Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Alle lag, bortsett fra Molde, spiller jo søppelfotball om dagen, inkludert oss selv. Som jeg savner fjorårets Stabæk-lag! Kvaliteten på Tippeligaen er skremmende dårlig, må jeg bare si. Det toppet seg i dag med Viking - FFK, et mareritt av en fotballkamp. Fullt fortjent tabelltopp til Molde så langt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig.

Jeg er bekymret for stabiliteten i TL. Helt siden Nils Arne Eggen har det egentlig bare gått nedover. Ingen av de såkalte "storlagene" med økonomiske muskler ser ut til å komme noen vei. Dette er vel Brann, Viking, Rosenborg, Vålerenga og Lillestrøm.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner bekymringen din, men du må huske at det fortsatt er tidlig og at mange av gressbanene holder veldig dårlig standar. Det må ta noe av skylden for de som spiller på gress. Den rekordtidlige seriestarten kan ha noe skyld også, selv om den ikke burde det. Det tok litt tid i fjord også før vi spilte den beste fotballen. Men jeg skal innrømme at det de norske lagene presterer om dagen ikke holder veldig høy standar.

Hvis man ser på det premier leaguelagene presterer på starten av sin sesong, så er det også ganske langt unna standaren litt ut i sesongen. Det gjelder vel alle ligaene.

Men til poenget. Jeg nekter å tro at tippeligaen i seg selv er noe dårligere i år enn i fjord. Det ser jeg rett og slett ingen grunn til. Hvis det ser like dårlig ut i mai og juni kan vi begynne å bekymre oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig.

Jeg er bekymret for stabiliteten i TL. Helt siden Nils Arne Eggen har det egentlig bare gått nedover. Ingen av de såkalte "storlagene" med økonomiske muskler ser ut til å komme noen vei. Dette er vel Brann, Viking, Rosenborg, Vålerenga og Lillestrøm.

Hepp,

Storlagene i TL er en myte!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har vi snakket om før. Storlag endte opp med å bli en definisjon av lagene med et minimumstilskuertall i 12.000-15.000 klassen, med budsjetter i 100 mill. + kategorien, og med TL-historikk tilbake til steinalderen. Dette ekskluderer bl. a LSK, og vi vil aldri bli det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryktene skal ha det til at Myggen er aktuell mot Tromsø til helgen. Mannen har røyket 20 om dagen siden han ble konfirmert og dratt linjer etter at han la opp. I tillegg er han skadeplaget og har vært borte fra fotballen siden 2004. Dersom han fortsatt holder nivået, blir jeg alvorlig bekymret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryktene skal ha det til at Myggen er aktuell mot Tromsø til helgen. Mannen har røyket 20 om dagen siden han ble konfirmert og dratt linjer etter at han la opp. I tillegg er han skadeplaget og har vært borte fra fotballen siden 2004. Dersom han fortsatt holder nivået, blir jeg alvorlig bekymret.

Selvfølgelig går det bra. Alt han trenger er en videomontasje. Har du aldri sett amerikanske filmer om sport?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig.

Hepp,

Storlagene i TL er en myte!

@ringo

Nja, tar du budsjettene alene så må det jo være klart at noen klubber er økonomiske storlag. Dette henger også sammen med med myten.

Tippeligaen 2008 - budsjettene

1) Rosenborg (191)

2) Brann (140)

3) Lillestrøm (125-130)

4) Vålerenga (123)

5) Viking (120)

6) Fredrikstad (92,5)

7) Tromsø (76)

7) Lyn (76)

9) Aalesund (70)

10) Strømsgodset (60)

11) HamKam (52,4)

12) Stabæk (50)

13) Molde (48,3)

14) Bodø/Glimt (45-50)

Dette er gamle tall, men at vi vant ifjor og at Molde i hvert fall i starten av denne sesongen klarer seg helt i toppen viser vel storlagene ikke får det til. Likevel synes nå jeg at Rbk tar inn endel poeng, ikke fordi de er dyktige, men fordi de har samlet så mange dyktige spillere at de nesten ikke kan tape.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, tar du budsjettene alene så må det jo være klart at noen klubber er økonomiske storlag. Dette henger også sammen med med myten.

Tippeligaen 2008 - budsjettene

1) Rosenborg (191)

2) Brann (140)

3) Lillestrøm (125-130)

4) Vålerenga (123)

5) Viking (120)

6) Fredrikstad (92,5)

7) Tromsø (76)

7) Lyn (76)

9) Aalesund (70)

10) Strømsgodset (60)

11) HamKam (52,4)

12) Stabæk (50)

13) Molde (48,3)

14) Bodø/Glimt (45-50)

Dette er gamle tall, men at vi vant ifjor og at Molde i hvert fall i starten av denne sesongen klarer seg helt i toppen viser vel storlagene ikke får det til. Likevel synes nå jeg at Rbk tar inn endel poeng, ikke fordi de er dyktige, men fordi de har samlet så mange dyktige spillere at de nesten ikke kan tape.

Poenget er vel at selv om det prosentvis er store forskjeller mellom lagene, er de absolutte tallene likevel så små at det ikke er noen garantier for at mest penger = seriegull.

Etter at RBKs gullalder ga seg, har det vært slik at ingen klubb har kunnet kjøpe seg til garantert seriegull (se bare på hvor mye VIF har brukt på prosjekt MA). Nivået i TL er såpass lavt at det er fullt mulig å finne spillere til en billig penge som gjør forskjellen (Johan A, Thione), samtidig som "storkjøpene" (Fillo, Shelton) ikke gir noen garanti for gull.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Kvaliteten på Tippeligaen
  • Opprett ny...