Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Litt spillestilsdebatt etter kampen: Semb mente Stabæk sto veldig høyt og lot bergensera få boltre seg med hurtige løp i vårt bakrom. Dette var også hovedgrunnen til at vi sleit sånn i 1. omgang - Brann slo langt og Puseklapp løp. Konklusjonen må vel være at hvis vi skal stå så høyt må vi ha færre balltap offensivt (=større presisjon, dog her må det skandaløse underlaget ta noe av skylda) og vi må ha raskere forsvarsspillere enn det vi har.

Jeg synes vi taper 2 poeng av 2 grunner i denne kampen:

1: Dårlig defensiv taktikk i 1. omgang ga 1 unødig baklengs og mange farlige Brann-sjanser vi kan takke Vågan Moen og Fakiri for at ikke ble noe av.

2: Skandaløs dømming (annuleringen og manglende straffe) i 2. omgang.

Spørsmålet er - kommer vi til å spille som i første omgang mot Odd med forsvarsrekka helt oppe ved midtstreken?

Var vel ikke akkurat den defensive taktikken som var utslaget ved baklangsmålet, snarere dårlig duell/hodestyrke og ubeslutsomhet i egen sekstenmeter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 308
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, Brann bodde jo på vår banehalvdel størstedelen av første omgang. Men ja, målet skyldes tapt luftduell kombinert med passivt spill. Det jeg sikta til var hovedsaklig alle de unødvendige sjansene Brann fikk på gjennombrudd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

Litt spillestilsdebatt etter kampen: Semb mente Stabæk sto veldig høyt og lot bergensera få boltre seg med hurtige løp i vårt bakrom. Dette var også hovedgrunnen til at vi sleit sånn i 1. omgang - Brann slo langt og Puseklapp løp. Konklusjonen må vel være at hvis vi skal stå så høyt må vi ha færre balltap offensivt (=større presisjon, dog her må det skandaløse underlaget ta noe av skylda) og vi må ha raskere forsvarsspillere enn det vi har.

1: Dårlig defensiv taktikk i 1. omgang ga 1 unødig baklengs og mange farlige Brann-sjanser vi kan takke Vågan Moen og Fakiri for at ikke ble noe av.

Spørsmålet er - kommer vi til å spille som i første omgang mot Odd med forsvarsrekka helt oppe ved midtstreken?

Enig!

Å spille med laget høyt i banen mot brann er mer risikabelt enn mot odd, jeg tror vi kommer til å gå ut med rekka høyt i banen og legge oss ned etter 10-15.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vår taktikk var vel å overrumple Brann ved å heve presshøyden i alle ledd. Det er en stor risiko ved den måten å spille på, og Brann er et lag som vet å utnytte bakrom når de er i slag. Samtidig synes jeg vi virket såpass ubesluttsomme i klareringene i denne kampen at jeg ikke vet om det hadde vært så mye bedre å la Brann trille ball. Det kunne fort blitt enda flere klabb og babb-situasjoner i feltet, som ved målet til Solli.

Hovedproblemet var at det fort ble alt for store avstander mellom lagdelene i denne kampen, noe jeg har lagt merke til i oppkjøringskampene også. Ifjor hadde vi både Hauger og Farnerud som kunne rydde opp da Johan og Alan sto for det offensive på midten. Hauger er den eneste som gjør jobben godt nok hjemover på midten. Og vi sliter med hurtighet i bakre ledd da Segerström er ute. Risp og Skjønsberg har virket klønete i mange situasjoner. Skjønsberg og Keller virker ikke å være i nærheten av fjorårsformen ennå. Dessverre. Vi får håpe det kommer seg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi spilte kanskje ikke vår beste fotball i går, men det er forjævlig at dommern skal ta fra oss seieren på den måten... Jeg stemmer for å lage helvete neste gang Scherven viser seg på Fornebu!

Syns hetsing av dommere i ettertid er slitsomt og unødvendig. Men en IROOOONISK TIFO hadde vært strålende. <_<

Skjerven: Dette er en hånd

(og en stor tegning av en hånd) ? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel ikke akkurat den defensive taktikken som var utslaget ved baklangsmålet, snarere dårlig duell/hodestyrke og ubeslutsomhet i egen sekstenmeter.

Riktig, vi er eledige på dødballer, Risp, Kelller er de eneste som ruver i duellene og da hjelper det ikke at motstanderne har 5 gode hodespillere.

Noen som har fått med seg om Skjerven har innrømmet tabben? ser at Øvrebø er voksen og innrømmer feil ved 3-0 målet til Rbk..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har fått med seg om Skjerven har innrømmet tabben? ser at Øvrebø er voksen og innrømmer feil ved 3-0 målet til Rbk..

Rune Pedersen eller Skjerven er nødt til å kommentere det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Brann - Stabæk
  • Opprett ny...