Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva med:

Budstikka tjener penger på å skrive om Humanitær-skandale!

askerbudstikka_cover1.JPG

45762[/snapback]

Denne anklagen viser igjen at Norge tror dette er et lokalt humanitært fenomen. De mest opplyste vet kanskje at de gule båndene har noe med Lance Armstrong å gjøre - og de helt på topp vet kanskje at de vite båndene er en internasjonal kampanje mot fattigdom.

Men i USA og mange steder i Europa finnes en rekke sportsklubber og andre mer "uhaminitære" grupper med bånd.

For å si som LO sa da de lanserte et rødgrønt bånd i forrige uke og fikk samme anklager som Budstikka nå retter mot Stabæk: "Plastbåndene er vår tids buttons".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en gang blir jeg ufattelig provosert over Budstikka. En til de grader fabrikkert nyhet. Antagelig har VIF supporter og Budstikka journalist Stein Halvorsen ringt til Terje Mosnesset i Kreftforeningen og spurt hva han syntes om hele greia. Jeg nekter å tro at Terje har ringt Stein for å yte sin misnøye. Såklart liker ikke Terje konkurranse, men ærlig talt – han kan da ikke være så dum. Som Ingebrigt sier har vi bestilt opp 2000 bånd, mot Kreftforeningens distribusjon av 600000 bånd i Norge. Det neste blir vel at Freia ringer å kritiserer ”Sjokoladebrun og god”

Kreftforeningen kan vel oppfates som en søsterorganisasjon av LiveStrong og de har antagelig en status som distribusjonskanal i Norge og nyter da naturligvis godt av at alle skal ha det gule båndet. For øvrig er min oppfattning av kreftforeningen generelt dårlig, men det er en annen side av saken.

Føler at Budstikka har vært positive og greie en stund, men stadig vekk drypper det gjennom at journalistene faktisk supporterer andre konkurrerende klubber.

Forøvrig kjøpte jeg budstikka på nettet i dag, lastet ned pdf filen, nyheten stod på side 18 og 19 - vel i min nedlastede avis manglet side 19 - idioter

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommentaren som står ved siden av "nyheten" skinner VIF gjennom hele teksten.

45785[/snapback]

Og hvorfor i helvete skal en "politisk redaktør" (Erik Vigander... VIFander???) mene noe i det hele tatt om Stabæks salg av armbånd. Her er det jo snakk om veldedighet, sport og barneidrett.... ikke storpolitikk for en JÆVLIG-(SELV)VIKTIG-POLITISK-REDAKTOR.

Hvem skal bestemme om jeg gir penger til kreftforeningen? Til Lance Armstrong's greie? Til tiggere på Karl Johan?

Hvem skal bestemme om jeg gir penger til Stabæk slik at de kan kjøpe nye spiller?

Hvem skal bestemme om jeg gir penger til Stabæk slik at de kan gi 800 unge fotballspillere et bedre tilbud?

Er kampen mot kreft egentlig viktigere enn barneidrett og hvordan i all verden kan slik måles?

Provosert :angry: ? Meg? En smule :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommentaren som står ved siden av "nyheten" skinner VIF gjennom hele teksten.

45785[/snapback]

Sikter du til det om de forskjellige fargene på båndene. Med kommentar om VIF sin rassisme greie? "RØDT-BLÅTT: Står for «Vålerenga mot rasisme»."

Som svar til det bånnet er vel at man med det båndet pørver å feie for egen dør...

Hvit manns land

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig telefonsamtale fra Stein Halvorsen til Terje Mosnesset:

SH:

Hei!

Det er Stein Halvorsen fra Klan... øh... Budstikka, her! Synes du det er dårlig gjort at Stabæk og mange andre aktører selger fargede armbånd som ikke går til inntekt Kreftforeningen?

TM:

Jeg visste ikke at Stabæk gjorde det engang, jeg men....

SH:

Vel, de har solgt dem i flere måneder allerede, men jeg fant det ut først nå, og prøver å lage en litt frisk forside på det. Har du noen kommentar til at de selger sine blå bånd og dermed tar inntekter til egen forening som dere kunne ha fått i steden?

TM:

Vel, selvfølgelig synes jeg det er best at flest mulig inntekter kommer til oss.

SH:

Flott, kan jeg få sitere deg på det? Takk for praten!

-KLIKK-

PS:

For ordens skyld går jeg med BÅDE Kreftforeningens gule LIVEStrong og Stabæks blaae baand. Og ser ingen problemer med det!

PS2:

La også merke til at guttene på bildet også hadde BÅDE blått bånd og gult og hvitt bånd. Men det hadde sikkert ødelagt "story'en" å skrive at de støttet både en lokal forening og en nasjonal/global kampanje!

PS3:

Synes Budstikka har kommet seg betraktelig i dekning av Stabæk denne sessongen. Vi skal ikke være forskånet fra kritisk journalistikk dersom vi gjør det dårlig enten det er sportslig eller økonomisk, men dette oppslaget kvalifiserer til en unskyldning fra Stikka til alle oss som går med blått bånd!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med forbehold om at jeg ikke har lest denne kommentaren, så mener jeg faktisk dere gjør mer ut av dette her enn det Budstikka gjør.

45801[/snapback]

Når Stikka "smører" denne flere måneder gamle saken ut over absolutt hele forsiden er det de som setter standarden for de STORE ordene, ikke vi!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med forbehold om at jeg ikke har lest denne kommentaren, så mener jeg faktisk dere gjør mer ut av dette her enn det Budstikka gjør.

45801[/snapback]

Hey!

Budstikka kjører jo saken over hele førstesiden! Eller, unnskyld;

Hey!

Budstikka kjører jo IKKE-saken over hele førstesiden! Det skal mye til for å overgå dem. Hva i helvete er de de ønsker å oppnå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Budstikka representerer vel bare befolkningen i Asker og Bærum, journalistene har ingen lokal forankring, innflyttere hele gjengen og heier på alle andre lag en Stabæk.

Vi får satse på at Budstikka snart ansetter en skikkelig journalist som kan skrive litt positive ting om Stabæk!

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest denne tråden (ikke hele ...) med ganske stor interesse. En del av det som skrives her er noe av grunnen til at jeg startet en avis "for supportere" - alltidfotball.no.

Vårt mål er å dekke norsk fotball (det inkluderer også serie-A!) ved at lokale krefter skriver om sin klubb. Noen av dere har kanskje fått med dere saken fra Godset - Stabæk allerede - er ikke sikkert dere alle er enige i Wams vinkling (http://www.alltidfotball.no/?module=articles&id=261&tournament=2).

Vi har holdt på i et par uker nå og er selvsagt i startfasen, men vi har allerede begynt å få inn en del stoff fra rundt omkring i landet. Kort fortalt så ordner vi med akkreditering, bilder og desking, hvis noen skulle ønske å dekke Stabæk for oss. Det pleier heller ikke være noe problem å få to stykker akkreditert, så hvis det er to kompiser (eller venninner :) som har lyst til å gå på kamp sammen, gjøre intervjuer og skrive en sak som er mer interessant enn det Budstikka varter opp med, så er dere hjertelig velkomne.

Håper det er ok å poste dette her, ellers får MOD gjøre det han må gjøre.

Ellers gleder jeg meg både til torsdagen og til Lyn - Stabæk neste år. Det ser jo veldig bra ut for dere om dagen ;)

Jørgen Gilbrant

Redaktør alltidfotball.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lest denne tråden (ikke hele ...) med ganske stor interesse. En del av det som skrives her er noe av grunnen til at jeg startet en avis "for supportere" - alltidfotball.no.

Vårt mål er å dekke norsk fotball (det inkluderer også serie-A!) ved at lokale krefter skriver om sin klubb. Noen av dere har kanskje fått med dere saken fra Godset - Stabæk allerede - er ikke sikkert dere alle er enige i Wams vinkling (http://www.alltidfotball.no/?module=articles&id=261&tournament=2).

Vi har holdt på i et par uker nå og er selvsagt i startfasen, men vi har allerede begynt å få inn en del stoff fra rundt omkring i landet. Kort fortalt så ordner vi med akkreditering, bilder og desking, hvis noen skulle ønske å dekke Stabæk for oss. Det pleier heller ikke være noe problem å få to stykker akkreditert, så hvis det er to kompiser (eller venninner :) som har lyst til å gå på kamp sammen, gjøre intervjuer og skrive en sak som er mer interessant enn det Budstikka varter opp med, så er dere hjertelig velkomne.

Håper det er ok å poste dette her, ellers får MOD gjøre det han må gjøre.

Ellers gleder jeg meg både til torsdagen og til Lyn - Stabæk neste år. Det ser jo veldig bra ut for dere om dagen ;)

Jørgen Gilbrant

Redaktør alltidfotball.no

45822[/snapback]

Kanskje ikke den mest brillefine saken med tanke på å få Stabæksupportere til å lese siden din. Mye faktiske feil her og noen mangler:

1) Bytteten tok jævlig lang tid - det er riktig - fordi Godset ikke hadde lystavle. Kan vanskelig kritisere Stabæk for det.

2) Det er riktig at det ikke var straffe, men det var heller ikke filming. Branimir blir tatt, men det er utenfor 16-meter'n. Det holder å kalle det en dommertabbe, å prøve å sverte Branimir i samme slengen er smålig.

3) Målet som ikke var mål. Umulig for oss å se på stadion. På TV-bildene fra AB-TV ser det ut som avgjørelsen er korrekt. Nå er det uansett ikke videodømming i fotball, så hva TV-bildene viser er vel egentlig uinteressant

4) Greit utgangspunk for en fotballsite, men prøver ikke dere å være nøytrale? Den saken du linker til virker det som er skrevet av en Godset-supporter. Greit nok det, men da må man også flagge at så er tilfellet

5) Hadde du lest reglene for forumet så hadde du sett at det ikke er greit å poste reklame i dette forumet, men siden vi trenger flere sider om norsk fotball, som ikke bare handelr om sexvanene til John Arne Riise, så lar vi den ligge :-)

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider

45822[/snapback]

4) Greit utgangspunk for en fotballsite, men prøver ikke dere å være nøytrale? Den saken du linker til  virker det som er skrevet av en Godset-supporter. Greit nok det, men da må man også flagge at så er tilfellet

45915[/snapback]

Det står flagget ganske tydelig hvis du klikker inn på brukeren hans. Det er ikke noe absolutt mål med objektivitet, selv om Wam i dette tilfelle kanskje var _vel_ subjektiv.

Målet er i hvert fall edruelighet i kontakt med kilder og å balansere saker der det trengs. Akkurat et kampreferat der laget "ditt" har tapt etter det som oppfattes som grove dommertabber kan jo leses for det det er.

Ellers takker jeg for at du ikke sletter innlegget, vet at det er problematisk enkelte steder, men følte det passet inn i tråden deres.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så noe helt annet:

Det er ikke sant at norske journalister er spesielt dårlige i naturvitenskap og matematikk. De er dårlige i historie også.    «Bli en ekte viking», oppfordrer Dagbladet og skriver fra Hadeland: «Med vikingskipet Rond går turen over Randsfjorden til vikingleiren som ligger ved stedet der Olav Trygvasson gikk gjennom isen og druknet i år 860.»    Olav Trygvasson ble født i år 968, vel hundre år etter at Halvdan Svarte gikk gjennom isen på Randsfjorden.  I dag ivaretar Dagbladet arven fra vikingene ved stadig å befinne seg på tynn is.

I samarbeid med enkelte lokale journalister...?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg er helt uenig i kritikken av Aftenposten på forsiden. Greit nok at nettsidene deres suger, men Aftenposten er (etter Budstikka) den avisen som skriver mest (og som regel alltid positivt) om Stabæk i papirutgaven.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Mediedekning
  • Opprett ny...