Gjest Nr14 Del Skrevet 11. Februar 2015 Del Skrevet 11. Februar 2015 http://www.budstikka.no/Lei_av_at_talentene_forsvinner-5-55-26237.html Her er det 2 i ledelse med forskjellige syn på ting som blir en sak i avisen, selv om det er rett at det ille å se på at talentene forsvinner til andre klubber enn til oss. Men jeg la merke til en ting nederst i artikkelen: "Jeg ønsker ikke at Franck Boli skal selges til en belgisk klubb, når jeg vet at jeg kan få mye mer for ham et annet sted." vil det si at Franck er på vei til Belgia? derfor han ikke spiller omdagen?[/size] Når det så tydelig kommer frem at vi ikke hadde råd til å betale Asker får vi håpe at det ikke kommer inn en utenlandsk ferievikar på halvt års kontrakt da vil det være noe som virkelig skurrer Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaAlltid 531 Del Skrevet 11. Februar 2015 Del Skrevet 11. Februar 2015 Men jeg la merke til en ting nederst i artikkelen: "Jeg ønsker ikke at Franck Boli skal selges til en belgisk klubb, når jeg vet at jeg kan få mye mer for ham et annet sted." vil det si at Franck er på vei til Belgia? derfor han ikke spiller omdagen? Tolket Belgia mer som et eksempel fra IAO, men det at Boli blir spart fordi han har potensiale for å bli solgt virker ganske tydelig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ShermanCostello 2 576 Del Skrevet 11. Februar 2015 Del Skrevet 11. Februar 2015 http://www.budstikka.no/Lei_av_at_talentene_forsvinner-5-55-26237.html Her er det 2 i ledelse med forskjellige syn på ting som blir en sak i avisen, selv om det er rett at det ille å se på at talentene forsvinner til andre klubber enn til oss. Men jeg la merke til en ting nederst i artikkelen: "Jeg ønsker ikke at Franck Boli skal selges til en belgisk klubb, når jeg vet at jeg kan få mye mer for ham et annet sted." vil det si at Franck er på vei til Belgia? derfor han ikke spiller omdagen? Ref to i ledelsen med forskjellig syn, og ikke relevant for resten av innlegget ditt: Dette synes jeg er amatørmessig. Klubben MÅ klare å prate utad med én samlet stemme. Når journalisten klarer å "sette dem opp mot hverandre" på en så liten sak så er det en presseansvarlig som overhodet ikke gjør jobben sin. Virker veldig useriøst utad når to av kun fem-seks ansatte tilsynelatende ikke klarer å prate sammen før det skal kommuniseres eksternt. Jeg regner med at journalistene tar kontakt med medieansvarlig for å få formidlet intervjuavtaler, da er det vanvittig sløvt av vedkommende å ikke ta en kjapp pow-wow med de to det ønskes intervju med og samkjøre hva man skal si og mene og ikke. Dette er riktignok ikke unikt i fotballsammenheng og kanskje en forventet del av underholdningen rundt spillet, men come on. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 11. Februar 2015 (endret) Del Skrevet 11. Februar 2015 (endret) Jeg tolker at IAO's utsagn om Belgia bare er et eksempel. Du selger ikke myntsamlingen din til en dude i Asker for 5000,- når du vet det er en i Oslo som er villig til å betale fire ganger så mye. Osv osv. Edit: ser BlaaAlltid kom meg i forkjøpet. Endret 11. Februar 2015 av Norris Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 11. Februar 2015 (endret) Del Skrevet 11. Februar 2015 (endret) Ref to i ledelsen med forskjellig syn, og ikke relevant for resten av innlegget ditt: Dette synes jeg er amatørmessig. Klubben MÅ klare å prate utad med én samlet stemme. Når journalisten klarer å "sette dem opp mot hverandre" på en så liten sak så er det en presseansvarlig som overhodet ikke gjør jobben sin. Virker veldig useriøst utad når to av kun fem-seks ansatte tilsynelatende ikke klarer å prate sammen før det skal kommuniseres eksternt. Jeg regner med at journalistene tar kontakt med medieansvarlig for å få formidlet intervjuavtaler, da er det vanvittig sløvt av vedkommende å ikke ta en kjapp pow-wow med de to det ønskes intervju med og samkjøre hva man skal si og mene og ikke. Dette er riktignok ikke unikt i fotballsammenheng og kanskje en forventet del av underholdningen rundt spillet, men come on. Jeg opplever ikke at de settes opp mot hverandre eller at det er problematisk at de bringer to forskjellige perspektiver til problemstillingen. Tvert om ser jeg det som positivt og mer seriøst at klubbledelsen samlett sett klarer å se hele bildet og ikke bare snevrer det inn til synspunktet som passer en selv best; det viser en bedre forståelse av virkeligheten og er et bedre utgangspunkt for forbedring. Endret 11. Februar 2015 av Perfect 7 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ShermanCostello 2 576 Del Skrevet 11. Februar 2015 Del Skrevet 11. Februar 2015 Ref to i ledelsen med forskjellig syn, og ikke relevant for resten av innlegget ditt: Dette synes jeg er amatørmessig. Klubben MÅ klare å prate utad med én samlet stemme. Når journalisten klarer å "sette dem opp mot hverandre" på en så liten sak så er det en presseansvarlig som overhodet ikke gjør jobben sin. Virker veldig useriøst utad når to av kun fem-seks ansatte tilsynelatende ikke klarer å prate sammen før det skal kommuniseres eksternt. Jeg regner med at journalistene tar kontakt med medieansvarlig for å få formidlet intervjuavtaler, da er det vanvittig sløvt av vedkommende å ikke ta en kjapp pow-wow med de to det ønskes intervju med og samkjøre hva man skal si og mene og ikke. Dette er riktignok ikke unikt i fotballsammenheng og kanskje en forventet del av underholdningen rundt spillet, men come on. Jeg opplever ikke at de settes opp mot hverandre eller at det er problematisk at de bringer to forskjellige perspektiver til problemstillingen. Tvert om ser jeg det som positivt og mer seriøst at klubbledelsen samlett sett klarer å se hele bildet og ikke bare snevrer det inn til synspunktet som passer en selv best; det viser en bedre forståelse av virkeligheten og er et bedre utgangspunkt for forbedring. Jeg er ikke uenig i det, men du ser ikke Svein Richard Brantzæg uttale seg om Hydros synspunkt på "sak x" i Dagens Næringsliv før det i neste avsnitt står at "...styreleder Terje Vareberg er imidlertid ikke helt enig i dette". Mulig dette virker som en større sak for meg siden jeg jobber og har jobbet mye med pressekoordinering og medier, men jeg synes ikke det er for mye forlangt å unngå slike ting. Ett intervjuobjekt bør klare å gjøre disse refleksjonene alene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 11. Februar 2015 (endret) Del Skrevet 11. Februar 2015 (endret) Jeg ser poenget ditt - spesielt det om at ett intervjuobjekt bør klare å gjøre disse refleksjonene alene - men synes likevel ikke de trår feil eller fremstår klønete når den ene av dem er tydelig på Stabæks ønske om å være det naturlige valget for spillere fra Asker og Bærum, og at man bør komme dit at de mindre klubbene ser det som en ære å utvikle spillere til storebror i distriktet, tilsvarende det Odd har fått til, mens den andre kommer med uttalelser som også viser forståelse for de mindre klubbene og spillere som velger noe annet, at det er mange faktorer som kan gjøre at det ikke alltid går som man ønsker. Det er lett å oppfattes som arrogant og med en holdning om at alle andre i Asker og Bærum bare er til for å tjene Stabæk hvis man bare snakker om alle saker ut fra sitt ståsted og sine interesser. Akkurat et sånt omdømme er noe Stabæk har slitt med i alle år. Endret 11. Februar 2015 av Perfect 7 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 075 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Februar 2015 Kongeinnlegg! Del Skrevet 11. Februar 2015 Hadde vært greit med en mediesjef ass 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ShermanCostello 2 576 Del Skrevet 12. Februar 2015 Del Skrevet 12. Februar 2015 Jeg ser poenget ditt - spesielt det om at ett intervjuobjekt bør klare å gjøre disse refleksjonene alene - men synes likevel ikke de trår feil eller fremstår klønete når den ene av dem er tydelig på Stabæks ønske om å være det naturlige valget for spillere fra Asker og Bærum, og at man bør komme dit at de mindre klubbene ser det som en ære å utvikle spillere til storebror i distriktet, tilsvarende det Odd har fått til, mens den andre kommer med uttalelser som også viser forståelse for de mindre klubbene og spillere som velger noe annet, at det er mange faktorer som kan gjøre at det ikke alltid går som man ønsker. Det er lett å oppfattes som arrogant og med en holdning om at alle andre i Asker og Bærum bare er til for å tjene Stabæk hvis man bare snakker om alle saker ut fra sitt ståsted og sine interesser. Akkurat et sånt omdømme er noe Stabæk har slitt med i alle år. Enig, godt oppsummert. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smart 2 085 Del Skrevet 12. Februar 2015 Del Skrevet 12. Februar 2015 Sentralbanksjefen svikter ikke. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 12. Februar 2015 Del Skrevet 12. Februar 2015 Han burde vel kunne holdt et times foredrag for de som står for styre og stell på brakka Alltid Uansett Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Saddams Sønn 22 Del Skrevet 12. Februar 2015 Del Skrevet 12. Februar 2015 Skjønner ikke hvorfor TV ikke BARE sender Stabæk-kampene!! er jo ingen som gidder å se på annet bondetøv uansett! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mattis 170 Del Skrevet 13. Februar 2015 Del Skrevet 13. Februar 2015 Skjønner ikke hvorfor TV ikke BARE sender Stabæk-kampene!! er jo ingen som gidder å se på annet bondetøv uansett! Vil heller ha folk på Nadderud enn at de sitter å fråtser i seg popcorn foran flatskjermen. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 362 Del Skrevet 16. Februar 2015 (endret) Del Skrevet 16. Februar 2015 (endret) Er ganske sykt at Kristiansund klarer å oppdatere sine sosiale medier hver dag med innblikk i klubbens hverdag! Fra prøvespillere til skotesting! Mens på Stabæk sine sider er det like ofte oppdateringer som det regner i Sahara! Det nærmer seg for eksempel en USA tur! Hva med å skrive om den, prate med gutta, hva er planer sportslig og tanker rundt diverse med turen og ikke minst hvem som blir med og om det er noen nye fjes på flyet eller noen som blir igjen hjemme Endret 16. Februar 2015 av blaasoldat 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Wilmar 1 837 Del Skrevet 16. Februar 2015 Del Skrevet 16. Februar 2015 Jepp! Er det ikke nå vi skal bygge forventninger og spenning, selge årskort og ikke minst dra inn sponsorer? Det er akkurat hva Kristiansund bedriver, mens vi derimot har visst mye 'hemmelig' som skjer. Eller...? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 865 Del Skrevet 16. Februar 2015 Del Skrevet 16. Februar 2015 det er dritvanskelig å oppdatere Twitter da, man må skrive vannvittig mange ord og bokstaver for at innlegget skal bli publisert... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 16. Februar 2015 Del Skrevet 16. Februar 2015 Jepp! Er det ikke nå vi skal bygge forventninger og spenning, selge årskort og ikke minst dra inn sponsorer? Det er akkurat hva Kristiansund bedriver, mens vi derimot har visst mye 'hemmelig' som skjer. Eller...? Har de gitt opp? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 16. Februar 2015 Del Skrevet 16. Februar 2015 Er ganske sykt at Kristiansund klarer å oppdatere sine sosiale medier hver dag med innblikk i klubbens hverdag! Fra prøvespillere til skotesting! Mens på Stabæk sine sider er det like ofte oppdateringer som det regner i Sahara! Det nærmer seg for eksempel en USA tur! Hva med å skrive om den, prate med gutta, hva er planer sportslig og tanker rundt diverse med turen og ikke minst hvem som blir med og om det er noen nye fjes på flyet eller noen som blir igjen hjemme Man kan si hva man vil om mediesjefen og daglig leder. Men det er styret som sitter på det øverste ansvaret og har latt klubben forfalle på dette området i 13 måneder. Blir det gjort noe? 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. Februar 2015 Kongeinnlegg! Del Skrevet 16. Februar 2015 Har de gitt opp? Jeg vet ikke om de har, men jeg har. Gitt opp stabak.no, altså. I glansdagene - dvs i Lars' dager - var det rutine å sjekke klubbens hjemmesider et par ganger om dagen. Nå går det gjerne uker mellom hver gang. 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anders C 6 569 Del Skrevet 16. Februar 2015 Del Skrevet 16. Februar 2015 Enig i det P7 skriver. Tidligere hadde jeg stabak.no som startside på nettleseren min. Nå derimot føles det rimelig uinteressant. Bedre med stabaek.no/forum 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 075 Del Skrevet 16. Februar 2015 Del Skrevet 16. Februar 2015 Styret vet hva som er galt, både det som er skrevet her på åpent forum og grumset som fortsatt ikke har kommet ut. Styret vet også hva som kan komme til å skje dersom de ikke foretar seg noe i umiddelbar fremtid. Styret vet antakelig at også de står i skuddlinjen siden de er medansvarlige for utviklingen og ikke har foretatt seg noe. Vi får se hva som skjer. Vi får se. Mvh 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 362 Del Skrevet 16. Februar 2015 Del Skrevet 16. Februar 2015 Styret vet hva som er galt, både det som er skrevet her på åpent forum og grumset som fortsatt ikke har kommet ut. Styret vet også hva som kan komme til å skje dersom de ikke foretar seg noe i umiddelbar fremtid. Styret vet antakelig at også de står i skuddlinjen siden de er medansvarlige for utviklingen og ikke har foretatt seg noe. Vi får se hva som skjer. Vi får se. Mvh Hva er så umiddelbar framtid Posse? For om det ikke skjer noe snart er jeg redd interessen for klubben dabber så mye av at det tar ÅR å bygge opp igjen. For jeg tror ikke vi kommer topp 3 de neste årene som gir interessen rundt klubben en gratis boost, det er NÅ klubben må smi mens jernet rundt Bob er varmt og resultatet var såpass bra i fjor. Er ikke mye mediedekning som trengs for tomme tribuner og null interesse rundt klubb. Jeg lurer på hvor engasjementet for klubben har blitt av i medieavdelingen, Lars brant for klubben, og viste det av hele sitt hjerte. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 075 Del Skrevet 16. Februar 2015 Del Skrevet 16. Februar 2015 Den er så umiddelbar at det har vært lånt tid i noen uker. En arbeidsgiver er nødt til å forholde seg til noen tidsfrister når det gjelder avskjedigelse. Men det fritar ikke styret fra å ikke ha gjort en dritt før de fikk en brevbombe av meg. Anbefaler forøvrig alle å melde seg inn i Stabæk IF (noe man må for å bli medlem i Stabæk Fotball) her: http://www.stabakif.no/d4WCTwBbK1L.3.idium Deretter å melde seg inn i Stabæk Fotball, men dersom man prøver i dag finner man bare dette, "Ingen artikler funnet": http://www.stabak.no/membership Men når en ny mediesjef er på plass og det går an å melde seg inn i Stabæk Fotball, anbefaler jeg alle å gjøre det. Man må være medlem i 4 mnd før årsmøtet for å være gyldig medlem til dette møtet (altså er det for sent for i år). Men det kommer et nytt år og mange etter dette, da har man stemmerett og kan være med på å sørge for at noe slikt som dette aldri, aldri skjer igjen. For de som allerede er medlemmer er det altså årsmøte mandag 23.02. Og det blir medlemsmøte med oss torsdag 12. mars fra kl 19:00. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 16. Februar 2015 Del Skrevet 16. Februar 2015 Det høres jo ut som Styret / Klubben / Daglig leder har satt seg i en ekstremt vanskelig situasjon, hvor lyset brenner i begge ender? Jeg kjenner ikke til saken mer enn frustasjonen som kommer frem her, men er dette gjengs også for oppfattelsen av saken internt, så er det forhåpentligvis en personalsak på gang. Slik er aldri lett. En har en situasjon hvor alle ressurser må brukes på å være interessant for sponsorer og publikum, og hvor en av de viktigste bidragsyterne ikke leverer den outputen som kreves. En har ikke kapasitet eller kompetanse i øvrig organisasjon, så en får ikke flyttet arbeidsoppgaver over på andre. Samtidig får en ikke løst ansettelsesforhold over natten, og en har ikke økonomi til å sette det ut til andre. Bare sånn rett fra hofta; kunne det vært en ide å la frivillige bidra? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 075 Del Skrevet 16. Februar 2015 Del Skrevet 16. Februar 2015 Bare sånn rett fra hofta; kunne det vært en ide å la frivillige bidra? Dagens! 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 16. Februar 2015 Del Skrevet 16. Februar 2015 Bare sånn rett fra hofta; kunne det vært en ide å la frivillige bidra? Dette er min humor. Les deg gjennom de 618 siste innleggene i stabak.no-tråden. F. eks. kan du starte her, som er første gangen noen reagerte på den nye mediesjefen offentlig på forumet. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 16. Februar 2015 Del Skrevet 16. Februar 2015 Den er så umiddelbar at det har vært lånt tid i noen uker. En arbeidsgiver er nødt til å forholde seg til noen tidsfrister når det gjelder avskjedigelse. Men det fritar ikke styret fra å ikke ha gjort en dritt før de fikk en brevbombe av meg. Anbefaler forøvrig alle å melde seg inn i Stabæk IF (noe man må for å bli medlem i Stabæk Fotball) her: http://www.stabakif.no/d4WCTwBbK1L.3.idium Deretter å melde seg inn i Stabæk Fotball, men dersom man prøver i dag finner man bare dette, "Ingen artikler funnet": http://www.stabak.no/membership Men når en ny mediesjef er på plass og det går an å melde seg inn i Stabæk Fotball, anbefaler jeg alle å gjøre det. Man må være medlem i 4 mnd før årsmøtet for å være gyldig medlem til dette møtet (altså er det for sent for i år). Men det kommer et nytt år og mange etter dette, da har man stemmerett og kan være med på å sørge for at noe slikt som dette aldri, aldri skjer igjen. For de som allerede er medlemmer er det altså årsmøte mandag 23.02. Og det blir medlemsmøte med oss torsdag 12. mars fra kl 19:00. Det burde startes en aktiv vervekampanje fra supporternes side så vi sørger for at nok personer melder seg inn og deltar ved neste generalforsamling. Hvor mange personer vil det kreve for at man får reell innflytelse ved neste korsvei. Kanskje dette burde være et seriøst tema på møte 12 mars og at noen fant ut litt mer om vedtekter og statutter for Stabæk IF og Stabæk Fotball. Da kunne man kanskje fått litt mer innflydelse og eierskap lignende det de har i Tyskland. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 075 Del Skrevet 16. Februar 2015 Del Skrevet 16. Februar 2015 Dette er vedtektene for Stabæk Fotball. Såvidt jeg vet har de ikke blitt endret etter 2008 heller. Lov for Stabæk Fotball stiftet 16. desember 1996 Vedtatt den10. desember 1996 med endringer senest av 25. februar 2008. § 1 Formål Stabæk Fotballs formål er å drive idrett organisert i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Arbeidet skal preges av frivillighet, demokrati, lojalitet og likeverd. All idrettslig aktivitet skal bygge på grunnverdier som idrettsglede, fellesskap, helse og ærlighet. Stabæk Fotball skal i sin virksomhet ta aktiv avstand fra og motvirke rasistisk og annen ulovlig diskriminerende atferd slik dette er definert i de til enhver tid gjeldende norske og internasjonale regler for samfunnet generelt og idretten spesielt § 2 Organisasjon Stabæk Fotball er medlem av NIF gjennom Akershus Idrettskrets. Stabæk Fotball organiseres av allianseidrettslaget Stabæk Idrettsforening (Stabæk IF) og plikter å overholde Stabæk IFs lover og bestemmelser. Stabæk Fotball kan ikke drive mer enn en særidrett. Stabæk Fotball må ikke foreta seg noe som er egnet til å skade Stabæk IFs navn og rykte. Stabæk Fotball er medlem av Norges Fotballforbund (NFF) Stabæk Fotball hører hjemme i Bærum kommune og er medlem av Bærum idrettsråd. - Stabæk Fotball er selveiende og frittstående med utelukkende personlige medlemmer. – Reglene i NIFs lov kapittel 1, 2, 10, 11, 12, 13 og 14 gjelder Stabæk Fotball uavhengig av hva som måtte stå i Stabæk Fotballs egen lov. § 3 Medlemmer Alle som aksepterer Stabæk Fotballs og overordnede idrettsmyndigheters lover og bestemmelser kan bli tatt opp som medlem. Alle medlemmer i Stabæk Fotball må også være medlem av Stabæk IF. Forøvrig plikter ethvert medlem å overholde NIFs, dets organisasjonsledds, samt Stabæk IFs og Stabæk Fotballs lover og bestemmelser. En søker kan ikke tas opp som medlem uten at økonomiske forpliktelser til andre organisasjonsledd i NIF er gjort opp. Medlemskap i laget er først gyldig og regnes fra den dag første kontingent er betalt. Stabæk Fotball plikter å føre elektroniske medlemslister i idrettens nasjonale medlemsregister i tråd med retningslinjer gitt av Idrettsstyret. § 4 Medlemskontingent og avgifter Medlemskontingenten fastsettes av årsmøtene til Stabæk IF og Stabæk Fotball og betales forskuddsvis. Andre avgifter kan kreves for deltakelse i lagets aktivitetstilbud. § 5 Stemmerett og valgbarhet For å ha stemmerett må man være fylt 15 år, og hatt gyldig medlemskap i minst 4 måneder og ha oppfylt medlemsforpliktelsene, jfr. NIFs lov § 2-5. Ingen kan møte eller avgi stemme ved fullmakt, jfr. NIFs lov § 2-9. Alle medlemmer som har stemmerett er valgbare til tillitsverv i laget, og som representant til ting eller møte i overordnede organisasjonsledd. Tillitsvalgt kan imidlertid ikke samtidig være arbeidstaker i laget. Spiller/utøver med kontrakt og medlemskap i laget kan derimot velges som representant til ting eller møte i overordnede organisasjonsledd. Medlem som skylder kontingent har ikke stemmerett, er ikke valgbar og kan ikke være representant til ting eller møte i overordnet organisasjonsledd. Medlem som skylder kontingent for mer enn ett år, kan av styret strykes som medlem i Stabæk Fotball. Hvis medlemmet ved forfall skylder 2 års kontingent, skal medlemskapet bringes til opphør ved strykning fra Stabæk IF og Stabæk Fotballs side. Strykes et medlem, kan det ikke tas opp igjen før skyldig kontingent er betalt. § 6 Tillitsvalgtes godtgjørelse For refusjon av utgifter og godtgjørelse til Stabæk Fotballs tillitsvalgte gjelder: Tillitsvalgt kan motta refusjon for nødvendige, faktiske utgifter, inkludert tapt arbeidsfortjeneste, som påføres vedkommende i utførelsen av vervet. Tillitsvalgt kan motta en rimelig godtgjøring for sitt arbeid. Utgifter til tapt arbeidsfortjeneste og til godtgjøring skal fremgå av budsjett og regnskap. § 7 Kjønnsfordeling Ved valg/oppnevning av representanter til årsmøte/ting, samt medlemmer til styre, råd og utvalg m.v. i NIF og NIFs organisasjonsledd skal det velges representanter fra begge kjønn. Sammensetningen skal være forholdsmessig i forhold til kjønnsfordelingen i medlemsmassen, dog slik at det skal være minst to representanter fra hvert kjønn i styre, råd og utvalg m.v. med mer enn 3 medlemmer. I styre, råd og utvalg m.v. som består av 2 eller 3 medlemmer skal begge kjønn være representert. Varamedlemmer teller ikke med ved beregningen av kjønnsfordelingen. Idrettsstyret kan når det foreligger særlige forhold gjøre unntak fra denne bestemmelsen. § 8 Inhabilitet Tillitsvalgte, oppnevnte representanter og ansatte er inhabil til å tilrettelegge grunnlaget for en avgjørelse eller til å treffe avgjørelse: a) når vedkommende selv er part i saken når vedkommende er i slekt eller svogerskap med en part i oppstigende eller nedstigende linje eller i sidelinje så nær som søsken c) når vedkommende er gift med eller er forlovet eller samboer med en part d) når vedkommende er leder for eller har ledende stilling i eller er medlem av styret i et selskap som er part i saken Likeså er tillitsvalgte, oppnevnte representanter og ansatte inhabil når andre særegne forhold foreligger som er egnet til å svekke tilliten til vedkommendes upartiskhet. Blant annet skal det legges vekt på om avgjørelsen i saken kan innebære særlig fordel, tap eller ulempe for vedkommende selv eller noen som vedkommende har nær personlig tilknytning til. Det skal også legges vekt på om inhabilitetsinnsigelse er reist av noen part. Inhabilitetsspørsmålet avgjøres av det aktuelle organ. Inhabilitetsreglene får ikke anvendelse dersom det er åpenbart at den tillitsvalgte eller ansattes tilknytning til saken eller partene ikke vil kunne påvirke vedkommendes standpunkt og at idrettslige interesser ikke tilsier at vedkommende bør vike sete. Er en overordnet inhabil, kan avgjørelse i saken heller ikke treffes av direkte underordnet i samme organisasjonsledd. Med part menes i denne bestemmelsen tillitsvalgte, oppnevnte representanter og ansatte som en avgjørelse retter seg mot eller som saken ellers direkte gjelder. § 9 Straffesaker For alle straffesaker gjelder NIFs lov kapittel 11 og 12 (NIFs straffebestemmelser). § 10 Årsmøtet Stabæk Fotballs øverste organ er årsmøtet som holdes hvert år senest innen utgangen av februar måned. Årsmøtet innkalles av styret med minst en måneds varsel, direkte til medlemmene ved kunngjøring på Stabæk Fotballs internettside. Forslag som skal behandles på årsmøtet må være sendt til styret senest 2 uker før årsmøtet. Fullstendig sakliste og andre nødvendige saksdokumenter med forslag må være tilgjengelig for medlemmene senest en uke før årsmøtet. Alle Stabæk Fotballs medlemmer har adgang til årsmøtet. Årsmøtet kan invitere andre personer og/eller media til å være tilstede, eventuelt vedta at årsmøtet kun er åpent for medlemmer. Lovlig innkalt årsmøte er vedtaksført dersom det møter et antall medlemmer som minst tilsvarer antallet styremedlemmer. Dersom årsmøtet ikke er vedtaksført kan det innkalles til årsmøte på nytt uten krav om minimumsdeltakelse. På årsmøtet kan ikke behandles forslag om lovendring som ikke er oppført på utsendt/kunngjort sakliste. Andre saker kan behandles når 2/3 av de stemmeberettigede på årsmøtet vedtar det, ved godkjenning av saklisten. § 11 Ledelse av årsmøtet Årsmøtet ledes av valgt dirigent. Dirigenten behøver ikke å være medlem av Stabæk Fotball. § 12 Årsmøtets oppgaver Årsmøtet skal: 1. Godkjenne de stemmeberettigede. 2. Godkjenne innkallingen, sakliste og forretningsorden. 3. Velge dirigent, sekretær samt 2 representanter til å underskrive protokollen. 4. Behandle Stabæk Fotballs årsmelding, herunder eventuelle gruppeårsmeldinger. 5. Behandle Stabæk Fotballs regnskap i revidert stand. 6. Behandle innkomne forslag og saker. 7. Fastsette medlemskontingent. 8. Vedta Stabæk Fotballs budsjett. 9. Behandle Stabæk Fotballs organisasjonsplan. 10. Engasjere statsautorisert/registrert revisor til å revidere Stabæk Fotballs regnskap. 11. Foreta følgende valg: a) Styrets leder og nestleder Inntil 4 styremedlemmer og eventuelt varamedlemmer, etter årsmøtets nærmere beslutning c) Øvrige valg i henhold til årsmøtevedtatt organisasjonsplan, jfr. pkt. 9 over. d)Kontrollkomité med 2 medlemmer og 2 varamedlemmer e) Representanter til ting og møter i de organisasjoner Stabæk Fotball er tilsluttet. f) Valgkomité med leder og 2 medlemmer og 1 varamedlem for neste årsmøte. Styrets leder og nestleder velges enkeltvis. De øvrige medlemmer til styret velges samlet. Deretter velges eventuelt varamedlemmene samlet, og ved skriftlig valg avgjøres rekkefølgen i forhold til stemmetall. Valgene skjer etter bestemmelsene i NIFs lov § 2-11. Arbeidstaker innen et organisasjonsledd er ikke valgbar til verv i eget eller overordnede organisasjonsledd. En arbeidstaker i Stabæk IF eller lag organisert av Stabæk IF er ikke valgbar til verv i Stabæk Fotball Tillitsvalgt som får relevant ansettelse i perioden plikter å fratre tillitsvervet. Idrettsstyret kan gi dispensasjon. Person som selv har samarbeidsavtale med organisasjonsledd, eller er styremedlem, ansatt i ledende stilling eller er aksjonær med vesentlig innflytelse i en juridisk person som organisasjonsleddet samarbeider med, er ikke valgbar til verv innen organisasjonsleddet. Begrensningen gjelder dog ikke for styremedlem oppnevnt av organisasjonsledd. Tillitsvalgt som får en slik samarbeidsavtale, styreverv, ansettelse eller eierandel i juridisk person, plikter å fratre tillitsvervet. Idrettsstyret kan gi dispensasjon. § 13 Stemmegivning på årsmøtet Med mindre annet er lovfestet skal et vedtak for å være gyldig være truffet med alminnelig flertall av de avgitte stemmene. Valg foregår skriftlig hvis det foreligger mer enn ett forslag eller det fremmes krav om det. Hvis det skal være skriftlige valg, kan bare foreslåtte kandidater føres opp på stemmeseddelen. Stemmesedler som er blanke, eller som inneholder ikke foreslåtte kandidater, eller ikke inneholder det antall det skal stemmes over, teller ikke, og stemmene anses som ikke avgitt. Når et valg foregår enkeltvis og en kandidat ikke oppnår mer enn halvparten av de avgitte stemmer, foretas omvalg mellom de to kandidater som har oppnådd flest stemmer. Er det ved omvalg stemmelikhet, avgjøres valget ved loddtrekning. For å være gyldig må valg være gjennomført i henhold til NIFs lov §§ 2-4 og 2-5. Når det ved valg skal velges flere ved en avstemming, må alle, for å anses valgt, ha mer enn halvparten av de avgitte stemmer. Dette gjelder ikke ved valg av varamedlemmer. Hvis ikke tilstrekkelig mange kandidater har oppnådd dette i første omgang, anses de valgt som har fått mer enn halvparten av stemmene. Det foretas så bundet omvalg mellom de øvrige kandidater, og etter denne avstemmingen anses de valgt som har fått flest stemmer. Er det ved omvalg stemmelikhet, avgjøres valget ved loddtrekning. § 14 Ekstraordinært årsmøte Ekstraordinært årsmøte i Stabæk Fotball innkalles av Stabæk Fotballs styre med minst 14 dagers varsel etter: a) Vedtak på årsmøte i Stabæk Fotball. Vedtak i styret i Stabæk Fotball. c) Skriftlig krav fra 1/3 av Stabæk Fotballs medlemmer. d) Krav etter vedtak i overordnet organisasjonsledd (NIF, NFF eller idrettskrets). Ekstraordinært årsmøte i Stabæk Fotball skal bare behandle de saker som er angitt i vedtaket eller i kravet om innkalling av årsmøtet. Saksliste og nødvendige saksdokumenter skal følge innkallingen. § 15 Stabæk Fotballs styre Stabæk Fotball ledes og forpliktes av styret, som er Stabæk Fotballs høyeste myndighet mellom årsmøtene. Styret skal: Iverksette årsmøtets og overordnede idrettsmyndigheters vedtak og bestemmelser. Påse at Stabæk Fotballs midler brukes og forvaltes på en forsiktig måte i samsvar med de vedtak som er fattet på årsmøtet eller av overordnet organisasjonsledd. Styret skal videre påse at Stabæk Fotball har en tilfredsstillende organisering av regnskaps- og budsjettfunksjonen, og har en forsvarlig økonomistyring. Oppnevne etter behov komiteer/utvalg/personer for spesielle oppgaver og utarbeide mandat/instruks for disse, herunder utpeke lagets representanter i Sportslig Utvalg (jf. § 16 siste avsnitt) Representere Stabæk Fotball utad. Styret skal holde møte når lederen bestemmer det eller et flertall av styremedlemmene forlanger det. Styret er vedtaksført når et flertall av styrets medlemmer er til stede. Vedtak fattes med flertall av de avgitte stemmene. Ved stemmelikhet er møtelederens stemme avgjørende. § 16 Grupper/avdelinger/komiteer Stabæk Fotball skal ha valgkomité som velges på fritt grunnlag på årsmøtet i Stabæk Fotball, etter innstilling fra styret, og har som oppdrag å legge frem innstilling på kandidater til alle øvrige tillitsverv som skal velges på årsmøtet. Laget kan organiseres med grupper og/eller avdelinger. Lagets årsmøte bestemmer opprettelse av grupper/avdelinger, og hvordan disse skal organiseres og ledes. Dette vedtas i forbindelse med årlig behandling av Stabæk Fotballs organisasjonsplan, jfr. § 12 pkt. 9. For grupper/avdelingers økonomiske forpliktelser hefter hele laget, og grupper/avdelinger kan ikke inngå avtaler eller representere Stabæk Fotball utad uten styrets godkjennelse. Stabæk Fotball skal ha et Sportslig Utvalg (SU), som treffer avgjørelser av sportslig art vedrørende lag i elite avdelingen. Lagets representanter i SU velges av styret § 17 Lovendring Lovendring kan bare foretas på ordinært eller ekstraordinært årsmøte i Stabæk Fotball etter å ha vært oppført på saklisten, og krever 2/3 flertall av de avgitte stemmer. Lovendringer må godkjennes av Idrettsstyret, og trer ikke i kraft før de er godkjent. Idrettsstyret kan i forbindelse med godkjenning av underliggende organisasjonsledds lover, redigere disse slik at de ikke kommer i motstrid med bestemmelsene i NIFs lov. § 18 kan ikke endres. Lovendringer gjort av Idrettstinget som har konsekvenser for Stabæk Fotball, trer i kraft umiddelbart. § 18 Oppløsning Oppløsning av Stabæk Fotball kan bare behandles på ordinært årsmøte. Blir oppløsning vedtatt med minst 2/3 flertall, innkalles ekstraordinært årsmøte 3 måneder senere. For at oppløsning skal skje må vedtaket her gjentas med 2/3 flertall. Sammenslutning med andre lag anses ikke som oppløsning av laget. Vedtak om sammenslutning og nødvendige lovendringer i tilknytning til dette treffes i samsvar med bestemmelsene om lovendring, jfr. § 17. I tilfelle oppløsning eller annet opphør av laget tilfaller lagets eiendeler NIF eller formål godkjent av Idrettsstyret. Ved konkurs anses organisasjonsleddet som oppløst og mister således sitt medlemskap i NIF. Ved konkurs gjelder reglene i konkursloven og dekningsloven. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 16. Februar 2015 (endret) Del Skrevet 16. Februar 2015 (endret) Ser ut som medlemskap i stabæk fotball gir automatisk medlemskap i Stabæk IF. Prisen i Stabæk IF Gjeldende satser for 2015 er: 0 - 18 år, kr. 350,- 19 - 69 år, kr. 450,- 70 - 79 år, kr. 300,- 80 +, kr. 300,- Familiemedlemskap kr. 900,- § 17 Forholdet til de idrettslag som Stabæk IF organiserer Stabæk IF organiserer idrettslagene Stabæk Fotball og Stabæk Håndball. Samtlige medlemmer i disse idrettslagene blir automatisk medlem av Stabæk IF ved innmelding i et av disse lagene. Stabæk IF kan ha medlemmer som ikke er tilsluttet et av disse lagene. De i første ledd nevnte idrettslag er forpliktet til å følge Stabæk IFs til enhver tid gjeldende lover og bestemmelser. Stabæk IFs styre er forpliktet til å påse at ingen av de i første ledd nevnte lag foretar seg noe som er egnet til å skade lagets navn og rykte. Alle de i første ledd nevnte idrettslag er forpliktet til å bruke Stabæk IFs farger og merke som symbol. Stabæk IF kan ikke organisere mer enn ett idrettslag innen hver særidrett. Idrettslag organisert av allianseidrettslag kan ikke drive med mer enn en særidrett. Idrettslag organisert av Stabæk IF plikter å benytte samme navn som Stabæk IF, i tillegg til angivelse av idrettsgren. Endret 16. Februar 2015 av Nr14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 075 Del Skrevet 16. Februar 2015 (endret) Del Skrevet 16. Februar 2015 (endret) Underforstått at du MÅ være medlem av Stabæk IF om du vil være medlem av Stabæk Fotball. Men per i dag er det bare Stabæk IF som har en fungerende måte å melde seg inn på. En gammel artikkel om innmelding henviser til et innmeldingsskjema. Artikkelen ligger her: http://www.stabak.no/latest-news/article/2qpjne0wlsa7116rkrngy1ty6 Men innmeldingsskjemaet på stabakdata.no er hacket og har antakelig vært nede lenge: http://www.stabakdata.no/index.php?option=com_content&view=article&id=17&Itemid=7 Så det er ikke noen opplagt måte å melde seg inn i Stabæk Fotball på per i dag, egentlig. Noe som forsåvidt er gunstig hvis man ikke ønsker kritiske røster. Endret 16. Februar 2015 av Posse Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå