Gå til innhold

Hvor skal vi stå når setene ikke fjernes på langsida?  

153 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg

Stemmer helt klart for en kombiløsning, evt bare kortsiden. Helt idiotisk å si at man ikke høres like mye på kortsiden enn der vi er nå, mot IFK hørte jo nettopp folk dem bedre enn oss fordi vi sto på samme side som dem. Riktignok vil lyden fra oss høres bra på den andre langsiden, men når vi står på kortsiden blir den spredt til alle kanter, og det er vel bedre?

Jeg sitter, er hjernedød og gir ikke lyd fra meg.

Men som mitt eneste innlegg i ståfelt-debatten så må jeg si at det hadde vært storveis om dere hadde stått på kortsiden.

På IFK-kampen fra samme langside, så hørte jeg ikke et skvatt fra dere - bare IFK-fansen.

Det føltes ubehagelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stemmer helt klart for en kombiløsning, evt bare kortsiden. Helt idiotisk å si at man ikke høres like mye på kortsiden enn der vi er nå, mot IFK hørte jo nettopp folk dem bedre enn oss fordi vi sto på samme side som dem. Riktignok vil lyden fra oss høres bra på den andre langsiden, men når vi står på kortsiden blir den spredt til alle kanter, og det er vel bedre?

Men som mitt eneste innlegg i ståfelt-debatten så må jeg si at det hadde vært storveis om dere hadde stått på kortsiden.

På IFK-kampen fra samme langside, så hørte jeg ikke et skvatt fra dere - bare IFK-fansen.

Det føltes ubehagelig.

Fint du sier fra!

Dette er langt, langt mer alvorlig enn jeg tror noen av oss har fattet. Vi MÅ plassere oss slik at vi totalt sett skaper mest mulig stemning i hallen. Det er jo det vi kan bidra med...

Og vær så snill ikke kom med enda flere motinnlegg av typen

Svaret er 32. Hva er spørsmålet?

(Svaret er langside. Det har vi bestemt oss for for lenge siden.)

Og til dere som gjerne skal mene noe om hvor de stående skal plassere seg enda dere ikke står selv:

Ta et hint - please! Dere har INGENTING å tilføre denne debatten i denne tråden. At vi stående kan la være å komme inn på ståplasser i spillertråder etc. er vi helt enig i, og det problemet er vel stoppet for lenge siden. Men i denne tråden diskuterer vi som STÅR.

Tilbake til topic: Snarest må vi teste ut hvor akustikken er best! Hva som er viktigst av seter eller akustikk kan sikkert diskuteres, men det er et svært svært tungtveiende argument ift plassering, og vi kan kun finne det ut ved live testing.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis 10% av medlemsmassen åpner kjeften 20% mer og 30% høyere klarer vi fint gi lyd i oss fra kortsiden ville jeg tro. Det er mye snakk om plassering og akustikk for tiden. Lyden er bare halve opplevelsen på påstås i andre sammenhengen. Virker som det visuelle blir totalt glemt oppe i det hele..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke et psykisk aspekt på banen ved å ha hjemmefansen bak ett av målene? Stabæk har vel aldri spilt mot hjemmefansen på hjemmebane. Vi har gjort det på bortebane. Folk har uttalt at spillerne gir ekstra når SS lager liv bak et mål på bortebane. Jeg vet ikke om Liverpool scorer flere mål foran the Kop eller om motstanderen bommer flere straffer/sjanser på den the kop-siden. Men det kan ha noe for seg. Spillerne ser mer av SS om de er bak ett av målene. Utsyking og støtte kan utføres bedre fra kortsiden. Noen tanker? (annet enn at det er lettere å kaste egg på Ivers fra kortsiden)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dette utsagnet baserer du på hvilke fakta ?

Nei, kan det feks. være pollen (du sansynligvis har fått med deg) på toppen av denne tråden?

Vi spurte om dere ville ha ståplasser på kortsida etter setemøtet, men da var motstanden stor. At seteproblemet ikke lot seg løse til nå er beklagelig, men nå er det altså for sent å flytte til kortsida for seriekampene i 2009.

Det blir jo som å forlange 10 kroner for et eple, og så 3 måneder etter kreve samme prisen - tross eplet på den tiden har blitt råttent.

Og. Dersom det du sier stemmer, så visste du hele tiden at det ikke var mulig å fjerne setene på langsiden også? Eller tar det kortere tid å fjerne disse?

Selvsagt kunne de fjerna setene I DAG. Da hadde bare et par tusen personer måttet blitt overtalt til å skifte plass individuelt, men hvis du har lyst til å bruke mange hundre timer foran maskinen i Stabækbutikken skal jeg hente en kakao til deg på lørdag. Det er ikke bare å anta at "de sikkert vil ha mer lyst på plasser på langsiden".

For det første. Dersom Stabæk har solgt 2-3(et par) tusen sesongkort på felt B/C lover det godt for 15000 solgte sesongkort. Hva det reelle tallet er, er uvisst - og i grunn helt uvesentlig. Det bør være en smal sak å flytte disse, og om behov.

At JEG skal måtte gjøre jobben er bare et usaklig argument, selvom jeg skjønner det ikke var bokstavelig ment. Jeg påpeker enkle grep som kunne gjort at SS kunne fått gjort en bedre jobb på tribunene.

I tillegg hadde de saget over boltene, slik at dersom vi heller vil stå på langside senere.. Å faen! I tillegg er det rimelig å anta at SS er omtrent delt på midten i hvor folk vil stå. Da ville vi også få en del sesongkort å refundere, og det er ikke bare å ta ut penger av en minibank og gi igjen.

Ja, på samme måte som man ikke kunne flyttet til kortsiden om en fjernet boltene på langsiden. Ja, og det blir sikkert en del kort å refundere når man selger sitteplasser i stedet for ståplasser.. Ikke tror jeg det blir mange uansett hva som velges, og dersom folk er mer opptatt av å se best mulig fremfor å støtte Stabæk, bør man kanskje vurdere sin fremtid på ståplass. "Nei, usj, her var det ikke bra nok plasser for meg å synge"

Gutta boys! Vi har et setefritt hjørne nøyaktig der vi vil stå om vi vil skreve over Gate B. I CL-kvaliken prøver vi ut kortside over teleskoptribunen, om vinkelen derfra er bra kan vi lage fet ståtribune der til 2010. Det er ikke tiden til å legge press på de som allerede har jobbet hundretalls timer med det her!

Nå argumenterer du litt mot deg selv. Er det noe mindre stress å "saget over boltene, slik at dersom vi heller vil stå på langside senere.. " i 2010 enn 2009? Og. Er det ikke bedre for både klubb og fans og legge saken død, og få samme debatt som det har vært her nå, før 2010-sesongen?

Vel er vi glødende supportere, men vi er ikke viktigere enn klubbens overlevelse.

Jeg tror ikke Stabæk går konk. dersom vi flytter til langsiden.

Enig med Martin over her. Nå får vi en løsning fra Stabæk, vi får ståplasser på en bra plass("det er ingen dårlige plasser på Fornebu"), saken er død, også i 2010, 2011, 2012, 2013 osv, Stabæk kan fylle hallen med Melodi Grand Prix(etter at Idol-Tone vinner i år), og man kan rendyrke tribunen vår som det det er, STÅPLASS.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det føltes ubehagelig.

Har hørt det samme fra mange andre selv, de lurte på om vi i det hele tatt var der. Og det var mot 100 IFK-supportere, tenk hvordan det blir mot 1500 trygdemisbrukere i Charity Shield eller 1500 påfugler i første serierunde?

Nå gjelder dette selvfølgelig kun for de som skal sitte på samme side som oss, men jeg mener at et mål for oss som supporterklubb må være å skape stemning for hele stadion, ikke bare halve. Og det gjør vi best fra ståplass på kortsiden!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det føltes ubehagelig.

Jeg er helt enig. Er også en sittende supporter (så jeg har nok ingen innflytelse på deres valg) Men jeg ble overrasket over hvor mye lyd det kom fra Gøteborg-gutta (satt dog litt til venstre for midten). Tror det blir vesentlig bedre stemning om SS er på kortsiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...

Enig med Martin over her. Nå får vi en løsning fra Stabæk, vi får ståplasser på en bra plass("det er ingen dårlige plasser på Fornebu"), saken er død, også i 2010, 2011, 2012, 2013 osv, Stabæk kan fylle hallen med Melodi Grand Prix(etter at Idol-Tone vinner i år), og man kan rendyrke tribunen vår som det det er, STÅPLASS.

Det er ikke Tone Damli Aaberge som vinner tenk, det er han derre felegnikkeren!

Hva dette har med Stabæk å gjøre?

Aa-berget hadde f.eks. vært et skikkelig fint navn på supporterklubben vår :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alan_magic, jeg gidder ikke kopiere hele posten din av hensyn til at folk skal kunne lese tråden. Men jeg blir ikke noe særlig klokere av det du skriver. Poenget er at vi kan ikke sage ned seter før vi har prøvd å stå bak mål. Det ville også være uansvarlig å plutselig sette igang en operasjon for å flytte SS bak mål, noen uker før sesongstart. Det er mange mennesker som vil bli sinte og skuffet over det.

Stabæk går ikke konk dersom vi står på langsiden nei. Det jeg sa var at stabæk holding kan gå konk dersom de ikke får leid ut hallen. Og det er et helt relevant problem. Det er tross alt krise overalt i verden nå, og dersom eventuelle arrangører får høre at det er ulemper ved arenaen, eller at tidligere artister er misfornøyde, går det på døra.

Nei, jeg visste ikke hele tiden at det ikke var mulig å fjerne setene på langsiden. Da ville vi ikke klatret opp i taket på FA for å presse klubben til å fjerne dem. Når det engang er slik at klubben ikke KAN, må vi ha litt kaldt vann i blodet.

Jeg har sett salkartet i butikken, og det selges en god del til JrSupport og stadion generelt. Resten av svingen er tiltenkt samarbeidsklubber og familier, og Budstikka er tungt inne i den businessen. Ikke regn med at det er en "smal sak" å flytte dit, og flytte de som er der og skal komme dit, vekk derfra. Hvertfall ikke hvis du regner med at noen andre bare kan gjøre jobben med å fikse det. Jeg har fylt ut arbeid slik det selges sesongkort, og jeg kan fortelle deg at det er ikke det minste morsomt om det blir en bølge av folk som må flyttes nå inn i siste innspurten før sesongen. Alle som jobber med Stabæk er kronisk overarbeidet allerede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg visste ikke hele tiden at det ikke var mulig å fjerne setene på langsiden. Da ville vi ikke klatret opp i taket på FA for å presse klubben til å fjerne dem. Når det engang er slik at klubben ikke KAN, må vi ha litt kaldt vann i blodet.

Når skjønte dere at det ikke var mulig å fjerne setene på langside?

Og skjønte dere at det ikke var mulig før møtet med Stabæk nå nylig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når skjønte dere at det ikke var mulig å fjerne setene på langside?

Og skjønte dere at det ikke var mulig før møtet med Stabæk nå nylig?

Vi fikk ikke avklaring på det på det møtet heller, men ba om en avklaring før årsmøtet avklaringen kom noen dager før årsmøtet og dere fikk informasjon via en sak på forsiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal egentlig ikke jeg uttale meg om dette, da jeg sitter på min brede bak.

Men jeg gjør det likevel......

Så lenge ikke SS er villig til å aksjonere for å få fjernet setene (og ja det vil gå utover klubben), så vil det aldri bli ståtribune på langsiden. Det er en ærlig sak.

Men det har ingen hensikt å piske en død hest. Det blir aldri ståtribune på langsiden, så nå er det vel bedre å samle seg om best mulig alternativ løsning. Blir kanskje litt knapt med tid for å få løst det på best mulig måte, så man får ta til takke med alternativene som er der, og heller tenke litt langsiktig..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å få én ting klart;

Såklart vi skal aksjonere. Men en sitt-nedaksjon ødelegger mulighetene for at vi håndhever feltet som et ståfelt. Og i mine øyne er det viktigere enn sitt ned.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg få minne enkelte om at det kun er de stående supporterne som har anledning til å uttale seg i denne saken?

Sikkert jævlig fornuftig å putte bind over munnen på de som ikke er stående supportere..... Tenk om dere skulle få foruftige innspill fra folk som sitter, men allikevel bryr seg. Helt enig at vi sittende ikke skal ha noe med avgjørelsen å gjøre men synspunkter bør vi vel få komme med :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg få minne enkelte om at det kun er de stående supporterne som har anledning til å uttale seg i denne saken?

Sikkert jævlig fornuftig å putte bind over munnen på de som ikke er stående supportere..... Tenk om dere skulle få foruftige innspill fra folk som sitter, men allikevel bryr seg. Helt enig at vi sittende ikke skal ha noe med avgjørelsen å gjøre men synspunkter bør vi vel få komme med :blink:

Ironialarm

Christmas2003_Marvilla-Christmas2003_icons-bell.ico-48x48.png

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med siste taler. Men en hold kjeft aksjon, eller flere, er vel på sin plass?

Tror mange i SS lider av stormannsgalskap, er ikke sånn at Nadderud har kokt på hver hjemmekamp takket være SS. Hadde det vært Klanen det var snakk om kunne det vært en mulighet, men den eneste måten SS kan skaffe seg oppmerksomhet rundt seg selv er å stå på som f.... og vise at man kan lage stemning. Og ikke forvent at noen utenfor SS bryr seg om denne saken, bortsett fra at de får bekreftet sine fordommer om bortskjemte bærumsunger, de færreste supporterklubber har bedre fasiliteter.

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider

De færreste supporterklubber har bedre fasiliteter.

Det er kanskje mulig, men i og med at vi faktisk flytter til ny stadion er det vel ikke så mye å kreve at supporterklubben inkluderes i planene for fremtiden?

Dette var ment i forhold til setningen før, ingen andre kommer til å bry seg eller engasjere seg på SS' vegne samme hvordan man protesterer

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De færreste supporterklubber har bedre fasiliteter.

Det er kanskje mulig, men i og med at vi faktisk flytter til ny stadion er det vel ikke så mye å kreve at supporterklubben inkluderes i planene for fremtiden?

Dette var ment i forhold til setningen før, ingen andre kommer til å bry seg eller engasjere seg på SS' vegne samme hvordan man protesterer

Du er kun inne på forumet her for å fortelle oss at ingen andre enn SS bryr seg om SS?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager dårlig sitering, men er det noen som forventer at andre skal bry seg? Det er vel uansett ikke det som er meningen med aksjoner, meningen er vel å markere vårt syn ovenfor Stabæk Fotball.

Så målet med andre ord er altså å sutre. En aksjon har vel faktisk som regel som mål å skape oppmerksomhet rundt en sak. Tror du man arrangerte fakkeltog for fred i Palestina for å sende en videotape med dette ned til Shimon Perez og Hamas?

Og til Anders C, nei jeg er her på forumet for å diskutere Stabæk. Men den evinnelige sutringen til visse folk her inne gjør at jeg engang i blant får lyst til å ytre meg om andre ting.

Hilsen tidligere BdB/SS-medlem som trodde det ble arrangert en hold kjeft-aksjon allerede under IFK-kampen (mitt (ulovlige) bidrag til plassering og stemning-debatten)

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager dårlig sitering, men er det noen som forventer at andre skal bry seg? Det er vel uansett ikke det som er meningen med aksjoner, meningen er vel å markere vårt syn ovenfor Stabæk Fotball.

Så målet med andre ord er altså å sutre. En aksjon har vel faktisk som regel som mål å skape oppmerksomhet rundt en sak. Tror du man arrangerte fakkeltog for fred i Palestina for å sende en videotape med dette ned til Shimon Perez og Hamas?

Og til Anders C, nei jeg er her på forumet for å diskutere Stabæk. Men den evinnelige sutringen til visse folk her inne gjør at jeg engang i blant får lyst til å ytre meg om andre ting.

Hilsen tidligere BdB/SS-medlem som trodde det ble arrangert en hold kjeft-aksjon allerede under IFK-kampen (mitt (ulovlige) bidrag til plassering og stemning-debatten)

Hvordan klarer du å trekke at meningen er å sutre ut av denne setningen? Meningen er å markere sitt syn ovenfor de som er ansvarlig, altså Stabæk Fotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Hvor skal vi stå når setene ikke fjernes på langsida?
  • Opprett ny...