Chriss 16 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 Prisen er altfor stiv synes jeg. Men jeg drar alikevel, ikke faen om jeg mister den første "ordentlige" kampen i FA! Hva gjør denne mer "ordentlig" enn kampen mot RBK? Hvis man får i gang en tradisjon med Charity Shield som man har i England, blir jo dette en ordentlig kamp;) det er det jeg mener:) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 Prisen er altfor stiv synes jeg. Men jeg drar alikevel, ikke faen om jeg mister den første "ordentlige" kampen i FA! Hva gjør denne mer "ordentlig" enn kampen mot RBK? Hvis man får i gang en tradisjon med Charity Shield som man har i England, blir jo dette en ordentlig kamp;) det er det jeg mener:) Noe sier meg at dette blir første og siste gang. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fexter 4 354 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 Prisen er altfor stiv synes jeg. Men jeg drar alikevel, ikke faen om jeg mister den første "ordentlige" kampen i FA! Hva gjør denne mer "ordentlig" enn kampen mot RBK? Hvis man får i gang en tradisjon med Charity Shield som man har i England, blir jo dette en ordentlig kamp;) det er det jeg mener:) Det er jeg enig i. I England er Charity Shield en stor begivenhet i motsetning til Norge. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 25. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 25. Februar 2009 (endret) Klanen har bestem seg for hva de mener om kampen 200 kroner kunne vært en akseptabel pris hvis man som bidragsyter (altså tilskuer eller supporter) visste at støtten gikk til formålet. Veldedighet er etter våre begreper å gi bort noe. Det skurrer når arrangør og arrangørklubb først skal sikre seg bidragsyternes penger og samtidig kalle det et veldedighetsarrangement, før de så eventuelt gir bort et eventuelt overskudd. Må dessverre si meg enig meg lakenhodene her. Det er ordet/prinsippet overskudd som er hovedproblemet. Eneste grunn jeg kan se til at jeg skal ta en tur, må være å vise omverden at bæringer møter opp og støtter laget sitt. Dette "kravet" gjelder selvfølgelig ikke for treningskamper, så jeg klarer ikke helt bestemme meg fordi jeg ikke klarer å konkludere med hva VIF-kampen egentlig er; vårens siste treningskamp, eller sesongens første offisielle kamp. Endret 25. Februar 2009 av geirti Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 140 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 Eneste grunn jeg kan se til at jeg skal ta en tur, må være å vise omverden at bæringer møter opp og støtter laget sitt. Dette "kravet" gjelder selvfølgelig ikke for treningskamper, så jeg klarer ikke helt bestemme meg fordi jeg ikke klarer å konkludere med hva VIF-kampen egentlig er; vårens siste treningskamp, eller sesongens første offisielle kamp. Samme her. Fant til slutt ut at det er en mellomting, og da støtter man laget! Synes BTW at man skal stille opp på treningskamper også Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smurfeblaa 118 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 For meg er det ubegripelig at noen som kaller seg Stabæk-supporter vurderer å se denne kampen på tv fremfor å stille opp for laget på vår nye arena. Ta opp kampen på TV, og se den i reprise etterpå! Vi skal møte "selveste" Enga i vår fantastiske nye arena i noe som er litt mer enn "bare en treningskamp". Vi har muligheten til å støtte BÅDE laget og Unicef, og i tillegg få en liten revansj fra cup-finalen. Det er viktig at vi blir tallrike, og gir gutta våre en god følelse før seriestarten. Og ikke minst viser omverden (tv-seerne), at vi bryr oss om eget lag og at vi verdsetter vår nye arena. Fotballabstinensene burde være så store nå, at det ikke svir fullt så mye å måtte punge ut en 100ings eller 2 ekstra. Alle mann på kamp! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joogs 1 711 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 synes senlv det er dyre billetter, men de går til en god sak! Vi kan vel for faen ikke stå der så er det flere enga fans en stabæk! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 For meg er det ubegripelig at noen som kaller seg Stabæk-supporter vurderer å se denne kampen på tv fremfor å stille opp for laget på vår nye arena. Ta opp kampen på TV, og se den i reprise etterpå! Vi skal møte "selveste" Enga i vår fantastiske nye arena i noe som er litt mer enn "bare en treningskamp". Vi har muligheten til å støtte BÅDE laget og Unicef, og i tillegg få en liten revansj fra cup-finalen. Det er viktig at vi blir tallrike, og gir gutta våre en god følelse før seriestarten. Og ikke minst viser omverden (tv-seerne), at vi bryr oss om eget lag og at vi verdsetter vår nye arena. Fotballabstinensene burde være så store nå, at det ikke svir fullt så mye å måtte punge ut en 100ings eller 2 ekstra. Alle mann på kamp! Jeg kaller meg Stabæksupporter og dropper lett både RBK- og VIF-matchen. Og jeg vet om en del andre som også kaller seg Stabæksupportere som kommer til å se begge kampene på Blaa. Fornebu Arena er ikke en fantastisk fotballarena, det er en fantastisk konsertarena. Mine fotballabstinenser er dessverre ikke store for tiden. Jeg tror det har mye å gjøre med seter/ståplassdebatten. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaapaatur 297 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 For meg er det ubegripelig at noen som kaller seg Stabæk-supporter vurderer å se denne kampen på tv fremfor å stille opp for laget på vår nye arena. Ta opp kampen på TV, og se den i reprise etterpå! Vi skal møte "selveste" Enga i vår fantastiske nye arena i noe som er litt mer enn "bare en treningskamp". Vi har muligheten til å støtte BÅDE laget og Unicef, og i tillegg få en liten revansj fra cup-finalen. Det er viktig at vi blir tallrike, og gir gutta våre en god følelse før seriestarten. Og ikke minst viser omverden (tv-seerne), at vi bryr oss om eget lag og at vi verdsetter vår nye arena. Fotballabstinensene burde være så store nå, at det ikke svir fullt så mye å måtte punge ut en 100ings eller 2 ekstra. Alle mann på kamp! Jeg kaller meg Stabæksupporter og dropper lett både RBK- og VIF-matchen. Og jeg vet om en del andre som også kaller seg Stabæksupportere som kommer til å se begge kampene på Blaa. Fornebu Arena er ikke en fantastisk fotballarena, det er en fantastisk konsertarena. Mine fotballabstinenser er dessverre ikke store for tiden. Jeg tror det har mye å gjøre med seter/ståplassdebatten. Kunne ikke sagt det bedre selv Slum. Dog ser jeg kampen i egen stue. En time i bil blir litt drøyt for å se den på ett annet tv Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nissen 1 Del Skrevet 25. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 25. Februar 2009 (endret) For meg er det ubegripelig at noen som kaller seg Stabæk-supporter vurderer å se denne kampen på tv fremfor å stille opp for laget på vår nye arena. Ta opp kampen på TV, og se den i reprise etterpå! Vi skal møte "selveste" Enga i vår fantastiske nye arena i noe som er litt mer enn "bare en treningskamp". Vi har muligheten til å støtte BÅDE laget og Unicef, og i tillegg få en liten revansj fra cup-finalen. Det er viktig at vi blir tallrike, og gir gutta våre en god følelse før seriestarten. Og ikke minst viser omverden (tv-seerne), at vi bryr oss om eget lag og at vi verdsetter vår nye arena. Fotballabstinensene burde være så store nå, at det ikke svir fullt så mye å måtte punge ut en 100ings eller 2 ekstra. Alle mann på kamp! Jeg kaller meg Stabæksupporter og dropper lett både RBK- og VIF-matchen. Og jeg vet om en del andre som også kaller seg Stabæksupportere som kommer til å se begge kampene på Blaa. Fornebu Arena er ikke en fantastisk fotballarena, det er en fantastisk konsertarena. Mine fotballabstinenser er dessverre ikke store for tiden. Jeg tror det har mye å gjøre med seter/ståplassdebatten. Kunne ikke sagt det bedre selv Slum. Dog ser jeg kampen i egen stue. En time i bil blir litt drøyt for å se den på ett annet tv /signed Må ærlig innrømme , har vært av og på stabæk supporter siden de rykket opp første gang , men akkurat når det gjelder denne kampen så vurderer jeg å bli hjemme , dette er så lite gjennomtenkt at jeg blir skremt. Håper det nye styret har mere bakke kontakt tbh og skjønner at og betale 1000 kr for en liten famile en søndag bare i billetter for en trenings kamp kan være litt mye. ( virker faktisk som noen tror at stadionen vil fylle seg selv bare pga av 1 enkelt mesterskap. ps! gleder meg en unge til LSK kampen , sliter bare med akkurat disse trenings kampene ) Endret 25. Februar 2009 av nissen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 Merker selv at jeg ikke gleder meg like mye til seriestart i år som før men regner med den følelsen kommer sigende nå fremover men samme hva jeg føler skal jeg stå der begge matchene før seriestart! Stabæk er klubben i mitt hjerte og jeg kommer til å være der alltid.uansett! å se kampen på blaa eller hjemme fordi det er litt dyrt og det er noen seter bak deg, er bare dumt, latterlig hvis enga i dette tilfelle pisser på oss på tribunen, i VÅR nye storstue! Alle mann på kamp, vi har da for faen en ny arena, nye og spennende spillere, vi er regjerende seriemestere for helvete! Og med dette i bakhodet driter jeg lang marsj i om det koster litt eller om jeg har et sete bak meg! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 25. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 25. Februar 2009 (endret) å se kampen på blaa eller hjemme fordi det er litt dyrt (...) er bare dumt, latterlig (...) Jeg har selvsagt tenkt til å reise på alle bortekampene i serien år pluss CL-kvaliken, og jeg skal bruke dette argumentet mot deg om jeg ikke ser deg på tribunene når vi spiller på bortebane denne sesongen... Endret 25. Februar 2009 av Slum Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 25. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 25. Februar 2009 (endret) Uansett tror jeg ingen trenger å miste nattesøvnen fordi vi blir pissa på av Klanen i Telenor sin egen storstue. 10000 er flere enn 1000, det er ganske enkel matematikk. Endret 25. Februar 2009 av hdaniels Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 å se kampen på blaa eller hjemme fordi det er litt dyrt (...) er bare dumt, latterlig (...) Jeg har selvsagt tenkt til å reise på alle bortekampene i serien år pluss CL-kvaliken, og jeg skal bruke dette argumentet mot deg om jeg ikke ser deg på tribunene når vi spiller på bortebane denne sesongen... dette innlegget var ikke rettet mot deg slum, men det virker jo som du tok deg temmelig nær av det. Det var rettet mot all negativiteten her inne fortiden, ingen hurra hurra for ny arena osv. arenaen er jo fin selvom det har vært mye debatt rundt setene. vi skal være glade for vår nye arena og ikke klage hele tiden! Og at du har tenkt til å reise på alle bortekampene osv osv er jo kjempe fint, sier ikke at jeg er der bestandig men som student er jeg nødt til å jobbe annehver helg så da tar jeg heller fri en søndag det er hjemmekamp enn å prioritere en tur til tromsø for eks. skyt meg for det hvis du er keen! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nr.25 1 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 .... latterlig hvis enga i dette tilfelle pisser på oss på tribunen, i VÅR nye storstue!.... De har vel ikke råd til 300 kroner for en kamp?/Gidder ikke å bruke 300 kroner på det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er så mye negativitet foran denne kampen. Egentlig burde det vært stor entusiasme før en slik kamp. En slik Super Cup er absolutt noe vi burde hatt i Norge. De 12 best rangerte ligaene i Europa har en slik cup. Til og med Sverige har en slik cup. Sverige, landet som ikke en bryr seg en dritt om cupen en gang! Men Supercupen trekker mer en den ordinære cupfinalen. I cupfinalen i Sverige har de siste årenes tilskuertall vært 7100, 6700, 3400. I Supercupen derimot har tilskuertallene de to årene den er arrangert vært 11600, 19200. Hvorfor skal ikke vi i Norge greie å få til noe slikt? Er problemet at så og si alle treningskampene er mellom TL-lag og derfor vil ingen se på en supercupkamp som annet enn treningskamp? Er nordmenn så anglofile at de ikke greier å akseptere at en slik kamp ikke går på nøytral bane? Jeg har ikke sjekket ut alle slike finaler, men i Italia, Frankrike, Tyskland og Sverige spilles kampen på et av lagets hjemmebaner. I Spania går finalen over to kamper. Men i England går kampen som kjent alltid på Wembley. Jeg vet ikke hvor mange andre en England som kaller det en veldedighetskamp. Men der er det også slik at overskuddet går til veldedig formål. En slik kamp vil aldri bli en tradisjon så lenge ikke nettopp overskuddet går til veldedighet. Jeg skjønner ikke at folk og spesielt styret i klanen ikke forstår det. Det eneste de oppnår er at de som supporterklubb ikke legger til rette for at VIF-fans får se sitt lag i aksjon. Samt å gjøre det vanskelig for gjennomføringen av en tilsvarende kamp neste sesong. Akkurat i år er det perfekt å få igang en slik tradisjon. Cupmesteren og serimesteren har tilførighet ikke langt fra hverandre og man kan faktisk få en skikkelig ramme rundt kampen. Man har også en god arena å gjennomføre kamp på som ikke er væravhengig. De tilsvarende kampene foregående år hadde vært Brann-LSK, RBK-FFK, VIF-Molde. Hvor mange bortesupportere hadde kommet til de oppgjørende første gang en slik supercup hadde blitt gjennomført? Nesten alle involverte parter i denne kampen fortjener kritikk. NFF burde vært mer på banen og markedsført kampen bedre. De burde vært tydligere når det gjelder rammene rundt kampen. Stabæk og VIF burde også vært flinkere til å kommunisere med fansen. Supporterklubbene burde også jobbet mer aktivt for å få til en god ramme rundt kampen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
avløsen 4 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 vi skal være glade for vår nye arena og ikke klage hele tiden! Deler ditt syn i denne saken! Gleder meg enormt til å flytte inn i en arena med potensial, hvor vi kan bli et lag for Europa! Mine abstinenser på fotball og vår nye arena er så enormt sterke at boikott for denne kampen ikke engang er vurdert for min del. Håper ihvertfall at mange andre deler litt av min positivitet og lyst på stabækfotball inn mot sesongen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nissen 1 Del Skrevet 25. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 25. Februar 2009 (endret) Nesten alle involverte parter i denne kampen fortjener kritikk. NFF burde vært mer på banen og markedsført kampen bedre. De burde vært tydligere når det gjelder rammene rundt kampen. Stabæk og VIF burde også vært flinkere til å kommunisere med fansen. Supporterklubbene burde også jobbet mer aktivt for å få til en god ramme rundt kampen. Problemet er at dette ikke er noe samarbeid , dette er en stabæk greie ,hvorfor skal man da skylde på nff eller vif supportere ? hadde dette vært en offisiell greie , med premier og det hele så hadde dette vært noe annet , hvis dette er en offisell nff greie så er jeg sjokkert tbh. og da burde nff absolutt ha hjulpet mere og forklart hvorfor stabæks holdning var til at folk klaget på 300 spenn for en trenings kamp med noe annet enn .. sånn er det bare. Endret 25. Februar 2009 av nissen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smurfeblaa 118 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 For meg er det ubegripelig at noen som kaller seg Stabæk-supporter vurderer å se denne kampen på tv fremfor å stille opp for laget på vår nye arena. Ta opp kampen på TV, og se den i reprise etterpå! Vi skal møte "selveste" Enga i vår fantastiske nye arena i noe som er litt mer enn "bare en treningskamp". Vi har muligheten til å støtte BÅDE laget og Unicef, og i tillegg få en liten revansj fra cup-finalen. Det er viktig at vi blir tallrike, og gir gutta våre en god følelse før seriestarten. Og ikke minst viser omverden (tv-seerne), at vi bryr oss om eget lag og at vi verdsetter vår nye arena. Fotballabstinensene burde være så store nå, at det ikke svir fullt så mye å måtte punge ut en 100ings eller 2 ekstra. Alle mann på kamp! Jeg kaller meg Stabæksupporter og dropper lett både RBK- og VIF-matchen. Og jeg vet om en del andre som også kaller seg Stabæksupportere som kommer til å se begge kampene på Blaa. Fornebu Arena er ikke en fantastisk fotballarena, det er en fantastisk konsertarena. Mine fotballabstinenser er dessverre ikke store for tiden. Jeg tror det har mye å gjøre med seter/ståplassdebatten. At det er flere Stabæk-supportere som vurderer å se kampen på tv, gjør ikke saken bedre. Det er uforståelig. Jeg har en viss forståelse for sete-furtingen, men vi må ikke la det overskygge det faktum at vi endelig har kommet i mål med den store blaa drømmen, en flunkende ny og fantastisk arena. Ja den er fantastisk, også til fotball, uansett hvor de setefrie plassene måtte ende opp med å være. Det vil alltid være behov for kompromisser i et så stort prosjekt. Men det er en annen diskusjon. Har du råd til å dra på alle bortekampene, så har du vel råd til denne også, og du kan stå på det setefrie feltet vi faktisk har fått. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 096 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 Har du råd til å dra på alle bortekampene, så har du vel råd til denne også, og du kan stå på det setefrie feltet vi faktisk har fått. Helt enig! Å være en ekte supporter dreier seg ikke (bare) om å hoppe opp og ned som om du har lopper i buksen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 Noen som tror det hadde vært mye negativt rundt kampen med en billettpris på 50/100 kroner, en haug bøssebærere og nesten full stadion? Eller hvis klubben hadde brukt hodet å lagt seg på den linja supporterne forventet til denne kampen? De som bestemte 300 spenn for en kamp som ikke er sett på som noe annet enn siste treningsmatch før serien starter fordi ett konsept ala supercup, charity shield etc trenger mer enn ett kvarters tid på å skape den rette rammen og atmosfæren rundt kampen? Vi starter serien rekordtidlig i år, vi skal på flere bortekamper, vi skal reise ut i europa... Som noen andre påpekte tidligere, for å ta med hele familien på kamp skal man betale opp mot 1500 kroner. Dette er en kostnad som kommer på toppen av sesongkort etc. Tror ikke alle velger å ta seg råd til dette i tillegg. 200/300 kroner for billetter til denne kampen er bare med på å forsterke kampen mellom supporterne og de griske som bare er ute etter å tjene penger på fotball, som heller vil ha sittende velkledde dressherrer med penger til å kjøpe en latte i pausen isteder for stående, syngende supportere. PS. Nei, jeg er ikke i mot at man skal ha en slik kamp til inntekt for noe bra, jeg reagerer veldig på den klønete gjennomføringen norsk toppfotball og klubben har valgt i denne saken. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Lycke 2 Del Skrevet 26. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 26. Februar 2009 (endret) Jeg gir gjerne en 50-100 lapp til et godt formål, men måten dette gjøres på er helt latterlig. Det er noe som heter "gi etter evne" - ikke be småbarnsfamilier, finansmilliardærer og studenter betale det samme. Heller 10.000 tilskuere til 100 kr enn 5.000 til 300 kroner... Endret 26. Februar 2009 av lyckegutten Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smurfeblaa 118 Del Skrevet 26. Februar 2009 Del Skrevet 26. Februar 2009 Mer info: Fotballen gir tilbake Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 26. Februar 2009 Del Skrevet 26. Februar 2009 Jeg gir gjerne en 50-100 lapp til et godt formål, men måten dette gjøres på er helt latterlig. Det er noe som heter "gi etter evne" - ikke be småbarnsfamilier, finansmilliardærer og studenter betale det samme. Heller 10.000 tilskuere til 100 kr enn 5.000 til 300 kroner... 150 for barn og honnør 200 for supportere 300 for resten Ser på VIF sitt forum at diskusjonen går på hva som defineres som overskudd. De vil vite hvor mye av billettinntekten som går til UNICEF. De betaler gledelig penger til et godt formål, men går en krone inn i Stabækkassa blir de hjemme. Det er helt umulig å si noe om hvor mye av billettprisen som går til veldedig formål. Alt avhenger selvfølgelig av hvor mange som kjøper billett og hvor mange som legger igjen penger i kiosken! Å betale overskuddet til veldedighet er det eneste fornuftige. Slik gjøres det også i England. Jeg tviler på at folk holder seg hjemme fra kamp der fordi det ikke er full gjennomsiktighet i budsjetter og regnskaper. Er det slik at supportere holder seg hjemme fordi de ikke har fått forsikringer på forhånd om at en statsautorisert revisor skal gjennomgå resultatet? Man går på kamp for å se laget sitt og spiller laget sitt innen rimelig avstand fra ytterdøra si, så går man på kamp. Det er ingen klubber i framtiden som vil arrangere en slik superfinale om man det kun er en ekstra utgiftspost, derfor må utgiftene dekkes før penger kan gå til veldedighet. Reagere også på at noen synes det er for dyrt med en ekstra kamp i sesongen. Er det ikke slik at man ønsker å ha muligheten til å se laget sitt så ofte som mulig? Det billigste hadde selvfølgelig vært om det fortsatt var 12 lag i serien, at vi ikke kom til Europa og røk tidlig ut av cupen... Ja til mer norsk toppfotball! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
avløsen 4 Del Skrevet 26. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 26. Februar 2009 (endret) Jeg gir gjerne en 50-100 lapp til et godt formål, men måten dette gjøres på er helt latterlig. Det er noe som heter "gi etter evne" - ikke be småbarnsfamilier, finansmilliardærer og studenter betale det samme. Heller 10.000 tilskuere til 100 kr enn 5.000 til 300 kroner... 150 for barn og honnør 200 for supportere 300 for resten Ser på VIF sitt forum at diskusjonen går på hva som defineres som overskudd. De vil vite hvor mye av billettinntekten som går til UNICEF. De betaler gledelig penger til et godt formål, men går en krone inn i Stabækkassa blir de hjemme. Det er helt umulig å si noe om hvor mye av billettprisen som går til veldedig formål. Alt avhenger selvfølgelig av hvor mange som kjøper billett og hvor mange som legger igjen penger i kiosken! Å betale overskuddet til veldedighet er det eneste fornuftige. Slik gjøres det også i England. Jeg tviler på at folk holder seg hjemme fra kamp der fordi det ikke er full gjennomsiktighet i budsjetter og regnskaper. Er det slik at supportere holder seg hjemme fordi de ikke har fått forsikringer på forhånd om at en statsautorisert revisor skal gjennomgå resultatet? Man går på kamp for å se laget sitt og spiller laget sitt innen rimelig avstand fra ytterdøra si, så går man på kamp. Det er ingen klubber i framtiden som vil arrangere en slik superfinale om man det kun er en ekstra utgiftspost, derfor må utgiftene dekkes før penger kan gå til veldedighet. Reagere også på at noen synes det er for dyrt med en ekstra kamp i sesongen. Er det ikke slik at man ønsker å ha muligheten til å se laget sitt så ofte som mulig? Det billigste hadde selvfølgelig vært om det fortsatt var 12 lag i serien, at vi ikke kom til Europa og røk tidlig ut av cupen... Ja til mer norsk toppfotball! Nå har ikke de fått med seg grunnleggende info som at kampen arrangeres i samarbeid med Stabæk, vif, ntf og nff... Hele diskusjonen deres går ut på at vi later som at vi skal gi til et godt formål, og ta nesten hele kaken selv... Endret 26. Februar 2009 av avløsen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 26. Februar 2009 Del Skrevet 26. Februar 2009 Jeg gir gjerne en 50-100 lapp til et godt formål, men måten dette gjøres på er helt latterlig. Det er noe som heter "gi etter evne" - ikke be småbarnsfamilier, finansmilliardærer og studenter betale det samme. Heller 10.000 tilskuere til 100 kr enn 5.000 til 300 kroner... Matematikk var ikke favorittfaget ditt? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenrikM 302 Del Skrevet 26. Februar 2009 Del Skrevet 26. Februar 2009 Jeg gir gjerne en 50-100 lapp til et godt formål, men måten dette gjøres på er helt latterlig. Det er noe som heter "gi etter evne" - ikke be småbarnsfamilier, finansmilliardærer og studenter betale det samme. Heller 10.000 tilskuere til 100 kr enn 5.000 til 300 kroner... Matematikk var ikke favorittfaget ditt? Eventuelt ønsker han fulle tribuner uten å tenke på hvor mye penger som samles inn... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Willy 0 Del Skrevet 26. Februar 2009 Del Skrevet 26. Februar 2009 Jeg gir gjerne en 50-100 lapp til et godt formål, men måten dette gjøres på er helt latterlig. Det er noe som heter "gi etter evne" - ikke be småbarnsfamilier, finansmilliardærer og studenter betale det samme. Heller 10.000 tilskuere til 100 kr enn 5.000 til 300 kroner... Matematikk var ikke favorittfaget ditt? Hvis han tolker det slik at han (og alle andre etter evne) gjerne gir 50-100 kr til godt formål etter at billetten til 100 kroner er kjøpt er regnestykke ganske bra Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
OEO 72 Del Skrevet 26. Februar 2009 Del Skrevet 26. Februar 2009 Jeg gir gjerne en 50-100 lapp til et godt formål, men måten dette gjøres på er helt latterlig. Det er noe som heter "gi etter evne" - ikke be småbarnsfamilier, finansmilliardærer og studenter betale det samme. Heller 10.000 tilskuere til 100 kr enn 5.000 til 300 kroner... Matematikk var ikke favorittfaget ditt? Hvis han tolker det slik at han (og alle andre etter evne) gjerne gir 50-100 kr til godt formål etter at billetten til 100 kroner er kjøpt er regnestykke ganske bra Tror tanken var at 10.000*100=1.000.000 mens 5.000*300= 1.500.000 Så for Unicef (og kanskje også Stabæk) er det bedre med 1.500.000 enn 1.000.000. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 2. Mars 2009 Del Skrevet 2. Mars 2009 Syns markedsføringen av denne kampen er heller dårlig, lurer på hvor mange som vet at det er et show fra 5? både tv2, nff og stabæk burde gjort dette på en helt annen måte. Er ikke bare å knipse så er arenaen full! hvor mange er det lov til å håpe på møter opp på søndag? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå