Blaa 1 Del Skrevet 7. Februar 2008 Del Skrevet 7. Februar 2008 IA har jo spilt ganske mange kamper på høyre backen for Stabæk også. Han er bra defensivt (selvfølgelig), men ikke noe stor trussel forover. Han har spilt mange kamper som back ja, men han er ingen back. Han spilte back de første årene i Stabæk. Men jeg er enig, idag er han ingen back. Tom spilte vel ikke back? Var ikke han på midten og var kaptein for 2.laget? Stemmer det, men det er IA de snakker om... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
frilin 2 339 Del Skrevet 7. Februar 2008 Del Skrevet 7. Februar 2008 trodde det var her vi skulle få rykter om overganger eller nye signinger jeg? ikke om folks meninger om start 11rn eller den bakre linja.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 7. Februar 2008 Del Skrevet 7. Februar 2008 trodde det var her vi skulle få rykter om overganger eller nye signinger jeg? ikke om folks meninger om start 11rn eller den bakre linja.. veldig enig! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 7. Februar 2008 Del Skrevet 7. Februar 2008 Opprettet en ny tråd og flyttet 20 innlegg fra "Nye spillere". Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stabæk Gutt 0 Del Skrevet 7. Februar 2008 Del Skrevet 7. Februar 2008 IA har jo spilt ganske mange kamper på høyre backen for Stabæk også. Han er bra defensivt (selvfølgelig), men ikke noe stor trussel forover. Enig med deg der. Inge passer best i midten, han er god der. Han er bedre til å stå bak enn å storme fram i angrep, men han kan da også gjøre det hvis han vil Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 18. November 2008 Del Skrevet 18. November 2008 Noe for våre gutter? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 24. Februar 2009 Del Skrevet 24. Februar 2009 Nå vet jeg tre ting: 1. Jan Jönnson kan fotball minst 10 ganger bedre enn undertegnede, 2. Jan Jönson er trener for Stabæk og ikke jeg (og det er vel alle glade for), 3. og han har en meget klar mening om formasjon / spillestil jfr. appelsinene og mandarinen. Men med dagens spillerstall, slik den er nå hadde det ikke vært artig å prøve en slags 4-3-3? JK / IA JIH - MMS - FR - TS CK HH / PP - JA/ PF DK - DN - EH Kellers største styrke er som ballvinner / ryddegutt og ved å bruke ham som en slags sweeper foran backrekken kan Palmi, Henning eller pontus trekke høyere opp i banen. Alle tre har jo gode avslutteregenskaper. For ikke å snakke om mulighetene for Johan Anderson når han kommer tilbake. Espen Hoff er en spiller jeg helst vil se i rendyrket venstrevingrolle, mer usikker om Kobayashi kan spille høyre. Til det har jeg sett ham for lite, JIH har uansett vist seg mer enn villig tll å doble langs kanten å iverta bredden. Nannskog som enslig spiss har jeg troen på, og det blir ikke noe mindre bakrom for ham å boltre seg på denne måten... Er dette en tanke nå som vi ikke har Veigar / Alan til å tråkle ballen igjennom midten på? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 401 Del Skrevet 24. Februar 2009 Del Skrevet 24. Februar 2009 NEI!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 24. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 24. Februar 2009 (endret) Formasjonen vil spilte ga oss seriegull, og du vil endre på den? Neppe en god idè. Endret 24. Februar 2009 av Slum Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 24. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 24. Februar 2009 (endret) Formasjonen vil spillte ga oss seriegull, og du vil endre på den? Neppe en god idè. Som sagt bare en tanke, men ettersom Alanzihno ikke kan dra av en 4-5 mann og åpne rom for Nannskog, og Veigar ikke kan møte vende og ta med ballen i angrep er det vel grunn til se på hva en kan få til med de spillerne en NÅ har? Endret 24. Februar 2009 av MSL Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 24. Februar 2009 Del Skrevet 24. Februar 2009 Synes det blir veldig tynt på våre egne flanker bakover. Av det jeg har sett av Daigo tror jeg han liker seg litt dypere i banen, tror ikke han vil fungere som ving i en slags 433. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 24. Februar 2009 Del Skrevet 24. Februar 2009 Formasjonen vil spillte ga oss seriegull, og du vil endre på den? Neppe en god idè. Som sagt bare en tanke, men ettersom Alanzihno ikke kan dra av en 4-5 mann og åpne rom for Nannskog, og Veigar ikke kan møte vende og ta med ballen i angrep er det vel grunn til se på hva en kan få til med de spillerne en NÅ har? Hepp, Ideen er sikkert god den, men med JJ i stolen så blir det ikke noen endringer... Ikke mye rotasjon på mannskapet heller selv om det sikkert hadde vært smart med CL kvaklikk/UEFA-cup i tillegg til Serie og Cup. Ikke det at vi har allverden å rotere på da men... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smurfeblaa 118 Del Skrevet 24. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 24. Februar 2009 (endret) Nja, hvorfor ikke 4-2-3-1? JK / IA CK/JIH - MMS - FR - TS HH - PF DK - JA/PP - EH DN Så lenge vi ikke får inn en ny ren spiss, kunne dette vært en mulighet. Kanskje litt defensivt, og formasjonen har vel vært testet ut for flere år siden uten særlig hell. Uansett moro å leke med formasjoner Endret 24. Februar 2009 av smurfeblaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Del Skrevet 24. Februar 2009 Del Skrevet 24. Februar 2009 for mange som spiller manager på data'n her altså... Både formasjoner, spillerkjøp osv. Velkommen til virkeligheten folkens! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 24. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 24. Februar 2009 (endret) Nja, hvorfor ikke 4-2-3-1? JK / IA CK/JIH - MMS - FR - TS HH - PF DK - JA/PP - EH DN Så lenge vi ikke får inn en ny ren spiss, kunne dette vært en mulighet. Kanskje litt defensivt, og formasjonen har vel vært testet ut for flere år siden uten særlig hell. Uansett moro å leke med formasjoner Er vel så og si sånn vi spiller, bare å flytte kantene litt lenger ned.. Husk at formasjoner bare er tall. Det viktigste er hvordan vi spiller ute på banen, ser ingen grunn til å endre mye på spillet fra i fjor. Er mange måter å spille 4-4-2 på, JA og CK fyller f.eks høyreving-rollen veldig forskjellig i en 4-4-2 formasjon. Synes det er mye mer spennende å leke litt med hvordan f.eks. DK kan utfylle en høyrekantrolle sammenlignet med hvordan JA gjør det. Vil kanskje DK trekke mer inn i banen? Vil det skape større muligheter for høyrebacken til å komme framover? Vil da PF kunne komme enda høyere i banen, i mellomrom kanskje? Vil Hoff være en bakromsspiller på venstrekanten eller vil han også trekke inn i banen? Hva skjer da med Henning og eventuelt Tom på venstreback, hvordan skal de spille? Synes det er mye mer spennende å tenke på hvordan vi skal spille i en 4-4-2. Det eneste som er sikkert er at Nanne skal løpe i bakrom, men hvordan skal de andre spillerne utfylle de andre posisjonene og hvem passer sammen? Vi har btw. flere liknende tråder fra før. F.eks.: http://www.stabaek.no/forum/index.php?show...mp;hl=formasjon http://www.stabaek.no/forum/index.php?show...20&start=20 http://www.stabaek.no/forum/index.php?show...mp;hl=formasjon http://www.stabaek.no/forum/index.php?show...mp;hl=formasjon http://www.stabaek.no/forum/index.php?show...mp;hl=formasjon Det var bare noen, gidder ikke finne alle.. Endret 24. Februar 2009 av Mikki Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
III 106 Del Skrevet 24. Februar 2009 (endret) Del Skrevet 24. Februar 2009 (endret) En 4-3-3-formasjon kommer neppe til å komme, men ingen dum tanke. Med Alanzinho og Veigar borte er ikke det å legge om premissene nødvendigvis feil. Det blir vel kanskje ikke en ordentlig formasjonsendring, men en spillestilsendring der laget kan få det beste ut av flest mulg spillere (det er en viktig nyanse der). Hauger er eksmepelvis født som en indreløper. Slik laget er satt opp fra MSL tror jeg ikke det vil forringe kvaliteten. Snarere kan det være lurt for å endre taktikk i kamper og også dersom omstendighetene krever det. I det hele tatt er norsk fotball ganske forutsigbar og kjedelig, et nytt "spenneingsmoment" som kan gjøret laget enda mindre "lesbart" og avstedkomme større trøbbel for motstanderene ser jeg ingen ulempe i. Å ha en "alternativformasjon" er sikkert ikke et aber ut fra spillestallen nå. Formasjonen må tilpasses spillermateriale og ikke omvendt - selv om JJ har sine klare grunntanker om 4-4-2 kommer ikke det like bra til uttrykk om ikke mønsteret til å spille slik ikke er på samme nivå som i fjor. Endret 24. Februar 2009 av III Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HarstadJr 26 Del Skrevet 24. Februar 2009 Del Skrevet 24. Februar 2009 3-4-1-2 funker sykt bra på FM09 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haakin 18 Del Skrevet 24. Februar 2009 Del Skrevet 24. Februar 2009 3-4-1-2 funker sykt bra på FM09 enig Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 24. Februar 2009 Del Skrevet 24. Februar 2009 Den finnes bare en formasjon: 4-4-2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stuart 1 832 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 Den finnes bare en formasjon: 4-4-2 Helt enig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Squawker 11 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 Den finnes bare en formasjon: 4-4-2 4-2-4 og 3-3-4 funka som fæn da jeg var gutt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MrKaizer 93 Del Skrevet 25. Februar 2009 Del Skrevet 25. Februar 2009 3-4-1-2 funker sykt bra på FM09 spiller 5-4-1 på FM 5, funker fett det og^^ Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 865 Del Skrevet 26. Februar 2009 Del Skrevet 26. Februar 2009 hvorfor diskuterer vi formasjoner som funker bra på FM? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 26. Februar 2009 Del Skrevet 26. Februar 2009 Jeg tror Ralletor prøvde å være ironisk, og så var det noen som ikke helt tok det.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 17. Mars 2009 (endret) Del Skrevet 17. Mars 2009 (endret) (Ja, jeg vet Janne aldri vil forlate 442, eller gjøre andre omfattende endringer i taktikken. Dette er ren idelufting) Basert på de tre siste kampene, vil jeg påstå at stallen per i dag har én ren spiss, ingen rene kanter og 3 offensive midtbanespillere. Palmi er hvertfall ingen kantspiller, Daigo kan funke, men har et mye større potensiale sentralt, og Hoff vet vel ikke helt hvor han skal gjøre av seg. Med Henning og Pontus balanserende på midten, tror jeg vi ville fått mest ut av stallen i en 4-2-3-1. Med Høiland og Kellers løpsstyrke vil de også kunne bidra til å låse midtbanen sammen med Henning og Pontus. Problemet vil være at dette fort blir alt for trangt, og at de 4 foran vil snuble i hverandre. Kan evt. løses med at Hoff søker mot venstre, Daigo mot høyre. Daniel vi få plenty av gjennombruddsmuligheter, men vil kanskje bli for lett å markere uten en "ren" servitør ved siden av seg. Endret 17. Mars 2009 av AndersBD Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 17. Mars 2009 (endret) Del Skrevet 17. Mars 2009 (endret) Vet ikke helt om det er all verdens forskjell på den formasjonen du skisserer og hva vi faktisk praktiserer, med en møtende og en bakromsspiss og to i utgangspunktet balanserende sentralt på midten. Den eneste reelle forskjellen er vel at du ønsker en mer permanent bakromsrolle for Daniel, som vi er mest vant til å se. Det finnes bare tre formasjonsskoler: 4-4-2, 4-3-3 og 3-5-2. Alle andre tallkombinasjoner blir mest for flisespikkerivarianter av disse å regne. Formasjon er dessuten ganske irrelevent sammenlignet med hvilke roller spillerne har. Endret 17. Mars 2009 av Perfect 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 999 Del Skrevet 17. Mars 2009 (endret) Del Skrevet 17. Mars 2009 (endret) Vet ikke helt om det er all verdens forskjell på den formasjonen du skisserer og hva vi faktisk praktiserer, Forsåvidt sant det. Det jeg prøver å få frem er at når vi setter Palmi og Daigo på kantene, skapes det nærmest en illusjon om at de faktisk skal være på kantene, hvor de etter min mening ikke kommer til rette. Nå vet jeg ikke om Janne faktisk har drillet de inn i en mer sentral offansiv posisjon, men jeg tror det hadde vært å foretrekke, gitt at vi ikke blir for smale i angrepsspillet. Endret 17. Mars 2009 av AndersBD Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 17. Mars 2009 (endret) Del Skrevet 17. Mars 2009 (endret) Slo sammen 6 tråder som handlet om formasjon og spillestil. Endret 17. Mars 2009 av Slum Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
frilin 2 339 Del Skrevet 19. Mars 2009 (endret) Del Skrevet 19. Mars 2009 (endret) Enig så enig, men optimalt sett skulle jo denne tråden vært brukt til det som er hovedtema. Savner derimot en tråd hvor man kan diskutere laguttak, innbyttere, spillere vi bør se på, formasjoner osv. altså alt rundt laget. Er lite vits å lage en for den blir vel slettet fort fordi andre har sin mening om det, men vi prøver. Endret 19. Mars 2009 av frilin Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tiger88 2 Del Skrevet 21. August 2009 Del Skrevet 21. August 2009 Hva med 4-3-3 for Stabæk,slik som Arsenal har endret det til? Jeg tror det vil gi klarere roller og arb.oppgaver. Jeg tror det vil være bra for Stabæk med litt forandringer og nye utfordringer. Det vil se slik ut. Knudsen Høiland Segerstrøm Rogne Hedenstad Hauger-(defensivt anker) Farnerud - Mix/Palmi Daigo. Hoff. Berglund. Jeg tror dette kunne slått bra ut. Henning får den rollen han er som skapt for, Farnerud mer frihet og mer ansvar offensivt. Daigo og Hoff har begge gode kvaliteter på Kant og tror Berglund trives bedre med disse to ved siden av seg. Så kan vi la Mix blomstre til på midten med PF. Gir også godt rom for Hedenstad og Høiland til å bidra enda mer offensivt=) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå