Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lillestrøm har tydeligvis flyttet opp to spillere fra rekrutt, så troppen er dermed blitt mye større.

Toppoppgjør på Karmøy i dag, og er vel en kamp hvor alle resultater kan sies å gå vår vei. Kan jo satse på skader og mange kort :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Dette handler vel så mye om herrelag som om damelag, egentlig, og jeg finner ingen media-tråd her inne. Men om jeg poster dette i herretråden får vel en eller annen nisse spader, så da blir det her:

https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Fotballrevolusjonen-Norge-ikke-er-med-pa---Det-er-egentlig-harreisende-238698b.html

Liker setningen "I den norske eliteserien er det bare Stabæk og Vålerenga som har dame- og herrelag i en av de to øverste i en av de to øverste divisjonene".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Woods skal være på vei bort fra Avaldsnes. Bombe! :)

Kanskje Bærum SK kan være aktuell.

Som forventet med andre ord...
Medkila er visstnok så desperate at de har gitt henne et tilbud. Kanskje greit for henne å gå til klubben vi har spilt ferdig mot i år.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Noterer at mens Norge sliter banker et Australia med (minst) fire Toppseriespillere (tre fra Avaldsnes og en fra Klepp) USA, Japan og Brasil. Synd at vi tydeligvis ikke kan se nedover :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lillestrøm slo Jiangsu 4-2 på Finstad stadion i dag. Startet med toppet lag, og ble tidvis løpt i senk av kineserne (Sønstevold viste at hun ikke hadde vært et bedre alternativ på backen i EM). 2-0 kjapt, men Lillestrøm reduserte rett før pause. At Lillestrøm gjorde fire bytter i pausen fikk en til å tro at kinesere ville cruise hjem dette lett, men plutselig var alt tempo borte, og Lillestrøm scoret tre ganger i denne omgangen. To mål av "superreserven" Marte Berget.

Fint vær, og mange tilskuere kl14 på en tirsdag.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva i helv.... skjedde i Trondheim?????

Når jeg leste den første posten tok jeg det for gitt at du mente at topplagene ledet 3-0 begge to (og gadd ikke sjekke)

Men poengmessig er LSKKFK fortsatt i førersetet (såvidt):

Poeng avgitt:

7 LSKKFK

8

9 Avaldsnes

10 Stabæk

11

12

13 Klepp, Arna/Bjørnar

14

15

16

17 Røa

18

19 VIF

20

21 Tr./Ørn

22

23

24

25

...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi driter i Sandviken og Medkila, så er nå full runde gjennomført:

Poeng avgitt:

7 LSKKFK

8

9 Avaldsnes

10 Stabæk

11

12

13 Arna/Bjørnar

14

15

16 Klepp

17

18

19 VIF

20 Røa

21 Tr./Ørn

22

23

24

25

...

God runde for oss, hvor tre av lagene på øvre halvdel tapte - to av dem for lag på nedre halvdel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har bortekamp mot Grand til helgen, og det skal bare være tre poeng til oss. Men det er to andre veldig interessant kamper for oss:

1. LSKKFK - Avaldsnes - her håper vi vel på en U? Eller?

2. Arna-Bjørnar - Vålerenga - flott om vår nærmeste utfordrer til bronsen, A/B, gir fra seg poeng her mot det som kanskje kan bi et av høstens formlag.

At Klepp eller Røa skal rote vekk poeng hjemme mot bunnlag er vel for mye å håpe på.

Men, alt dette er selvfølgelig uvesentlig hvis vi ikke gjør jobben selv...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om Vålerenga blir høstens formlag er jo ikke det nødvendigvis gunstig for oss som skal møte dem to ganger! Ellers må jeg vel være så ærlig å si at stallen vår pr. nå er så tynn at vi mest sannsynlig er sjanseløse i toppkampen. Vi er i såfall avhengig av å holde spillerne i startelleveren skadefrie, og flere må overprestere/heve seg, Da har jeg nesten like mye tro på at topplagene kan gå på en smell. Sånt sett usikker på Lillestrøm, og heller ikke sikker på hvor mye til forsterkning Haavi vil være i høst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg er så dritt lei de utallige, elendige involveringene til Ludvigsen. Har hun noen gang fått fram en pasning? Har hun noen gang klart å stoppe en motspiller som kommer med ballen? Vi må da han en eller annen juniorspiller å sette inn i stedet?

Jaja, vi forsvarer hvertfall bronsen...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vålerenga går fra å være det desidert minst sette laget til å være det desidert mest sette laget i Toppserien.

Og for vår egen del har vi fortsatt sølvet i egne hender. Ikke at jeg tror det, men Avaldsnes har nesten bare bortekamper igjen samt to tøffe kamper i CL.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Förstår jo at Arna Bjørnar forventer lett match mot Medkila hjemme, men å møte dem søndag 1. oktober kl 13 etter å ha spilt cupkamp borte mot Avaldsnes kl 16 dagen før er vel i overkant? Kampene er ihvertfall berammet slik!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lsk tar gullet, Avaldsnes sølvet, det er det lite tvil om.

De har en bredere stall og mye mer rutine.

Lagene bak som Stabæk, Klepp, Røa, Arna Bjørnar er vedlig ustabile, og kan tape og vinne mot nesten alle. Og så lurer Enga bak nå. Våre blaa har enga i to kamper, og i aller verste fall, kan de faktisk lukte på noe brunt- men jeg tror det ikke.

Klepp tapte en nøkkelkamp i går mot Ørn, og vi så hvor mye Thorisdottir betytte for laget, som hadde åpne sluser bak i går, der samme lag med Thoris på Nadderud var noe annet.

Min følelse er god for bronsen, og på bakgrunn av en noe ung/uerfaren spillerstall, som man er avhengig av bak de mer erfarne. Forsvaret har vært det beste i år, men lørdag hadde de en noe mørk hverdag, men tross alt kan man ikke forvente mer, der man frem til nå har vært tettest bakover, og samtidig tenke på hvem de to beste lagene har til å forsvare seg allerede fra topp og nedover.

Igjen ros til Jensen som virkelig har våknet og er i form. Mykland får et fantastisk innhopp, og viser at det er bredde. Men hun, Bjørneboe og de yngre er ikke de som skal løfte laget.

Ei heller Ellingsen og Wilmann, men de to siste har jeg fått stor respekt for, og de har virkelig levert. Vi hadde Maanum og Isaksen, og med de tror jeg faktisk Stabæk kunne kjempet om gull....Hadde man tatt bort Reiten og Moe Wold, kan man jo bare selv tenke deg, eller Luana og Thorsnes hos Avaldsnes, da uten sammenligning!

Avaldsnes og Lsk jentene, samt Mange i Vålerenga slipper å jobbe eller stresse med studier og jobb. Jeg vet fra innside at hverken Ludviksen eller Liane har fått trent nok, eller hvilt nok, fordi de må være på politi og fengselskolen. To spillere som har vært sterke og bidratt mye, men som man så lørdag ikke var helt på topp.

Men hva skal man gjøre da, jentene må ha smør på skiva og jobbe, der motstanderne kan øve dødballer midt på dagen, ta en tung økt eller hvile på sofaen. Hvor mange i Stabæk kan det? -ytterst få...eller rettere sagt INGEN!

Derfor vil en bronse være meget sterkt i år, og jeg trodde før Ørn vs Klepp at sistnevnte ville være den største kandidaten, nå heller jeg mot Stabæk igjen.

Poengene har vi, målforskjellen har vi, og jeg tror/håper det kan være avgjort før siste kamp mot Ørn på Nadderud.

Om disse poengene kommer i boks, noe defensivt, men :

Sandviken 3

Vålerenga 1 + 1

Lsk 0

Avaldsnes 1

Ørn 3

= 9.poeng

Arna Bjørnar og Klepp skal innbyrdes, Klepp skal ha både AIL og LSK. Røa har 5 kamper igjen, Grand(H), Medkila ( B), som gir 6 poeng, samt Klepp(H), Arna Bjørnar( B) Sandviken( ), som kan gå begge veier.... de har det "enkleste" programmet igjen, og jeg tror de får med seg kanskje 10 poeng på disse kampene. Noe som betyr at Røa kan havne på 38.poeng, noe mer tror jeg ikke. Det betyr at Stabæk trenger 5-6.poeng, eller to seire på sine seks siste kamper, for målforskjellen er Stabæk best på.

Arna Bjørnar skal ut mot både Klepp og Røa, og jeg tror AB kan bli jokeren her, tross bare fire kamper igjen og kan få 40 poeng med full pott og fire seire på slutten...Og Røa skal ha både Klepp og AB...mye interne oppgjør der et eller begge lag må tape poeng.

Mange alternativer her...hvor de blaa kanskje må ha 40 poeng, men i beste fall kun 37-38 poeng...

Scorer Melissa på sjansene sine, Jensen fortsetter formen sammen med Elling og Wilmann, samt at forsvaret med flest kamper i toppserien noensinne holder vanlig standard- da blir det en meget sterk medalje! :D

Jan R

Endret av JanReidar
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, jeg får prøve å være litt uenig her. Før sesongen var det vel flere av oss som mente Avaldsnes ville bli det sterkeste laget. Mulig man ble lurt av mange internasjonale navn, at laget trengte tid på å bli samspilte mm. Dog har ikke resultatene vært spesielt imponerende med unntak av en seie borte mot Arna Bjørnar, og storseire mot Kolbotn. Angrepet som skulle være styrken har ikke bøttet inn mål som forventet, mens man bakover derimot har holdt rimelig tett. Synes heller ikke kampene i CL-kvalen var imponerende, og merk laget har nå fire! bortekamper på rad i serien, og det er ikke mot bunnlag. I tillegg har de en cupkamp mot Arna Bjørnar, samt to tøffe kamper mot Barcelona. Å dele ut sølvmedaljen allerede synes jeg er å ta i. Jeg aksepterer dog at det er det mest sannsynlige.

Så vil noen nevne at vil ble rundspilt av Avaldsnes der borte, men mulig det var vel så mye vår feil. Kanskje vi gikk i overvurderingsfellen?

Ellers har det jo vært snakket mye om at man ikke må gi bort poeng til bunnlagene. Det har vi greid bra (fortsatt Sandviken igjen der), men ser man på Lillestrøm så er det jo faktisk motsatt. To av tre kamper med poengtap har kommet mot lag på nedre halvdel. Så det er vel viktig å slå topplagene også.

Med fare for å virke for optimistisk så har vi motstandere på gunstige tidspunkter. Neste kamp er mot Vålerenga borte. Vålerenga skal ha cupkamp mot Lillestrøm tre dager etter. Den kampen betyr uendelig mye mer for dem. At de har Avaldsnes helgen før de møter oss kan også ha sitt å si. Blir faktisk overrasket om ikke Vålerenga sparer spillere i kampen mot oss. Avaldsnes møter vi helgen etter at de har vært i Barcelona. Det kan ha sitt å si også. Så kan det jo hende at vi møter Lillestrøm etter at de har sikret seriemesterskapet, men de har vel neppe lyst til å drite seg ut i den siste hjemmekampen igjen. Kan slå begge veier.

Så kan det jo sies at vi ikke slo Arna Bjørnar etter at de hadde møtt Lillestrøm tre dager før. I 2. omgang så vi vel dog at den kampen nok kanskje satt litt i, og skal jo sies at ryktene skal ha det til at AB hadde vært best? i kampen mot Lillestrøm (dog er kildene her fra Bergen).

Så man skal på ingen måte gi opp kampen om sølv, og det vil være en veldig stor prestasjon med det laget vi har i år. Dette kan ikke sammenlignes med lagene vi har hatt som har tatt sølv tidligere.

I bunnen blir det spennende å se om det blir Grand eller Kolbotn som må ut i kval. Om så skjer tror jeg Grand greier det greit siden de har evnene til å bøtte inn mål tidvis. Kolbotn sliter med å score, og ikke sikkert de vil bøtte inn mot lag fra 1. divisjon heller. Og det kan alltids komme en kontring eller flaksemål andre veien i løpet av tre timer +.

Fortsatt 15 dager til vi spiller neste kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nedre halvdel av tabellen per nå:

27 Klepp

26 VIF

25

24

23

22

21

20

19

18

17

16

15

14 Sandviken (vunnet mot A/B, VIF og Grand)

13

12

11

10

9 Kolbotn (vunnet mot Medkila og Sandviken)

8 Grand Bodø (vunnet 2 mot Medkila)

7

6

5

4

3

2 Medkila (ikke vunnet en eneste kamp)

1

0

Dersom man skal finne noe som helst positivt å se om spenningen her, så må det være at om akkurat kvalikkplassen er det ganske jevnt.

Litt mer realistisk vil jeg dra fram en gammel kjepphest: det er for mange dårlige lag i Toppserien. Lag som alltid taper mot andre Toppserielag, bør ikke få lov til å kalle seg Toppserielag. I år er det bemerkelsesverdig lett å se hvor skillet går: mellom 8. og 9. plass (det kan argumenteres for at Sandviken på 9. kan forsvare en plass - tar man vekk de tre nederst lagene er de ikke veldig langt bak 8.-plassen).

De øverste 8 lagene kan på gode/dårlige dager alle være i stand til å vinne/tape mot hverandre. Der har vi grunnlaget for en spennende serie. Dersom man kutter ned til 8 lag, kan man spille tredobbel serie, og få omtrent like mange serierunder som i dag (21 mot 22).

Jeg synes man enten kan kutte til 10 lag, og nøye seg med 18 kamper (evt. med noe sluttspill på slutten som kan gi 20-24 kamper totalt), eller kutte helt ned til 8 lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
De andre lagene
  • Opprett ny...