지소차 621 Del Skrevet 6. September Del Skrevet 6. September 4 timer siden skrev Luringen: Synes presspillet vårt mot Godset igår var veldig bra til tider. Treningskamp så klart men men- vi burde jo egentlig presse enda bedre i kamper hvor vi faktisk spiller om poeng. Kanskje det er lettere å spille som underdog, men vi må bli mer intense lengre fram i banen for å tvinge dem til å slå langt eller miste ballen. Synes det ble litt bedre med Kostadinov inn på laget, kanskje det blir enda bedre nå med den nye serberen vår. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 7. September Del Skrevet 7. September 18 timer siden skrev InaB: men vi spiller med et elendig press i forsvaret. Det må vi gjøre noe med. Vi er ofte på halv distanse og for seine i press. Jeg er enig i mye her, men du mener fortsatt at Bob ikke skal ta ansvar for at vi har elendig press i forsvaret og at vi er på halvdistanse? 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 367 Kongeinnlegg! Del Skrevet 8. September Kongeinnlegg! Del Skrevet 8. September Jeg har sett på en del treninger og da synes jeg presset har vært godt. Trening av bevegelser på cornere har jeg også sett ofte. Likevel får vi altså 2 cornermål i mot på Bryne - i tillegg til målet på dødball. Det undrer meg i fotball at dersom et lag ikke presterer, så skyldes det fort på trener. Vi later til å glemme at vi trenger folk til å gjøre tingene riktig på banen. Personlig spilte jeg fotball på et bra lag, men selv en topp trener fikk meg aldri til å bli god - jeg tok feil valg ute på banen og gav meg tidlig som spiller. Mot Kazakhstan fikk Norge så vidt jeg husker 13 cornere og var aldri først på ballen etter innsving. Det tror jeg ikke skyldes Solbakken (selv om han ikke er noen god trener) men at laget utpå banen ikke presterer. 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 8. September Del Skrevet 8. September 😊Rent bortsett fra at trenerne henter inn spillere (Bradley har håndplukket alle nye)og tilegner dem en plass på banen. Samt smører maskineriet gjennom treninger og skal gi spillerne trua. Ingen mangel på høye skuldre for tida 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 515 Del Skrevet 8. September Del Skrevet 8. September Man skal ikke undervurdere spillertypene i laget heller. Da vi var best hadde vi en enorm vinnerskalle som krevde veldig mye av de rundt seg i Daniel Nannskog. Pluss flere ledertyper i andre ledd som Skjønsberg og Knudsen. Og for å ikke glemme spillere med enorm selvtillit som Alanzinho, Gunnarsson og Tchoyi. Da Bob var her sist hadde vi spillere som Diomande, Asante, Skjønsberg, Brustad,Hoseth og Boli for å nevne noen. At Liverpool er gode i forsvar skyldes like mye Van Dijk som treneren, og at City vinner midtbanen gang på gang er mye Rodri sin fortjeneste. «Ledertypene» i år har dessverre ikke vært der kamp etter kamp som ett topplag trenger. Det skyldes like mye spillerlogistikk som hva som øves på feltet. Men det er jo lett å være etterpåklok. Hadde noen spurt meg før sesongen hadde jeg nok tenkt at Rossbach, Næss, Pedersen, Skjelvik, Walstad, Hoven, Christensen og Opseth skulle holde. Flere potensielle ledertyper i hvert ledd. Også har vi vært uheldig med noen langtidsskader også på viktige spillere. Men så bare det er sagt, vi burde vært bedre til å opptre som ett lag defensivt og offensivt i år enn hva vi har gjort uavhengig av hvilke typer vi har tilgjengelig. Men det er vel det som betyr å bygge lag og som tar tid. Særlig når troppen er ny hvert år og snittalderen er under 20. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luringen 3 386 Del Skrevet 8. September Del Skrevet 8. September En stor del av å være en effektiv leder på banen er vel at man faktisk er en god fotballspiller (ref. nevnte Nannskog, Skjønsberg osv), og får respekt på den måten. Våre gode fotballspillere er 17-24 år gamle, og de aller fleste av dem kan ikke forventes å ha stor autoritet. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 8. September Del Skrevet 8. September 6 timer siden skrev Luringen: En stor del av å være en effektiv leder på banen er vel at man faktisk er en god fotballspiller (ref. nevnte Nannskog, Skjønsberg osv), og får respekt på den måten. Våre gode fotballspillere er 17-24 år gamle, og de aller fleste av dem kan ikke forventes å ha stor autoritet. Nettopp. Vi har eldre spillere på banen som *burde* ha den autoriteten, men de har ikke hatt en god sesong. Det holder ikke å ha alderen på plass, man må ha kred for innsats og/eller hvor god du er i kamp også. Vanskelig å med noe særlig kred stå og peke på andre når du ikke får det helt til selv… 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 8. September Del Skrevet 8. September 12 timer siden skrev InaB: Jeg har sett på en del treninger og da synes jeg presset har vært godt. Trening av bevegelser på cornere har jeg også sett ofte. Likevel får vi altså 2 cornermål i mot på Bryne - i tillegg til målet på dødball. Det undrer meg i fotball at dersom et lag ikke presterer, så skyldes det fort på trener. Vi later til å glemme at vi trenger folk til å gjøre tingene riktig på banen. Personlig spilte jeg fotball på et bra lag, men selv en topp trener fikk meg aldri til å bli god - jeg tok feil valg ute på banen og gav meg tidlig som spiller. Mot Kazakhstan fikk Norge så vidt jeg husker 13 cornere og var aldri først på ballen etter innsving. Det tror jeg ikke skyldes Solbakken (selv om han ikke er noen god trener) men at laget utpå banen ikke presterer. Hmm, Mener du da at lag som Moss, Egersund, Lyn, Bryne osv har bedre spillere enn oss??? Eller mener du at våre spillere er for dårlige til å utføre Bobs planer??? 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pompel 317 Del Skrevet 9. September Del Skrevet 9. September Ved aldri å ha noen form for fokus på kontiniutitet på trenere eller tropp i denne klubben vår, så blir samspill en hard nøtt… 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
InaB 367 Del Skrevet 14. September Del Skrevet 14. September On 9/8/2024 at 11:25 AM, arni said: 😊Rent bortsett fra at trenerne henter inn spillere (Bradley har håndplukket alle nye)og tilegner dem en plass på banen. Samt smører maskineriet gjennom treninger og skal gi spillerne trua. Ingen mangel på høye skuldre for tida At man kan håndplukke de man vil ha er litt overdrevet. Transfermarkedet minner meg litt om sjekke markedet for meg.: Det er mange interesserte der ute. De mest interessante er likevel ofte opptatt eller ikke interresert i meg... Hehe 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 14. September Del Skrevet 14. September 2 timer siden skrev InaB: At man kan håndplukke de man vil ha er litt overdrevet. Transfermarkedet minner meg litt om sjekke markedet for meg.: Det er mange interesserte der ute. De mest interessante er likevel ofte opptatt eller ikke interresert i meg... Hehe Veldig spennende på mandag hvordan håndplukkede Matic og Dahlby fungerer i Bradley fotballen! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 14. September Del Skrevet 14. September Sånn av nysgjerrighet: Hvilke spillere går til en ny klubb uten å være håndplukket? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 14. September Del Skrevet 14. September 6 minutter siden skrev odd: Sånn av nysgjerrighet: Hvilke spillere går til en ny klubb uten å være håndplukket? Du husker sikkert😅😅endel 3. og 4. valg på endel plasser som ble leid inn i nøden 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 14. September Del Skrevet 14. September 24 minutter siden skrev arni: Du husker sikkert😅😅endel 3. og 4. valg på endel plasser som ble leid inn i nøden For all del. Men vi valgte da selv å hente dem også? Og samtidig vrake noen hundre andre alternativer vi garantert hadde på forskjellige lister. Er det du prøver å si at Matic og Dahlby var førstevalgene våre? Da Brynhildsen skulle hjem til Norge tenkte vi: "Oh. Nei. Vi kan jo hente Dahlby!" Og Børkeeiet var aldri aktuell fordi vi hadde øynene på Matic? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 14. September Del Skrevet 14. September 12 minutter siden skrev odd: For all del. Men vi valgte da selv å hente dem også? Og samtidig vrake noen hundre andre alternativer vi garantert hadde på forskjellige lister. Er det du prøver å si at Matic og Dahlby var førstevalgene våre? Da Brynhildsen skulle hjem til Norge tenkte vi: "Oh. Nei. Vi kan jo hente Dahlby!" Og Børkeeiet var aldri aktuell fordi vi hadde øynene på Matic? I OBOS og med tanke på at det mest sannsynlige er enda et år på nivå 2, ser det ut som de gutta som kom i vinduet var høyt oppe på lista gitt økonomiske rammer osv 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Abel 570 Del Skrevet 14. September Del Skrevet 14. September Rart i grunnen at Ola og Børkeiet ikke ville spille på et lavere nivå med dårligere lønn😊 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 14. September Del Skrevet 14. September 1 time siden skrev Abel: Rart i grunnen at Ola og Børkeiet ikke ville spille på et lavere nivå med dårligere lønn😊 Ganske opplagt, ikke sant? Ment som en illustrasjon på hvor meningsløs frasen "håndplukkete spillere" er. For med en liten justering fra Arni nå ser det ut som at det betyr at vi har hatt "luksusen" av selv å velge blant spillere som var innenfor økonomiske rammer og som hadde lyst til å spille for oss. Det høres ikke like attraktivt ut som man først kan tro når man leser at vi har kunnet "håndplukke spillere" 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 14. September Del Skrevet 14. September 2 minutter siden skrev odd: Ganske opplagt, ikke sant? Ment som en illustrasjon på hvor meningsløs frasen "håndplukkete spillere" er. For med en liten justering fra Arni nå ser det ut som at det betyr at vi har hatt "luksusen" av selv å velge blant spillere som var innenfor økonomiske rammer og som hadde lyst til å spille for oss. Det høres ikke like attraktivt ut som man først kan tro når man leser at vi har kunnet "håndplukke spillere" 😊Artig sak dette. Bradley har fulgt disse gutta lenge. Håndplukker innenfor budsjett og jeg regner med at begge kostet greit, når vi ser Ellegaard prisen 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gegras 306 Del Skrevet 14. September Del Skrevet 14. September 1 time siden skrev Abel: Rart i grunnen at Ola og Børkeiet ikke ville spille på et lavere nivå med dårligere lønn😊 Vær raus med ProVAR, det er helg😊 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 14. September Del Skrevet 14. September 7 timer siden skrev InaB: At man kan håndplukke de man vil ha er litt overdrevet. Transfermarkedet minner meg litt om sjekke markedet for meg.: Det er mange interesserte der ute. De mest interessante er likevel ofte opptatt eller ikke interresert i meg... Hehe Nei - stikk en finger i jorda. Vi har i utgangspunktet bedre spillere i alle deler på banen enn alle andre lag i OBOS. .- med unntak av VIF. Vi kan "håndplukke" spillere fra en annen hylle enn Bryne, Moss, Egersund osv osv. Det de andre kan slå oss på er å trene bedre og være taktisk smartere. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 14. September Del Skrevet 14. September Denne nettsiden er litt gøyal: https://www.dinordbok.no/verb/norsk/?q=plukke Ellers kan denne anbefales: https://synonymer.no/nb/kjedelig 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 14. September Del Skrevet 14. September Hva er det du sier @mbh - er ikke semantikk interessant lenger heller nå??? 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 234 Del Skrevet 15. September Del Skrevet 15. September Joda, det er gøy. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 15. September Del Skrevet 15. September 10 timer siden skrev @ringo: Hva er det du sier @mbh - er ikke semantikk interessant lenger heller nå??? Begrenset gøyalt. Noen brukere her inne er jo eksperter på å insinuere og å bruke ord som gir helt andre inntrykk enn det som er virkeligheten. Min mening, kritiser meg gjerne, er at kvaliteten på forumet er høyere når alle skriver det de faktisk mener, og ikke smører på for så å gå tilbake på det når de blir spurt om de faktisk mener det. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 15. September Del Skrevet 15. September 2 timer siden skrev mbh: Joda, det er gøy. Hva med Bobs edsvorne gutter/menn inn i en formasjon😊 Må ha velsmurt maskineri imorgen og lørdag 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 148 Del Skrevet 15. September Del Skrevet 15. September 1 time siden skrev odd: Begrenset gøyalt. Noen brukere her inne er jo eksperter på å insinuere og å bruke ord som gir helt andre inntrykk enn det som er virkeligheten. Min mening, kritiser meg gjerne, er at kvaliteten på forumet er høyere når alle skriver det de faktisk mener, og ikke smører på for så å gå tilbake på det når de blir spurt om de faktisk mener det. Vi får vel tro at Bob har vært nøye involvert i prosessen og at om han ikke har fått de eksakte spillerne han har ønsket seg, så i det minste at han har fått de spillertypene han ville ha. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 696 Del Skrevet 15. September Del Skrevet 15. September 4 timer siden skrev @ringo: Vi får vel tro at Bob har vært nøye involvert i prosessen og at om han ikke har fått de eksakte spillerne han har ønsket seg, så i det minste at han har fått de spillertypene han ville ha. Ja, det får vi håpe. Man kunne jo nesten tro at halve forumet har vært involvert, for en kriger sentralt og en ekstra kant er vi mange som har etterlyst 🙂 Så får vi krysse fingrene for at de leverer. Tross alt spillere som neppe var aktuelle verken for eliteserieklubber eller Enga. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 529 Del Skrevet 15. September Del Skrevet 15. September Som Finstad sa til Stikka om Matic: Men det er ikke noen tvil om at klubben har stor tro på at midtbanespilleren fra Serbia. – Dette er en spiller som har fått oppmerksomhet fra større klubben enn Stabæk. Både norske og utenlandske klubber, sier Stabæks sportssjef. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Abel 570 Del Skrevet 15. September Del Skrevet 15. September 1 time siden skrev arni: Som Finstad sa til Stikka om Matic: Men det er ikke noen tvil om at klubben har stor tro på at midtbanespilleren fra Serbia. – Dette er en spiller som har fått oppmerksomhet fra større klubben enn Stabæk. Både norske og utenlandske klubber, sier Stabæks sportssjef. Synes Matic viser prov på kvalitet og det er greit for her er det gravd dypt i pengeposen. En av de dyreste i OBOS? Finstad sier at prisen gikk litt ned, men som Budstikka skriver: «– Hvor mye betalte dere for ham? – Det vet du at jeg ikke kan kommentere, sier Finstad. Nettstedet transfermarkt.com skriver at spilleren har en verdi på 900.000 Euro. Det er i overkant av 10 millioner kroner.» 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 203 Del Skrevet 15. September Del Skrevet 15. September 4 minutter siden skrev Abel: her er det gravd dypt i pengeposen. Spennende med inside. Lyst til å dele omtrent hvor det ligger? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå