drazyc 23 Del Skrevet 14. April 2009 Del Skrevet 14. April 2009 Blir en tøff kamp mot et Molde-lag som virker veldig sterkt. Her gjelder det å følge opp det forbedrede defensive arbeidet fra FFK-kampen. Spørsmålet er: IA eller Risp? Personlig vil jeg helst ha IA. Og jeg synes backfireren med Høiland på høyre og Stenvoll på venstre så grei ut selv om Tom var litt passiv ved en del innleggssituasjoner. Så gjelder det å få det offensive til å stemme bedre. Blir ekstra spennende dersom Berglund er klar for kamp på søndag! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikkel 1 800 Del Skrevet 14. April 2009 Del Skrevet 14. April 2009 Så bra ut i dag ja, men vil gjøre ganske mye for å få Keller på banen. Dumt å benke en så god spiller. Kanskje la Daigo få litt konkurranse å sette Keller på høyrekant.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 14. April 2009 Del Skrevet 14. April 2009 Jeg synes vi ser bedre ut med Høiland på høyre og Tom på venstre. Som tidligere nevnt, blir det en bedre balanse på venstrekanten, enn når både Hoff og Høiland var i angrep.IAO synes jeg får mer enn godkjennt idag, men jeg er seriøst bekymret for farten til Thioune pluss Mota og Diouf'ene. Her er hverken MMS, RISP eller IAO sterke, ei heller Tom og JIH. Hvilket betyr at midtbanen må ta sin del av ansvaret og stanse nevnte spillere. Mulig Keller da kommer mer til sin rett... Samtidig som Molde spiller 4-3-3 og det burde være mer rom for Daigo og Hoff på kantene. Det er også en styrke å kunne ha en spiller som Keller på benken. Benken begynner dessuten å se bra ut. Så noe sier meg at det blir samme oppstilling, om ikke MIX får tillit på bekostning av Daigo eller Hoff. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
frilin 2 339 Del Skrevet 15. April 2009 Del Skrevet 15. April 2009 Hvis man er åpen for et par justeringer kunne jeg gjerne sett: Jon Keller--MMS-IA--Høiland Mix -Pontus-Henning- Hoff Bella-Daniel Hvis ikke Berglund er klar, vil jeg faktisk heller ha Senky enn Palmi. Risp og IA kan diskuteres på fart, men jeg synes dagens stopperpar så bedre ut enn de foregående kampene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kihl 184 Del Skrevet 15. April 2009 Del Skrevet 15. April 2009 Hvis man er åpen for et par justeringer kunne jeg gjerne sett: Jon Keller--MMS-IA--Høiland Mix -Pontus-Henning- Hoff Bella-Daniel Blir vel litt for offensivt med både Keller og Høiland på backene når vi møter et såpass godt offensivt lag som Molde. Samtidig som nevnt over så tror jeg vi blir avslørt veldig på fart uansett stopperpar men Risp må vel være hakket bedre enn IAO på fart? Samtidig kunne det vel vært spennende med MIX i en litt offensiv midtbane rolle? Kan Risp f.eks spille venstreback? Jeg syntes Tom gjorde en helt grei profil mot Fredrikstad men tidvis er han litt klumsete... Jon Høiland-MMS-IAO-Risp Keller-Pontus-Henning-Hoff MiX Daniel Dette forutsetter at Bella ikke er klar da jeg gjerne vil se han fra start (om spilleklar) mot Molde Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 15. April 2009 (endret) Del Skrevet 15. April 2009 (endret) Jeg håper Tom får starte mot Molde. Det var deilig å ha en forsvarsspiller på venstreback. ed:feil Endret 15. April 2009 av enda en jævla islending Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
knutta 1 872 Del Skrevet 15. April 2009 Del Skrevet 15. April 2009 tom på venstre støttes fullt ut, mannen er rå! heller ut med høiland, inn med keller. Høiland er jo helt sjanseløs i nesten samtlige dueller Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Del Skrevet 15. April 2009 Del Skrevet 15. April 2009 Hepp, Fart blir viktig. Senegaleserene til Molde er kjappe som FY. El-Hadji Maktar Thioune er sannsynligvis tippeligaens beste spiller for øyeblikket og han løper i senk stort sett hva det skulle være om dagen. Nå har MFK hatt relativt "enkel" motstand så langt, men likevel vil jeg advare. Jeg har sett samtlige minutter av Molde i år, og de er gode for tiden. Det er ren og skjær uflaks og en forbannet god Bugge Pettersen som gjør at de ikke griset Sandefjord med 3-4 mål i forrige runde. SF var dog smarte og lå kompakt uten å gi senegal-ligaen bakrom å kose seg i. Det kommer neppe vi til å gjøre på TA, så jeg tror forsvaret vårt må belage seg på å springe mye på søndag. Vi må uansett heve oss mange hakk fra Odd og FFK kampene skal vi ta poeng. Men vi har hatt brukbart tak på Molde på hjemmebane, så helt mørkt er det ikke! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Brumle 0 Del Skrevet 15. April 2009 (endret) Del Skrevet 15. April 2009 (endret) Jeg er jo Molde-sympatisør da, bare for å gi meg tilkjenne her inne. Hvis jeg skal gi en gjetning på hvordan et kampbilde KAN bli (fra et Molde-ståsted) så KAN det vel kanskje utvikle seg mye tumleplass for Diouf`ene i bakrom (hvis Stabæk vil styre kampen høyt i banen), ved pasninger servert langs bakken med skru mellom stopperne av en følsom Thioune-fot fra midtbanen på en stuegulv-jevn Telenor Arena-matte...? Dersom Stabæk har en del tversoverpasninger i midtbaneleddet har Moldes midtbane vært flinke til å bryte også her i tidligere kamper i år, samt vinne igjen ball høyt i banen bl.a ved høye backer for å fortsette påbegynte angrep. Kommer det brudd imot har Molde tilsynelatende nok fart til å demme opp for kontringer virker det som (uten Alanzinho, VPG, og Nannskog sammen blir det kanskje ikke samme rytmen og tempoet som Stabæk viste i kontringene mot Molde i fjor?). Usikker på om Mota får fornyet tillit i denne kampen, da Molde har hatt stor suksess med hurtige og arbeidssomme Mostrøm på høyrekanten, spesielt i defensivt arbeid og kontringsfaser. Mota i midten er også litt mer stasjonær som spiss enn hva Mame Biram Diouf vil være. Mota burde hatt et par mål mot Sandefjord og virket ikke helt "sharp" som han var i fjor enda. Molde var litt under pari innsatsmessig mot Sandefjord virket det som, men styrte kampen totalt likevel og vant sjansestatistikken 16-3 visstnok. 9-10 av disse var meget store sjanser, og det rare var jo at Mame scoret på en veldig vanskelig en ut av "det blå". Så man kan trygt si at man har med uforutsigbare elementer i Moldes lag å gjøre både på den ene og andre måten. Men, de missene som kom var så marginale (for ikke å nevne en stor Sandefjord-keeper som stod i veien) at det fort kunne ha blitt en storseier også. Små marginer i fotball som alle vet.... Ellers fremstår vel Molde likevel som et langt mer solid og stabilt lag enn i fjor og har dominert alle kampene til nå i årets serie både hjemme og borte (men mest hjemme), selv om arbeidsuhell og rare poengtap alltid skjer i løpet av en sesong for de fleste lag (som f.eks Sandefjords "ran" som VG beskrev det som). Tipper Moldes lag blir seende slik ut: -------------------------J K Larsen--------------------------- -K P Vatshaug----C Steen--------V Forren--------K O Rindarøy- ---------------T Holm--------------D B Hestad---------------- ------------------------M Thioune---------------------------- --M Mostrøm/M B Diouf--------------------------P P Diouf----- ---------------------M B Diouf/J Mota------------------------- Marcus Andreasson kom inn siste 5 minuttene for Molde mot Sandefjord, og virker å være kvitt skadene og muligens på vei tilbake som den eminente midtstopperen han kan være. Magne Hoseth jobber etter rapportene godt på trening, men viste seg ikke allverden frem i innhoppet mot Sandefjord. Vegard Forren virket uvanlig slapp sist kamp, men har sjelden dårlige kamper, så han reiser seg nok raskt i prestasjon til neste kamp (er nok sugen på å gjenopprette inntrykket både etter forrige kamp mot Sandefjord, og forrige kamp mot Stabæk sist sesong). Endret 15. April 2009 av Brumle Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 15. April 2009 Del Skrevet 15. April 2009 Er spent på hva dette Molde-laget har å by på. Har ikke sett et eneste minutt av dem i år. De har slått Lyn, Godset og Glimt, samt spilt uavgjort mot Sandefjord. Ikke all verdens motstand foreløpig, men ryktene sier at de vant sine tre kamper fullt fortjent og at Sandefjords ene poeng i Molde var et ran. Jeg stemmer for: Jon Høiland - IA - MMS - Stenvoll Keller - Farnerud - Henning - Hoff Palmi/Senky/Bella - Daniel Føler vi trenger folk som jobber godt hjemover i denne kampen. Keller er mer den typen enn Daigo selv om Daigo viste klare fremskritt defensivt mot FFK. Jeg vil også heller se IA enn Risp i midtforsvaret. Fornuftig å ha Stenvoll som ren defensivt cover på venstre. Det store spørsmålstegnet er spissplassen. Hvis Bella blir klar og har overbevist Janne på trening er saken grei. Palmi har ikke imponert noen og Senky virker å være stallfyll foreløpig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 235 Del Skrevet 15. April 2009 Del Skrevet 15. April 2009 El-Hadji Maktar Thioune er sannsynligvis tippeligaens beste spiller for øyeblikket og han løper i senk stort sett hva det skulle være om dagen. Hadde vært morsomt om noen med kontakter i administrasjonen kunne spørre Schelvan om hvorfor vi takket nei til den karen.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Potter 2 494 Del Skrevet 15. April 2009 Del Skrevet 15. April 2009 Tipper at han ikke imponerte under oppvarming. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nothingtown 0 Del Skrevet 15. April 2009 Del Skrevet 15. April 2009 Hva med Keller som midtstopper? Han har i hvert fall mer fart enn MMS, Risp og IAO. Kan være greit med en forholdsvis rask midtstopper som kan følge og irritere gjennombruddsløpene. Han er vel ikke den som er best på taklinger med å snappe ballen renest og fra vanskeligst posisjon, men han kan oppholde Moldes spisser nok til at resten av laget vårt nærmer seg forsvarsposisjoner. ----------------Jon Høiland - MMS - Keller - Stenvoll Daigo - Farnerud - Hauger - Hoff ----------Senky - Nannskog Mix synes jeg fortsatt bør være vår supersub. Han liker seg nok klart best mot slitne ben. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 15. April 2009 Del Skrevet 15. April 2009 Hva med Keller som midtstopper? Han har i hvert fall mer fart enn MMS, Risp og IAO. Kan være greit med en forholdsvis rask midtstopper som kan følge og irritere gjennombruddsløpene. Han er vel ikke den som er best på taklinger med å snappe ballen renest og fra vanskeligst posisjon, men han kan oppholde Moldes spisser nok til at resten av laget vårt nærmer seg forsvarsposisjoner. ----------------Jon Høiland - MMS - Keller - Stenvoll Daigo - Farnerud - Hauger - Hoff ----------Senky - Nannskog Mix synes jeg fortsatt bør være vår supersub. Han liker seg nok klart best mot slitne ben. Vil være forsiktig med å prøve ut noe helt nytt da. Har Keller noen gang spilt stopper? Ikke vet jeg. Kan iallfall ikke huske at han har blitt brukt som det hos oss. Da er det bedre å la Høiland få stopperplassen og heller dytte Keller ut som back igjen. Enig i at Mix bør starte på benken foreløpig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 15. April 2009 Del Skrevet 15. April 2009 Tipper at han ikke imponerte under oppvarming. Tipper det er fordi vi ikke vil gå i fella til VIF og bare ha sentrale midtbanespillere på hele banen... (og vi har allerede HH, PF, PRP, JA, Mix og Hedenstad + sikkert noen jeg glemte) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Nothingtown 0 Del Skrevet 15. April 2009 Del Skrevet 15. April 2009 Vil være forsiktig med å prøve ut noe helt nytt da. Har Keller noen gang spilt stopper? Ikke vet jeg. Kan iallfall ikke huske at han har blitt brukt som det hos oss. Da er det bedre å la Høiland få stopperplassen og heller dytte Keller ut som back igjen. Enig i at Mix bør starte på benken foreløpig. Det var vel ganske "nytt" (som i lenge siden sist) med IAO og MMS bakerst mot FFK i går, og det funket jo bra. Mot Molde vil vi unektelig trenge fart bakover. Ja, jeg er egentlig ikke sikker på hvem av Keller og Høiland som har best fart, men om Høiland drar fra Keller vil jeg si meg enig i ditt forslag med Keller på back. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 15. April 2009 Del Skrevet 15. April 2009 Midtbanespiller som stopper ble vel forsøkt i fjor (PF?), med en dårlig og målgivende tilbakespill om jeg ikke husker helt feil. Ved å sette Keller på høyrekant får han den rollen han liker best, og det gir kanskje bedre balanse enn med Daigo. Vi vil da miste dødballfoten til Daigo, men ellers tror jeg Keller matcher Daigo som høyre kant per dags dato. Dette vil i såfall innebære at Nannskog tar dødballene, og vi blir en brukbar hodespiller mindre på offensve dødballer. Jeg kjenner lite til Molde, så om noen vet, hvordan er luftstyrken deres? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 15. April 2009 Del Skrevet 15. April 2009 Ved å sette Keller på høyrekant får han den rollen han liker best Han har vel selv uttalt at han liker seg best på høyreback. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 15. April 2009 (endret) Del Skrevet 15. April 2009 (endret) tom på venstre støttes fullt ut, mannen er rå! heller ut med høiland, inn med keller. Høiland er jo helt sjanseløs i nesten samtlige dueller Høiland er vel ikke noe mindre "sjanseløs" enn Keller. Hva begrunner du dette med? Keller var vel ikke akkurat sånn voldsomt god imot ODD. Problemet til JIH er at han ikke kan være to steder på en gang, og at han derfor nødvendigvis etterlater seg noe rom når han går i angrep. Med Tom på venstre fikk vi bedre balanse bakover. Høiland er bedre enn Keller på hodet og legger bedre innlegg enn det Keller gjør. Defensivt er vel de to forholdsvis like. Synes også at Høiland er raskere enn Keller. Høiland og IAO er forøvrig de eneste som er utpreget gode i luften (Uten å kjenne Tsenky og Berglund veldig godt) og da trenger vi ihvertfall en av de to på banen. Spørsmålet blir fremdeles hvordan stanse Moldes angrepsrekke, og jeg tror svaret ligger i midtbanen. Hvis vi ikke kan matche farten, må vi vinne midtbanekrigen. Her kan Kellers fighteervne komme godt til nytte. Litt slik som han spillte ifjor. Jeg tror ikke vi får se en formasjonsendring søndag, men Keller bak midtbanen og Nannskog som enslig spiss hadde vært en mulighet. En slags 4-1-4-1 om du vil. Mer sannsynlig er kanskje at Keller tar høyre midtbane men da mister vi Daigo. Eller at Palmason går ut Hoff inn i angrep og Keller tar venstre, men såvidt meg bekjennt har han vel aldri bekledd venstre midtbane? Edit: Daigo kan kanskje ta venstre? Stabæk bytter jo gjerne side på vingene? Endret 15. April 2009 av MSL Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Brumle 0 Del Skrevet 15. April 2009 (endret) Del Skrevet 15. April 2009 (endret) ......Jeg kjenner lite til Molde, så om noen vet, hvordan er luftstyrken deres? Molde har scoret 5 av 7 mål på hodet. Av disse har Diouf`ene scoret (2) + Thioune (1) i duellsituasjoner på dødball. I tillegg er vel C.Steen en av eliteseriens beste hodespillere (men ikke så hurtig). Forren har vel også vist seg som en utpreget duellhodespiller (og var vel bare en fantom-strekredning unna scoring på corner mot Sandefjord). Og Berg Hestad har vel alltid blitt fremhevet. Diouf`ene har spenst og fart inn i feltet som kan være vanskelig å gardere seg mot. Endret 15. April 2009 av Brumle Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 15. April 2009 (endret) Del Skrevet 15. April 2009 (endret) Høiland er bedre enn Keller på hodet og legger bedre innlegg enn det Keller gjør. Defensivt er vel de to forholdsvis like. Synes også at Høiland er raskere enn Keller. Høiland og IAO er forøvrig de eneste som er utpreget gode i luften (Uten å kjenne Tsenky og Berglund veldig godt) og da trenger vi ihvertfall en av de to på banen. Vår viktigste spiller på defensiv dødball er sammen med Jon Knudsen, Christian Keller. Jeg har ikke tall på hvor mange cornere Keller har klarert de siste årene, men jeg våger den påstand at han troner alene på topp på den statistikken i Stabæk (igjen bortsett fra Jon). Det har selvsagt en sammenheng med hvor han er plassert på defensiv dødball (første stolpe), men det er også en årsak til at han står der. Høiland er bra på offensiv dødball, men han har en keitete kroppsføring, samt nonchalant og lite distinkt holdning på banen, som ikke gjør han noen tjeneste når det kommer til duellstyrke og en-mot-en situasjoner. Utover det, så kan det virke som han til tider skal gjøre mer ut av sitausjoner enn hva godt er (holde på ballen for lenge, velge vanskelig pasning fremfor enkel, dra av en ektra mann), og at han ønsker å spille på et nivå som han ikke har inne. Misforstå meg rett, jeg slaker ikke Høiland, men han lever ikke opp til forventningene. Hadde han lagt av seg uvanene, og vært mer bestemt, så hadde han vært et klart førstevalg - slik som han i utgangspunktet var da han kom (hjemvendene landslagsback med "erfaring" fra Bundesliga og seriemester med Malmö). Jeg er usikker på hvem jeg foretrekker på begge backene for øyeblikket, for ingen har så langt visst toppspill. Kjenner jeg Janne rett, så starter nok Jon Inge og Tom mot Molde, om ikke Keller gjør en stor treningsuke. Forøvrig hadde en blanding av Keller og Høiland hadde vært en perfekt høyreback. Endret 15. April 2009 av superblaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 15. April 2009 Del Skrevet 15. April 2009 Vår viktigste spiller på defensiv dødball er sammen med Jon Knudsen, Christian Keller. Jeg har ikke tall på hvor mange cornere Keller har klarert de siste årene, men jeg våger den påstand at han troner alene på topp på den statistikken i Stabæk (igjen bortsett fra Jon). Det har selvsagt en sammenheng med hvor han er plassert på defensiv dødball (første stolpe), men det er også en årsak til at han står der. Høiland er bra på offensiv dødball, men han har en keitete kroppsføring, samt nonchalant og lite distinkt holdning på banen, som ikke gjør han noen tjeneste når det kommer til duellstyrke og en-mot-en situasjoner. Utover det, så kan det virke som han til tider skal gjøre mer ut av sitausjoner enn hva godt er (holde på ballen for lenge, velge vanskelig pasning fremfor enkel, dra av en ektra mann), og at han ønsker å spille på et nivå som han ikke har inne. Jeg ville vel si det var Pontus S, men en av klubbens viktigere spillere er absolutt Keller. Jeg er ikke uenig med deg der. At Keller står på første stolpe er vel også et tegn på at han ikke er utpreget god på hodet, og skal plukke nedfallsfrukt og få det vekk, av samme grunn er Kellers oppgave på offensiv dødball å blokkere keeperen... Grunnen til at jeg foretrekker JIH foran Keller er at jeg liker offensive backer som kan doble på kant. En spillende back er absolutt fremtiden om ikke også nåtiden. Derfor er det synd at altfor mange juniortrenere plasserer spillere som man ikke helt vet hva man skal gjøre med på backen. Og jeg mener Høiland gjør det bedre enn Keller offensivt. Med Tom til å dekke rom bak Hoff og Høiland som kommer på kanten gir det muligheter til å holde mer bredde i spillet. Og det tror jeg er viktig særlig nå som vi må sette sammen nye relasjoner på topp. Faktum er at JIH pr. dags dato er Norges beste (Norske) høyreback. Toppnivået til Høiland er bedre enn Kellers - som back og da bør han få matchtrening. Og ja jobbe mer med de defensive ferdighetene sine. Om Høiland skuffet iforhold til forventningene kan jeg ikke si stort om, men husk at Keller ble kåret til Lazio's verste kjøp noensinne, han lever så absolutt ikke opp til de forventingene. (Sikkert forskjeller på Lazio og Kaisersalutern anno ca. 2000 men...) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 891 Del Skrevet 15. April 2009 Del Skrevet 15. April 2009 Derfor er det synd at altfor mange juniortrenere plasserer spillere som man ikke helt vet hva man skal gjøre med på backen. Ok, dette blir veldig off-topic, men allikevel: Hva ellers skal vi gjøre med dem? Hvis vi tenker defensivt så er det på backene de dårlige gjør minst skade (mye fordi innlegg fra kant > mål ikke er så veldig utbredt i fotballen for de unge). Jeg håper vi starter med JIH i midtforsvaret og Keller på back. Både Keller og Jon Inge er raske, og fart er noe vi absolutt trenger mot Molde. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
drazyc 23 Del Skrevet 15. April 2009 Del Skrevet 15. April 2009 Spørsmålet blir fremdeles hvordan stanse Moldes angrepsrekke, og jeg tror svaret ligger i midtbanen. Hvis vi ikke kan matche farten, må vi vinne midtbanekrigen. Her kan Kellers fighteervne komme godt til nytte. Litt slik som han spillte ifjor. Som i veldig mange kamper vil nok denne også avgjøres gjennom hvem som dominerer midtbanen. Jeg tror det er feilslått å vrake våre opprinnelige førstevalg som midtstoppere fordi vi vil ha mest mulig fart bakover på banen. Faktisk tror jeg det blir vel så viktig at vi har oppofrende kanter som vet å jobbe hjemover og sikre backen. Som Molde-tilhengeren her inne sier er Molde sterke på å bre ut spillet og score mål på hodet. Da gjelder det først og fremst å ha luftstyrke i midtforsvaret, ikke fart. Jeg mener helt klart at vi skal starte med samme firer som mot FFK. Det tror jeg også Janne vil gjøre. Slik som vi har spilt til nå så har vi etterlatt oss fint lite bakrom uansett. Kan ikke huske at vi har sluppet til nesten en eneste sjanse i bakrom i løpet av de fire kampene vi har spilt. Det må isåfall være Huseklepp ved et par tilfeller i Bergen. Mot Odd var problemet stort sett at vi etterlot alt for lite bakrom og ble alt for nølende en-mot-en. Vi trenger backer som tør å gå i duellene og kanter som løper mye hjemover. Derfor stemmer jeg for å erstatte Daigo med Keller. Og så håper jeg endelig at Hauger og Farnerud kan finne en bedre balanse sentralt slik at vi ikke gir dem for mye plass i mellomrommet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 16. April 2009 Del Skrevet 16. April 2009 Dommer er Dag Vidar Hafsås Har han dømt oss tidligere? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenrikM 302 Del Skrevet 16. April 2009 Del Skrevet 16. April 2009 Tornekrattet avlyser busstur grunnet for få påmeldte. Blir vel ikke ny tilskuerrekord.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 843 Del Skrevet 16. April 2009 Del Skrevet 16. April 2009 Tornekrattet avlyser busstur grunnet for få påmeldte.Blir vel ikke ny tilskuerrekord.. Tornekrattet Øst stiller nok opp. De har vært mange på kampene på Østlandet de siste årene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 16. April 2009 Del Skrevet 16. April 2009 Det er heldigvis mange gode grunner til at vi vinner denne kampen. 1. Vi har fått med oss en del poeng og er faktisk ubeseiret til tross for en dårlig spillemessig start. 2. Molde har levert over forventet, til tross for stalltipset fra SS. Og er nok fornøyd om de klarer uvgjorte. 3. Dette er nok en kamp som alle Stabæk spillerne føler at de MÅ vinne. 4. Nervene i forbindelse med ny arena bør nok ha roet seg veldig nå. 5. Spillerne har nok fått litt trua tilbake på forsvaret etter 0 baklengs i Raymond land. 6. Spillerne har fått enda en uke å bli samkjørte på. 7. Flere spiller begynner å komme i gang etter skade, og legger press på første ellvern. 8. Flere juniorer begynner å levere kvalitet. (Mix, Rogne) Ikke at jeg er sikker på seier, men trua begynner å komme. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 16. April 2009 Del Skrevet 16. April 2009 Tornekrattet avlyser busstur grunnet for få påmeldte.Blir vel ikke ny tilskuerrekord.. Tornekrattet Øst stiller nok opp. De har vært mange på kampene på Østlandet de siste årene. Det kan bekreftes, avd Øst stiller. Snakket også med Tornekrattet, de har vært litt raske med å legge ut info på siden sin, men regner med at turen vil bli avlyst. Og jeg ringte kun pga forberedelser vedr pub, har ingen int. av å snakke med I. De var nærvøse til kampen, det kan vi leve med Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 16. April 2009 Del Skrevet 16. April 2009 Det er vanskelig å gardere seg mot Molde. Som ss.no forutså ville Molde være helt i toppen. Akkurat noe er nok JJ mer egnet til å plukke ut lag og formasjon enn noen på dette forumet. Hva tror vi så JJ gjør? Jeg tror JJ ikke kommer til å legge opp spillet etter Molde i det hele tatt, men gradvis forsøke å få satt vårt eget spill. Dette nye spillet har haltet litt, men så er det bare 2 på midbanen og på topp av 6 fra oppstillingene for 1 år siden. JJ er ganske konservativ i laguttakene, men jeg håper og tror Mix nærmer seg startoppstillinga. Hvem han eventuelt erstatter der er vanskeligere å si, det kan være samtlige unntatt Henning og Daniel framover på banen. Jeg er enig med dem som mener at nøkkelen til seier er midtbanekontroll. Det har vi tidvis manglet i samtlige seriekamper hittil, uten at man enkelt kan sette fingeren på hva som er årsaken. Jeg synes Koba har kanonbra innlegg, men med vår manglende luftstyrke på topp - er dette noe angrepsvåpen i det hele tatt? Hadde vi hatt Kovacs som spissmakker til Daniel ville vi hatt en helt annen tabellposisjon nå. Ja, vi har tempoproblemer i forsvaret, som de fleste andre TL-lag. Men vi må stanse Molde tidligere enn på egen 16. Vi rygger for mye og mangler duellstyrke. Kantspillerne er for lite med hjemover. Molde er presise og raske framover, omtrent som vi var på vårt beste i fjor. Dette blir en spennende og tøff kamp, og seier vil være en STOR prestasjon. Jeg tror nøkkelen er å stoppe framspillene til Molde og det betyr at PF, Palmi og kantspillerne må ta større defensivt ansvar når vi mister ballen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå