Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ivar Hoff har et leserinnlegg i aftenposten i dag hvor han kritiserer Einar Schultz for å ta på seg for mange roller (kan få habilitetsproblemer) når han vil bli styreleder i Stabæk og samtidig er innstilt som ny styreleder i Norsk Toppfotball og som visepresident i NFF

http://www.aftenpost...icle3510237.ece

Så lenge de som velger kjenner rollene og vervene til den som velges, og så lenge det blir forankret før den seneste valgprosessen i de/den organisasjonen(e) personen

allerede representerer -hvilke andre aktuelle eller potensielle verv personen søker eller vil søke; så oppfordrer jeg ydmykt herr Hoff til å legge ned sin penn, og i stedet fortsette å suge sin mic.

Det befriende og utløsende komnmer aldri fra den kanten allikevel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jonevret mener Stabæk ble kjøpt i filler i fjor.

For de som ikke orker lese om RBK og Molde:

– Enkelte av klubbene som har tatt gull tidligere år har jo blitt nærmest kjøpt i filler etterpå, slik som Stabæk kanskje ble. Det har RBK unngått, påpeker Jonevret.

Godt å se at det er flere som så hvor kjip situasjon vi var i forje sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Etter å ha sett kortversjonen av sesongen i fjor, så er det jo egentlig smått utrolig at vi havnet der vi havnet. Ingenting på stell før i runde 13 - av 30. Det burde egentlig ikke være mulig.

Litt godt med tanke på fremtidige sesonger. Panikk er ingen god venn. Tålmodighet er bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De beste overgangene i tippeligaen denne vinteren.

Bjarni og Veigar er gjengangere :)

Uten å skulle si noe stygt om Bjarni syns jeg det er litt rart at Morten Langli mener vi sårt savnet en venstreback siden Holmvik. Vi hadde vel tross alt en av de aller beste i tippeligaen på den posisjonen i fjor (ja jeg vet Hedenstad egentlig ikke er venstreback). Men siden Vegar er enda bedre på høyre skal jeg ikke klage :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

til oss som lurer på hvor mange sesongkort som er solgt:

http://msn.tv2sporte...rt-3149462.html

Er et par ting jeg legger merke til. Hvis det Bergens Tidene sier om Brann er jo det en temmelig stor nedgang, og svaret fra Haugesund:

- Til nå har vi solgt 2000 sesongkort. I fjor solgte vi 200. Interessen er veldig stor, og fansen ringer i et kjør for å få tak i billetter. Vi har 5000 plasser på stadion, og alle står ledig til sesongkort, forteller Markedskonsulent og billettansvarlig Therese Hagland i FKH til TV 2 Sporten.

Er dette lov? (sett at alle plassene blir solgt som sesongkort). En ting er de plassene bortesupportere vel har krav på, men skal det ikke være mulig å få en løssalgbillett?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å skulle si noe stygt om Bjarni syns jeg det er litt rart at Morten Langli mener vi sårt savnet en venstreback siden Holmvik. Vi hadde vel tross alt en av de aller beste i tippeligaen på den posisjonen i fjor (ja jeg vet Hedenstad egentlig ikke er venstreback). Men siden Vegar er enda bedre på høyre skal jeg ikke klage :)

Hvorfor er det opplest og vedtatt at Senegalesere + Molde er lik sant? Afrikanske spillere som havner i Skandinavia er nesten per. def. lykkejegere. De største talentene er for lengst snappet opp av mellomstore ligaer eller talentfabrikkene til de største.

Mame Biram Diouf er nesten unntaket som bekrefter regelen.

Baye er utvilsomt en god spiller, men han er bare hentet på lån, og det er vel en grunn til at hans svenske klubb gav slipp på denne "juvelen"? Jeg synes heller ikke at han har vært så god i de kampene jeg har sett med Molde ( 2 i tallet), men det beste kjøpet? Tviler

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er det opplest og vedtatt at Senegalesere + Molde er lik sant? Afrikanske spillere som havner i Skandinavia er nesten per. def. lykkejegere. De største talentene er for lengst snappet opp av mellomstore ligaer eller talentfabrikkene til de største.

Baye er utvilsomt en god spiller, men han er bare hentet på lån, og det er vel en grunn til at hans svenske klubb gav slipp på denne "juvelen"? Jeg synes heller ikke at han har vært så god i de kampene jeg har sett med Molde ( 2 i tallet), men det beste kjøpet? Tviler

PP Diouf var vel heller ikke så halvgæern, og Thionué var jo rett og slett dritgod. Begge fra Senegal. Jeg ser hvertfall et mønster.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PP Diouf var vel heller ikke så halvgæern, og Thionué var jo rett og slett dritgod. Begge fra Senegal. Jeg ser hvertfall et mønster.

Så derfor er alle med Senegalesisk pass som flytter til rosenes by bankers? Uangripelig logikk om jeg får si det selv.

Forøvrig er PP Diouf helt ålreit, men jeg er skeptisk til hvorvidt Thioune klarer å levere en like god sesong som ifjor. Uansett poenget var at jeg velger å vente med å geni-erklære Molde og Baye til etter sesongen er halvveis.

Ps. Kjenner jeg min egen flaks rett velger alle nevnte Senegalesere å spille sin livs kamp imot Stabæk. Jeg er uansett berett til å svelge kameler dersom jeg blir overbevist Søndag...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange senegalesere i Tippeligaen, og Molde spesielt, kan du huske som ikke har slått igjennom?

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

snapback.pngstabæk_lange, on 04 March 2010 - 08:37, said:

http://msn.tv2sporte...er-3150156.html

Her får Farnerud mye skryt!

"Mange av Tippeliga-spillerne TV 2 Sporten har snakket med mener Farnerud var den beste utenlandske spilleren i norsk fotball i fjor"

Usikker på om dette er en "seriøs" artikkel, eller om det er en eller annens personlige mening, som har forvillet seg ut på internettet...

http://msn.tv2sporte...er-3150156.html

Samme artikkelen omtaler også Mix som het salgsvare sammen med Godsets Marcus Pedersen og Engas Harmeet Singh når det gjelder de yngste spillerne.

Hadde ikke man en slik avstemning blant tippeligaspillerne i forkant av fotballgallaen hvor Farnerud scoret veldig høyt, men fordi han ikke var norsk så ble "kategorien hans borte" ?

Dersom Hauger fortsetter å imponere for Drillos og går med ønsker om å ha deler av karrieren i utlandet, og Farnerud og Mix får denne type oppmerksomhet og omtale, kan plutselig midtbanen vår se veldig annerledes ut innenfor en kort og hektisk periode. Hvis Solskjær samtidig intensiverer kurtisen med Hedenstad, er både den "nåværende" og "fremtidige" sentrale midtbanen til Jønsson under agentlupen.

Rent hypotetisk, hva slags plaster på såret og hvor mye penger sitter Stabæk igjen med dersom alle "går" i løpet av året?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, at vi skal miste disse fire i løpet av året, anser jeg som utenkelig. Men, hvis så skulle skje, så bør vi sitte igjen med minimum (?) 15 millioner, og Palmi og Johan som sentrale på midten. Kanskje ingen medaljekandidat, men:

Diogo - Palmi - Johan - Hoff, burde vel kunne overleve i TL?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er det opplest og vedtatt at Senegalesere + Molde er lik sant? Afrikanske spillere som havner i Skandinavia er nesten per. def. lykkejegere.

Så derfor er alle med Senegalesisk pass som flytter til rosenes by bankers? Uangripelig logikk om jeg får si det selv.

Det var da veldig som du skulle vrangtolke det da. Du sa at MB Diouf er "unntaket", det er han altså ikke. Men ettersom såpass mange senegalesere har gjort det bra i klubben kan man vel mistenke at det er noen gode relasjoner her (Moldes svar på schelvan har gode kontakter i Senegal eller noe slikt).

At du mener man er dårlig fordi man er afrikaner (="lykkejeger") er så lamt at det ikke er verdt å kommentere.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja vi får prøve å oppklare litt da.

Ja jeg mener de fleste Afrikanske og for den saks skyld latin-amerikanske og asiatiske spillere som kommer til Norge, for å spille fotball er lykkejegere. Det er på ingen måte ment nedsettende, rasistisk eller "lame" som du formulerer det.

Bakgrunnen for et slikt utsagn er enkelt og greit det at dersom du er ifra en av nevnte verdensdeler, og er god nok til å spille i europa, er det andre ligaer som mer naturlig.

F. eks for en ifra Afrika vil den franske Ligue 1 være ett mer naturlig sted å spille. Lønnen er bedre, det er mange afrikanske spillere der, og mange afrikanske land deriblant Senegal har fransk språk, og gode muligheter for å nå helt opp til Premier League eller Liga BBVA.

Er du ifra Brasil er den spanske eller portugisiske ligaen mer naturlig for å søke seg imot pga. likheter i spillestil, språk og kultur.

Når man da velger å spille i ett land med temperaturer, klima, spillestil, språk og kultur totalt ulikt der en kommer ifra, er det for å si det rett ut fordi man ikke er god nok til å spille i f. eks. Portugal eller Frankrike.

Hvis Alan hadde hatt valget i mellom Getafe eller Stabæk så hadde han desverre for oss valgt Getafe. men Getafe kom ikke på banen, ei heller noen andre klubber. Hadde Alan eller for den saks skyld Mame B. Diouff hatt et rellt valg lenger syd på kontinentet hadde de nok valgt det - de reiste til Norge fordi de hadde en drøm om å være proff, og fordi ingen andre mer interssesante klubber kom på banen.

Noen ganger er det gull i enden av regnbuen som for Alan og Mame Biram Diouff, de har mot alle odds lykkes, og all cred. til dem for å realisere sportslige og økonomiske ambisjoner. Men for de fleste av denne type spillere som kommer til Norge, sitter det ingen agent for en storklubb i Europa å venter.

Abiodum, Konate (som forøvrig spillte i Molde før han ble benkefyll i Tyrkia og scorte for Hønefoss ikveld) Koako, Fuenmayor, Ackon (desverre han er en kjernekar), Lago, Opuama, Ygor og mange andre er derimot eksempel på spillere som kommer ifra solide fotballnasjoner og faller mer eller mindre igjennom i TL.

Derfor står jeg fast ved lykkejegerutsagnet mitt,

Og tilbake til poenget mitt som var artikkelen til TV2 om de beste overgangene i vinter, Baye har på ingen måte overbevist meg. Han hadde en perle av et mål på la manga, men det hadde Jan Banan også. To solide overganger som jeg har mer troen på er Mjelde til Brann og Berget (dersom han holder seg skadefri) til Godset...

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagbladet surrer

Dagbladet har satt seg ned for å gi oss muligheten til å stemme over våre favorittspillere i Tippeligaen.

Av Stabækspillerne kan vi blandt annet stemme på vår kvinnelige tredjekeeper Marte Stenersen...

Og juniorkeeper Simen Madsen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes vi skal enes om å stemme på Marte Stenersen. 11 stemmer akkurat nå.

Helt enig. Sånne kåringer er bare noe piss uansett - hadde vært artig (på Dagbladets bekostning) om en damespiller hadde vunnet. Det eneste som teller er ølkassa fra oss i siste hjemmekamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig. Sånne kåringer er bare noe piss uansett - hadde vært artig (på Dagbladets bekostning) om en damespiller hadde vunnet. Det eneste som teller er ølkassa fra oss i siste hjemmekamp.

25 stemmer nå, kun 100 opp til Pontus på tredjeplass. Det får vi vel til tongue.gif

Ser også at Isak Scheel spiller i Hønefoss, mens Isak Schel spiller i Stabæk...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

25 stemmer nå, kun 100 opp til Pontus på tredjeplass. Det får vi vel til tongue.gif

Kristoffer Jensen er også nevnt. Er ikke han i Lørenskog?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kristoffer Jensen er også nevnt. Er ikke han i Lørenskog?

Jo, og la merke til at han også var nevnt i VGs Stabæk-analyse...

OBS: Marte Stenersen har for øyeblikket 73, ikke langt opp til topp 3laugh.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vpn vurderer Stabæk, og greier ikke helt å skjule det hatet de mener de ikke har.

Stabæk i tall:

Keeper: 8

Forsvar: 6

Midtbane: 4

Angrep: 7

Trener: 8

Økonomi: 6

Publikum: hvem av dem? 3

Den siste der om publikum er interessant. For de som ikke husker det hadde VIF et snitt på 10700 i fjor. Stabæk et snitt på 9500. Er man da i posisjon til å disse Stabæks publikumstekke?

Endret av BlaaDrømArena
Lenke til innlegg
Del på andre sider

vpn vurderer Stabæk, og greier ikke helt å skjule det hatet de mener de ikke har.

Stabæk i tall:

Keeper: 8

Forsvar: 6

Midtbane: 4

Angrep: 7

Trener: 8

Økonomi: 6

Publikum: hvem av dem? 3

Den siste der om publikum er interessant. For de som ikke husker det hadde VIF et snitt på 10700 i fjor. Stabæk et snitt på 9500. Er man da i posisjon til å disse Stabæks publimstekke?

Haha, det var smålig synes jeg. En 4'er til midtbanen og en 6'er til forsvaret forstår jeg meg ikke på..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 4'er til midtbanen og en 6'er til forsvaret forstår jeg meg ikke på..

Det virker som at mange ikke har fått øynene opp for hvor brilijant Pontus faktisk er. Men det er greit nok det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Mediedekning
  • Opprett ny...