Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mitt tips til web-ansvarlig på Stabak.no:

En ny babe hver dag!

En ny hunk hver dag!

Få i gang igjen BlueTV

Spillerblog

Og mer av dette spill-opplegget. Gjerne andre varianter.

Da skal vi se besøkstallene kommer

Hva kan vi gjøre?

Sette stabak.no som startside på alle maskiner man har tilgang til

Linke til sidene ved en hver mulighet

slutte å spionere for mye på andres sider...

Og billettsalg via stabak.no, ikke billettservice.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt tips til web-ansvarlig på Stabak.no:

En ny babe hver dag!

En ny hunk hver dag!

Få i gang igjen BlueTV

Spillerblog

Og mer av dette spill-opplegget. Gjerne andre varianter.

Da skal vi se besøkstallene kommer

Hva kan vi gjøre?

Sette stabak.no som startside på alle maskiner man har tilgang til

Linke til sidene ved en hver mulighet

slutte å spionere for mye på andres sider...

Og billettsalg via stabak.no, ikke billettservice.no

Takk for tips. Hele webredaksjonen (meg) jobber på spreng. Ny web-platform kommer, med alt mulig digg. Daglige babes og hunks må dere på treningene for å se.

Fortsett og klikk dere ihjel på stabak.no. Det vil gi penger i kassa. Med tiden kommer det en community-seksjon der også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips. Hele webredaksjonen (meg) jobber på spreng. Ny web-platform kommer, med alt mulig digg. Daglige babes og hunks må dere på treningene for å se.

Fortsett og klikk dere ihjel på stabak.no. Det vil gi penger i kassa. Med tiden kommer det en community-seksjon der også.

Kanskje åpne for at man kommer inn på forumet via klubbens sider?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjener Stabæk penger hver gang stabak.no refreshes? I så fall er det jo bare å sette på refresh hvert sekund i 4 faner. Veldig urettferdig system spør du meg.

Edit: Tenker på denne.

Endret av Celebi2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjener Stabæk penger hver gang stabak.no refreshes? I så fall er det jo bare å sette på refresh hvert sekund i 4 faner. Veldig urettferdig system spør du meg.

Edit: Tenker på denne.

Jeg tror det er unike IP-er per dag som telles, altså vil det ikke hjelpe noe å refreshe hele tiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5. Stabæk Fotball 1 127 3 639

Det betyr at totalt 1 127 forskjellige personer(ip-adresser) besøkte totalt 3 639 sider på stabak.no. De som bare åpner forsiden har én sidevisning, og de som åpner nyheter i tillegg har fler. Snittet for første uka var 3,23 sidelastinger per unike bruker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unik bruker må da være unik IP. Sidevisninger er vel da "ikke-unike" brukere?

Unike brukere er nok ikke IP alene (man kan jo godt ha et par tusen folk bak en ekstern ip, dette kalles ofte firewall...). Sjekket med noen som driver en site på topplisten til TNS Matrix

De setter to cookies. Den ene expirer etter 30 min. De teller hvor mange de lager. Dette er Unike Sessions. Den andre expirer etter hundre år. Den telles en gang i uka. Dette er unike brukere.

Umiddelbart så virker det som en kjapp løsning å slette cookies for så å besøke siden igjen, men de kjører nok hashing av IP og UA evt. andre http headers slik at man ikke kan programmere seg til noen tusen ekstra besøkende. (botnet anyone?)

Nei, det beste er nok om Stabak.no kan levere godt relevant innhold. nrkbeta er et bra eksempel og en side/kultur man kan lære mye av. De er innovative, publiserer ofte, benytter twitter og andre sosiale webtjenester for å trekke lesere til hovedsiden.

Et forslag kan jo være at Stabæk.no legger ut en ical feed over alle kampene så kan man få de rett i kalenderen, pass også på at teksten til hendelsen har link tilbake til en side på Stabæk.no. Og som jeg har nevnt i en annen tråd vil jo lyd/video reportasje fra fotballforum være en annen naturlig ting å ha. Nå er arenaen nesten ferdig, men det er et prosjekt som typisk kunne vært utnyttet enda bedre med tanke på å trekke besøkende til siden (bra med webcam btw).

Jeg foreslår også knapper på artiklene for å publisere linker på sosiale nettjenester samt pingback eller twingly med tanke på blogger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De setter to cookies. Den ene expirer etter 30 min. De teller hvor mange de lager. Dette er Unike Sessions. Den andre expirer etter hundre år. Den telles en gang i uka. Dette er unike brukere.

Så de lagene som har mange supportere som har skrudd av muligheten for cookies vil altså komme dårligere ut?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så de lagene som har mange supportere som har skrudd av muligheten for cookies vil altså komme dårligere ut?

Tipper de lager en hash av konstanter som sånn noen lunde kan identifisere en maskin unikt, f.eks IP, clienttime() - servertime() og UA.

Webmaster har kanskje fått noe mer håndfast info fra TNS Metrix. Edit: http://www.tns-gallup.no/?did=9076832

Jeg regner uansett med at de har et rimelig godt system for håndteringen av forskjellig tilfeller og ikke minst løsninger for å hindre misbruk og suspekte page requests (de har tross alt løsningen tilgjengelig i land hvor folk har større sans for svindel og mindre respekt for regler og avtaler enn vi har i norge).

Endret av Ølriksen
Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.tipsgaming.com/default.asp?menu=6&id=4479

Virker som vi har en del å gå på, særlig med tanke på å få opp antall sidevisninger på klubbens sider. Her er det vel essensielt å få i gang BDTV, litt blogging etc. I tillegg vil jeg tro at det vil ha stor effekt om forumet legges inn her (forutsatt at SS fortsatt får drive det).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.tipsgaming.com/default.asp?menu=6&id=4479

Virker som vi har en del å gå på, særlig med tanke på å få opp antall sidevisninger på klubbens sider. Her er det vel essensielt å få i gang BDTV, litt blogging etc. I tillegg vil jeg tro at det vil ha stor effekt om forumet legges inn her (forutsatt at SS fortsatt får drive det).

Det å legge inn forumet er en fin ide helt til man ser at oj, det telles unike besøkende og ikke antall sidevisninger (det er i det minste det listen er sortert etter).

Som de sier i artikkelen, og dette er jeg enig i at er en viktig faktor

- Morsomt, og et bevis på at stor nyhetsproduksjon gir resultater. Vif-fotball.no produserer klart flest daglige saker og web-TV innslag, og det gir uttelling. Vi prøver å ta med supporterne bak kulissene, og det tror jeg fenger, sier mediesjef Svein Graff til vif-fotball.no

Blir spennende å se hva den nye løsningen inneholder og hvorvidt man klarer å følge opp med innhold.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det å legge inn forumet er en fin ide helt til man ser at oj, det telles unike besøkende og ikke antall sidevisninger (det er i det minste det listen er sortert etter).

Slik jeg har oppfattet det, vil 40 % av potten bli fordelt etter antal sidevisninger, mens 60 % går etter antall brukere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RBKweb: - Kriger om antall klikk

I stedet for å konkurrere om antall besøkende, har rbk.no måttet konsentrere seg om å få til flest mulig sidevisninger.

Den nye medieavtalen skal belønne klubber som skaper "nye medier". 30 millioner er satt av hvert år, og fordelinga er som følger: 

81 % til Tippeligaen (24,3 millioner) 

19 % til Adeccoligaen (5,7 millioner) 

Disse beløpene blir igjen fordelt slik: 

80 % på nettrafikk hvorav 60 % er unike brukere og 40 % er sidevisninger. 

10 % på storskjerm 

10 % på klubb-TV 

Rosenborg reagerer på at antall sidevisninger har blitt et så viktig kriterium. 

- Først gjelder det å få en klargjøring på hva slags regler NTF mener skal gjelde. Er det greit å telle med et uavhengig forum? Er det greit at Stabæk teller med Telenor Arena, som selger konsertbilletter til Kiss, Metallica og den slags - ingenting med norsk fotball å gjøre? Er det greit at Vålerenga teller med vif.no, som er portalen inn til ishockey og alt annet? spør mediesjef Nils Heldal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er hele uttalelsen, så slipper vi generere masse unike stabækbrukere på rbks nettsider:

Kriger om antall klikk

Skrevet av Thomas Myren, 18. januar 2009, 01:05 I stedet for å konkurrere om antall besøkende, har rbk.no måttet konsentrere seg om å få til flest mulig sidevisninger.

Den nye medieavtalen skal belønne klubber som skaper "nye medier". 30 millioner er satt av hvert år, og fordelinga er som følger:

pil.gif 81 % til Tippeligaen (24,3 millioner)

pil.gif 19 % til Adeccoligaen (5,7 millioner)

Disse beløpene blir igjen fordelt slik:

pil.gif 80 % på nettrafikk hvorav 60 % er unike brukere og 40 % er sidevisninger.

pil.gif 10 % på storskjerm

pil.gif 10 % på klubb-TV

Rosenborg reagerer på at antall sidevisninger har blitt et så viktig kriterium.

- Først gjelder det å få en klargjøring på hva slags regler NTF mener skal gjelde. Er det greit å telle med et uavhengig forum? Er det greit at Stabæk teller med Telenor Arena, som selger konsertbilletter til Kiss, Metallica og den slags - ingenting med norsk fotball å gjøre? Er det greit at Vålerenga teller med vif.no, som er portalen inn til ishockey og alt annet? spør mediesjef Nils Heldal.

Målingene av nettrafikk ble begynt ved årsskiftet. I uke 1 var RBK best, mens i uke 2 var VIF best - mye takket være at Klanen-forumet teller på statistikken.

- Vålerenga har valgt å innlemme et uavhengig forum i sin statstikk, og det er selvfølgelig kun myntet på sidevisninger. Det syns vi er veldig rart, og har sendt en forespørsel på om det er veien å gå. Det er det samme som at vi i RBK skulle ha innlemmet RBKweb, mener Heldal.

Norsk Toppfotball (NTF) har så langt godkjent vrien i Oslo.

- Mange klubber har egne forum. I Vålerenga har man ikke det på vif-fotball.no, men i stedet inngått en konkret avtale med Klanen om forumet. Vålerenga har dermed en påvirkning på dette, blant annet med noen moderatorer som fjerner uønskede innlegg, forklarer NTF-mediesjef Arne Knoph.

- Men Klanens øvrige side er selvfølgelig frittstående, noe både klubben og Klanen ønsker. Supporterklubber vil stå redaksjonelt fritt i sine artikler, noe som er naturlig. Sånn sett har de i Vålerenga funnet en god løsning som ikke er motivert ut fra fordelingen av nettmillioner, men ut fra å bygge en god - og aktiv - nettside rundt klubben, samtidig som supporterklubben har sin egen side som står helt fritt redaksjonelt, utdyper Knoph.

Rosenborg sier seg ikke enig.

- Det blir helt tullball. Man gjør ikke fotballnettstedet bedre, man bare manipulerer tall. Vi mener det må komme klare regler fra NTF, sier Heldal, og fortsetter:

- Vi kunne for eksempel ha juksa vi også. Spillet vi har laget, kunne ha blitt programmert slik at hvert nytt "level" ville ha gitt en ny sidevisning. Det valgte vi ikke å gjøre fordi vi ikke gidder å jukse.

NTF forsvarer vektlegginga på antall sidevisninger, et tall mange i nettverden ikke lenger mener er så viktig.

- Både for salg av billetter og supporterutstyr og for merkevarebygging er sidevisninger av betydning. Det er selvfølgelig viktig å få inn flest mulig brukere, men også å få disse til å være aktive inne på sitene. Derfor er sidevisninger et viktig kriterium for oss. Det selv om unike brukere teller noe mer, sier Arne Knoph.

Inntil videre prøver RBK å gjøre grep.

- Det vi konkret gjør, er å ordne opp i statistikken vår. Vi har laget vårt eget forum. Samtidig gjelder det hele tida å dyplenke i artiklene, slik at brukerne får lyst til å gå videre inn, slår Nils Heldal fast.

Det er for øvrig uklart hvordan pengene for nettrafikk skal fordeles innenfor kategorien unike brukere og antall sidevisninger.

- Vi tror det blir prosentvis. Vi har bedt om en uttalelse, men det har vi heller ikke fått, avslutter Nils Heldal.

svart.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel vanskelig å være noe annet enn 100% enig med RBKweb, tviler på at dette forslaget er særlig gjennomtenkt fra NFF sin side.

Det er jo åpenbart at det ikke er gjennomtenkt, men det nytter ikke å sette seg på sin høye hest, som han rbk-fyren. Her er det bare å melke kua maksimalt. Mens hr Bjercke tenker på hvordan Stabæk-sidene skal gjøres mer interaktive osv, kan man gjøre det enkleste først: koble disse forumsidene opp slik at de telles som sidevisninger under stabak.no.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel vanskelig å være noe annet enn 100% enig med RBKweb, tviler på at dette forslaget er særlig gjennomtenkt fra NFF sin side.

Det er jo åpenbart at det ikke er gjennomtenkt, men det nytter ikke å sette seg på sin høye hest, som han rbk-fyren. Her er det bare å melke kua maksimalt. Mens hr Bjercke tenker på hvordan Stabæk-sidene skal gjøres mer interaktive osv, kan man gjøre det enkleste først: koble disse forumsidene opp slik at de telles som sidevisninger under stabak.no.

Det jobbes med saken

Endret av Mortimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager, men jeg bare må få det ut:

FAEN FOR EN FJOLLETE IDE! :ph34r:

Når noe skal generere penger til klubbene så må de klare å komme opp med noe mer gjennomarbeida. Høres ut som en ide noen i NFF har slengt ut ved morgenkaffen og alle har vært for trøtte til å å tenke igjenom hva dette egentlig ville innebære.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel NTF og ikke NFF som kom opp med denne ideen...?

Det gjør ikke saken noe bedre - er sur alikevel, jeg! ;)

Forøvrig - hvor vanskelig er det å lage et program som bare rusler rundt stille og rolig i bakgrunnen og åpner opp alle sidene på stabak.no mens jeg leser aviser og den slags?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøvrig - hvor vanskelig er det å lage et program som bare rusler rundt stille og rolig i bakgrunnen og åpner opp alle sidene på stabak.no mens jeg leser aviser og den slags?

Superlett!

Last ned Opera og åpne 20 stabak.no-faner. På hver og en av dem høyreklikker du og setter på "Oppdater hvert: 5 sek". Denne lar du stå for alltid, aldri gå ut av programmet = Masse cash i Stabæk-kassa :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Mange klubber har egne forum. I Vålerenga har man ikke det på vif-fotball.no, men i stedet inngått en konkret avtale med Klanen om forumet. Vålerenga har dermed en påvirkning på dette, blant annet med noen moderatorer som fjerner uønskede innlegg

Her har Vålerenga skamløst løyet for NTF...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Mange klubber har egne forum. I Vålerenga har man ikke det på vif-fotball.no, men i stedet inngått en konkret avtale med Klanen om forumet. Vålerenga har dermed en påvirkning på dette, blant annet med noen moderatorer som fjerner uønskede innlegg

Her har Vålerenga skamløst løyet for NTF...

Detter er jo bare snakk om definisjoner. Vi har jo moderator her inne også, og man kan jo gjerne si at de er stabæks forlengede arm. Ingen god virkelighetsbeskrivelse, men ikke beviselig feil heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bortsett fra at Stabæk ikke har egne moderatorer, eller påvirkningskraft til å fjerne uønskede innlegg om de skulle driftet forumet. Hvertfall ikke på tvers av våre egne moderatorers avgjørelse. Sitatet her gir inntrykk av at Vålerenga har moderatorer, som selv kan velge å fjerne innlegg.

Sånn sett har de i Vålerenga funnet en god løsning som ikke er motivert ut fra fordelingen av nettmillioner,

Men her er han temmelig lost!

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bortsett fra at Stabæk ikke har egne moderatorer, eller påvirkningskraft til å fjerne uønskede innlegg om de skulle driftet forumet. Hvertfall ikke på tvers av våre egne moderatorers avgjørelse. Sitatet her gir inntrykk av at Vålerenga har moderatorer, som selv kan velge å fjerne innlegg.

Klart vi ikke skal ha nye moderator, vi bare omdefinere "arbeidstittelen" til de som er her (uten å omdefinere hva man skal moderere). Det er da ikke emr hokus pokus enn det. Og hvis noen spør, så har selvfølgelig ikke vi heller gjort dette på grunn av pengene :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Mediedekning
  • Opprett ny...