avløsen 4 Del Skrevet 20. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 20. Februar 2009 (endret) Dette er jo mer en prinsippsak enn noe annet... Holdningen"det må folk bare finne seg i"- er håpløs...På sikt, når Charity Shield-konseptet har blitt bedre innarbeidet i Norge og blitt en suksess kan man sette prisene høyt... Til det skjer burde prisene vært symbolske... Uansett.. jeg betaler lett 200 kr for å se første "ordentlige" kamp i TA... Helt enig! Denne kampen skal forhåpentligvis bli en suksess, som i England, og få en helt annen status, enn "bare en treningskamp". Einar var vell ikke helt i det voksne hjørnet når han dro opp den kaninen fra hatten... (Selvom det nok ikke bare er Stabæk som har kommet frem til den prisen!) Endret 20. Februar 2009 av avløsen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nr.25 1 Del Skrevet 20. Februar 2009 Del Skrevet 20. Februar 2009 Dette blir "hjemmekamp". Det er jo helt sykt, uansett om pengene går til Unicef! Hadde regnet med en hundrelapp(++) for denne kampen og kunne kanskje godtatt 150. Det kan jo ikke bli det samme i Norge som i England hvis hele opplegget skal begynne med en glissen arena med folk som er villige til å betale den prisen! Gjetter på 2000-4000 tilskuere, TRIST! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 20. Februar 2009 Del Skrevet 20. Februar 2009 Gjetter på at Einar formulerte seg slik fordi han var lei av å forsvare billettprisen for arrangøren (Norsk Toppfotball + Unicef) Jeg orker ikke snakke mer om den sykt høye billettprisen NTF og Unicef har satt, og det får folk bare finne seg i! - avslutter administrerende direktør i Stabæk Fotball, Einar Schultz. Hysj! Supporterne er sinte på Einar, derfor er det meste hans feil. Ikke forvirr oss med fornuftige forklaringer. - Never let the truth get in the way of a good story. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 20. Februar 2009 Del Skrevet 20. Februar 2009 http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.6488744 Nrk har også skrevet en sak. Einar håper på full stadion. Iallefall 10 000. Jeg skjønner ikke at det i det hele tatt er mulig å klage på prisene på en veldedighetskamp! Spesielt ikke for de mest ihugga supporterne som kun betaler 200. Stabæk blir jo også fremstilt som det store stygge ulven..(i en veldedighetskamp) Om dette er et samarbeid mellom UNICEF, NFF, SF og VIF så er det vel ganske naturlig at det et gjennomsiktighet når det gjelder inntektene og kostnadene. Boikott fra SS sin side burde vært et IKKE-TEMA! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 20. Februar 2009 Del Skrevet 20. Februar 2009 Boikott er ikke et tema. Vi diskuterer kun billettprisene som kan synes litt høye. At enkelte her inne konkluderer med at de trives bedre i sofaen eller på Onkel Blaa står ikke som et uttrykk for SS sin offisielle mening. Jeg har full forståelse for de som velger å droppe denne matchen. Jeg skal - skal du? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 20. Februar 2009 Del Skrevet 20. Februar 2009 Jeg skal iallefall. Regner med at de som er skeptiske ikke greier å holde seg unna når kampen nærmer seg Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ragnar 0 Del Skrevet 20. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 20. Februar 2009 (endret) Haha.. 300 for billett.. Betalte jo 3000 for ny TV 32' tv nylig, da blir den å foretrekke... Det er jo helt tullete mye penger for en slik kamp.. Var jo billigere på cupfinalen...Jeg hadde gjerne gitt 200 til veledig formål, men ikke tving meg gjennom absurde priser.. Endret 20. Februar 2009 av Ragnar Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 20. Februar 2009 Del Skrevet 20. Februar 2009 Haha.. 300 for billett.. Betalte jo 3000 for ny TV 32' tv nylig, da blir den å foretrekke... Det er jo helt tullete mye penger for en slik kamp.. Var jo billigere på cupfinalen... Eller så kan vi si at man bidrar med mye positivt ved å stille opp: - UNICEF får et fortjent bidrag - Vi får testet arenaen med mange tilskuere, og klubben får muligheten til å lære mer - Gutta får følelsen av hvordan en hjemmekamp er Synes ikke 300 er noen upris da. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 20. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 20. Februar 2009 (endret) oioi. nå hørtes du ut som alz igjen. Hvorfor tolker du det slik at det ikke er billettprisene jeg diskuterer? Jeg tror mange av prinsipp ikke vil betale 300 spenn for en "treningsmatch" uansett hva inntektene måtte gå til. Bra med den avklaringen! På meg virker det som om ledelsen i SF luller seg inn i en virkelighetsforståelse der de tror alle i Bærums største drøm er gode sitteplasser i hangaren og det er de villige til å betale hva som helst for. Jeg forstår at folk med lønnsinntekter på 1 mill. kan ha problemer med å forstå hvorfor noen synes selv 100kr for en kamp+transport er mye penger, men er ikke noe av vitsen med fotball at det skal være et underholdningstilbud til folk flest? Det var i hvert fall slik fotballen ble populær. Når selv vi som er fans himler med øynene over 300kr for en treningskamp (som kalles charity shield) burde varselklokkene ringe i klubblokalene. Vi kan vel ikke annet enn å ønske dem lykke til med dette prosjektet, men uten barnevakt koster det meg og kona over 1.000kr for å se en treningskamp. Eller vi vil betale et ukjent beløp til et veldedig formål (Stabæk skal dekke sine egne kostnader først, og hvordan regnes de?). Uansett - jeg synes det er mye penger i en jafs. Endret 20. Februar 2009 av Alzheimer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 249 Del Skrevet 20. Februar 2009 Del Skrevet 20. Februar 2009 Ifølge Stabæk slipper de som er medlem av enten Stabæk Support eller VIF-Klanen unna med 200 kroner – for en plass på de avgrensede områdene der de mest hardbarkede tilhengerne sitter. Uh.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 20. Februar 2009 Del Skrevet 20. Februar 2009 Sitat fra budstikka: "- Prisene er stive, og det får folk bare finne seg i. Overskuddet fra kampen går til UNICEF, sier daglig leder i Fornebu Arena, Einar Schultz, til NRK. Klanen-talsmann Espen Knutsen er usikker på hvordan Stabæk vil definere overskudd." Jeg forslår at man gjær følgende: drit i å gå på kampen, og sett opp en innsamlingsbøsse for UNICEF på Onkel Blaa. Den putter jeg gladelig 300 kroner i. Alle som ikke går på Blaa kan gi penger til UNICEF på en annen måte. Jeg synes av prinsipp det er motbydelig å forsøke å skjule sin egen griskhet bak et (helt udiskutabelt) godt formål. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 20. Februar 2009 Del Skrevet 20. Februar 2009 Skjønner ikke hvilken griskhet du sikter til? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 20. Februar 2009 Del Skrevet 20. Februar 2009 Skjønner ikke hvilken griskhet du sikter til? Da synes kanskje du at 300 kroner for en treningskamp er greit? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 20. Februar 2009 Del Skrevet 20. Februar 2009 Skjønner ikke hvilken griskhet du sikter til? Da synes kanskje du at 300 kroner for en treningskamp er greit? Greed is the self-serving desire for the pursuit of money, wealth, power, food, or other possessions, especially when this denies the same goods to others. Jeg ser ikke helt at Stabæk er griske og skjuler seg bak et godt formål. Stabæk tjener ikke en dritt på kampen. Overskuddet går til UNICEF UNICEF provides long-term humanitarian and developmental assistance to children and mothers in developing countries. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
apk 16 Del Skrevet 20. Februar 2009 Del Skrevet 20. Februar 2009 Skjønner ikke hvilken griskhet du sikter til? Da synes kanskje du at 300 kroner for en treningskamp er greit? For endel vil det vel da være snakk om 1200 eller 1500 per husstand, og det er litt mer enn snittet på tv-aksjonen for å si det forsiktig! Ingenting i veien med det gode formålet og tanken bak, men når Charity Shield ikke er en etablert begivenhet i Norge enda, og det samtidig er stor usikkerhet i "kundemassen" rundt logistikken på Fornebu etter medieoppslag etter ACDC, tror jeg prisen desverre medfører såpass reduksjon i publikumsantallet at totalinntekten hadde blitt større med lavere pris. (ref regnestykke tidligere i tråden) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 20. Februar 2009 Del Skrevet 20. Februar 2009 Hvis jeg var VIF-supporter hadde jeg reagert veldig på at det var OVERSKUDDET av kamparrangementet som skulle tilfalle unicef og ikke hele billettinntekten. Hvor mye av lønnskostnader til administrasjonen skal trekkes inn, hvor mye avskrivninger av stadionkostnader, hvor mye av spillerlønninger etc. skal trekkes inn? Det har da også vært mange som har ment at det beste for alle er om deet koster fx. 100 kr i døra og folk putter det de vil i bøsser. Også jeg vil føle meg bedre om jeg betaler 100 i billett og putter 200 i en bøsse enn om jeg kanskje gidder dra og betale 300, hvorav kr 10? kr 100? kr 250? hvem vet - går til Unicef. Og jeg heier på den klubben som "dekker egne kostnader", og taper derfor uansett ikke. Jeg hadde ikke dratt på VIF-Stabæk for 300 kr. Da hadde jeg heller sett kampen på TV og betalt 300 til unicef. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ErikErik 1 714 Del Skrevet 20. Februar 2009 Del Skrevet 20. Februar 2009 Jeg hadde ikke dratt på VIF-Stabæk for 300 kr. Da hadde jeg heller sett kampen på TV og betalt 300 til unicef. Deg om det.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 20. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 20. Februar 2009 (endret) Noen som husker denne kampen "8. desember (2005) spiller Lyn hjemmekamp på Ullevaal i Royal League mot årets doble svenske mester - Djurgården. For å vise at fotballfamilien i Norge står sammen med Dagfinn Enerly etter den alvorlig skaden han fikk i serieinnspurten, er det blitt bestemt at alle inntekter fra denne kampen skal gå til Dagfinn. Alle aktører stiller denne kvelden opp gratis. Vaktene jobber gratis, Hafslund dropper strømregningen, Ullevaal Stadion dropper stadionleien, Posten dropper billettavgiften og Lyn gir bort alle billettinntektene." Her ser man hva som inngår i kostnadselementene. Morgan Andersen som var arkitekten bak dette stuntet sørget for en god slump penger til Enerly på denne måten. Samtidig slapp Lyn å få en underskudd i størrelsorden 150.000, som de ellers ville fått fordi billettintekten på denne kampen ikke var i nærheten av å dekke kostnadene. Det viste de på forhånd. Smart. Når det er sagt så tror jeg ikke verken Stabæk eller NTF i forhold til vår kamp har hatt andre motiver enn å sørge for mest mulig penger til Unicef. Så edelt tror jeg faktisk motivet er. Så har man satt seg ned og vurdert hvor smertegrensen til folk går i forhold til billettpriser. Vi må huske på at folka i både NTF og NFF er rimelig anglofile. Deres lag er LFC. I deres hode trigger begrepet Charity Shield mentale bilder av hvordan ting er i England. Med den referanserammen er det lett å falle ned på feil priser. Nok om det. Jeg synes denne debatten er rimelig meningsløs. De som synes prisene er til å leve med og har lyst til å se kampen - gå å se den. De som synes det er for dyrt - se på TV. Norsk fotball styres av folk som mener at "markedet alltid har rett". Ikke kast bort tiden på aksjoner eller endeløse debatter - la markedet "do the talking" Endret 20. Februar 2009 av Rich Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 20. Februar 2009 Del Skrevet 20. Februar 2009 Jeg hadde ikke dratt på VIF-Stabæk for 300 kr. Da hadde jeg heller sett kampen på TV og betalt 300 til unicef. Spot on! I tillegg kan du skrive av gaven til Unicef på skatten, noe jeg tviler på at du kan med en billett til en charity shield-kamp som underlag. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
avløsen 4 Del Skrevet 21. Februar 2009 Del Skrevet 21. Februar 2009 Hvorfor si noe når andre har sagt det bedre? http://ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=1323 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Del Skrevet 21. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 21. Februar 2009 (endret) Hvorfor si noe når andre har sagt det bedre? http://ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=1323 En sjelden svak artikkel fra SS.no, tror dette må være noe av det dårligste jeg har lest på den siden. Vi blir nok noen som velger å se matchen på Blaa, og sette inn 300 kroner til hhv. Kirkens Nødhjelp og Frelsesarmèen. Endret 21. Februar 2009 av Slum Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaapaatur 297 Del Skrevet 21. Februar 2009 Del Skrevet 21. Februar 2009 Hvorfor si noe når andre har sagt det bedre? http://ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=1323 Her var det alt for mye kritikk av kirken og nærmest en avguding av Unicef til å ta dette seriøst nok. Vel og bra at penger går til ett godt formål. Men stå heller med bøsser. eller annet. Så kan vi som ikke har lyst til å bidra, gi faen. Og de som vil gi, gjør det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Sindre 1 635 Del Skrevet 21. Februar 2009 Del Skrevet 21. Februar 2009 I England er vel noe av poenget med Charity Shield at pengene går til veldedige formål i nærmiljøet? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MagnusB 3 Del Skrevet 21. Februar 2009 Del Skrevet 21. Februar 2009 200,- for en "treningskamp" er sykt. Da ser jeg den heller hjemme! Utrolig nok vil mamma gi meg pengene for å dra på kampen hvis unicef tjener på det. Om jeg drar på kampen da, er jeg den eneste nesten? Kjipt å dra om alle andre velger å droppe det. Jeg er jo for lien til å dra på Blaa uansett. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 22. Februar 2009 Del Skrevet 22. Februar 2009 200,- for en "treningskamp" er sykt. Da ser jeg den heller hjemme! Utrolig nok vil mamma gi meg pengene for å dra på kampen hvis unicef tjener på det. Om jeg drar på kampen da, er jeg den eneste nesten? Kjipt å dra om alle andre velger å droppe det. Jeg er jo for lien til å dra på Blaa uansett. Ta det helt med ro. Det er mange av oss som kommer til å være der. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Siempre Azul 186 Del Skrevet 23. Februar 2009 Del Skrevet 23. Februar 2009 Hvorfor si noe når andre har sagt det bedre? http://ss.no/index.lasso?s=nyhet&ID=1323 En sjelden svak artikkel fra SS.no, tror dette må være noe av det dårligste jeg har lest på den siden. Vi blir nok noen som velger å se matchen på Blaa, og sette inn 300 kroner til hhv. Kirkens Nødhjelp og Frelsesarmèen. Jeg synes artikkelen er god jeg! Men jeg tror de som har fastsatt prisen på kampen har bomma aldri så lite... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chriss 16 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 Prisen er altfor stiv synes jeg. Men jeg drar alikevel, ikke faen om jeg mister den første "ordentlige" kampen i FA! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 Tror første ordentlige kampen spilles mot LSK jeg.. Hadde vært spennende å få vite noen salgstall på billetter til den kampen nå, 1,5 uker før kampen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 Prisen er altfor stiv synes jeg. Men jeg drar alikevel, ikke faen om jeg mister den første "ordentlige" kampen i FA! Hva gjør denne mer "ordentlig" enn kampen mot RBK? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 Klanen har bestem seg for hva de mener om kampen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå