Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kult at alle kampene herfra og inn blir visst direkte på Eurosport:)

Sitter nå å ser på Neulengbach - Potsdam som nå er 0-9 med 3 min igjen.

Kos hvis kampene til Stabæk blir vist på Eurosport neste år:)

Er redd det krever tysk motstand. Ihvertfall i de to første rundene. Betyr ikke så mye annet enn at det gjør at jeg kan få kampene på tape.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 177
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå ser det imidlertid ut som begge lagene foran oss på rankingen ryker (Danmark og Italia), med tanke på fremtidige år

Torres har nå godt til ekstraomganger, så helt ute var de vel ikke...

Det er uansett ganske langt opp til Italia på nasjonsrankingen - for 2013-14 ligger vi per nå 13 poeng (32,5 vs 19,5) bak Italia. Norge har et par råtne rankingår å bli kvitt før vi kan begynne å klatre opp forbi åttendeplassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult at alle kampene herfra og inn blir visst direkte på Eurosport:)

Sitter nå å ser på Neulengbach - Potsdam som nå er 0-9 med 3 min igjen.

Kos hvis kampene til Stabæk blir vist på Eurosport neste år:)

Er redd det krever tysk motstand. Ihvertfall i de to første rundene. Betyr ikke så mye annet enn at det gjør at jeg kan få kampene på tape.

Nå er det ikke alle som har tenkt seg til å ta turen på bortekampene da :P i hvert fall ikke de første rundene eller hvis vi møter motstand fra lag med lang reisetid ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da røyk også spanske Rayo ut, og med det er det kun de fem landene som er rangert høyest som har igjen representanter i WCL: Tyskland (2 lag i kvartfinalen), Sverige (1), Frankrike (2), Russland (1), England (2). Jeg regner her med at Brøndby ryker i kveld, etter 1-4 hjemme i første kamp.

Det er dermed helt sikkert at sølvvinneren for neste års toppserie også spiller CL - uten at det er sannsynlig at det vil hjelpe (særlig) på nasjonsrankingen.

Med tanke på sølvvinneren av Toppserien 2012, er det nå mellom disse landene det står om de siste plassene:

7. Danmark 27,0*

8. Østerrike 22,0*

9. Norge 19,5*

10. Tsjekkia 19,0*

11. Spania 18,5*

12. Island 16,5*

13. Belgia 15,0*

*Poeng for CL-resultater i neste sesong (2011/12) vil komme i tillegg til disse poengene.

Jeg bør vel nevne at tallene er basert på egne utregninger, da jeg ikke har funnet noen kilde som oppdaterer sine tall relativt ofte.

Edit: halvt poeng til Danmark for Brøndbys uavgjort mot Everton.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hvordan er det egentlig med det økonomiske i CL igjen? Husker jeg rett hvis det var at man får kamp og reise dekket, men om det skal bli noe ordentlig penger av det så må man vinne heile driden eller i det minste komme til finalen? Og hvis det skulle finne på å skje (krysser fingrene), er det såpass mye at det kommer til å gjøre en serie driftet på vaffelrøre og panteflasker vindskeiv?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det egentlig med det økonomiske i CL igjen? Husker jeg rett hvis det var at man får kamp og reise dekket, men om det skal bli noe ordentlig penger av det så må man vinne heile driden eller i det minste komme til finalen? Og hvis det skulle finne på å skje (krysser fingrene), er det såpass mye at det kommer til å gjøre en serie driftet på vaffelrøre og panteflasker vindskeiv?

Mener det kun er prispenger til finalistene (mener å huske det var snakk om i størrelsesorden 1-2 millioner).

For alle øvrige kamper betaler uefa 20.000 € for hver hjemmekamp man arrangerer. Dette er beløp før skatt, og skal også gå til å dekke dommeres og andre uefa-representanters kostnader. Skulle tro at reisekostnader (returoppgjøret) og andre kostander med letthet spiser opp hele det beløpet, og mere til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det sto i Budstikka at det var 2,5 mill til vinneren. Og at det stort sett var vinneren som fikk noe særlig. Så vi får vel lete etter noen solide vaffeloppskrifter, for man kommer ikke spesielt langt med 2,5 mill.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppsettet for de resterende rundene i CL:

Quarter-final draw

Zvezda-2005 (RUS) v Olympique Lyonnais (FRA)

Arsenal LFC (ENG) v Linköpings FC (SWE)

Everton (ENG) v FCR 2001 Duisburg (GER)

FCF Juvisy Essonne (FRA) v 1. FFC Turbine Potsdam (GER, holders)

Semi-final draw

Zvezda/Lyon v Arsenal/Linköping*

Everton/Duisburg v Juvisy/Potsdam

Føler meg relativt sikker på at semifinalene vil bli Lyon-Arsenal og Duisburg-Potsdam. Ser også ut som det fort kan bli samme finale som i år, men egentlig ser jeg semifinalene som åpne. Duisburg er fem poeng bak Potsdam i serien, men har faktisk scoret flere mål. Mellom dem ligger Frankfurt som kun er et poeng bak. Wolfsburg er forøvrig oppe på en fjerdeplass nå.

Duisburg vant forøvrig tidligere i dag, og vil isåfall ta inn poeng på minst et av topplagene. Frankfurt og Potsdam spiller mot hverandre akkurat nå.

Kampen kan følges her:

http://tv.dfb.de/live/index.php?live=172

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bra feltarbeide av Potsdams keeper, og 3-1 til Frankfurt, som ser ut til å ta over serieledelsen. I underkant av 4000 tilskuere.

4-1 på straffe.

Slutt

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som datoene for neste års CL er lagt inn. Kan dermed gjøre det:

Kval 11-16/8 (den slipper vi selv om det hadde vært kult med tre kamper på kort tid på et eksotisk sted).

1/16: 28-29/9 5-6/10

1/8: 2-3/11 9-10/11

1/4: 14-15/3 21-22/4 2012

1/2: 14-15/4 21-22/4 2012

1/1: 17/5 München

Merk her at det kan bli litt rolig feiring neste høst iom. at det er CL kamper både uken før og etter cupfinalen. Får i det minste sørge for å avgjøre serien før siste serierunde så man kan det en skikkelig feiring der. Ellers merk også at semifinalene spilles i helg noe som mest sannsynlig fører til at to seriekamper vil bli flyttet, og selvsagt med forbehold om at vi er i semifinalen. Det gjelder jo også scenarioet rundt cupfinalen at vi er med både der og i CL.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Da er det klart at et av de to store lagene i England ikke kommer med i CL. Pga. omleggingen av seriesystemet er det finalelagene i FA-cupen som skal til CL, og Arsenal og Everton er trukket mot hverandre i 5. runde. Så det vil bli en debutant fra England. Forøvrig er jo cup cup, og et feilskjær her kan jo også føre til at vinneren av denne kampen ryker ut før finalen. England kan mao. risikere å stille med to svake lag (hva med Enfield feks.).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Arsenal vant, og det er på en måte beroligende. Nå er det fire lag fra den nye ligaen, og fire lag fra lavere nivå igjen i cupen. Fra øverste nivå gjenstår Arsenal, Bristol A, Doncaster og Liverpool, og de andre lagene er Barnet, Millwall, Sunderland og West Ham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Føler meg relativt sikker på at semifinalene vil bli Lyon-Arsenal og Duisburg-Potsdam.

Selvfølgelig fikk jeg rett selv om Arsenal avanserte på bortemål, og Lyon kun puttet et mot Zvezda. Følte jo ikke Arsenal som noe bedre lag enn oss (snarere tvertimot), men de to tyske lagene virker sterke. For øyeblikket virker det som et stort skille mellom de tyske lagene og de andre, samtidig som jeg husker at det ble straffekonk i finalen ifjor. Tipper det blir samme finale som ifjor, men håper egentlig på de to andre lagene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så greier jeg ikke å la være, men prøver å finne ut hvilke lag som blir seedet (siden årets CL ikke er ferdig, og ikke alle serier også er ikke alt klart, men ganske mye faktisk). Er det som denne sesongen er 16 lag seedet, og således skulle følgende lag være sikret seeding:

Turbine Potsdam og Frankfurt fra Tyskland, Malmö og Kopparberg/Göteborg fra Sverige, Lyon + et lag til fra Frankrike, Rossyanka fra Russland, Fortuna Hjörring og Brøndby fra Danmark (ikke 100% sikkert ennå), Torres fra Italia (nesten helt sikkert), Valur fra Island. Det var 11 av lagene. Duisburg og Arsenal kan sikre seeding ved å vinne CL. Arsenal er også sikret seeding om de er et av de to engelske lagene, og med finaleplass sikrer de også seeding for det andre engelske laget, ellers vil Energy Voronezh fra Russland seedes.Neulengbach fra Østerrike er sikret seeding, men er ikke sikret mesterskap ennå. Spartha Praha fra Tsjekkia vil også bli seedet om de kommer med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

... og her har vi ulempen med seedingen. Neulengbach og Sparta Praha er så overlegne i serien sin i hjemlandet at de får gratispass til åttendelsfinalen. Der imponerer de ikke akkurat, men om de blir seedet etter mange opptredener, møter de med maks flaks kasakhstanske eller bulgarske lag de slår før de får juling av andre lag.

Stabæk slår Neulengbach med alle landslagsspillerne ute.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

... og her har vi ulempen med seedingen. Neulengbach og Sparta Praha er så overlegne i serien sin i hjemlandet at de får gratispass til åttendelsfinalen. Der imponerer de ikke akkurat, men om de blir seedet etter mange opptredener, møter de med maks flaks kasakhstanske eller bulgarske lag de slår før de får juling av andre lag.

Stabæk slår Neulengbach med alle landslagsspillerne ute.

Da regner jeg med at du mener Stabæks landslagsspillere :lol:

Forøvrig kan Neulengbach ryke i serien. Har spilt en uavgjort mot et lag litt lenger ned på tabellen, og med tap mot sereitoeren ryker de (forutsatt at sereitoeren også driter seg ut mot et av de andre lagene). Pussig at du nevner Kasakhstan for det ene laget derfra har en liten mulighet på seeding om f. eks Neulengbach og Sparta Praha skulle ryke i serien.

For vår del er seeding nærmest lik 0. Uansett vil vi i kamp om seeding være bak et hvert lag fra Tyskland, Sverige, Frankrike, Russland, England, Danmark og Italia. I tillegg er vi bak Valur fra Island, som alt er klare for CL. Da er det en plass igjen, og det er i alt 17 andre klubber med høyere ranking enn Stabæk. At ingen av de skal kvale inn ser jeg egentlig bortifra. I tillegg en mulighet for at Dusiburg eller Arsenal kan kvale til CL som tittelforsvarer.

Kan heller ikke håpe på kvaliken da toerne til de åtte best rankete landene i år går rett inn i cupspillet. Røa ble vel seedet ifjor fordi Umeå fra Sverige røk i kvaliken. Forøvrig mener jeg fortsatt på gode dager bør kunne slå (modererer meg selv her) alle de seedete lagene kanskje med unntak av de tyske og Lyon. Disse må man nok ha veldig gode dager for å slå, evt. de klubbene ha dårlige dager.

Om noen finner en oversikt over den tjsekkiske serien blir jeg glad.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SMIL!

På tsjekkisk, men tabellen går det hvertfall an å forstå...

Tsjekkisk første divisjon for kvinner - 1. Liga Zen

Kamp mellom Praha-lagene Slavia og Sparta om seriegullet. Like spennende som andrelaget vårt i fjor...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

SMIL!

På tsjekkisk, men tabellen går det hvertfall an å forstå...

DOBBELTSMIL!

Women's Soccerway er løsningen på alt sånt. Her er den østerrikske ligaen, for eksempel.

Du hadde for øvrig rett, jeg mente Stabæk uten landslagsspillere. Tsjekkerne har blitt bedre, men er forstatt langt unna Norges nivå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Lyon spilte semifinale på hjemmebane i går. De slo Arsenal 2-0 foran over 20.000 tilskuere på Stade Gerland!

Der har vi noe å strekke oss etter...

Vi har litt å strekke oss etter ja.

Høydepunktene fra kampen:

Virker som Arsenal har litt å strekke seg etter også. Ikke en eneste sjanse etter videoen å dømme...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyon med 15 avslutninger hvorav 7 på mål. Arsenal med tre, men alle på mål. 4-4 i cornere. 20123 tilskuere for å være nøyaktig. Det tredje høyeste i CL noengang. Ikke mange av lagene i TL engang som matcher det tallet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyon med 15 avslutninger hvorav 7 på mål. Arsenal med tre, men alle på mål. 4-4 i cornere. 20123 tilskuere for å være nøyaktig. Det tredje høyeste i CL noengang. Ikke mange av lagene i TL engang som matcher det tallet.

Selv medregnet alle kamper tilbake til 1948 er det kun 5 som matcher det, av dem er det kun to som er i tippeligaen og har stor nok stadion: RBK og VIF.

Men hvor mye kunne vi klart i tilsvarende oppgjør? Noen tusen burde vi klart. Stappfull Nadderud (=3-4000) kanskje?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv medregnet alle kamper tilbake til 1948 er det kun 5 som matcher det, av dem er det kun to som er i tippeligaen og har stor nok stadion: RBK og VIF.

Men hvor mye kunne vi klart i tilsvarende oppgjør? Noen tusen burde vi klart. Stappfull Nadderud (=3-4000) kanskje?

Det jeg lurer på er hvordan de klarer å mobilisere så mye til CL. Riktignok spiller de på den store stadion i byen, mens seriekampene går på en mindre. I kampene på de tre nærmeste lagene på tabellen har de hatt 367! tilskuere i snitt. Forrige hjemmekamp i serien trakk 150 tilskuere. Så vil anta at de har et lavere snitt i serien enn det vi har hatt, og vi vil aldri være i nærheten av 20000 selv om vi hadde hatt en stadion til det. Beste er vel å håpe på et nesten fullsatt Telenor i november.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Som de fleste har fått med seg blir det de samme finalelagene i år som i fjor. Lyon med 3-2 borte mot Arsenal, og særlig spennende var det tydeligvis ikke all den tid Arsenals mål kom etter at Lyon hadde puttet sine tre. Var forøvrig norsk dommerkvartett på den kampen.

Det tyske oppgjøret var mer spennende, men Potsam sikret seieren med en scoring av lagets japanske stjerne Yuki Nagasato. Den relativt anerkjente dommeren Kirsi Heikkinen ledet kampen.

Finalen spille 26. mai kl 21.00 på Craven Cottage i London.

Forøvrig har Arsenal sikret seg plass i CL med en grei seier over Barnet. Bristol A er det andre engelske laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

I morgen, 11. august, begynner kvalifiseringen (gruppespill).

Om seks dager, 16. august, er de første 22 lagene slått ut.

Om 13 dager, 23. august, er det trekning for første runde (hvor vi skal møte et seedet lag) og andre runde (hvor ingen lag er seedet).

Om halvannen måned, 28 september, er det første kamp i første runde, med returkamp uka etter.

En måned etter det, 2. november, er det første kamp i andre runde, med returkamp uka etter.

kilde

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Women's Champions League
  • Opprett ny...