Gå til innhold

Mediedekning

$uperTerje
 Del

Anbefalte innlegg

Klandre? Ingen blir klandret for noe som helst her, det som skrives er helt riktig. Fullstendig feil fokus av et styremedlem i en situasjon som nå, spesielt som en offentlig person.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du leser innlegget som at jeg klandrer Ingo for situasjonen vi er i må du lese det en gang til. Jeg kommenterer et facebookinnlegg, som representerer et styremedlems holdning til det å ligge på nedrykksplass som gjør at jeg begynner å lure på vitsen med å gå på stadion til høsten. Bortsett fra alltid, uansett da.

Ja, vi må betale gjelda vår, vi må investere i akademi og fasiliteter. Og klubben må bruke sin posisjon til å ta vare på de svakeste i samfunnet. Styret og ledelse fortjener ros for jobben som er gjort her. Men akkurat NÅ må klubben bruke hver bidige tilgjengelige krone på å forsøke å ha et Tippeligalag! Del 2 var kanskje vel hard, men om den kan bidra til å starte en debatt om hvor 30-45 åringene er i og rundt Stabæk, så får det stå sin prøve.

Godt å høre noen som tørr ta bladet fra munnen. En åpen debatt om hva vi vil med klubben vår bør komme. Det er alltid lett å skyve historien foran seg når noen reiser kritiske spørsmål til dagens styre og stell. Hvis prosjektet til Moe først og fremst har vært å tilbakebetale gammel gjeld til aksjonærene i Stabæk Fotball AS har han lykkes. Hvis det var å få til en klubb med stort lokalt engasjement som over tid spiller attraktiv fotball er årets sesong et nullpunkt i mine øyne dårligere en 2012 sesongen så langt ikke minst omstendighetene tatt i betraktning. Og nei vi trenger ikke bruke pengene primært på en spiss men heller på et nytt trenerapparat.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henrik, her synes jeg faktisk du bommer litt. Selvfølgelig skal man ta styret og Ingo for feil prioriteringer. Og de siste ti årene har det vært en del.

En av disse var at man etter flytteturen til TA fullstendig glemte grunnfjellet i klubben. Den store tilskuerbasen. Ungene i Bærum og familiene deres. Man reduserte antall yngre fotballspillere i klubben drastisk. Man sluttet med så godt som alt av typen skolebesøk av spillerne. Alt dette samtidig som man flyttet såpass langt at sjelen ikke nødvendigvis fant fram til den nye hjemmebanen. Hvertfall ikke sånn med en gang. Alt dette i en periode hvor vi økonomisk satset som fulle sjømenn. Pengene sprutet ut. Heldigvis dukket det opp et seriegull og et gigantisk spillersalg (Alan), som holdt det flytende en stund. Men når det første revnet var det lite igjen. 100-årsdagen var ikke den folkefesten man tre år tidligere kunne spådd den til å være, og det var vel færre som fikk med seg opprykket i 2013 enn det var i 2005. Den reduserte interessen nå, gjør at det blir langt lettere for kommunens å drite i vårt prekære stadionbehov. De som stemmer ved valget, tenker alle på andre ting.

Kynisk sett, så er hovedgrunnen til å satse på ting utenfor banen, at det er til beste for det som skal skje på banen. På lang sikt. Uten interesse, dauer klubben. Uten økonomisk styring, dauer klubben. Dilemmaet er selvfølgelig, som vi supportere frykter, at klubben risikerer å daue bare av å rykke ned og ikke komme rett opp igjen. Men vi kan ikke droppe alt annet og bare satse på de elleve på banen, glemme langsiktighet og tenke; alt det der er bra, men det kan vi ta neste år.

At de "faste gutta" i klubben bør åpne litt og inkludere de litt yngre voksne, er jeg helt enig i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henrik, her synes jeg faktisk du bommer litt. Selvfølgelig skal man ta styret og Ingo for feil prioriteringer. Og de siste ti årene har det vært en del.

En av disse var at man etter flytteturen til TA fullstendig glemte grunnfjellet i klubben. Den store tilskuerbasen. Ungene i Bærum og familiene deres. Man reduserte antall yngre fotballspillere i klubben drastisk. Man sluttet med så godt som alt av typen skolebesøk av spillerne. Alt dette samtidig som man flyttet såpass langt at sjelen ikke nødvendigvis fant fram til den nye hjemmebanen. Hvertfall ikke sånn med en gang. Alt dette i en periode hvor vi økonomisk satset som fulle sjømenn. Pengene sprutet ut. Heldigvis dukket det opp et seriegull og et gigantisk spillersalg (Alan), som holdt det flytende en stund. Men når det første revnet var det lite igjen. 100-årsdagen var ikke den folkefesten man tre år tidligere kunne spådd den til å være, og det var vel færre som fikk med seg opprykket i 2013 enn det var i 2005. Den reduserte interessen nå, gjør at det blir langt lettere for kommunens å drite i vårt prekære stadionbehov. De som stemmer ved valget, tenker alle på andre ting.

Kynisk sett, så er hovedgrunnen til å satse på ting utenfor banen, at det er til beste for det som skal skje på banen. På lang sikt. Uten interesse, dauer klubben. Uten økonomisk styring, dauer klubben. Dilemmaet er selvfølgelig, som vi supportere frykter, at klubben risikerer å daue bare av å rykke ned og ikke komme rett opp igjen. Men vi kan ikke droppe alt annet og bare satse på de elleve på banen, glemme langsiktighet og tenke; alt det der er bra, men det kan vi ta neste år.

At de "faste gutta" i klubben bør åpne litt og inkludere de litt yngre voksne, er jeg helt enig i.

Jeg synes ikke du klarer å fortelle hva du mener Henrik bommer med her, du kommer med nye gode poenger som også stemmer. Jeg er helt enig i det dere begge har skrevet.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du leser innlegget som at jeg klandrer Ingo for situasjonen vi er i må du lese det en gang til. Jeg kommenterer et facebookinnlegg, som representerer et styremedlems holdning til det å ligge på nedrykksplass som gjør at jeg begynner å lure på vitsen med å gå på stadion til høsten. Bortsett fra alltid, uansett da.

Ja, vi må betale gjelda vår, vi må investere i akademi og fasiliteter. Og klubben må bruke sin posisjon til å ta vare på de svakeste i samfunnet. Styret og ledelse fortjener ros for jobben som er gjort her. Men akkurat NÅ må klubben bruke hver bidige tilgjengelige krone på å forsøke å ha et Tippeligalag! Del 2 var kanskje vel hard, men om den kan bidra til å starte en debatt om hvor 30-45 åringene er i og rundt Stabæk, så får det stå sin prøve.

Godt å høre noen som tørr ta bladet fra munnen. En åpen debatt om hva vi vil med klubben vår bør komme. Det er alltid lett å skyve historien foran seg når noen reiser kritiske spørsmål til dagens styre og stell. Hvis prosjektet til Moe først og fremst har vært å tilbakebetale gammel gjeld til aksjonærene i Stabæk Fotball AS har han lykkes. Hvis det var å få til en klubb med stort lokalt engasjement som over tid spiller attraktiv fotball er årets sesong et nullpunkt i mine øyne dårligere en 2012 sesongen så langt ikke minst omstendighetene tatt i betraktning. Og nei vi trenger ikke bruke pengene primært på en spiss men heller på et nytt trenerapparat.
Har du noe i mot Moe? Ikke vet jeg, får bare inntrykk av at du trekker frem han hver gang. Ble ikke han ansatt først og fremst for å få økonomien på plass? Andre personer har vel andre oppgaver.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norris, Henrik referer Ingo: "Vi skal bruke pengene klokt, på varige verdier (vi har vært med på å bygge to nye kunstgressbaner i år som benyttes neste 24/7) og på dem som mest trenger et godt fellesskapet å være en del av. Blir noe igjen, kjøper vi en spiss!!". Slik jeg oppfatter Henrik, går dette til kjernen av hans uenighet med Ingo. Henrik ønsker at vi skal bruke alt på spissen (evt. på å skifte ut trenerapparatet, slik noen andre foreslo).

Da mener jeg vi går i den klassiske kortsiktige fella, som blant annet Ringo har advart vedvarende mot de siste årene. Nå er det selvfølgelig forskjell på å satse langsiktig på spillere (som Ringo har vært mest på), og å satse langsiktig på å skaffe seg tilskuere og støtte gjennom lokal tilhørighet (som er mitt hovedpoeng her), men de er åpenbart begge like viktige som å skaffe seg den spissen som øker utgiftene uten kanskje å nevneverdig øke sannsynligheten for å berge plassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Jeg tolker det mest som at han reagerer på at Ingo mener vi nå må bruke de 3 millionene først og fremst på "de som trenger et godt fellesskap å være en del av", her er jeg ganske sikker på han sikter til flyktningene. Og her er jeg helt enig med Henrik, dette er fullstendig feil fokus i situasjonen vi er i nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Har du noe i mot Moe? Ikke vet jeg, får bare inntrykk av at du trekker frem han hver gang. Ble ikke han ansatt først og fremst for å få økonomien på plass? Andre personer har vel andre oppgaver.
Det er kun fordi han er styrets leder og aksjonærenes mann og dermed ansvarlig for situasjonen vi er i, selvfølgelig sammen med andre men en leder må ta ansvar og være en ledestjerne. Han pratet om åpenhet i starten av sin jobb noe som vel ikke har materialisert seg veldig de siste 9 mnd. Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som synes det hadde vært lurt å gå ut offentlig å si at man har masse penger å handle for? Det er jo åpenbart at vi er desperate, så utgangspunktet for forhandlinger om spillerkjøp er allerede ganske rævva, om vi ikke skal kle oss og te oss som fulle sjømenn i tillegg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som synes det hadde vært lurt å gå ut offentlig å si at man har masse penger å handle for? Det er jo åpenbart at vi er desperate, så utgangspunktet for forhandlinger om spillerkjøp er allerede ganske rævva, om vi ikke skal kle oss og te oss som fulle sjømenn i tillegg.

Det er nok ingen som gir oss rabatt selvom vi ikke har penger :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye koster det oss å la noen asylsøkere komme inn på kampene? Noen liter bensin og 10-20 is i kiosken (om de ikke betaler for dem selv)?

Kunstgress trengs for å kunne fostre opp nye talenter, og vil gi mange lojale tilskuere framover om de forvaltes riktig. I tillegg gir begge deler, som tidligere nevnt, gode signaler mot politikerne. Om det er noe vi trenger så er det en mer moderne stadion, den er faktisk MYE viktigere enn om vi holder oss i TL i år.

Tror ikke Ingo er på helt på jordet denne gangen heller!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye koster det oss å la noen asylsøkere komme inn på kampene? Noen liter bensin og 10-20 is i kiosken (om de ikke betaler for dem selv)?

Kunstgress trengs for å kunne fostre opp nye talenter, og vil gi mange lojale tilskuere framover om de forvaltes riktig. I tillegg gir begge deler, som tidligere nevnt, gode signaler mot politikerne. Om det er noe vi trenger så er det en mer moderne stadion, den er faktisk MYE viktigere enn om vi holder oss i TL i år.

Godt jobba å bruke 7 mill. på det da!
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg er helt på bærtur, men så vidt jeg har skjønt går ikke den daglige driften rundt uten spillersalg eller "andre inntekter". Siden vi ikke har solgt andre spillere i år, regner jeg med at vi skal prøve å holde oss i grønn sone. Greit å ikke ta en Lyn.

Tror vi skal være fornøyd om de er edruelige på brakka, og det kanskje er rom til å bruke 1-2 mill fra lønnsbudsjettet til å hente forsterkninger i sommer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å trekke inn det at vi gir noen flyktninger billetter for å gå på kamp i diskujonen om dårlige resultater og økonomi, synes jeg er toppen av usaklighet. Rett og slett.

Endret av smart
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å trekke inn det at vi gir noen flyktninger billetter for å gå på kamp i diskujonen om dårlige resultater og økonomi, synes jeg er toppen av usaklighet. Rett og slett.

Da er det vel ikke noe mindre usaklig at Ingo skriver at de 7 millionene skal brukes på det?

Det store spørsmålet er kanskje hva de egentlig skal brukes til ...?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt fadderbarn gjennom SOS barnebyer i mange år. I tillegg støtter jeg Leger Uten Grenser månedlig.

Når jeg er på dette forumet, ser kamp på Blå, eller er på stadion, er jeg fullstendig uinteressert i koblinger til veldedighet. Det er to helt uavhengige greier. Å sette de to opp mot hverandre er like useriøst som en del av FRPs argumenter den andre veien.

De fleste har sikkert fått med seg sikkerhetsformaningene ombord på fly før avgang; "ta først på din egen maske, før du hjelper noen andre".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingo er Gud, men det er helt legitimt å komme med litt religionskritikk her; Det skulle bare mangle at Stabæk ikke kjenner på sitt samfunnsansvar, men det må ikke ta vekk fokuset på det som er klubbens rolle og eksistensberettigelse; Å prestere på banen, og unngå nedrykksdøden. Kort sagt være Bærums stolthet. Klarer klubben å være det, så kommer det alt det andre positive for lokalsamfunnet på kjøpet. Alt jeg, og de fleste andre vil jeg tro, ønsker er at Stabæk gjør alt i sin kraft for å være et så godt fotballag som mulig med de ressurser som er tilgjengelig. Det betyr naturligvis ikke at man skal miste hodet å dumpe breddebarneidretten og fremmedgjøre store deler av lokalmiljøet ... det betaler vi dyrt for den dag i dag (har forøvrig to gutter på 3.5 som desperat ønsker seg Stabækdrakter,men det er ikke å få tak i ... Messi Barcelonadrakter må fungere som ekstremt lite tilfredsstillende substitutter .. De ser dumt på meg og sier at, men vi er jo fra Bekkestua og vil ha Stabækdrakter), men det betyr ikke at vi skal gå i den andre grøfta og kjøpe seg godvilje fra politikere og omkringliggende klubber ved å leke Gandhi og bøte på gamle synder ved å strø rundt seg med gummikuler. Det er superbra og helt riktig at vi har brukt penger fra Diomillionene som kommer barneidretten på Nedre Stabekk og flyktingene på Lysaker til gode, men når det handler om liv og død, om Stabæks overlevelse i Tippeligaen, så vil man ikke høre om dette. Da vil man høre om alt som gjøres for å holde plassen. Når de nær 7 millionene som vi har nettopp fått inn, skal gå til drift, så er det fair enough, og sikkert et uttrykk for at det står dårligere stilt med økonomien enn det som er kjent og kommunisert, men det blir fort dårlig stil å kokettere med at Stabæk skal "videreutvikle lokalsamfunnet - som å bygge fotballbaner sammen med andre parter, bruke penger på Stabæks gatelag for rusmisbrukere og sin egen barne- og ungdomsavdeling." Og det er jo ikke kokettere, skryte og smiske ingo gjør, men det fremstår fort slik sånn som VG velger å fremstille det. Alt Stabækfans flest vil høre er at alt som kan gjøres gjøres for å holde plassen i neste års Tippeliga.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro dette mest er et forsøk på å å tone ned forventningene.

Den beste måten Stabæk kan gjøre mye for lokalsamfunnet er å være en stabil bidragsyter over flere år. Forutsetningene for å klare det er mye enklere som topplag enn om vi dupper rundt i OBOS-dassen. Å kunne støtte med 1 mill i 15 år er bedre enn å blåse alt man kan på grasrot og veldedighet når man får inn kontanter en sesong vi kaver rundt i sumpen. Det vil jeg absolutt også tro Ingo har tenkt på.

Har full tiltro til at de har planlagt hvordan dette skal sjongleres før man kastet faklene i luften. Mye til drift, en slump til lokalsamfunnet og nok penger til en eller annen islending som skyter oss opp til middelhavsfarer. Forhåpentligvis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Mediedekning
  • Opprett ny...