AndersBD 999 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. Mai 2015 Kongeinnlegg! Del Skrevet 17. Mai 2015 Bra oppmøte av gutta i dagens Blomstertog. Tommel opp. 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joogs 1 717 Del Skrevet 17. Mai 2015 Del Skrevet 17. Mai 2015 http://www.nrk.no/sport/fotball/rosenborg-i-festhumor-1.12363778 Jaja søderlund, håper RBK går på en forrykende smell! Ekkel selvtillit på løken. Håper Dio viser han hvem som er sjefen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ShermanCostello 2 576 Del Skrevet 17. Mai 2015 Del Skrevet 17. Mai 2015 Fra mannen som nesten egenhendig sørget for at RBK fikk med seg null og niks fra kampen på Lerkendal i fjor. Søderlund uten Mike Jensen er verdt omtrent like mye som Skullerud uten Bakke 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 18. Mai 2015 Del Skrevet 18. Mai 2015 Satser på at Ville tar ansvar og gir klovnen god gammeldags juling. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bebe 2 976 Kongeinnlegg! Del Skrevet 18. Mai 2015 Kongeinnlegg! Del Skrevet 18. Mai 2015 Dagbladet pluss i dag: Stabæk og Brann er forskjellen på lønn og dyktighet Mandag om en uke er det offisiell toppkamp på Nadderud - den handler om serieledelsen etter ti runder i Tippeligaen. Stabæk er fortsatt ikke til å tro. Publisert 18. mai 2015, kl. 04:05 Av Morten Pedersen DET BLIR IKKE sånn til slutt, sier vi. Og det gjør det nok ikke heller. Stabæk er ikke topp to når dette er ferdig i november. Kan hende de ikke er topp åtte en gang. Men inntil videre er Bob Bradleys mannskap et fotballag hvis kvaliteter ikke står tilbake for noen på det øverste nivået i Norge. Og på toppen av det har de farten. Ekstremspeeden ingen ser ut til å klare å håndtere. NÅR JEG HØRER Tor Ole Skullerud irriterer seg over en offsideannullering som burde gitt Sander Svendsen og Molde 1-0 før Sander Svendsen ga Molde både 1-0 og 2-0, hører jeg en trener som har hundre prosent rett. Samtidig ser jeg en trener som er frustrert, nærmest rådvill. LØNNSOMT? Lønnsnivået i Brann er to og en halv ganger større enn tippeligakometen Stabæk. Her Branns Erik Husklepp under kampen mellom Jerv og Brann, som endte 2-2. Foto: Tor Erik Schrøder / NTB scanpix Det er første gangen siden Skullerud kom til Aker Stadion. Og det er ikke de åtte poengene opp til RBK som er Moldes store problem - det er den defensive strukturen og søvnperiodene der de gir bort ledelser og initiativ som river dem. For ikke å snakke om 12 baklengsmål på ni kamper, halvparten av fjorårets total. - JEG KNUSTE FORREN i lufta, var måten Dio forklarte Stabæks første redusering på. Det er uvant kost på Aker Stadion. Landslagsstopper-Forren pleier å være solid i egen boks. Og når det kan tilføres at samme mann knuste Forren enda en gang, men headet ballen i stanga, bør Moldes defensive dødballer være fokuset framfor den offsiden som ble dømt på 0-0. Det var nemlig ikke dommeren som stjal to nye poeng fra tittelforsvarerne. Det var forsvarsspillet. DEN NYE NORGESREKORDEN for spill uten baklengsmål er 588 minutter. De betyr ikke at Stabæk er blitt forsvarsløse etter at laget slapp inn like mange baklengsmål i kamp ni som de hadde gjort i de åtte første. Det handler om at marginene jevner seg ut. «De betyr ikke at Stabæk er blitt forsvarsløse etter at laget slapp inn like mange baklengsmål i kamp ni som de hadde gjort i de åtte første. Det handler om at marginene jevner seg ut.» Og når Rosenborg kommer til toppkampen neste mandag vil ikke Bob Bradley ha justert noe som helst. Så lenge amerikaneren fortsatt er på Nadderud handler Stabæks fotball om «full speed ahead». 10 SERIERUNDER sies å være en markør ligaen kan defineres etter. I så fall, bortsett fra Stabæk, er det relativt forutsigbart. Og skulle Team Bradley lede Tippeligaen klokka 19.50 neste mandag - og jeg ser ikke bort i fra det - vil det bety at et lag med et lønnsbudsjett på 9,2 millioner kroner har brukt våren til å leke med motstanderne. Og det, folkens, er ikke marginer. Bare dyktighet. MOTSETNINGEN ER BRANN, hvis lønnsbudsjett på nivå to er to og en halv gang det Stabæk har til rådighet. Det er i beste fall pinlig. Og det handler ikke om marginer. Bare udyktighet. NORLING HAR GJORT det til en rutine å ta på seg all skyld og å trøste supporterne etter kamper. Fordi han deler deres frustrasjon. I fjor var det smart og nødvendig for å bygge tillitt. I år er det patetisk. For Brann og klubbens supportere trenger ikke mer trøst, de trenger poeng til opprykk. Ingenting annet. OVER 17 000 TILSKUERE på Nest Sotra, en parentes for Brann, forteller at det er en grense for hvor lenge Norling kan være trist sammen med supporterne. Branns venner er forbannet. De vil ikke ha ord. De vil ha handling. Så kanskje en utblåsing á la Kjetil Rekdal - PISS! - eller Steinar Nilsen, Mons Ivar Mjelde, Dag-Eilev Fagermo, you name them. For Brann trenger ikke en myk trener. De trenger opprykk. 20 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 053 Del Skrevet 18. Mai 2015 Del Skrevet 18. Mai 2015 DEILIG lesing! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 363 Del Skrevet 19. Mai 2015 (endret) Del Skrevet 19. Mai 2015 (endret) Bebe har du mulighet til å legge ut denne også? http://m.db.no/2015/05/19/sport/pluss/fotball/tippeligaen/stabek/39239831/ Endret 19. Mai 2015 av blaasoldat Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offside 4 954 Del Skrevet 19. Mai 2015 Del Skrevet 19. Mai 2015 Ser vi starten på presentasjon av ny trener? http://m.stabak.no/news/id/1w1xagwi8jukk1cyd3looecgs2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
duckster 942 Del Skrevet 19. Mai 2015 Del Skrevet 19. Mai 2015 Det samme tenkte jeg ass.. Er ikke bekymret for å erstatte Bob sånn sett, men kanskje mer bekymret for hvem som skal erstatte Toni. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stairs 1 614 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. Mai 2015 (endret) Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. Mai 2015 (endret) snasen copy paste fra dagblad pluss.. GODE TIDER: Ingebrigt Steen Jensen smiler fra øre til øre om dagen. På mandag kan Bob Bradleys Stabæk - mot alle odds - innta tabelltoppen i Tippeligaen. Foto: Paul Paiewonsky - Jeg tror dette må være norgesrekord Ingebrigt Steen Jensen (60) mener Stabæk har skrudd sammen et topplag på rekordtid i Norge. Publisert 19. mai 2015, kl. 04:00 Av Tore Ulrik Bratland - Hvis vi slår Rosenborg i neste kamp - og inntar tabelltoppen - er det ikke til å tro, sier Mr. Stabæk til Dagbladet. Ni runder ut i Tippeligaen sjokkerer Bærums-laget med andreplass på tabellen. Opp til serieleder Rosenborg er det to poeng. Mandag møtes lagene til toppkamp på Nadderud stadion. - Vi har 4200 seter. Jeg forventer at det blir utsolgt før kampen, og at stemningen blir elektrisk, sier Steen Jensen, som har vært dedikert til klubben i 45 år. I dag sitter han i styret og sportslig utvalg. «BLAA» JUBEL: Stabæk-spillerne har feiret ofte så langt denne sesongen. Her har Ernest Asante scoret mot Sandefjord. Foto: NTB ScanpixSisteplassLørdag 4. april tippet Dagbladet utfallet av inneværende sesong. På førsteplass: Molde. På sisteplass: Stabæk. Og muligens ville vi truffet blink hvis normale tyngdelover hadde gjeldt på Nadderud. Men på stadion som kan minne om Øst-Europa gjelder ikke normale tyngdelover. Det som gjelder, er filosofien til Bob Bradley - og medarbeiderne og entusiastene treneren har rundt seg. - Bob er en matchvinner i seg selv, i form av måten han jobber på. Han er tydelig, offensiv og krevende. Men til sammen har vi fem-seks matchvinnere, erklærer Steen Jensen. Nye bekjenteHan ramser opp lagdel for lagdel. Spesielt trekker han fram keeper Mande Sayouba, stopperparet Morten Morisbak Skjønsberg og Nicolai Næss - og den offensive trioen Adama Diomande, Yassine El Ghanassy og Ernest Asante.«At klubben sto oppreist, og kom tilbake, er en av de største prestasjonene i norsk fotballhistorie» - De siste tre møtte hverandre noen dager før seriestart. De rakk så vidt å håndhilse før den første TV-kampen. Nå står de fram som spillere med ekstremferdigheter. De utfyller hverandre. Han fortsetter: - Det er ingen grunn til at vi ikke skal bli enda bedre. Jeg tror dette må være norgesrekord i å skru sammen et godt fotballag på kort tid. Fem-ti dager før sesongen hadde flere nøkkelspillere ikke engang møtt hverandre. Nå spiller de sammen som om de ikke har gjort noe annet. Dramatisk historieÅra med Stabæk har vært en berg-og-dal-bane. Særlig siden 2011 har det skjedd mye: •Først ble klubben kastet ut av Telenor Arena. Dette skulle være den nye storstua i Bærum, med fotball i sentrum, og ikke hytter, båter og biler, slik enkelte Bærums-folk ofte er opptatt av. Men klubben ble lempet ut etter tre sesonger. •Samtidig dukket den såkalte overgangssaken opp, med påfølgende rettssak. Påtalemyndigheten mente Stabæk hadde snytt franske Nancy for penger i forbindelse med salg av Veigar Páll Gunnarsson til Vålerenga. •Dermed forsvant sponsorer og publikumsinntekter. Budsjettet måtte ned fra 90 til 25 millioner kroner over natta. Spillere ble fristilt. Administrasjonen ble slanket fra 34 til sju medarbeidere. •På toppen av dette rykket Stabæk ned fra Tippeligaen i 2012 med dunder og brak. - Alt ramlet ned i hodet på en gang. At klubben sto oppreist, og kom tilbake, er en av de største prestasjonene i norsk fotballhistorie, mener Steen Jensen. Hengt ut- Vi gikk fra å drive med fotball til å bli hengt ut som en gjeng svindlere. Dagbladet skrev etter to dager at klubben var «skyldig etter tiltalen». TV2 bestemte seg for at vi var banditter. Norges Fotballforbund tilsynelatende det samme. Men alle ble blankt frifunnet, påpeker Steen Jensen. - Det som skjer nå er eventyrlig morsomt. En tredjedel av sesongen er snart over. Derfor er det ikke «bare tilfeldigheter». Vi er gode. - Alle eksperter tror at Bob Bradley forsvinner til sommeren. Risikerer dere ikke at alt rakner? - Jeg gikk sammen med Bob under blomstertoget fra Stabekkbanen til Bekkestua 17. mai, 20000 mennesker sto langs ruta. Han ble tatt imot som Jesus fra Nasaret og sa ingenting om at han skulle dra noe sted, sier Mr. Stabæk. - Vi håper det blir umulig for ham å si noe annet enn: «I?ll take another year.» Men drar han etterlater han seg en kultur og profesjonalitet klubben vil dra nytte av i flere år framover. Ny stadionÉn ting er den menneskelige kapitalen. Men skal Stabæk etablere seg som topplag, er Steen Jensen klar på at klubben må ha ny stadion. - Vi kan ikke tilby publikum og sponsorer et godt nok produkt i dag. Vi ser for oss en stadion med en kapasitet på mellom 7000 og 9000 tilskuere uten løpebane. I Bærum er det ikke mye som binder folk sammen i sterke fellesskap. Men det gjør fotballen. Tøffe tiderSelv om Stabæk har lagt bak seg noen tøffe år, understreker Steen Jensen at det var tøffe tider også på 80-tallet. - Både i 1984 og 1986 rykket vi ned til 5. divisjon. Når du har opplevd dét, skal det mye til før du føler at problemene i dag er uoverstigelige, slår han fast. Endret 19. Mai 2015 av Stairs 23 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaamann 1 356 Del Skrevet 19. Mai 2015 Del Skrevet 19. Mai 2015 Dagens kuriosa: Nytt medie slenger seg med på mediedekningen av Stabæk: http://www.k-s.no/artikkelside/article/1233061 ... 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 363 Del Skrevet 22. Mai 2015 Del Skrevet 22. Mai 2015 http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/Her-er-Mr-Stabaks-7-storste-oyeblikk-pa-Nadderud-539701_1.snd http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/supporter/Dette-Rosenborg-laget-har-enorme-svakheter-som-kommer-til-a-bli-avslort-utover-i-sesongen-540633_1.snd Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Mai 2015 Kongeinnlegg! Del Skrevet 22. Mai 2015 Og flest tilbakemeldinger har jeg fått fra...RBK-fans som er provoserte over at jeg har tro på eget lag. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mariusn 585 Del Skrevet 23. Mai 2015 Del Skrevet 23. Mai 2015 Instagram og snap leverer fra storsenteret! Moro å se så mye "trykk" og interesse! 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. Mai 2015 Kongeinnlegg! Del Skrevet 23. Mai 2015 Fytti katta. Det innslaget på TV2 Sporten nå nettopp må noen få se å få lagt ut her. Asap. 14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Totto 1 496 Del Skrevet 23. Mai 2015 (endret) Del Skrevet 23. Mai 2015 (endret) http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/eliteserien/Her-er-Mr-Stabaks-7-storste-oyeblikk-pa-Nadderud-539701_1.snd Dobbeltoppslag i papiravisa: Endret 23. Mai 2015 av Totto 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 592 Del Skrevet 23. Mai 2015 Del Skrevet 23. Mai 2015 Trodde kampen mot Os skulle vært med der. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 23. Mai 2015 Del Skrevet 23. Mai 2015 Trodde kampen mot Os skulle vært med der. Det er vel utelukkende snakk om Nadderud-øyeblikk. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 24. Mai 2015 Del Skrevet 24. Mai 2015 Fytti katta. Det innslaget på TV2 Sporten nå nettopp må noen få se å få lagt ut her. Asap. Har du en kort beskrivelse av innslaget? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 24. Mai 2015 Del Skrevet 24. Mai 2015 De følger Bob. Drittvær. Kjipe forhold. Kaffemaskinen ødelagt osv. Bob kommenterer at de samme prinsippene gjelder utpå banen uansett. Man ser hvordan han følger opp hver og en av spillerne. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offside 4 954 Del Skrevet 24. Mai 2015 Del Skrevet 24. Mai 2015 Gamle helter om de nye: http://www.sporten.com/nyhet/gullargangen-vurderer-arets-stabek-lag Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Fjodor 443 Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. Mai 2015 (endret) Kongeinnlegg! Del Skrevet 24. Mai 2015 (endret) Fytti katta. Det innslaget på TV2 Sporten nå nettopp må noen få se å få lagt ut her. Asap. Værsågod: https://youtu.be/_vCFomGEbC8 Endret 24. Mai 2015 av Fjodor 19 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 24. Mai 2015 Del Skrevet 24. Mai 2015 Der var den, ja. Takk! Mulig jeg er en håpløst myk fyr, men en sånn vinkling og ikke minst beskrivelse av vår virkelighet er bare totalt vakker. I all enkelhet. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 500 Del Skrevet 25. Mai 2015 Del Skrevet 25. Mai 2015 Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å bli fotballspiller. Det virker fryktelig slitsomt. Men under Bob tror jeg kanskje jeg hadde likt det. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
VicViper 189 Del Skrevet 25. Mai 2015 Del Skrevet 25. Mai 2015 Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å bli fotballspiller. Det virker fryktelig slitsomt. Men under Bob tror jeg kanskje jeg hadde likt det. Fordi det virker ikke så slitsomt? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 25. Mai 2015 Del Skrevet 25. Mai 2015 Det kan virke som det er mer slitsomt fysisk enn det har vært under tidligere Stabæk-trenere, men at man får mer belønning mentalt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 500 Del Skrevet 25. Mai 2015 Del Skrevet 25. Mai 2015 Fra lett fleip til alvor. For de av spillerne som ikke er treningsnarkomane, og det finnes mange av dem i alle klubber, er det viktig å motivere utover bare krav til egentrening. De få gangene jeg selv har vært i god fysisk form er det fordi jeg har trent sammen med noen som har sett at jeg har fremgang. Utover noen få unntak tror jeg det er allment for mennesker at de presterer best når de føler at de blir sett. Det virker som om Bob ser individene. Jeg tror jeg hadde lagt fra meg playstation-kontrollen litt tidligere på kvelden om Bob i garderoben hadde kommentert at jeg så trøtt ut, og insistert på å få vite hvorfor. Jeg tror jeg hadde oppsøkt blodsmak i kjeften på trening om Bob hadde sagt at det så ut som om jeg bare ga 90%. Jeg tror jeg hadde hatt den ene detaljen Bob gjentatte ganger hadde terpet på med akkurat min innsats, fremst i tankene på trening. Jeg vet ikke alt for mye om fotball, eller psykologi, men jeg tror dette er et ganske allment og enkelt prinsipp, og jeg tror det er nøkkelen til at folk presterer så godt under den mannen. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
duckster 942 Del Skrevet 25. Mai 2015 Del Skrevet 25. Mai 2015 Er utdannet organisasjonspsykolog, og kan si at det Bob driver med er helt i tråd med hva som gjør en leder så effektiv som mulig. Han krysser av boksene for transformasjonsledelse og fokuserer på en så god relasjon mellom seg og "medarbeideren" som mulig. Disse to modellene er de to ledelsesmodellene som har vist best sammenheng med prestasjoner på kryss av alle bransjer og industrier. Så det burde ikke være så overraskende at han gjør det bra, spesielt ikke når man kombinerer hans lederegenskaper med meget høy fotballfaglig kompetanse. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Wilmar 1 837 Del Skrevet 25. Mai 2015 Del Skrevet 25. Mai 2015 Gjentar nok en gang: Håper virkelig apparatet rundt ham lærer og kan fortsette den dagen han reiser. Og at han ikke tar med Antonio eller Jalland. Maken til trenerkapasitet som vi har nå vil vi aldri få igjen. Bedre enn Eggen på 90 tallet som jeg hittil har holdt som det beste på norsk jord. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offside 4 954 Del Skrevet 25. Mai 2015 Del Skrevet 25. Mai 2015 http://www.vg.no/sport/fotball/stabaek/stabaeks-nye-superlag-kostet-2-1-mill/a/23457051/ Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå