geirti 12 274 Del Skrevet 17. Mars 2009 Del Skrevet 17. Mars 2009 Mulig det har vært tatt opp før her, men i og med at "alle" i ettertid ser at Dosso filmet - er det ikke mulig å anke det gule kortet til Daniel? Eller var det provokasjonen han fikk gult for? Det er ingen tvil om at dommeren så situasjonen, han så den bare ikke godt nok. Og man kjører ikke videodømming på ting dommeren har sett (man vil unngå å undergrave dommerens autoritet). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 17. Mars 2009 Del Skrevet 17. Mars 2009 Litt merkelig er det at MMS ble utvist i fjor fordi det var en klar målsjanse han avverget. Sundgot skulle ikke vært utvist for keeperen sto så godt plassert at det ikke var en opplagt målsjanse? Ikke helt konsekvent her synes jeg Rune og Terje var jo ikke konsekvente da de kommenterte det i dagene etter kampen engang (bl.a. på tabloid på TV2). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 17. Mars 2009 (endret) Del Skrevet 17. Mars 2009 (endret) Mulig det har vært tatt opp før her, men i og med at "alle" i ettertid ser at Dosso filmet - er det ikke mulig å anke det gule kortet til Daniel? Eller var det provokasjonen han fikk gult for? Det er ingen tvil om at dommeren så situasjonen, han så den bare ikke godt nok. Og man kjører ikke videodømming på ting dommeren har sett (man vil unngå å undergrave dommerens autoritet). Daniel sitt kort var vel også for provokasjon, noe jeg ikke har noen problemer med å være enig i. Hadde det vært for nedskalling hadde han sannsynligvis fått direkte rødt. Korrekte i den situasjonen hadde vel vært gult til Daniel for provokasjon og gult til Dosso for filmingen. Endret 17. Mars 2009 av hdaniels Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest daglish7 Del Skrevet 17. Mars 2009 Del Skrevet 17. Mars 2009 Men vanlighvis når to spillere lager bråk noe som skjedde i denne situasjonen, gis det jo gult kort til begge. At bare daniel fikk gult syns jeg var helt utrolig! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bertie 0 Del Skrevet 17. Mars 2009 Del Skrevet 17. Mars 2009 - Jeg var redd han skulle være borti meg.- Han kom mot fjeset mitt. - Jeg bare falt. Han var ikke borti meg. Det var bare frykt. Ordene til Dosso etter Stabæk kampen http://fotball.vgtv.no/portal/?id=270 Det er nokså spesielt at Henning Berg sier det han gjør. Under kampen viser han helt tydelig at han mener Daniel nikker ned Dosso. Han prøver å få Daniel utvist. I etterkant sier han noe sånt som at det er helt tydelig at Dosso faller for egen maskin. Mulig han har sett reprisen? Hvertfall synes jeg det er VELDIG bra at han innrømmer at det er hans egen spiller som driver med skuespill og tar sterk avstand fra det. At spilleren "overreagerer" er vel kanskje å pynte litt mye på sannheten. Frykt er nok til at man kan rygge noen meter, men her faller Dosso. Og ikke nok med det, han ligger og vrir seg og har det vondt. Da Keller skulle hjelpe han opp igjen, hadde han så vondt at han ikke klarte å reise seg.. Mulig Nannskog er skummel når han er sint, men altså.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 18. Mars 2009 Del Skrevet 18. Mars 2009 Men vanlighvis når to spillere lager bråk noe som skjedde i denne situasjonen, gis det jo gult kort til begge. At bare daniel fikk gult syns jeg var helt utrolig! Om det blir en stor ansamling spillere og masse bråk, skal dommeren gi gult kort til den mest sentrale på hvert lag. Det er ikke nødvendigvis Dosso, selv om han er involvert i episoden som startet det hele. Det som derimot er merkelig, er at dommeren enten synes filming ikke er så ille, eller at nedskalling ikke er så ille. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
avløsen 4 Del Skrevet 18. Mars 2009 Del Skrevet 18. Mars 2009 Det som derimot er merkelig, er at dommeren enten synes filming ikke er så ille, eller at nedskalling ikke er så ille. Presis! Kanskje en kjekk sak å ta et standpunkt i når du er dommer... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 18. Mars 2009 (endret) Del Skrevet 18. Mars 2009 (endret) La oss være ferdig med denne kampen nå og heller se fremover. Endret 18. Mars 2009 av Randers Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå