Stuart 1 832 Del Skrevet 7. April 2019 Del Skrevet 7. April 2019 https://www.budstikka.no/sport/stabak-fotball/henning-berg/her-er-radene-fra-landslagssjefen-til-stabak-talentene/s/5-55-840092 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 11. April 2019 Del Skrevet 11. April 2019 Disse fra ES er tatt ut til U20-VM: Julian Faye Lund - Mjøndalen Nico Mickelson - Strømsgodset Håkon Evjen - Bodø/Glimt Hugo Vetlesen - Stabæk Tobias Børkeeiet - Stabæk Ola Brynhildsen - Stabæk Jens Petter Hauge - Bodø/Glimt Kristian Thorstvedt - Viking 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sexxes 3 618 Del Skrevet 11. April 2019 Del Skrevet 11. April 2019 Da er det vel bare å holde av 8 og 9. mai for kamp mot Odd eller Vålerenga (sistnevnte har kamp 6.). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 11. April 2019 Del Skrevet 11. April 2019 Nå er jeg en klar tilhenger av at Stabæk har både herre- og damelag, men likevel, dette er helt høl i hue: https://www.nrk.no/sport/nff-vurderer-a-tvinge-topplaga-til-a-starte-kvinnelag-1.14511421 ...tvinge topplagene på herresiden til å starte damelag. Hvorfor det? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Del Skrevet 11. April 2019 Del Skrevet 11. April 2019 2019 vettu.. sånn har det blitt. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 11. April 2019 Del Skrevet 11. April 2019 De satser vel på at supporterklubbene til herrelagene automatisk lager liv og stemning også på damekampen og at interessen er økende så lenge Brann spiller mot RBK. Hadde jo vært en kul greie med dobbeltkamp og mulighet for å banke RBK x2 en søndag ettermiddag med damekamp kl 15 og herrekamp kl 18. Men da må alle samtidig legge om fra gress til kunstgress... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 842 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. April 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 14. April 2019 33 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
sahest 576 Del Skrevet 14. April 2019 Del Skrevet 14. April 2019 Trist bilde. Han burde vært i en toppklubb i en nivå 2-liga i Europa. Isteden er han i Trondheim... 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 14. April 2019 Del Skrevet 14. April 2019 9 minutter siden skrev sahest: Trist bilde. Han burde vært i en toppklubb i en nivå 2-liga i Europa. Isteden er han i Trondheim... La oss håpe han havner der til sommeren. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torres 4 096 Del Skrevet 18. April 2019 Del Skrevet 18. April 2019 https://www.budstikka.no/stabak-fotball/matthew-rusike/fotball/na-har-rusike-fatt-opploftende-nyheter-etter-benbruddet/s/5-55-845153 Noen som kan legge ut? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blanzinho 908 Del Skrevet 18. April 2019 Del Skrevet 18. April 2019 4 minutter siden skrev Torres: https://www.budstikka.no/stabak-fotball/matthew-rusike/fotball/na-har-rusike-fatt-opploftende-nyheter-etter-benbruddet/s/5-55-845153 Noen som kan legge ut? Mye bla, bla, bla. Poenget er at han håper å være ute i tre måneder istedenfor fire. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gwestlund 2 780 Kongeinnlegg! Del Skrevet 18. April 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 18. April 2019 1 time siden skrev Torres: https://www.budstikka.no/stabak-fotball/matthew-rusike/fotball/na-har-rusike-fatt-opploftende-nyheter-etter-benbruddet/s/5-55-845153 Noen som kan legge ut? Nå har Rusike fått oppløftende nyheter etter benbruddet Artikkeltags STABÆK FOTBALL MATTHEW RUSIKE FOTBALL SPORT Stabæk-spiss Matthew Rusike er allerede tilbake i trening etter det fryktelige beinbruddet i serieåpningen mot Lillestrøm. Foto: KNUT BJERKE Av André Strømnes Publisert:18. april 2019, kl. 11:00 Matthew Rusike spår at han kommer til å være tilbake på banen langt tidligere enn først fryktet. DEL – Jeg kunne ikke vært mer uheldig, sier Matthew Rusike. Den rutinerte midtbanespilleren fra Zimbabwe skulle bli en forsterkning for Stabæk denne sesongen, men han har fått en kronglete start på eliteseriekarrieren. På sin første trening med klubben brakk han armen. Men Rusike er en tøffing, og så fort han hadde fått på gips var han tilbake på fotballbanen. Rusike fikk også starte i seriepremieren mot Lillestrøm. Han hadde vært frisk i åpningen, men etter rundt 20 minutter smalt det. Rusike kom frem på høyrekanten, men idet han skulle slå et innlegg falt han sammen over beint han sto på. Alle som så hva som skjedde, forsto at det var snakk om et beinbrudd. Allerede denne uken tok 28-åringen fatt på opptreningen. LES OGSÅ: Rusike ute i minst fire måneder Vil ikke skylde på banen – Sånne ting skjer, det kunne vært et verre brudd og sesongen kunne vært over. Da ville det vært mer kritisk, kommenterer Rusike, som mener at når ulykken først var ute, så kunne ikke tidspunktet vært mer gunstig. – Det kunne ikke skjedd på et bedre tidspunkt, sier han. I forkant av både serieåpningen mot Lillestrøm og søndagens hjemmekamp mot Rosenborg var den vårlige Nadderud-banen et diskusjonstema. Rusike vil ikke gi banen direkte skylden for skaden, men legger heller ikke skjul på at han mener det var en medvirkende årsak. – Jeg har sett videoen av situasjonen flere ganger. Før kampen var mange skeptiske til banen. Den var en del av det som skjedde, men jeg vil ikke dykke mer ned i det, sier han. UHELDIG: Matthew Rusike brakk beinet i serieåpningen mot Lillestrøm. Foto: KNUT BJERKE Dro til Sverige for å koble av For Rusike nekter å være bitter til tross for skadeproblemene, og han ser bare fremover. I forrige uke tok han en liten tur til Stockholm for å besøke sin svenske kjæreste. – Det var ikke så mye jeg kunne gjøre her. Jeg dro dit for å ha litt annet å tenke på, forklarer Rusike, som tilbragte både 2015- og 2016-sesongen i Sverige, for henholdsvis Halmstad og Helsingborg. LES OGSÅ: Stabæk-spiller lånes ut til Notodden – Tilbake om tre måneder Rusike innrømmer at det naturligvis er frustrerende at han ble langtidsskadet i sin første seriekamp på norsk jord. De første anslagene var at Rusike trolig kom til å være ute i minst fire måneder. Det er han ikke enig i. – Operasjonen gikk bra, jeg håper å være tilbake langt tidligere enn forventet, avslører Rusike. LES OGSÅ: Bohinen etter storkamp mot Rosenborg: – Håper landslagsledelsen så kampen Han sier nemlig at han har fått en annen vurdering av en lege han har jobbet med i Sverige, og at han dessuten har hatt en lignende skade tidligere. – Da sa folk at jeg kom til å være ute i 15 uker, men jeg var tilbake etter åtte uker. Jeg håper noe av det samme kan skje denne gangen, men det er naturligvis viktigst å bli frisk, understreker han. Rusike sier selv at han håper å være tilbake etter tre måneder. – Nå har jeg startet rehabiliteringen, og jeg skal gjøre alt jeg kan for å klare det, sier han. Her kan du lese flere Budstikka-nyheter om Stabæk Få nyhetene servert i innboksen. Meld deg på vårt nyhetsbrev 13 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Kongeinnlegg! Del Skrevet 18. April 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 18. April 2019 Positiv fyr, ass!? 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 1. Mai 2019 Del Skrevet 1. Mai 2019 Best på talenter i Norge https://www.eurosport.no/fotball/norgesmesterskapet/2019/eurosport-ekspert-hyller-stabaeks-talentarbeid-ingen-klubb-som-er-i-naerheten_sto7252241/story.shtml 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Leskur 1 130 Del Skrevet 1. Mai 2019 Del Skrevet 1. Mai 2019 https://www.nrk.no/sapmi/ropte-_jaevla-fiskesamer_-fra-tribunen-1.14534515 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 1. Mai 2019 Del Skrevet 1. Mai 2019 50 minutter siden skrev Leskur: https://www.nrk.no/sapmi/ropte-_jaevla-fiskesamer_-fra-tribunen-1.14534515 Et rop, fra en person, en gang, som unnskyldte seg høylydt like etterpå. Neida, Børre, dere oppfattes ikke som hårsåre i det hele tatt. Og jeg mener ikke noe rasistisk med å kalle deg Børre, det er jo det du heter. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
testapen 1 511 Del Skrevet 1. Mai 2019 Del Skrevet 1. Mai 2019 Elsker svaret fra Posse. Helt passe ladet. ? 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smart 2 085 Del Skrevet 1. Mai 2019 Del Skrevet 1. Mai 2019 Elegant! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 1. Mai 2019 Del Skrevet 1. Mai 2019 Gratulerer Børre! Endelig! Der satt`n. Etter så mange år og så mange forsøk så plukket selveste rikskanalen opp en sak. Utrolig hva man får til med en litt kreativ penn. Be kjerringa sette torsken til koking. Idag blir det feiring! Hilsen en jævla bærumssoss 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Drosselmeyer 2 563 Del Skrevet 1. Mai 2019 Del Skrevet 1. Mai 2019 Bjørn Helge Riise klar for Stabæk - men slapp av, det er ikke som spiller. https://www.budstikka.no/stabak-fotball/tomasz-sokolowski/sport/bjorn-helge-riise-klar-for-stabak/s/5-55-848879 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Stabæk141210 30 Del Skrevet 1. Mai 2019 Del Skrevet 1. Mai 2019 https://www.budstikka.no/stabak/tilskuere/norgesmesterskapet-i-fotball/stabak-skulle-bli-oslos-lag-ga-opp-kampen-om-tilskuere/s/5-55-848990 noen som vil legge ut 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 246 Del Skrevet 2. Mai 2019 Del Skrevet 2. Mai 2019 Eh, ja, så har det blitt noen artikler i det siste da. Jeg limer inn litt her i kronologisk rekkefølge: Sitat Av Børre Arntzen, redaktør for Bodø By. Rasisme på bærumsk: – Din jævla fiskesame! KOMMENTAR: Noen av Stabæk–supporterne på Nadderud har fått det for seg at det er tøft å rope «–Jævla fiskesame» til både Glimt–spillere og glimttilhengerne når de gule er på besøk i Bærum. Det samme skjedde selvsagt nå sist søndag, og det hørtes godt på TV. Hvorfor tillates sånne åpenbart rasistiske tilrop? Hva er som gjør at folk på en fotballtribune får seg til å rope ett eller annet med same i et forsøk på å hetse en motstander? Det er mye fokus på rasisme i fotballen, og godt er det. Hetsende tilrop til fotballspillere på bakgrunn av vedkommendes hudfarge eller etnisitet medfører strenge reaksjoner i mange land, så også i Norge. I dette tilfellet rettes ikke rasismen mot noen av utøverne på banen (med mindre noen av dem skulle være samiske), men mot samer generelt. Så hvorfor i alle dager kan folk på Nadderud få lov til å rope ut samehets, som til og med kommer tydelig fram i TV–produksjonen, uten at det reageres? Er samehets akseptert som en del av tribunekulturen i norsk fotball. Vi kan selvsagt feie dette vekk med at folk i Bærum er kunnskapsløse ignoranter som rett og slett ikke skjønner at tilropet «jævla fiskesame» er rasisme. Men jeg gidder ikke det. Jeg oppfordrer i stedet ledelsen i Stabæk til å ta tak i rasismen på stadion. Gjør ikke de noe, synes jeg Norges Fotballforbund skal gripe inn. At disse supporterne tror at den hetsende effekten økes ved å putte «fisk» foran same er for så vidt et godt argument for at det er folk uten kunnskap om hvordan norske verdier skapes som holder seg med sesongkort på Nadderud. Men å være fisker er en hederstittel, et yrke og et arbeid det står stor respekt av. Nei, stabækfolk: gjør gjerne alt dere kan for å psyke ut motstanderen, men ikke bland samene inn i det. Gjør gjerne narr av oss nordlendinger, vi skal ikke fremstå som hårsåre, men samerasisme er skivebom. Same er ikke et skjellsord. For noen år tilbake ropte lillestrømsupportere på Åråsen «torskehippie» til Ivar Morten Normark. Det viser at det går an å være morsom når du skal prøve å psyke ut en motstander. De rasistiske tilropene fra stabæksupporterne er imidlertid intet mindre enn en skam for klubben og for norsk fotball. Svaret til NRK Sápmi: https://www.nrk.no/sapmi/ropte-_jaevla-fiskesamer_-fra-tribunen-1.14534515 Artikkel i Budstikka: https://www.budstikka.no/stabak-support/stabak/sport/stabak-supporter-straffes-ikke-etter-a-ha-ropt-javla-fiskesame/s/5-55-849425 https://www.budstikka.no/lederartikkel/budstikka/asker/si-tydelig-nei-til-tribunehets/s/5-55-849449?access=granted Sitat – Jeg er overbevist om at kritikken som nå kommer fra Arntzen og Antirasistisk Senter er i god hensikt, og jeg støtter oppunder den naturlige reaksjonen at man vil beskytte den svake part mot den onde. Men det viktigste her er at vi er trygge på at det ikke er rasistiske holdninger i gruppen vår. Dette ble ropt én gang, fra én person, som umiddelbart erkjente at det ikke var helt passende, sier Sandboe. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 2. Mai 2019 Del Skrevet 2. Mai 2019 Ut fra definisjonen rasisme er når noen blir utsatt for usaklig forskjellsbehandling eller diskriminering basert på etnisk tilhørighet, nasjonalitet eller utseende knyttet til opprinnelse, er det i mine øyne vanskelig å komme seg utenom at dette var rasistisk, uansett hvor fort man sier "Glem det siste, det var bare tull". Det er fortsatt sagt. Likevel er veien fra "én fyr sier noe ubrukelig én gang" til "Stabæk Support har et rasismeproblem" ganske lang. Arntzen prøver så godt han kan å få det til å høres ut som et Nadderud fylt med idioter uten grunnleggende kunnskap om primærnæring taktfast ropte rasistiske skjellsord, og det gjør det vanskelig å ta ham så alvorlig som man burde. For det må selvsagt tas på alvor. Ikke legge seg paddeflate, unnskylde mer enn man burde og gjøre det til et større problem enn det er, men vise at man tar det på alvor. Personlig synes jeg det har blitt svart litt flåsete på hele saken. Jeg liker vanligvis syrlige svar, men akkurat her hadde jeg latt være. Skulle også ønsket meg et annet svar her. – Hvor går grensen for hva man kan si fra deres tribuner? – Det er selvfølgelig en vanskelig sak, og det er nedlatende ord som kommer ut. Nei, det er i grunnen ikke en vanskelig sak. Rasisme, sexisme, homofobe rop og alt nedsettende om funksjonshemninger holder man seg unna. Kan vi ikke begynne der? 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 246 Del Skrevet 2. Mai 2019 Del Skrevet 2. Mai 2019 Jeg svarte egentlig på det, men det kom ikke med. Jeg sa at grensen går ved norsk lov. Og det er linja de fleste supporterklubber legger seg på, såvidt jeg vet. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 235 Del Skrevet 2. Mai 2019 Del Skrevet 2. Mai 2019 Jeg visste ikke at fiskesamene var så hårsåre. Det heter egentlig sjøsame, men fiskesame får da duge. Dette er ikke sjikane - det er bare litt unøyaktig. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
smart 2 085 Del Skrevet 2. Mai 2019 Del Skrevet 2. Mai 2019 Jeg holder fast ved at svaret er elegant. Det plassere utsagnet i den konteksten det hører hjemme. Hadde samerasisme vært utbredt I Stabæks support eller Bærum kunne man tatt det på et slags alvor, men dette er latterlig. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
asmats 473 Del Skrevet 2. Mai 2019 Del Skrevet 2. Mai 2019 Dessverre biter NRK på dette tullet... Bra svart Posse 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Drosselmeyer 2 563 Del Skrevet 2. Mai 2019 Del Skrevet 2. Mai 2019 Av alle ting man kan henge seg opp i, velger Arntzen dette. Synes både SS og klubben har håndtert det bra, blir tullete om dette skulle føre til utestengelse. BM Storm i vannglass. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 246 Del Skrevet 6. Mai 2019 Del Skrevet 6. Mai 2019 Hans Petersen har anmeldt oss til Politiet etter Glimt-kampen, slik han informerte oss og et utvalg aviser om i en rasende epost her om dagen. Antirasistisk senter har via en ny talsperson endret litt på ordlyden sin og gått fra å si at "Tilropet er innenfor ytringsfrihetens grenser" til at "utropet «jævla fiskesame» har ikke noe grunnleggende forskjell fra «jævla neger»". Hans Petersen har forøvrig en henleggelsesprosent på 95% av sakene han anmelder og driften av Stabæk Support går som normalt. https://www.nrk.no/sapmi/stabaek-supportklubb-anmeldes-for-samehets-1.14539870 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 697 Del Skrevet 6. Mai 2019 Del Skrevet 6. Mai 2019 Han anmeldte like godt hele supporterklubben? 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå