Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Norsk fotball blir aldri det samme uten Alanzinho, og Stabæk får det tøft med å forsvare seriegullet. Det er dommen fra norske fotballeksperter.

Ekspertene har som ventet mistet troen på oss. Det passer veldig bra.

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article127546.ece

Og det interessante er at de tar feil; det er ikke tapet av Alan som er krise.  Jo, det er sikkert krise i forhold til antall seere på TV og kanskje en og annen publikummer.  Men det er tapet av Veigar som er krisen.  Det var Veigar som spilte i en rolle.  Alan var lagets "tolvte" spiller - dvs den som fungerte utenfor systemet.  Vi sleit med det i mange år, fordi han stadig vekk forlot plassen sin, noe som gjorde at vi ofte kom ut av balanse.  Det er ikke Alans ære at vi overvant det, det var de andre spillerne.

Men bevares, vi trenger en spiller som kan gjøre det helt uventede.  (På den annen side; hvor lenge er drible raid uventet fra Alan?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alan var lagets "tolvte" spiller - dvs den som fungerte utenfor systemet.  Vi sleit med det i mange år, fordi han stadig vekk forlot plassen sin, noe som gjorde at vi ofte kom ut av balanse.  Det er ikke Alans ære at vi overvant det, det var de andre spillerne.

Ja, det var helt uholdbart å ha en slik en på banen. Endelig er vi kvitt vårt store problem. At spillere på Stabæk mener han var vår viktigste spiller, og generelt alle fotballfans i Norge trakk bortimot samme besluttning, er utelukkende basert på faktafeil. Stabæk kan nå endelig fokusere på å spille den nyyyydelige tyske fotballen, som vi alltid har ivret etter. Ja, det var iallefall ikke med hjelp fra slike individualister at Stabæk har vunnet gull og sølv de to siste årene, men snarere på tross av at vi måtte ta til takke med slike uromomenter som Alanzinho (gud forby spillere med artistnavn - eller artister i det heletatt!).

At Alan gjorde slike driblerier og gikk vekk fra sin posisjon satte aldri motstanderne ut av system. Det ga heller aldri rom til våre andre spillere. Det ble sjelden eller aldri farligheter av slikt.

Endelig noen som traff spikern!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alan var lagets "tolvte" spiller - dvs den som fungerte utenfor systemet.  Vi sleit med det i mange år, fordi han stadig vekk forlot plassen sin, noe som gjorde at vi ofte kom ut av balanse.  Det er ikke Alans ære at vi overvant det, det var de andre spillerne.

Ja, det var helt uholdbart å ha en slik en på banen. Endelig er vi kvitt vårt store problem. At spillere på Stabæk mener han var vår viktigste spiller, og generelt alle fotballfans i Norge trakk bortimot samme besluttning, er utelukkende basert på faktafeil. Stabæk kan nå endelig fokusere på å spille den nyyyydelige tyske fotballen, som vi alltid har ivret etter. Ja, det var iallefall ikke med hjelp fra slike individualister at Stabæk har vunnet gull og sølv de to siste årene, men snarere på tross av at vi måtte ta til takke med slike uromomenter som Alanzinho (gud forby spillere med artistnavn - eller artister i det heletatt!).

At Alan gjorde slike driblerier og gikk vekk fra sin posisjon satte aldri motstanderne ut av system. Det ga heller aldri rom til våre andre spillere. Det ble sjelden eller aldri farligheter av slikt.

Sa jeg det?

Det jeg sa var at Veigar var viktigere for systemet (møtende appelsin) enn Alan, som ble god fordi Janne hadde sterk tro på ham.  Han hadde aldri slått til i noen annen norsk klubb.  Antakelig heller ikke i en tysk eller tyrkisk.

Han ble etterhvert svært underholdende å se på, og jeg har vært glad for å ha han i klubben, og skulle gjerne beholdt ham.  

Dersom du skal vri på folks meninger ber jeg om at du velger en annen enn meg.  

På forhånd takk.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sa jeg det?

Det jeg sa var at Veigar var viktigere for systemet (møtende appelsin) enn Alan, som ble god fordi Janne hadde sterk tro på ham.  Han hadde aldri slått til i noen annen norsk klubb.  Antakelig heller ikke i en tysk eller tyrkisk.

Han ble etterhvert svært underholdende å se på, og jeg har vært glad for å ha han i klubben, og skulle gjerne beholdt ham.  

På forhånd takk.

Har ikke lagt et eneste ord i din munn jeg. Jeg bare fullfører resonnementer for egen regning. Vennligst ikke ta den tonen ovenfor meg, kammerat!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sa jeg det?

På forhånd takk.

Har ikke lagt et eneste ord i din munn jeg. Jeg bare fullfører resonnementer for egen regning. Vennligst ikke ta den tonen ovenfor meg, kammerat!

Sjelden har jeg vært mer enig med Albert enn her. Alan var en morsom spiller, bevares. Men du verden så oppskrytt. Bra mot de svake og svak mot de gode. Veigar betød så uendelig mye mer enn Alan for seriegullet. Heldigvis har vi en god erstatter for VPG i Palmi slik jeg ser det.

Eller med andre ord: Jeg er av dem som vil ha seier og scoringer. Vil folk ha underholdning og artisteri kan de gå på sirkus.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alan er den største artisten vi noen gang har hatt i klubben. Muligens også den beste spilleren hvis man måler ferdigheter på én og én spiller. Men han er ikke den viktigste spilleren vi har hatt. Han hadde noen dårlige matcher også. Faktisk gange mange, selv om det ble færre og færre med årene.

Jeg ser avisen har lagt ut videoklipp med hans mest fantastikse prestasjoner. De er alle hentet fra de samme 4-5 kampene i 2008. Javiist, slikt kan være tungen på vektskåla det. Akkurat som det kan være det motsatt hvis han ikke hadde dagen.

Jeg gidder uansett ikke å deppe mer over tapet av Alan. Det kommer nye helter - kanskje ikke like morsomme å se på, men de kan fort blir like viktige eller enda viktigere for kollektivet og laget.

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alan var lagets "tolvte" spiller - dvs den som fungerte utenfor systemet. Vi sleit med det i mange år, fordi han stadig vekk forlot plassen sin, noe som gjorde at vi ofte kom ut av balanse. Det er ikke Alans ære at vi overvant det, det var de andre spillerne.

Sa jeg det?

Det jeg sa var at Veigar var viktigere for systemet (møtende appelsin) enn Alan, som ble god fordi Janne hadde sterk tro på ham. Han hadde aldri slått til i noen annen norsk klubb. Antakelig heller ikke i en tysk eller tyrkisk.

På forhånd takk.

Sjelden har jeg vært mer enig med Albert enn her. Alan var en morsom spiller, bevares. Men du verden så oppskrytt. Bra mot de svake og svak mot de gode. Veigar betød så uendelig mye mer enn Alan for seriegullet. Heldigvis har vi en god erstatter for VPG i Palmi slik jeg ser det.

Eller med andre ord: Jeg er av dem som vil ha seier og scoringer. Vil folk ha underholdning og artisteri kan de gå på sirkus.

Alan står i min rekke oppført etter Daniel, Veigar, Morten og Chrstian på de som "hjalp mest til" med gullet:P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alan står i min rekke oppført etter Daniel, Veigar, Morten og Christian på de som "hjalp mest til" med gullet:P

Selv om jeg kan være tildels enig med deg, vil jeg tillate meg å påminne om at fotball er et lagspill, og at det derfor kan være vanskelig å sammenligne f.eks. Nannskog og Keller slik.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser også at det er direkte link inn på forumet på stabak.no, teller klikk her som klikk i vår favør? I såfall er det kanskje ikke så dumt med overivrige tyrkere her..

Plutselig lot jeg merke til nederste linje på forumet ser slik ut:

forumlinjenederst.JPG

Så da regner jeg med at klikk her teller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det derfor vi har klatret opp forbi AaFK til 4. plass i uke 4? Antall sidevisninger har jo mer enn doblet seg siden uka før.

http://tnsportal.oxx.no/Default.aspx?aid=9072529

Det er jo helt glimrende at vi fortsatt kan slenge med leppa her, samtidig som det gir penger i kassa for klubben.

Unskyld meg hvis jeg er ute å kjøre, men er det ikke baren besøk på stabak.no og telenorarena.no som gir utslag på den målingen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det derfor vi har klatret opp forbi AaFK til 4. plass i uke 4? Antall sidevisninger har jo mer enn doblet seg siden uka før.

Det er jo helt glimrende at vi fortsatt kan slenge med leppa her, samtidig som det gir penger i kassa for klubben.

Unskyld meg hvis jeg er ute å kjøre, men er det ikke baren besøk på stabak.no og telenorarena.no som gir utslag på den målingen?

Nei...forumet teller med det også. Media-Håkon og Web-Lars er ansvarlige ser du.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei...forumet teller med det også. Media-Håkon og Web-Lars er ansvarlige ser du.

Auf, det var det jo prat om for to sider siden ellerno... Søder, der gikk det for fort i svingene, men takk for svar! Da er det bare å intensivere forumbruken!! ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er uansett bank å tape 5-0.

helt enig, men artikkelen sier ingenting om nivået på turneringen...får bare stabæk til å fremstå som dårlige..og i de andre kampene har det jo vært mye bra spill fra stabæk sin side.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Budstikka burde være litt snillere ja, det er et enormt nivå på turneringen og vanskelige forhold for europeiske lag. Flere U18 landslag er sendt ut av turneringen, og det norske landslaget ville mest sannsynlig ryket rett ut de også.

Tottenham juniorene er helt fantastiske, som Rich sier er det det beste laget de noensinne har hatt. De har brukt masse penger på å hente inn de absolutt mest lovende spillerne i sin årsklasse og har mest sannsynlig like stort budsjett for acedemy laget som mange Tippeliga lag totalt.

Stabæk laget var også litt yngre enn flere av de andre, uansett har de nok hentet mye erfaring fra denne turneringen. Og hvem vet, kanskje har Bohinen fått øye på noen talenter som kan hentes inn senere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Mediedekning
  • Opprett ny...