Gå til innhold

Mediedekning

$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg

Kommer sjelden noe interessant fra den mannen. Ikke nå heller.

Synes du det? Jeg synes han er en av de beste fotballskribentene. Han er innsiktsfull og argumenterer godt for synspunktene sine. Jeg tipper han har dobbelt så mye IQ som f.eks. Tommy Svindal Larsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes du det? Jeg synes han er en av de beste fotballskribentene. Han er innsiktsfull og argumenterer godt for synspunktene sine. Jeg tipper han har dobbelt så mye IQ som f.eks. Tommy Svindal Larsen.

Null, altså...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde faktisk vært interessant og sett han spille for Real Madrid eller et annet europeisk storlag. Han holder den standarden.

Det får da være måte på til skryt av Alan. Mistenker at Stavrum har røyka litt nå...

Endret av Spence
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var Braaten så god i Tippeligaen, da? Det var nytt for meg.

Hvem som slår til hvor har uansett med mye mer enn kvalitet å gjøre.

Jeg tror veldig mange overdriver nivåforskjeller i fotball temmelig mye. "Alle" profesjonelle fotballspillere kan være i stand til å gjøre det godt på internasjonalt nivå i enkeltkamper. Til og med en spiller som Hæstad har jo en god landskamp på CV-en. Og at en spiller på topp Tippeliga-nivå liksom skal være helt sjanseløs i en større liga har vel ikke så veldig mye med faktiske forhold å gjøre. Da har man et 10-åring-perspektiv på fotball og lever i en verden der de store stjernene man har bilder av på barnerommet er en fantasillion ganger bedre enn vanlige profesjonelle spillere.

Klart kan en spiller som Alan spille en kamp for Real Madrid uten å gjøre seg bort, og en og annen gang kunne han helt sikkert vært blant banens beste og. Det samme gjelder Somen, Pontus og en haug med andre Tippeliga-spillere. Om de kan være stabilt solide på et sånt nivå er en helt annen sak. Og de største klubbene i verden velger naturligvis de mest profilerte spillerne med erfaring fra riktig nivå, som er akkurat det lille hakket bedre enn resten som gjør at de ikke trenger 2-3 år på å etablere seg, har mindre risiko for å falle igjennom pga nerver, usikkerhet på om de holder nivået eller hva som helst. Har man muligheten, velger man naturligvis på øverste hylle selv om spillerne på litt lavere nivå ikke er så dårlige at de aldri kunne prestert bra i f.eks. spansk seriefotball.

Jeg tviler på at poenget til Stavrum er at Alan har noe i troppen til Real Madrid å gjøre...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte Erik Foss, som snakket litt om neste runde i tippeligaen, på radioen. Han sa bl.a. at Stabæk imponerte han stort mot LSK, og at Stabæk kan rundspille hvilket lag som helst med de spillerne de har. Han sa også at kunstgresset i Bodø bør kunne passe bra til Stabæks spillestil.

Han avsluttet med å si noe sånt som at Stabæk spiller så morsom og bra fotball at han nesten har blitt en fan...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kremt...eh... med fare for å virke ignorant... Hvem er Erik Foss?

Pratesjuk Vålerenga-"legende".

Satt i TV2-panelet på FotballXtra for noen år siden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men kanskje aller best kjent som mannen bak sitatet:

- Nå tenker jeg dem speller mussikken hans.

Etter at Odd vant cupfinalen - med henvisning til feiringen i Henrik Ibsens fødeby.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at Odd vant cupfinalen - med henvisning til feiringen i Henrik Ibsens fødeby.

Er det mulig? Alle vet da at Ibsen var kunstner!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja??

Det er jo han som har skrevet teksten til "Dovregubbens Hall" og andre udødelige hits.

(Ikke Erik Foss, men Henrik Ibsen)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der ser jeg meg nødt til å korrigere deg.

Det var faktisk etter en kamp mellom Odd og Stabæk kommentaren falt. Året var 1999 Odd var et nyopprykket lag og møtte i første hjemmekamp etter opprykket et Stabæk lag som året før tok bronse i serien og gull i cupen. Stabæk rundspilte Odd i starten (i følge fotballrunden på TV2, som den gang var radio på TV) og tok ledelsen 2-0. Beklagelig nok snudde Odd kampen og vant 3-2. Det fikk Erik Foss til å anta at det tok helt av nede i Skien og at de nå nok kom til å spille platene til Ibsen på full guffe. Uttalelsen medførte en litt pinlig stillhet blant resten av panelet i studio.

Jeg ser at en her mener uttalelsen var helt på sin plass, men jeg tror du skal lete lenge etter en platebutikk som selger Ibsen plater.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var faktisk etter en kamp mellom Odd og Stabæk kommentaren falt. Året var 1999 Odd var et nyopprykket lag og møtte i første hjemmekamp etter opprykket et Stabæk lag som året før tok bronse i serien og gull i cupen. Stabæk rundspilte Odd i starten (i følge fotballrunden på TV2, som den gang var radio på TV) og tok ledelsen 2-0. Beklagelig nok snudde Odd kampen og vant 3-2. Det fikk Erik Foss til å anta at det tok helt av nede i Skien og at de nå nok kom til å spille platene til Ibsen på full guffe. Uttalelsen medførte en litt pinlig stillhet blant resten av panelet i studio.

Jeg ser at en her mener uttalelsen var helt på sin plass, men jeg tror du skal lete lenge etter en platebutikk som selger Ibsen plater.

Hepp,

Ikke for å være eplekjekk, men omtrent så langt?

Ibsen på "plate".

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Ikke for å være eplekjekk, men omtrent så langt?

Ibsen på "plate".

@ringo

Du har rett, dersom lydbøker teller som "plate". Jeg burde selvsagt ha presisert at jeg la som en forutsetning at plata skulle inneholde musikk. Skal kanskje ikke se bort i fra at Erik Foss tenkte at Odd fansen dro hjem og satte på lydbøker på full guffe? Han antok kanskje de var for oppspilte til å kunne lese selv?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har så rett, så rett. Det var den eneste Odd-seieren jeg kom på i farten.

Men det er ikke bare innenfor fagområdene kunst og kultur at Hr. Foss er en skikkelig røver.Takt har han også.

Jeg husker at han i en omtale av Hønefoss - før de skulle ut i cup-kamp mot et eliteserielag - så sart og tandert beskrev stedet som:

- Hønefoss?? Hva faen er det'a? Ække det bare et sted du flesker forbi i hundreogtjue på vei til hytta'a?

En sann kunstner med ord.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedkamp igjen mot RBK, 2 av tre hjemmekamper, det er f.. meg bra. Det blir bra med TV2 penger hvis dette fortsetter, særlig når vi tar med utbetalingen for TL-gull :lol:

Men sannsynligheten for at det fortsetter er ikke så stor ettersom vi allerede har møtt de mest attraktive. Viking og Vålerengen er vel i potensielle kandidater til TV kamp, litt avhengig av situasjonen og de andre kampene.

Søndag 13/7 (13. runde)

Lyn - Brann ( kl 18.00)

Fredrikstad - Lillestrøm ( kl 18.00)

Bodø/Glimt - Molde ( kl 18.00)

HamKam - Rosenborg ( kl 18.00)

Aalesund - Tromsø ( kl 18.00)

Stabæk - Viking ( kl 18.00)

Strømsgodset - Vålerenga ( kl 18.00)

Her er det relativt usikkert hva som blir hovedkampen.

Søndag 26/10 (25. runde)

Molde - Fredrikstad ( kl 18.00)

Lillestrøm - Rosenborg ( kl 18.00)

Stabæk - Vålerenga ( kl 18.00)

Lyn - Aalesund ( kl 18.00)

Viking - HamKam ( kl 18.00)

Brann - Tromsø ( kl 18.00)

Bodø/Glimt - Strømsgodset ( kl 18.00)

Denne runden er nok LSK - RBK en ganske klar TV2 kandidat.

Men som nevnt - alt kommer nok an på tabellsituasjon og de andre lagenes innsats.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

davy wathne har lagt til seg en stygg vane med å kjøre altfor hardt på fordommer. riktig mye av det han skriver, men han kunne holdt seg for god for "pappa-gutt" klisjeen. da hadde artikkelen fått et mye mer nyansert preg. alt kan ikke hektes ved at man i bærum er "bortskjemte pappagutter" ass.... men likevel, enig med han at alan-banneret var for kaldt og under verdighet... hadde vært bedre tjent med å la det ligge igjen hjemme i garasejn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Perler for svin, er et uttrykk fra Bøkenes bok. Og disse ureflekterte skittkasterne fortjener faktisk ikke det artisteriet Alanzinho har forlystet dem med de siste sesongene.

Ikke fortjent alans artisteri, neivel... Personlig kunne jeg ikke gitt mer faen i alans artisteri, så lenge han viser de holdningene jeg mener han gjør. Jeg ville heller gitt 10 mill til Tom enn å ha alan gratis, hvis jeg måtte velge. Tom viser i alt han foretar seg at han elsker klubben og har lyst til å være her, noe som for meg er ti ganger viktigere enn noen overstegsfinter...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Perler for svin, er et uttrykk fra Bøkenes bok. Og disse ureflekterte skittkasterne fortjener faktisk ikke det artisteriet Alanzinho har forlystet dem med de siste sesongene.

Ikke fortjent alans artisteri, neivel... Personlig kunne jeg ikke gitt mer faen i alans artisteri, så lenge han viser de holdningene jeg mener han gjør. Jeg ville heller gitt 10 mill til Tom enn å ha alan gratis, hvis jeg måtte velge. Tom viser i alt han foretar seg at han elsker klubben og har lyst til å være her, noe som for meg er ti ganger viktigere enn noen overstegsfinter...

Så enig, så enig! Kanskje Tom skal få en blomsterkvast også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støttes. Det krever mye for å være så lojal hele veien, aldri sutre for å bli benka for spillere som knapt er bedre, og samtidig alltid gi 100% hver gang han spiller.

TOM: ALLTID 100%. UANSETT.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
  • Opprett ny...