre for ståfelt! Noe annet er utelukket! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 924 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Kjære alle sammen, og kjære alle medlemmer av Stabæk Support. Det er problemer innad i familien vår. Stabæk Support bruker i disse dager arbeidskraften sin på feil ting. Alle medlemmene, og oss forumbrukere diskuterer seter, og ikke hvordan vi kan bli flere og hvordan sesongen 2009 blir. Tifogruppen lager banner om seter, i stedenfor å planlegge 2009 og lage blest om Stabæk Support. Styret i $$ er mer opptatt av forhandlinger med klubben enn å sørge for at vi er 1500 stående supportere på feltet vårt til neste år. Dette er et problem for oss. Fordi vi da har feil fokus. Vi kan skylde på Stabæk Fotball så mye vi vil, og jeg og styret forstår at mange er lei seg for den situasjonen vi er i. Derimot så håper jeg dere vil tenke helhet her. Hvordan kan vi doble antallet til neste år? Hvordan kan vi skape Fornebu'09 som vi har snakket om i mange år? Dette er litt bekymringsmelding, men først og fremst så håper jeg at dere forsøker å tenke på at vi skal bli større, og bedre enn vi har vært. Når det kommer til de faktiske forhandlingene så håper jeg dere forstår at dette tar tid, først og fremst fordi det ikke finnes noen veldig enkle løsninger. Det tar også tid fordi vi egentlig ikke har dårlig tid. Det er lenge til sesongstart, og det er fortsatt en stund til treningskampen mot IFK. - Bli flere? enkelt - ståfelt! - De planlegger da 2009 når de jobber for et setetomt felt?? - Hvordan vi dobler? okei, la oss tenke på det også får dere tenke på hvordan dere unngår å halvere det... - Hvordan vis skaper Fornebu'09 som vi snakket om? fjerne setene.. var ikke dèt en av tingene vi snakket om? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Jeg er veldig skuffet over innlegget ditt. KVALITET OVER KVANTITET! Sportslig opptur sørger for tribunefyll, tydelig identitestfylt og sterk supporterklubb sørger for stemning. Jeg blir litt provosert at du mener vi velger feil når vi lager banner om seter i stedenfor å planlegge 2009. Tifoarbeid er ingen jobb, og vi gidder ikke sy i timesvis uten et visst engasjement. Slik det er nå er jeg arg på Stabæk om seter, og det er der engasjementet er til å lage banner. Nå toppet av nok en håpløs e-post fra Einar. Tifo 2009 har jeg ikke spesielt mye lyst til å begynne å planlegge, og jeg tror det er flere i tifogruppa som deler det synet. Det er jo til og med gitt uttrykk for boikott når serien starter. Jeg har skrevet det noen ganger før, men jeg skriver det igjen: Stabæk Support skal jobbe for stående, syngende supportere. Det som er bekymringsfult er at denne jobben tydligvis er feil fokus, og det riktige er å pushe billige sesongkort slik at vi fyller feltet vårt. Kjemp videre for ståfelt! Noe annet er utelukket! Imponert over at du klarer å misforstå meg såpass mye. Mitt poeng er ikke at vi gjør feil, men at situasjonen er feil. Det er feil at styret, tifogruppe og medlemmer må bruke tiden på dette. Dette burde vært unødvendig, og det bør det være klart for oss, samt SF. Når det gjelder kommentaren om kvalitet kontra kvanitet så er vi nok uenig. Jeg mener at kvaliteten avhenger av antallet vi er, jo flere vi er, jo bedre blir kvaliteten. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 140 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 GSK: Jeg vil si at det finnes to måter å oppnå kvalitet på: - Kvantitet - Kan gå begge veier, men med mange nok blir det bedre kvalitet - Kvaliteten til de som allerede er med - Går bare en vei, og det er mot bedre kvalitet. Jeg synes at det er viktig med begge deler, men vil faktisk si at kvaliteten er aller viktigst! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Mitt poeng er ikke at vi gjør feil, men at situasjonen er feil. Det er feil at styret, tifogruppe og medlemmer må bruke tiden på dette. Dette burde vært unødvendig, og det bør det være klart for oss, samt SF. Ja, det burde vært unødvendig. Men nå som vi har kommet i den situasjonen vi har gjort, er det eneste riktige å ha størst fokus på ståplasser. Jeg håper du er enig i at det er bedre med 800 solgte sesongkort og ståplasser i 2009, enn 1.500 solgte sesongkort og seter. Så kan vi ha ett stort fokus på sesongkortsalg før 2010-sesongen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alltidblaa 3 016 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Imponert over at du klarer å misforstå meg såpass mye. Mitt poeng er ikke at vi gjør feil, men at situasjonen er feil. Det er feil at styret, tifogruppe og medlemmer må bruke tiden på dette. Dette burde vært unødvendig, og det bør det være klart for oss, samt SF. Det er altså feil fordi situasjonen aldri skulle oppstått? Så du er enig i at $$ fortsatt skal gjøre som nå og jobbe for ståfelt, at tifogruppa fortsatt skal lage bannere om ståfelt og at medlemmene fortsatt burde diskutere her? Når det gjelder kommentaren om kvalitet kontra kvanitet så er vi nok uenig. Jeg mener at kvaliteten avhenger av antallet vi er, jo flere vi er, jo bedre blir kvaliteten.Kvaliteten mener jeg avhenger av hvilke personer/personligheter som står på feltet vårt. Å gjøre Stabæk Support til noe ekslusivt, enestående og tilrettelagt for de som ønsker å dra på kamp for å støtte Stabæk med tribuneliv tror jeg kvaliteten på de som ønsker sesongkort er høyere enn hvis vi skulle hente inn alle aldersgrupper uten forbehold om at de skal synge på kamp. Hva er 1500 sesongkort dersom vi på en kamp i sommerferien klarer 400 på feltet hvor bare 150 synger mens resten like gjerne kunne stått/sittet på andre plasser men valgte $$ pga prisen? Kvalitet og kvantitet er uansett ytterpunkter, så det blir jo aldri enten/eller. Kvantitet på alle hjemmekamper og bortekamper er jo også kvalitet. Kvantitet på solgte sesongkort betyr derimot ikke nødvendigvis kvalitet på ståfeltet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 SS.no: Stabæks nei til ståplasser dreper supporterkulturen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 12. Desember 2008 Del Skrevet 12. Desember 2008 Jeg hadde ikke tenkt til å skrive så mye mer i denne tråden fremover men jeg må be deg om å tenke deg om en gang til GSK... Ditt fokus på flest mulige medlemer tatt i betraktning av den situasjonen vi befinner oss per i dag er helt galt. Selvsagt er det viktigste skikkelige ståplasser og rammebetingelser for de medlemene som i dag befinner seg i SS. Dette bør veie mye tyngre for deg enn en potensiel økning i antall medlemmer. Vi har allerede problemer med at vi er mange på ståplass og at de som virkelig synger til stadig opplever at mange rundt dem ikke bidrar i det hele tatt - dette er et direkte og lett synlig resultat av den eksplosive medlemsveksten. Nå er tiden inne for å se inn i organisasjonen og muligens ta noen grep for å gjøre de som er der bedre for SS og SS bedre for dem. Kampen for en setefri ståtribune er således noe av det viktigste styret og medlemene i SS kan bruke tiden på i disse dager. Å forfekte noe annet enn dette er i mine øyne en feilslått prioritering. Jeg mener å huske at denne saken var så viktig at styret ville trekke seg hvis kravet til ståplasser ikke ble innfridd - nå ber du derimot folk om å glemme dette og istedet planlegge (hva skulle det vært forresten) neste sesong. Styret har min og de andre medlemenes støtte, bare ikke glem at dere forvalter vår samlede stemme. Ikke gi dere! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå