Two can play that game 29 Del Skrevet 30. Mars 2011 Del Skrevet 30. Mars 2011 Jepp. Jeg så det og blogget om det. NISO er ikke særlig heldige her. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 2. April 2011 Del Skrevet 2. April 2011 Røa slo Sandviken 3-1, og ingen av lagene imponerte. Sandviken tok ledelsen, og første del av 2. omgang hadde laget fra Bergen spillet. Ikke umulig at de etter noen kamper kan bli farlige på cornere. Line Holter kom forøvrig inn for Røa. Kattem slo forøvrig Linderud Grei 4-0. Ikke sjokkert over at de vinner, men at seieren ble så stor. I LSK-hallen står det for øyeblikket 1-1 mellom Lillestrøm og Medkila. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 2. April 2011 Del Skrevet 2. April 2011 Kampen endte altså 3-1 til LSK. Synd at vi ikke rakk å prate sammen, sexxes. Jeg sa til Samuel Vimes at jeg lurte på om du kunne erstattes med en mp3-fil som sa "Røa imponerte meg ikke akkurat". Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 2. April 2011 Del Skrevet 2. April 2011 Kampen endte altså 3-1 til LSK. Synd at vi ikke rakk å prate sammen, sexxes. Jeg sa til Samuel Vimes at jeg lurte på om du kunne erstattes med en mp3-fil som sa "Røa imponerte meg ikke akkurat". Hvem skal Røa imponere? Hverandre? Det er jo ingen på kampene... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 2. April 2011 Del Skrevet 2. April 2011 Det er "ingen" på kampene. Derfor er ikke produktet bra. Man våger seg til å konkludere motsatt, mange tilskuere betyr bra produkt. "Paradise Hotel" er for eksempel bedre enn Stabæk. Big Brother er bedre enn Stabæk. Norsk Ukeblad er bedre enn Stabæk. Geirti, du snakker i gåter. Antall mennesker som ser på et lag har ikke å gjøre med om de imponerer. At det er "ingen" på kampene, javel. Men stormer virkelig folk til Stabæk Fotball kvinner? Virkelig? Flere tusen? Eller ligger kanskje problemet med at smågutter er redde for å få sin skjøre maskulinitet ødelagt av at jenter kan spille fotball? Å sammenlikne Stabæk og Røa i forhold til bakgrunn blir stygt. Det ender med at du kommer med ugjennomtenkte "ingen gidder å se"-kommentarer og jeg korrekt påpeker at dere aldri har spilt dere gjennom seriesystemet. La oss drite i det og heller holde en fornuftig tone. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 2. April 2011 Del Skrevet 2. April 2011 Eller ligger kanskje problemet med at smågutter er redde for å få sin skjøre maskulinitet ødelagt av at jenter kan spille fotball? Jo oftere du spiller dette kortet, desto færre folk kommer på kamp. Ikke av frykt for ødelagt maskulinitet, men heller i redsel av å bli satt i samme bås som det du representerer ved å være kvinnefotballsupporter, når du kommer med sånne innspill. Du oppnår neppe noe særlig annet enn å gjøre sporten du brenner for en enorm bjørnetjeneste. Geirti forsvarte en medsupporter i forhold til ditt forrige innspill; kudos til ham for det. For the record: Det er "ingen" supportere på Røakampene, bortsett fra deg. Kun tilskuere. Og de er langt vanskeligere å begeistre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 3. April 2011 (endret) Del Skrevet 3. April 2011 (endret) Jo oftere jeg skriver noe som helst, jo oftere får jeg beskjed om at det skremmer tilskuere. Gjerne når jeg har et poeng. Jeg tror faktisk ikke at folk som er så redde for å bli plassert i samme bås som meg kommer på kvinnefotballkamper i det hele tatt. De er vel heller i samme bås som Posse, Bendix, Frode, deg og Rich? Det er da en fin bås? Og jeg tror faktisk ikke noe på at det er et sterkt overtall av nervøse mennesker i Stabæk Support. Brorparten av de jeg har møtt virker i hvert fall som om de fint tåler å høre en ihuga kvinnefotballfan komme med en drøy overdrivelse for å få fram et billig poeng. Det virker til tider som om de som sier akkurat det du sier er de som er mest nærtakende. Men, som sagt, jeg kjenner ikke Stabækfansen så godt da. Sexxes er en trivelig kar, og vi har en god tone, så jeg tror fint han tåler å høre at hans "Røa imponerer ikke" begynner å bli et munnhell. For the record: Det er "ingen" som snakket om supportere. Det ordet la du til. Men det er 150 mennesker som kommer i tåke, småregn og kulde for å se Røa spille mot en ultradefensiv motstander den andre april. De er kanskje ikke supportere, men jeg synes at de imponerer. Endret 3. April 2011 av Two can play that game Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 3. April 2011 Del Skrevet 3. April 2011 Det er "ingen" på kampene. Derfor er ikke produktet bra. Man våger seg til å konkludere motsatt, mange tilskuere betyr bra produkt. "Paradise Hotel" er for eksempel bedre enn Stabæk. Big Brother er bedre enn Stabæk. Norsk Ukeblad er bedre enn Stabæk. Geirti, du snakker i gåter. Antall mennesker som ser på et lag har ikke å gjøre med om de imponerer. At det er "ingen" på kampene, javel. Men stormer virkelig folk til Stabæk Fotball kvinner? Virkelig? Flere tusen? Eller ligger kanskje problemet med at smågutter er redde for å få sin skjøre maskulinitet ødelagt av at jenter kan spille fotball? Å sammenlikne Stabæk og Røa i forhold til bakgrunn blir stygt. Det ender med at du kommer med ugjennomtenkte "ingen gidder å se"-kommentarer og jeg korrekt påpeker at dere aldri har spilt dere gjennom seriesystemet. La oss drite i det og heller holde en fornuftig tone. Andreas, dette er jo bare trist. Første kaster du snøball på Frode, deretter kaster jeg snøball på deg, du reagerer med å ringe domstolen i Haag. Dersom du ikke kan være med på litt galgenhumor om alle Toppserielagenes suverent største problem, mangel på tilskuere og mediainteresse, så... jaja. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 3. April 2011 Del Skrevet 3. April 2011 Bare gjetter her, men overtolker du ikke kommentaren min littegrann? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 4. April 2011 Del Skrevet 4. April 2011 Det bør legges til at Røa ikke imponerte mot Sandviken. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joffen 956 Del Skrevet 5. April 2011 Del Skrevet 5. April 2011 Og at Røa faktisk har supportere. Kromosomfeil eller ikke. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 5. April 2011 Del Skrevet 5. April 2011 Forveksler du ikke nå pårørende med supportere? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 9. April 2011 Del Skrevet 9. April 2011 Skal være litt stygg her nå, men ser at siste målet til Klepp mot Medkila er selvmål av keeper. Det får en jo til å tenke på at det i kvinnefotball er vanskeligere å bryte med tidligere klubb (som var Klepp). Ellers noterer at Røa banker Kolbotn oppsiktsvekkende mye, at oppgjøret i Trondheim ender uavgjort (Kattem virker mye bedre enn forventet), og at Lillestrøm igjen får en bra start på sesongen (hvor lenge varer det i år?). Hatoppgjøret i Bergen spilles i dag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 16. April 2011 Del Skrevet 16. April 2011 13-0 ja... den er GREI (no pun intended, overraskende nok). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 16. April 2011 Del Skrevet 16. April 2011 13-0 ja... den er GREI (no pun intended, overraskende nok). Tangering av T/Ø sin 12 år gamle toppserierekord. Men strengt tatt er jeg mer bekymret for resultatet forrige helg - 4-0 over Kolbotn. Røa gir jo aldri fra seg poeng mot lag på nedre halvdel - og hvis de nå begynner å vinne mot lagene blant topp4, hvordan skal vi klare å slå dem med noen skarve uavgjorte da? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 16. April 2011 (endret) Del Skrevet 16. April 2011 (endret) Det ligger mye trøst her. Denne blir i hvert fall morsommere hver gang jeg ser den. Sånn for å ikke hovere for mye, viste vel 2-0 at Stabæk er i ferd med å få til det å vinne mot motstander som de vanligvis hadde rotet bort poeng fra. Endret 16. April 2011 av Two can play that game Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 16. April 2011 (endret) Del Skrevet 16. April 2011 (endret) Sånn for å ikke hovere for mye, viste vel 2-0 at Stabæk er i ferd med å få til det å vinne mot motstander som de vanligvis hadde rotet bort poeng fra. Det var vel egentlig det vi viste i fjor, med 1-0 over både A/B og Kolbotn i de to første serierundene. Forrige hjemmekamp kan i så måte betraktes som et steg tilbake. Men vi har nå gått 37 strake seriekamper uten å tape, og 1241 minutter på hjemmebane uten å slippe inn mål. Det er jo faktisk sykt bra. Skal vi tro at gullet i år blir avgjort i siste runde (og vi vet jo alle hvem om møtes da)? Endret 16. April 2011 av geirti Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 16. April 2011 Del Skrevet 16. April 2011 Uenig i observasjonen din. Arna-Bjørnar og Kolbotn angriper fra tid til annen, og Stabæk er bedre mot motstandere som ikke setter seg ned innenfor egen sekstenmeter. Det er mulig at gullet blir avgjort i siste runde, men dette blir en sesong der mye kan skje lenge før det. Stabæks vanlige snublehinder Fløya er borte, mens Klepp kan bli vanskelig for begge. Arna-Bjørnar virker mer som en medaljekandidat enn tidligere, og Kolbotn er tradisjonelt bedre borte enn hjemme (fordel Stabæk der, altså). Kort sagt, hvem enn som vinner, blir dette en spennende sesong! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 16. April 2011 Del Skrevet 16. April 2011 Kort sagt, hvem enn som vinner, blir dette en spennende sesong! Etter kampen i dag kan jeg trygt slå fast : jeg vil ikke ha spenning, jeg vil ha seier! Det er egentlig problemet med å ha et lag i en serie hvor man føler at over halvparten av lagene ikke burde "sluppet inn". Hadde det ikke vært for at det neppe ville vært økonomisk lønnsomt, skulle man slått sammen de skandinaviske seriene til en toppserie. 4 norske, 2-3 danske og 5-6 svenske. Den hadde det vært greit nivå på (relativt liten forskjell på bunn og topp). Og spenning hadde vært helt ok. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 16. April 2011 Del Skrevet 16. April 2011 Sånn for å ikke hovere for mye, viste vel 2-0 at Stabæk er i ferd med å få til det å vinne mot motstander som de vanligvis hadde rotet bort poeng fra. Det var vel egentlig det vi viste i fjor, med 1-0 over både A/B og Kolbotn i de to første serierundene. Forrige hjemmekamp kan i så måte betraktes som et steg tilbake. Men vi har nå gått 37 strake seriekamper uten å tape, og 1241 minutter på hjemmebane uten å slippe inn mål. Det er jo faktisk sykt bra. Skal vi tro at gullet i år blir avgjort i siste runde (og vi vet jo alle hvem om møtes da)? På tilsvarende kamper i fjor hadde man 7-0 og 7 poeng. I år har man 7-1 og 7 poeng. På de tre første kampene i fjor hadde man 2-0 og 7 poeng. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Two can play that game 29 Del Skrevet 16. April 2011 Del Skrevet 16. April 2011 Det stemmer sikkert. Mer viktig er det at det endelig (ifølge hva jeg hørte fra TV2Sumo) ser ut til å ha forvillet seg kanarifans til LSK-hallen. Håper dette er en utvikling som betyr at det blir litt mer liv på tribunen. Lov å håpe i hvert fall. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenrikM 302 Del Skrevet 2. Mai 2011 Del Skrevet 2. Mai 2011 Røa sliter med økonomien og må halvere lønninger. http://fotball.aftenposten.no/kvinner/article199504.ece Kan vel fort få sportslige konsekvenser også dette da det blir mindre tid til trening om man må jobbe mer..? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 2. Mai 2011 Del Skrevet 2. Mai 2011 Usjda, er det dette som skal behøves for seriegull i år? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 2. Mai 2011 (endret) Del Skrevet 2. Mai 2011 (endret) Usjda, er det dette som skal behøves for seriegull i år? Tja. Dette var jo kutt vi tok før nyttår. Så således kunne man jo sagt at det var våre kutt som førte til at Røa kunne ta seriegull iår. Så nå jevner det seg ut på det punktet. Vi har vel ikke kuttet ned på trening, men mindre lønn fører jo til at spillerne må jobbe mer ved siden av, og dermed får bla mindre hvile (er vel en norsk langrennsløper på relativt høy nivå som gjerne hviler/sover 12 timer i døgnet så det har nok en del for seg). Endret 2. Mai 2011 av sexxes Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 5. Mai 2011 Del Skrevet 5. Mai 2011 Så er Erika Skarbø ute igjen, og det når AB skal møte Røa. AB har visstnok heller ingen reservekeeper disponibel, og Reidun Seth har ikke løst lisens. Kjipt for AB, og fort kjipt for oss. For med Skarbø i mål ville jeg sett det som fullt mulig at de kunne tukte Røa, men med en utespiller eller keeper fra aldersbestemte lag blir det fort verre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hantro76 316 Del Skrevet 5. Mai 2011 Del Skrevet 5. Mai 2011 Så er Erika Skarbø ute igjen, og det når AB skal møte Røa. AB har visstnok heller ingen reservekeeper disponibel, og Reidun Seth har ikke løst lisens. Kjipt for AB, og fort kjipt for oss. For med Skarbø i mål ville jeg sett det som fullt mulig at de kunne tukte Røa, men med en utespiller eller keeper fra aldersbestemte lag blir det fort verre. Christine Colombo Nilsen har sagt ja til å stå i mpl de neste tre seriekampene. - Jeg har ikke savnet fotballen, jeg trives veldig godt som frisør. Jeg er spent på formen, vi får se nå mot Røa på lørdag, smiler den tidligere landslagsmålvakten. Arna-Bjørnars krisekeeper Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 7. Mai 2011 Del Skrevet 7. Mai 2011 Gjett om ikke fuckings jævla kuk-salamander-Røa slo AB 1-0. Ser ut som vi må vinne ALLE resterende kamper om vi skal ta gull i år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 7. Mai 2011 Del Skrevet 7. Mai 2011 Gjett om ikke fuckings jævla kuk-salamander-Røa slo AB 1-0. Ser ut som vi må vinne ALLE resterende kamper om vi skal ta gull i år. Klart Røa kommer til å snuble litt. Det må vi nesten bare regne med. Vil tro 55 poeng bør holde til gull. Det vil si 2,5 peng per kamp. Og vinner vi borte mot Klepp i neste runde har vi 2,5 poeng per kamp. Deretter er det hjemmekamper mot Kattem og Sandviken i begynnelsen av juni, før VM-pausen slår inn. Disse to kampene skal vi vinne. Første runde etter ferien er 26/7 borte mot Røa. Det hadde gjort veldig godt med en seier der. Da vil vi vi maks ligge et poeng bak dem. Fordelen med at det er såpass lenge til er at vi rekker å få folk tilbake fra skade (alle unntatt Maiken, kanskje?). Samtidig blir kampen mot Røa startskuddet på en tøff periode. 12 seriekamper på like mange uker, forhåpnetligvis iblandet adskillige CL- og NM-kamper. Jeg gleder meg allerede. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 7. Mai 2011 Del Skrevet 7. Mai 2011 Da har tydeligvis Linderud Grei bestemt eg for at i år skal de ned samma f... (ifjor havnet de jo under streken, men ble berget av at Donn gikk konkurs) Nå har de tapt hjemme mot Medkila, årets enkleste kamp. De har null poeng og -33 i målforskjell. Det tilsvarer fantastiske 4,7 pr kamp. Fortsetter det slik blir de, etter det jeg vet, det første laget noensinne i toppserien med en negativt målforskjell som passerer hundre. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hantro76 316 Del Skrevet 7. Mai 2011 Del Skrevet 7. Mai 2011 Da har tydeligvis Linderud Grei bestemt eg for at i år skal de ned samma f... (ifjor havnet de jo under streken, men ble berget av at Donn gikk konkurs) Nå har de tapt hjemme mot Medkila, årets enkleste kamp. De har null poeng og -33 i målforskjell. Det tilsvarer fantastiske 4,7 pr kamp. Fortsetter det slik blir de, etter det jeg vet, det første laget noensinne i toppserien med en negativt målforskjell som passerer hundre. ...samtidig som det er det eneste laget som har klart å score mål mot oss på de syv første kampene av årets Toppserie. Litt irriterende kjenner jeg. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå