Drosselmeyer 2 563 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. November 2015 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. November 2015 Etter min oppfatning var dette ikke mobbing. Ikke vet jeg om dama det gjelder hadde dysleksi, men dette er et forum for fotballsupportere, og vi må derfor akseptere en litt røff tone og god takhøyde. Dette innebærer også at det kan spøkes med saker som dette, selv om ikke alle synes det er hylende morsomt. Og hun gjorde faktisk en dårlig jobb, synes det mange ganger var direkte flaut å lese på hjemmesiden da hun styrte medieskuta. 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 256 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. November 2015 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. November 2015 Hun som blir "mobbet" her er jo ikke nevnt med navn engang. Det er uansett kjipt at daglig leder satte henne i en sånn posisjon fordi han ville ha et *host* *kremt* på jobben betalt med klubbens penger (underforstått våre magiske tiere), fremfor å finne en mer egnet person som mediesjef og heller sveipe litt på Tinder i lunchpausen. At hun havna i den klemma kan hun lite for, utover at hun skryter voldsomt og uhemmet av egenskapene sine på LinkedIn. Jeg er spent på om det kommer spørsmål på klubbens årsmøte om hvorvidt styret har gjort jobben med å blant annet sørge for at klubben drives skikkelig, av skikkelige folk. SÅ hvis noen lurer på hvorfor enkelte var litt ekstra såre for det som kunne se ut som skrivefeil og dårlig håndtverk på Stabak.no; nå begynner offentligheten å se hvor komplekst dette bildet er - og har vært de siste årene. 20 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 22. November 2015 Del Skrevet 22. November 2015 Alt i alt har vi en særdeles fysisk daglig leder. En skikkelig hands-on type. 9 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 23. November 2015 (endret) Del Skrevet 23. November 2015 (endret) http://www.vg.no/sport/fotball/rosenborg/ny-rbk-utklassing-stoerst-i-tippeligaen-paa-sosiale-medier/a/23566203/ Det som står nederst i denne artikkelen sier vel det meste om hva klubben vår har fått til i år og det i et år der vi hadde en magnet av en trener. Vi skal ikke undres veldig over hvorfor vi ikke får engasjement. Er du ikke god her taper du i kappløpet om folkets oppmerksomhet og dermed også tilskuere og sponsorer Jeg etterlyser mer åpenhet om det mye omtalte strategidokumentet hvor jeg håper det er en klar retning for hvordan vi skal bedre oss på håndtering av sosiale medier. Ja de siste mnd har hjulpet noe men vi har mye ugjort Endret 23. November 2015 av Nr14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mariusn 585 Del Skrevet 23. November 2015 Del Skrevet 23. November 2015 Har vi andre enn Oddbjørn som driver med PR da? Det er vel ingen som sitter på markedsavdelinga? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 23. November 2015 Del Skrevet 23. November 2015 Oddbjørn gjør en fenomenal jobb, men er dessverre ganske alene. Han får av og til hjelp fra oss frivillige skribenter, men ellers er det lite engasjement å spore. Skal vi se bare på antall FB-følgere er det også verdt å huske at mange "følger" flere lag. Derfor er den statistikken ganske verdiløs. "Jeg holder jo med Stabæk, men blir glad når Rosenborg vinner også - så da liker jeg dem" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 23. November 2015 Del Skrevet 23. November 2015 Synes vel ikke den statistikken de har er verdiløs. Med ditt resonnement er det ingen som liker når vi vinner Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mariusn 585 Del Skrevet 23. November 2015 (endret) Del Skrevet 23. November 2015 (endret) Rosenborg har jo ett enormt antall med medgangssupportere da. Folk som vanligvis får brekninger av å høre snakk om fotball hadde jo bare rbk vrøvl i statusen på facebook i går. Som nevnt tidligere i "lokale"spillere diskusjoner så er jo nedslagsfeltet til Rosenborg sånn ca fra Dombås til Saltfjellet. For vår del er 50% av Asker godsetsupportere, 45% bryr seg ikke og 5% er supportere. I bærum bor det jo et enormt antall med innflyttere som heier på sine lokale lag, så hjelper det kanskje ikke med hatforholdet mellom oss og de der folka nedpå kadettangen heller. Endret 24. November 2015 av mariusn Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 703 Del Skrevet 24. November 2015 Del Skrevet 24. November 2015 De som klager på Oddbjørn og andre som driver med sosial media i Stabæk bør heve blikket litt. Det er vel to måter å skaffe seg følgere: Enten kjøper man dem (feks ved å gi bort masse greier i konkurranser) eller man har noe folk er oppriktig interessert i. Problemet vårt er ikke at vi ikke har godt innhold, problemet er at vi har et produkt for få er interessert i i utgangspunktet. Det løses ikke på sosiale media. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mariusn 585 Del Skrevet 24. November 2015 Del Skrevet 24. November 2015 Jeg har ikke sagt ett ord negativt om jobben Oddbjørn gjør, tvertimot har han løftet klubben til nye høyder når det kommer til den biten. Det jeg prøvde å insinuere er at enhver bedrift i 2015 burde ha noen som jobber med ren markedsføring. Oddbjørn kan jo ikke ta seg av sosiale medier, intervjuer, videosnutter, artikler og i tillegg drive med relasjonsmarkedsføring. Det var jo på høy tid med de skolebesøkene tidligere i høst, og det så ut som en bra greie. Nå er ikke jeg inni hodet til spillerne; men det må da oppleves positivt for de og, å se så mange engasjerte barn og få møte "fans". Engasjementet er der, det er bare så mange som mangler den siste lille biten for å gidde å komme på Nadderud eller "like/følge" ting på facebook. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mariusn 585 Del Skrevet 24. November 2015 Del Skrevet 24. November 2015 De som klager på Oddbjørn og andre som driver med sosial media i Stabæk bør heve blikket litt. Det er vel to måter å skaffe seg følgere: Enten kjøper man dem (feks ved å gi bort masse greier i konkurranser) eller man har noe folk er oppriktig interessert i. Problemet vårt er ikke at vi ikke har godt innhold, problemet er at vi har et produkt for få er interessert i i utgangspunktet. Det løses ikke på sosiale media. Må si meg litt uenig her altså. Flere følgere genereres ved å legge ut kvalitet jevnlig. Produktet i og for seg mer enn godt nok, hvordan kan man ellers forklare alle de trofaste supporterne til mange andre "dårligere" og "kjedeligere" klubber i landet? VI har ett lag med masse profiler som det skrives mye om i media (både i fjor og i år) vi har hatt en svært profilert trener, vi gjør det bra sportslig, spillerne oppfattes i stor grad som svært sympatiske og "ekspertene" hater å elske oss for fotballen vi spiller. Tror ikke det har gått ett program av "morgenmøte" på DB eller "tippemagasinet" på Nettavisen uten at vi har vært nevnt i en egen sak der. Problemet er vel heller at dette må ut til folk, vi må promotere klubben vår på en annen måte enn det som har blitt gjort til nå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 2 008 Del Skrevet 24. November 2015 Del Skrevet 24. November 2015 For vår del er 50% av Asker godsetsupportere, 45% bryr seg ikke og 5% er supportere. Naaaa, noen Godsetsupportere er det, men jeg synes jeg hører lite om dem. VIF derimot florerer det av, grunnet i at de vokste opp på en tid da hverken Stabæk eller Godset var noe å følge. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 703 Del Skrevet 24. November 2015 Del Skrevet 24. November 2015 I følge nifs.no hadde vi 3880 tilskuere i snitt i år.I følge tv2.no hadde vi ca 2450 solgte sesongkort. Hvis antall solgte billetter er tallet de oppgir som "tilskuere" fortsatt, betyr det at vi hadde 21500 kjøpte enkeltbilletter i år. Det inkluderer bortesupportere. Det er nærliggende å tro at noen av de 21500 er kjøpt av samme person som har vært på flere kamper. Så har vi 18000 følgere på Facebook. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joogs 1 717 Del Skrevet 24. November 2015 Del Skrevet 24. November 2015 Jon Inge Høiland og Esben Hansen står begge oppført under markedsavdelingen på stabak.no Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 544 Del Skrevet 24. November 2015 Del Skrevet 24. November 2015 Ikke glem at klubben kan skilte med en daglig leder som ender i slåsskamp med en av sine ansatte.. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 24. November 2015 Del Skrevet 24. November 2015 All PR... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaablaa 158 Del Skrevet 24. November 2015 Del Skrevet 24. November 2015 Er god PR Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 24. November 2015 Del Skrevet 24. November 2015 Så da ser vi frem til en eksponentiell økning Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ShermanCostello 2 576 Del Skrevet 24. November 2015 Del Skrevet 24. November 2015 De som klager på Oddbjørn og andre som driver med sosial media i Stabæk bør heve blikket litt. Det er vel to måter å skaffe seg følgere: Enten kjøper man dem (feks ved å gi bort masse greier i konkurranser) eller man har noe folk er oppriktig interessert i. Problemet vårt er ikke at vi ikke har godt innhold, problemet er at vi har et produkt for få er interessert i i utgangspunktet. Det løses ikke på sosiale media. Mange av de andre klubbene bruker voldsomt mye penger på annonsering / boosting av sine sider og innlegg og events. Jeg kjenner ikke annonsebudsjettet til Stabæk, men det er verdt å huske på at det er rimelig mange "falske" likes ute og går på de andre klubbsidene, så de ligger nok reelt sett kortere foran oss i faktiske følgere enn det oversikten gir inntrykk av. (...og kan godt hende det er "ordentlige" falske følgere ute og går også, kjøpes for en billig penge fra callsentre i India) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offside 4 954 Del Skrevet 25. November 2015 Del Skrevet 25. November 2015 Viktig å holde PR trykket oppe også i Silly Season: http://www.vg.no/sport/fotball/stabaek/diskuterte-fremtiden-til-stabaek-leder-etter-basketak-med-trener/a/23567266/ Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 25. November 2015 (endret) Del Skrevet 25. November 2015 (endret) Håper da virkelig at vi som arbeidsgiver kan ta en prat med de involverte for å høre hva som har skjedd for å gjøre oss opp en egen selvstendig mening om saken. Vi trenger ikke outsourcer alt HR arbeid til Asker og Bærum Politikammer Endret 25. November 2015 av Nr14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 25. November 2015 Del Skrevet 25. November 2015 Ganske sikker på at begge parter har forklart seg for klubben. Men når de to forklaringene er så sprikende som de er, tenker jeg det er best at polisen får jobben med å finne ut hvem som snakker sant. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 25. November 2015 Del Skrevet 25. November 2015 Viktig å holde PR trykket oppe også i Silly Season: http://www.vg.no/sport/fotball/stabaek/diskuterte-fremtiden-til-stabaek-leder-etter-basketak-med-trener/a/23567266/ Awesome kommentar i kommentarfeltet nederst. "dessuten ser han ut som en heroinist (...) jeg kan si det på grunnlag av de flere tusen heroinistene jeg har sett gjennom mitt liv" Tydelig at VIF-supportere leser artikler om STB. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 25. November 2015 Del Skrevet 25. November 2015 De som klager på Oddbjørn og andre som driver med sosial media i Stabæk bør heve blikket litt. Det er vel to måter å skaffe seg følgere: Enten kjøper man dem (feks ved å gi bort masse greier i konkurranser) eller man har noe folk er oppriktig interessert i. Problemet vårt er ikke at vi ikke har godt innhold, problemet er at vi har et produkt for få er interessert i i utgangspunktet. Det løses ikke på sosiale media. Mange av de andre klubbene bruker voldsomt mye penger på annonsering / boosting av sine sider og innlegg og events. Jeg kjenner ikke annonsebudsjettet til Stabæk, men det er verdt å huske på at det er rimelig mange "falske" likes ute og går på de andre klubbsidene, så de ligger nok reelt sett kortere foran oss i faktiske følgere enn det oversikten gir inntrykk av. (...og kan godt hende det er "ordentlige" falske følgere ute og går også, kjøpes for en billig penge fra callsentre i India) Har ikke linken her, men dette er undersøkt. Facebook lover at det er eksponering til målgruppen som gir deg likes, men driver du en en side for det lokale miniputtlaget i Nesbyen og betaler for flere følgere, vil overraskende mange av dem være asiater tilsynelatende uten forbindelser til Jens og Julius i 2B på Nesbyen skole. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ShermanCostello 2 576 Del Skrevet 25. November 2015 Del Skrevet 25. November 2015 De som klager på Oddbjørn og andre som driver med sosial media i Stabæk bør heve blikket litt. Det er vel to måter å skaffe seg følgere: Enten kjøper man dem (feks ved å gi bort masse greier i konkurranser) eller man har noe folk er oppriktig interessert i. Problemet vårt er ikke at vi ikke har godt innhold, problemet er at vi har et produkt for få er interessert i i utgangspunktet. Det løses ikke på sosiale media. Mange av de andre klubbene bruker voldsomt mye penger på annonsering / boosting av sine sider og innlegg og events. Jeg kjenner ikke annonsebudsjettet til Stabæk, men det er verdt å huske på at det er rimelig mange "falske" likes ute og går på de andre klubbsidene, så de ligger nok reelt sett kortere foran oss i faktiske følgere enn det oversikten gir inntrykk av. (...og kan godt hende det er "ordentlige" falske følgere ute og går også, kjøpes for en billig penge fra callsentre i India) Har ikke linken her, men dette er undersøkt. Facebook lover at det er eksponering til målgruppen som gir deg likes, men driver du en en side for det lokale miniputtlaget i Nesbyen og betaler for flere følgere, vil overraskende mange av dem være asiater tilsynelatende uten forbindelser til Jens og Julius i 2B på Nesbyen skole. Du kan annonsere "lovlig" feks mot "venner av følgere". Om dette er målgruppen er tvilsomt, men de velger jo samtidig selv om de vil trykke like. Det siste du nevner er rent kjøp av fiktive brukere, ja. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 892 Del Skrevet 26. November 2015 Del Skrevet 26. November 2015 https://cmoreaktuelt.wordpress.com/2015/11/26/sarpsborg-stadion-er-en-skitstadion/ Morten med herlige svar som alltid. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
KOJ 702 Del Skrevet 26. November 2015 Del Skrevet 26. November 2015 https://cmoreaktuelt.wordpress.com/2015/11/26/sarpsborg-stadion-er-en-skitstadion/ Morten med herlige svar som alltid. Jeg vet det jobbes med en ny trener.. ....nærmer vi oss kanskje ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 26. November 2015 Del Skrevet 26. November 2015 IAO sa vel i forkant av siste kamp at de håpet å ha ny trener på plass ila. de neste par ukene. Så forhåpentligvis er vi nære! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 703 Del Skrevet 26. November 2015 Del Skrevet 26. November 2015 Jeg vet det jobbes med en ny trener.. ....nærmer vi oss kanskje ? Det er forskjell på én og en. Om journalisten vet det er dog 50/50, så umulig å vite hva Morten sa. Jeg heller mot at han trolig sa at det jobbes med en ny trener. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik 4 142 Del Skrevet 27. November 2015 (endret) Del Skrevet 27. November 2015 (endret) http://www.vg.no/sport/fotball/rosenborg/ny-rbk-utklassing-stoerst-i-tippeligaen-paa-sosiale-medier/a/23566203/ Det som står nederst i denne artikkelen sier vel det meste om hva klubben vår har fått til i år og det i et år der vi hadde en magnet av en trener. Vi skal ikke undres veldig over hvorfor vi ikke får engasjement. Er du ikke god her taper du i kappløpet om folkets oppmerksomhet og dermed også tilskuere og sponsorer Jeg etterlyser mer åpenhet om det mye omtalte strategidokumentet hvor jeg håper det er en klar retning for hvordan vi skal bedre oss på håndtering av sosiale medier. Ja de siste mnd har hjulpet noe men vi har mye ugjort Mjøndalens fake Facebook-fans Det er i hvert fall godt å se at vi har høy andel Facebook-likes fra Norge, og at India og USA følger etter. I motsetning til Mjøndalen og Viking som har henholdsvis 86% og 48% fra utlandet, mye trolig kjøpt og betalt. Endret 27. November 2015 av Jan Fredrik 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå