Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tabelltips-konkurranse med innsats…

For at dette skal bli riktig må det være en innsats som er innenfor rimelighetens grenser. Det bør ikke være mer enn 100,- eller 200,- fra hver deltager. Tips gis med siste frist rett før avspark, og dette kan ikke endres. Vi har to eller tre protokollførere, og en kontoansvarshavende. Oppdatering midtveis, eller eventuelt løpende oppdateringer om noen føler for å ta den jobben. Vinneren får hele potten, ev. flere vinnere deler potten. Innsats må registreres inn på konto, og deretter kan tips avleveres når det måtte ønskes før avsatt frist.

Mitt forslag til hvordan poeng avgis (etter endt sesong):

Riktig plassering – 10 poeng

En plass unna – 8 poeng

To plasser unna – 6 poeng

Tre plasser unna – 5 poeng

Fire plasser unna – 4 poeng

Fem plasser unna – 3 poeng

Seks plasser unna – 2 poeng

Syv plasser unna – 1 poeng

Mer enn syv plasser unna – 0 poeng

På denne måten vil en riktig plassering gi litt ekstra. Med 16 lag i serien vil en avstand på 8 plasser fra riktig svar gjøre det mulig å oppnå 0 poeng totalt. De som har bommet med mer enn åtte plasser fortjener heller ikke poeng. Stabæks posisjon teller poengmessig dobbelt.

Maksimal score blir dermed 170 poeng.

Andre forslag? Noen som er med??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har laget et excel-ark som regner ut poeng og plassering. Det er vel litt kjipt å satse penger. Men det er vel noen som ikke har anledning til å satse en fl. vin heller?

Samma for meg hva innsatsen blir, men vin er vel litt ymse, eller hva?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vi ikke gjøre det så enkelt at innsatsen er en six-pack med halvlitere type Ringnes, Tuborg eller lignende?

hehe... og med 50 deltagere, eksempelvis, så blir det 12,5 kasser pils. Hvem vil passe på det i et snaut år?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vi ikke gjøre det så enkelt at innsatsen er en six-pack med halvlitere type Ringnes, Tuborg eller lignende?

hehe... og med 50 deltagere, eksempelvis, så blir det 12,5 kasser pils. Hvem vil passe på det i et snaut år?

JEG :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JEG :lol:

960x.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Minner om en sverigetur vi hadde da det fortsatt var 8-kassers tilbud + tralle på Strömstadbåten. Vi hadde 5-6 biler i tog bak oss som bare var ute etter å se hva som skjedde når vi ble stoppa i tollen. 2200 bokser var det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som er med??

Jeg er med, 100-200 kr i innsats er ikke mer enn 2-3 øl på byen, det har de fleste råd til. Hva med premie til pallplasser, f.eks 1. plass 60%, 2. plass 25%, 3. plass 15%?

Jeg er med på tipping og mener en 100 lapp er ett passe beløp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

allerede ute med 2kasser halve carlsberg med en trønder om hvem som kommer øverst av rbk og stabæk på tabellen, så tror ikke jeg skal vedde så mye mer!

Endret av knutta
Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Blir det noe av dette?

Jeg er i så fall med, med en innsats på 100 kr.

Stemningen virket tilstedeværende, men da vi iallefall enes om hvordan utregning skal foregå. Dessuten bør vi vel opprette en konto for innskuddene, eventuelt leie lagerplass til paller med øl....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Tabelltipping med symbolsk innsats... Anyone?
  • Opprett ny...