d*u*b 2 363 Del Skrevet 18. Februar 2009 Del Skrevet 18. Februar 2009 Tabelltips-konkurranse med innsats… For at dette skal bli riktig må det være en innsats som er innenfor rimelighetens grenser. Det bør ikke være mer enn 100,- eller 200,- fra hver deltager. Tips gis med siste frist rett før avspark, og dette kan ikke endres. Vi har to eller tre protokollførere, og en kontoansvarshavende. Oppdatering midtveis, eller eventuelt løpende oppdateringer om noen føler for å ta den jobben. Vinneren får hele potten, ev. flere vinnere deler potten. Innsats må registreres inn på konto, og deretter kan tips avleveres når det måtte ønskes før avsatt frist. Mitt forslag til hvordan poeng avgis (etter endt sesong): Riktig plassering – 10 poeng En plass unna – 8 poeng To plasser unna – 6 poeng Tre plasser unna – 5 poeng Fire plasser unna – 4 poeng Fem plasser unna – 3 poeng Seks plasser unna – 2 poeng Syv plasser unna – 1 poeng Mer enn syv plasser unna – 0 poeng På denne måten vil en riktig plassering gi litt ekstra. Med 16 lag i serien vil en avstand på 8 plasser fra riktig svar gjøre det mulig å oppnå 0 poeng totalt. De som har bommet med mer enn åtte plasser fortjener heller ikke poeng. Stabæks posisjon teller poengmessig dobbelt. Maksimal score blir dermed 170 poeng. Andre forslag? Noen som er med?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 18. Februar 2009 Del Skrevet 18. Februar 2009 Andre forslag? Noen som er med?? Veldig god idè, men er det ikke bedre å bruke samme poengberegning som vi pleier? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 18. Februar 2009 Del Skrevet 18. Februar 2009 Jeg har laget et excel-ark som regner ut poeng og plassering. Det er vel litt kjipt å satse penger. Men det er vel noen som ikke har anledning til å satse en fl. vin heller? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stormare 80 Del Skrevet 18. Februar 2009 Del Skrevet 18. Februar 2009 I alle fall en god ide, det kan bli mye vin på vinneren hvis alle skal satse en flaske, og hvem oppvbevarer innsatsen gjennom sesongen? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 18. Februar 2009 Del Skrevet 18. Februar 2009 Jeg har laget et excel-ark som regner ut poeng og plassering. Det er vel litt kjipt å satse penger. Men det er vel noen som ikke har anledning til å satse en fl. vin heller? Samma for meg hva innsatsen blir, men vin er vel litt ymse, eller hva? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 18. Februar 2009 Del Skrevet 18. Februar 2009 Kan vi ikke gjøre det så enkelt at innsatsen er en six-pack med halvlitere type Ringnes, Tuborg eller lignende? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 18. Februar 2009 Del Skrevet 18. Februar 2009 Kan vi ikke gjøre det så enkelt at innsatsen er en six-pack med halvlitere type Ringnes, Tuborg eller lignende? hehe... og med 50 deltagere, eksempelvis, så blir det 12,5 kasser pils. Hvem vil passe på det i et snaut år? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 18. Februar 2009 Del Skrevet 18. Februar 2009 Kan vi ikke gjøre det så enkelt at innsatsen er en six-pack med halvlitere type Ringnes, Tuborg eller lignende? hehe... og med 50 deltagere, eksempelvis, så blir det 12,5 kasser pils. Hvem vil passe på det i et snaut år? JEG Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 18. Februar 2009 Del Skrevet 18. Februar 2009 Kan vi ikke gjøre det så enkelt at innsatsen er en six-pack med halvlitere type Ringnes, Tuborg eller lignende? hehe... og med 50 deltagere, eksempelvis, så blir det 12,5 kasser pils. Hvem vil passe på det i et snaut år? JEG Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 244 Del Skrevet 18. Februar 2009 Del Skrevet 18. Februar 2009 Minner om en sverigetur vi hadde da det fortsatt var 8-kassers tilbud + tralle på Strömstadbåten. Vi hadde 5-6 biler i tog bak oss som bare var ute etter å se hva som skjedde når vi ble stoppa i tollen. 2200 bokser var det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 18. Februar 2009 Del Skrevet 18. Februar 2009 Noen som er med?? Jeg er med, 100-200 kr i innsats er ikke mer enn 2-3 øl på byen, det har de fleste råd til. Hva med premie til pallplasser, f.eks 1. plass 60%, 2. plass 25%, 3. plass 15%? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gamlegutta 70 Del Skrevet 18. Februar 2009 Del Skrevet 18. Februar 2009 Noen som er med?? Jeg er med, 100-200 kr i innsats er ikke mer enn 2-3 øl på byen, det har de fleste råd til. Hva med premie til pallplasser, f.eks 1. plass 60%, 2. plass 25%, 3. plass 15%? Jeg er med på tipping og mener en 100 lapp er ett passe beløp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 18. Februar 2009 Del Skrevet 18. Februar 2009 Jeg er med! Samme hva innsatsen er, men øl er jo gøy Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 18. Februar 2009 Del Skrevet 18. Februar 2009 Hva med å gjøre dette i the conquest? Litt mere tippeinnsats over tid, flere poeng og større prestisje. Ikke slik å forstå at jeg nedvurderer den ekstreme ekspertise og kløkt en må inneha for å vinne tabelltipset (se tabelltips 2008) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 872 Del Skrevet 19. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 19. Februar 2009 (endret) allerede ute med 2kasser halve carlsberg med en trønder om hvem som kommer øverst av rbk og stabæk på tabellen, så tror ikke jeg skal vedde så mye mer! Endret 19. Februar 2009 av knutta Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 3. Mars 2009 Del Skrevet 3. Mars 2009 Blir det noe av dette? Jeg er i så fall med, med en innsats på 100 kr. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 3. Mars 2009 Del Skrevet 3. Mars 2009 Blir det noe av dette? Jeg er i så fall med, med en innsats på 100 kr. Stemningen virket tilstedeværende, men da vi iallefall enes om hvordan utregning skal foregå. Dessuten bør vi vel opprette en konto for innskuddene, eventuelt leie lagerplass til paller med øl.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå