Mortimer 4 395 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 Jeg har på følelsen at Arild har gjort dette til sin egen lille kamp mot stabæk support. Synd. Jeg tror han innerst inne vet vi har rett men han vil ikke svelge sin egen stolthet. Jeg tror faktisk stoltheten stikker så dypt at han går rundt med sitt eget verktøy på arenaen og skrur setene ekstra godt fast. Jeg forstår ikke en dritt av at Stabæk som klubb er tjent med å motarbeide sine egne supportere, istedet for å innrømme at de glemte å tenke på ståplassene våre i utgangspunktet. Da hadde saken vært løst før vi egentlig visste om den. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 Litt oppdatering om setesaken: Og det er bare litt, for det har ikke hendt så mye siden før jul. Poenget er at vi skal se ann situasjonen etter IFK-kampen. Uken etter dette tar vi et oppsumeringsmøte hvor vi kommer med tilbakemeldinger på setene, og Stabæk Fotball kommer med tilbakemelding på hvor mange konserter, og hvordan salkart evt. kan endres. Mao er det ikke noe nytt siden sist. Beklager folkens. Når det gjelder debatten som har pågått de siste to sidene: Teleskoptribunen har ingenting med vårt felt å gjøre. Grunnen til at det er seter på vårt felt er fordi disse plassene lettere kan selges ved konserter og andre typer arrangement på arenaen. Ikke overdriv fokuset på Arild Thorp, han er en av mange ansatte på arenaen. Tolkning av hans følelsesliv har ingenting for seg. Forøvrig så mener jeg prinsippiellt at man alltid skal skyte sjefen når noe er galt, Arild er ikke sjefen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Willy 0 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 Ikke overdriv fokuset på Arild Thorp, han er en av mange ansatte på arenaen. Tolkning av hans følelsesliv har ingenting for seg. Forøvrig så mener jeg prinsippiellt at man alltid skal skyte sjefen når noe er galt, Arild er ikke sjefen. Helt enig. Dont kill the messenger Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alan_magic 0 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 gsk: kanskje du vet svaret på mitt spm? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 Jeg har på følelsen at Arild har gjort dette til sin egen lille kamp mot stabæk support. Som andre har påpekt, ikke legg skylden på en enkeltperson. Enda dummere er det å hisse på seg disse personene. Tror du, helt ærlig, det er enklere eller vanskeligere for Arild Thorp å endre mening dersom hanvet at reaksjonen blir "vi vant, han tapte, for en taper!" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 Men det er nok som Arild sier: "HAH, det er så mye, mye mer skjønner du! Bla bla bla salkart, bla bla arrangementer, bla bla bla låst budsjett, bla bla bla ingen endringer!" Dette kalles hersketeknikk på godt norsk. Det er noe enkelte dessverre tyr til når argumentene i seg selv ikke er tilstrekkelige. Enda verre er det at folk lar seg påvirke av slike hersketeknikker. Men når argumentene ikke holder vann er det ingen som blir overbevist av dem, de føler bare at de er nødt til å gjøre som de blir presset til. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gsk 495 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 En ting jeg kom til å tenke på. Vi trenger jo ikke nødvendigvis å fjerne 1500 seter for å få 1500 ståplasser? Det må da være mulig å fjerne feks. 1000 seter og ha 1500 stående på det feltet? Så får man heller la 500 seter stå tomme om det er så at en ikke kan selge flere billetter enn det er plasser? Så vidt jeg vet går det 2 ståplasser pr. sete, så om vi får fjernet 1500 seter blir det aldri visuelt fullt på ståtribunen. Da er det bedre med en "buffersone" på 500 seter ved siden av oss og sittetribunen. Eller? Etter hva jeg har skjønt, er det i dag fjernet 6-700 seter? Dvs. i teorien er det plass til noe over 1000 stående. Hvis vi fjerner 300 seter til inn mot midten, må man vel kunne gjøre et kompromiss med Stabæk? Da har vi det opprinnelige feltet, med 1000 ståplasser og 500 seter, men ståplasser til godt og vel 1500. Så kan jo de som enten ikke plages av å stå på en sittetribune, de mindre utagerende(gjerne de som ikke har noe i mot å stå på sittetribunen), feite tanter, de som må så nærme som midten osv. stå på setene. På oppfordring så tar jeg denne også. Poenget ditt er ikke dårlig, og som vi vet så bruker ikke stående supportere like mye plass som sittende. Problemet vårt er at SF ikke kan fjerne seter mot midten, for det er de det er enklest å selge på konserter mm. Hvis vi dermed fjerner 500 seter til, så har vi et felt på omlag 1000 plasser, men vi er ikke så nærme midtsirkelen som vi ønsker. I tillegg, og dette er viktig: Arenaen er bare godkjent for de plassene som det er beregnet seter til. MAO kan vi ikke putte inn 1500 stående supportere på 1000 plasser. Da vil nemlig brannmann Sam bli sint og galen. Altså, skal vi ha 1500 plasser må 1500 seter bort, eller vi må stå på plasser hvor det er seter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 Vi kan vel fjerne 500 seter til, så kan tanter og andre hangarounds som etter noen år på feltet fortsatt ikke bidrar med mer enn stabæk *klapp* *klapp* *klapp* stå inn mot midten. Da kan vi være sånn passe fornøyd. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HarstadJr 26 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 er jo bare de mest ivrige supporterne som trenger setefritt felt, tror ikke resten bryr seg så veldig om det er seter eller ikke. men stabæk fotball ser vel fort om hvor folk er gira på å stå når det blir så trangt at folk får puste vansker, eller når ss stabbler supportere i høyden. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 Vi kan vel fjerne 500 seter til, så kan tanter og andre hangarounds som etter noen år på feltet fortsatt ikke bidrar med mer enn stabæk *klapp* *klapp* *klapp* stå inn mot midten. Jeg er en av de gamle tanter og andre hangarounds som ønsker å stå inn mot midten. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alan_magic 0 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 På oppfordring så tar jeg denne også. Takk for det. Poenget ditt er ikke dårlig, og som vi vet så bruker ikke stående supportere like mye plass som sittende. Problemet vårt er at SF ikke kan fjerne seter mot midten, for det er de det er enklest å selge på konserter mm. Hvis vi dermed fjerner 500 seter til, så har vi et felt på omlag 1000 plasser, men vi er ikke så nærme midtsirkelen som vi ønsker. Ja, er dette egentlig tilfelle? La oss bruke ACDC som tilfelle. Er det virkelig slik at det ville vært helt umulig å selge ståplasser på tribunen også? Selvsagt ikke. Når det er sagt, så ledes tankene mine over til hvilken enorm sikkerthetsrisiko arrangøren tar med å selge billetter til folk som antas å stå på den makabre seteløsningen som er valgt. Det samme gjelder vel de fleste andre konserter. Så lenge en klarer å selge ut 10 000 ståplasser på banen, ser jeg ikke argumentet om at en da må ha 13 000 "sitteplasser", og ikke bare si at det da er 12 000 seter og 11 000 ståplasser. Ang. å fjerne 500 seter til, så er dette for min del veldig mye bedre enn å låse alt på 1000 eller ingen ting(merk: dette er ikke nødvendigvis deres taktikk, bare så det er nevnt). At vi ikke kommer så nærme midten driter hvertfall jeg personlig litt i. I tillegg, og dette er viktig: Arenaen er bare godkjent for de plassene som det er beregnet seter til. MAO kan vi ikke putte inn 1500 stående supportere på 1000 plasser. Da vil nemlig brannmann Sam bli sint og galen. Altså, skal vi ha 1500 plasser må 1500 seter bort, eller vi må stå på plasser hvor det er seter. Ang. brannmenn, så er jeg ikke like sikker som deg på dette. Det er mulig at arenaen er godkjent for 15000, men om en sperrer av et felt på 500 seter et eller annet sted på stadion, bør en kunne ha 1500 på en ståtribune som tar 1000. Det er hvertfall for meg logisk. Det er uansett så marginale sikkerhetsrisikoer at om setene blir godkjent, må dette være det en på utenlandsk kaller peanuts. Det er vel forøvrig nedtegnet i FIFAs regler at det skal være max 1500 tilskuere pr. inngang. Dette kravet er vi godt innenfor. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 Hvordan er denne seteregelen egentlig? Kunne vi satt inn 100 000 seter i "legomannstørrelse" og fått inn 100 000 på feltet hvis vi bare hadde hatt flere innganger? Eller åssen er regelen? Noen som vet? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 Alle de mest interesserte supporterne - deriblant stuart vil selvsagt ønske å se best mulig, og stå nærmest mulig midten av banen. Merkelig opplegg at de mest engasjerte skal presses inn bak cornerflagget. Lurer på når høyere makter forstår at det som faktisk selger VIP-bokser er trøkket på stadion. Fortrinnsvis fra hjemmefansen. Vi kjøper ikke produktet til lav pris. Vi ER en JÆVLI viktig del av produktet - nesten like viktig som laget. VIF i første div. trekker flere tilskuere enn Lyn i eliteserien. Forskjellen? Klanen vs. Bastionen. Fornebu er en spøkelsesby i en blindvei uten fotballkultur. Vi flytter fra Bekkestua der kulturen er opparbeidet. Behøver man nevne MK-Dons? Det er nok av utfordringer. Det er overmåte viktig for SF snarest å få roet ned idioter som meg og manga, mange andre ved å komme med konkrete løsningsforslag. Og når løsningen er så enkel som å demontere setene etter konserten med ACDC og la de 300 tilskuerne på Oslo Horseshow og Nordisk Marsvinfestival finne seg andre av de resterende 13500 sitteplassene i hallen. På alle konserter som ACDC er det ståplassene som selges ut først. Er det så vanskelig å gjøre penger på dette? Så lenge et tilbud ikke er akseptert kan tilbudet trekkes tilbake. Utsendte salkart kan endres. Dette handler om VILJE til å finne løsninger, men mest av alt om PRIORITERING. Hovedaktiviteten til SF er fotball i eliteserien. Dette betyr at sekundæraktiviteter er arrangementer som trekkspillfestivaler etc. må tilpasses hovedaktiviteten. Ikke omvendt. Ståplasser er hovedaktivitet og førsteprioritet om vi ønsker å bygge videre på fotballkulturen vi har fått til å spire og utvikle seg på rekordtid i Bærum. Og alt dette er det faktisk mulig å mene og fremdeles være nesegrus i beundringen av hele gjengen bak Ullevaal 95. Og man kan samtidig være evig takknemlig for Ulrichsens innsats og alle andre som har gjort eventyret mulig. Målet er felles: Topplag i eliteserien (og Toppserien - bekalager at dette sikkert ble sagt i feil forum), fullsatt stadion og topp stemning. Stemningen er det som gjør en fotballopplevelse til noe helt spesielt. Stemningen skaper stolthet. Stemningen skaper samhold. Stemningen skaper trofaste supportere. Og stemningen kommer først og fremst fra oss på ståfeltet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 I tillegg, og dette er viktig: Arenaen er bare godkjent for de plassene som det er beregnet seter til. MAO kan vi ikke putte inn 1500 stående supportere på 1000 plasser. Da vil nemlig brannmann Sam bli sint og galen. Altså, skal vi ha 1500 plasser må 1500 seter bort, eller vi må stå på plasser hvor det er seter. Kommer dette fra Brannsjefen i Asker og Bærum Brannvesen eller kommer det fra Brannmann Thorp? Kildekritikk er alltid viktig. Det har vi lært. Både NFF og kommunen "nektet" å fjerne seter på Nadderud. Noe som ikke var sant. Jeg kjenner folk i Brannvesenet, som gir uttrykk for at dette høres helt merkelig ut. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 Alle de mest interesserte supporterne - deriblant stuart vil selvsagt ønske å se best mulig, og stå nærmest mulig midten av banen. Merkelig opplegg at de mest engasjerte skal presses inn bak cornerflagget. Lurer på når høyere makter forstår at det som faktisk selger VIP-bokser er trøkket på stadion. Fortrinnsvis fra hjemmefansen. Vi kjøper ikke produktet til lav pris. Vi ER en JÆVLI viktig del av produktet - nesten like viktig som laget. VIF i første div. trekker flere tilskuere enn Lyn i eliteserien. Forskjellen? Klanen vs. Bastionen. Fornebu er en spøkelsesby i en blindvei uten fotballkultur. Vi flytter fra Bekkestua der kulturen er opparbeidet. Behøver man nevne MK-Dons? Det er nok av utfordringer. Det er overmåte viktig for SF snarest å få roet ned idioter som meg og manga, mange andre ved å komme med konkrete løsningsforslag. Og når løsningen er så enkel som å demontere setene etter konserten med ACDC og la de 300 tilskuerne på Oslo Horseshow og Nordisk Marsvinfestival finne seg andre av de resterende 13500 sitteplassene i hallen. På alle konserter som ACDC er det ståplassene som selges ut først. Er det så vanskelig å gjøre penger på dette? Så lenge et tilbud ikke er akseptert kan tilbudet trekkes tilbake. Utsendte salkart kan endres. Dette handler om VILJE til å finne løsninger, men mest av alt om PRIORITERING. Hovedaktiviteten til SF er fotball i eliteserien. Dette betyr at sekundæraktiviteter er arrangementer som trekkspillfestivaler etc. må tilpasses hovedaktiviteten. Ikke omvendt. Ståplasser er hovedaktivitet og førsteprioritet om vi ønsker å bygge videre på fotballkulturen vi har fått til å spire og utvikle seg på rekordtid i Bærum. Og alt dette er det faktisk mulig å mene og fremdeles være nesegrus i beundringen av hele gjengen bak Ullevaal 95. Og man kan samtidig være evig takknemlig for Ulrichsens innsats og alle andre som har gjort eventyret mulig. Målet er felles: Topplag i eliteserien (og Toppserien - bekalager at dette sikkert ble sagt i feil forum), fullsatt stadion og topp stemning. Stemningen er det som gjør en fotballopplevelse til noe helt spesielt. Stemningen skaper stolthet. Stemningen skaper samhold. Stemningen skaper trofaste supportere. Og stemningen kommer først og fremst fra oss på ståfeltet. Amen til tusen! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 925 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 Det var vel og sånn at AC/DC holdt på å ikke komme til Fornebu for de mente det blir så "fisefint" med tanke på så mange sittende.. spørsmål om kilder er uønsket da jeg ikke vet meg nøyaktighet hvor det stammer fra. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Daniel B 0 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 Løsning: Fjern Totalt 1000 seter mens det fortsatt står igjen 500seter. Da har vi et felt med lovlig kapasitet til 1500medlemmer, så står folk der de vil. Det eneste jeg kan tenke meg at brannvesenet bryr seg om er at ingen blokkerer rømningsveier og ingen oppholder seg i trappen(Samme som alle andre steder). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 Siste nytt. Brannvesenet har i samarbeid med Stabæk Fotball besluttet å merke opp feltet vårt. Feltet vil bli merket med rød teip sånn at alle står med riktig avstand mellom hverandre. Det er dog usikkert om de får merket feltet før seriestart, da utgiften teip ikke er budsjettert. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 Feltet vil bli merket med rød teip Er dette avklart med designgruppen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 Feltet vil bli merket med rød teip Er dette avklart med designgruppen? Nei, her har noen tatt skjea i egen hånd. Grått på grått på grått på grått ville blitt litt kjedelig i lengden.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 478 Del Skrevet 15. Januar 2009 Del Skrevet 15. Januar 2009 - Stemning blir bra her med god akustikk. Så nå er det bare opp til Stabæk Support, at de tar ansvar og blir riktig mange. Da kan det bli en ”jävla stemning” her, altså. kanskje det er ett av kravene i kontrakten, bort med setene på SS feltet, for klubbens beste... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alan_magic 0 Del Skrevet 16. Januar 2009 Del Skrevet 16. Januar 2009 Apropos. Er det ikke mulig å lage en spilleraksjon på dette. Jeg er jo helt sikker på at de både har bedre slagkraft og samtidig ser vel de som de fleste vanlige at vi har et jævla godt poeng.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 884 Del Skrevet 16. Januar 2009 Del Skrevet 16. Januar 2009 Apropos. Er det ikke mulig å lage en spilleraksjon på dette. Jeg er jo helt sikker på at de både har bedre slagkraft og samtidig ser vel de som de fleste vanlige at vi har et jævla godt poeng.. God idé! Flott hvis vi kunne fått til det på en eller annen måte... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 245 Del Skrevet 16. Januar 2009 Del Skrevet 16. Januar 2009 Stabak.no, sjekk bildet der karen holder skjerfet øverst på tribunen Det skal i første omgang gis kodus for at mannen har kjøpt Stabæk Support sine skjerf, i andre omgang avgis det full respekt for at personen tør å heve armene over hodet når han åpenbart ville gått en sikker død i møte ved det minste tegn på dårlig balanse! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 16. Januar 2009 Del Skrevet 16. Januar 2009 tribunen ser veldig bratt ut. hvor bratt er det virkelig? dere som har vært på omvisning, kan dere fortelle litt mer? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 16. Januar 2009 Del Skrevet 16. Januar 2009 Det er like bratt som det ser ut ja.. Du vil ikke ramle nedover der for å si det sånn. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tonje 0 Del Skrevet 16. Januar 2009 Del Skrevet 16. Januar 2009 Uten at jeg har kontrollert det om igjen, men mener man har sammenlignet med øvre Hovis tidligere, trinnene er både høyere og dypere, hvilket gir samme grad av skråning. Og ja det er bratt! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Martin 15 Del Skrevet 16. Januar 2009 Del Skrevet 16. Januar 2009 Eneste jeg vet er at det er det bratteste som er tillatt av UEFA Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 16. Januar 2009 Del Skrevet 16. Januar 2009 takk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alan_magic 0 Del Skrevet 22. Januar 2009 Del Skrevet 22. Januar 2009 Kondolerer til Ham-Kam: http://www.hamkam.no/presentation/showdetail.asp?id=5481 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå